Néztem, de ha a felszereltséget veszem, akkor GLX (fűtött szélvédő viszont nuku - szabad ég alatt álló autó lesz, ott meg ez hasznos), viszont a 17" felnit mindenképp cserélném 16-osra - abroncsban (ár) is elég jelentős különbség van, és menetkomforban sem azonos a kettő. Az ár sem mindegy - Business felszereltség (metálfény, design1, tél, pótkerék vagy tolatókamera hozzáadásával) valamivel több, mint 5M-s ajánlattal is elérhető - Titaniumra ICE37-tel első-hátsó parkolóradarral meg 5,35M - szintén metálfényezéssel.
De még nem dőlt el minden - 15 év után nagyon hezitálok, hogy mi legyen - Fruzsiban ~1 hónapja ültem, így nehéz összehasonlítani a két autó belsejének a méreteit - akár Ford, akár Suzuki, akár más gyártóról van szó. Ráadásul ha bő egy évet még gurulna Fruzsi, akkor önerőben is másképp állnánk a dologhoz...
EcoSport Trend elfogyott, Business még van, Titanium-ra is kaptam olyan extra kedvezményes ajánlatot, hogy nehezen monstam nemet - de mit csinálja, a gyöngyházfehér szín nem jön be... Egyelőre várok, remélem Fruzsit fel tudják végre ébreszteni a kómából, mert autó nélkül autót venni nem egyszerű dolog - minden valamire való kereskedés a világ vége után két saroknyira van... :-D
15 éves Fusion-hoz képest? A "miautónk" nem jön be, a Duster-t meg beltér kapcsán... szóval erősen visszafogott az EcoSport-hoz képest, ami a dizájn+minőség párost illeti.
A többi Ford-nak a hűtőrácsa meg szerintem olyan ortopéd, hogy vetekszik a Fiat Multipla szépségével... És azért árban/finanszírozási ajánlat paramétereiben is van egy elég jól meghatározott limithalmaz, amit teljesítenie kell a járgánynak...
Eszük ágában sem volt szerezni, bár legalább a gyári cucc ránk erőltetésével sem próbálkoztak. Mencshelyről szereztünk bontottat, de kezdem elveszteni a bizalmam a szervizben, mert eddig soha nem volt hibalámpa kivillanásunk, bezzeg most az eredeti hibakó mellé másikat is találtak. Nem akartam kockáztatni, hogy Veszprémből haza, Budapestig valahol letilt az állítólagos EGR miatt égő checkengine, ezért még adok nekik egy esélyt, de ha semmi, akkor hozzuk vissza, elektronikai műhelybe.
Yess! Nekem még postán van Szegedről az ECU ~17E Ft-ba fog fájni, aztán vagy sikerül összehozni, vagy sem - már az is elég lesz, hogy mozgásképes legyen, mert nagyon vacak érzés tudni, hogy hetek óta kómában van a kórházban. Aztán persze beszámítással cserélni akarom én is - remélem, hogy még fog kapni némi haladékot a bontó előtt valakitől...
Apropo, nálatok a szervíz szerezte be a bontott cserealkatrészt, vagy nektek kellett felkajtatni egyet?
Sikerült bontott ECU-val legalább beindítani az autónkat, márkaszerviz (Veszprém - nem ide járunk, de ez volt közel, amikor leállt) beszerelte és feltanította, de ezt követően, még a szervizben EGR hibakódot találtak és a motorhiba visszajelző is világít. Tavaszra várjuk az új autót, amihez a mostani lenne a cserealany, de így...Ötletek? (EGR cserét még bevállalok, de lassan a kár-minimalizálás lesz a cél, nem költenénk az autó értékét szervizre, ha nem muszáj.)
Az Siemens-es ECU esetében a lényeges infók cseréhez:
-A "Made In France" felirat utáni Ford-os azonosító: 4S61-12A650-NA első része a gyártási idő kódja, a második az ECU, az utolsó két betű mutatja a funkcionalitást. Azaz ennek kell azonosnak lennie. Ami egyszerűbben megjegyezhető, az a matrica közepén lévő négy karakteres nagyobb méretű kód, ha azonos, akkor párosítható korrekten össze az autó és az elektronika.
Ugyanitt működőképes járműből származó, "NA"-végű, 3BTA rövid kóddal rendelkező motorvezérlő kerestetik.
Ma kaptam ajánlatot a gyári új alkatrészre (2004-es, 1.4 benzines), mondjuk úgy, hogy nem rentábilis, ugyanis 570.000Ft-ról szól, úgyhogy én is a bontott irányba nézelődök, mert a bontott ~20-25E Ft-os árát még rászánom (plusz az összehangolás/betanítás), hogy mozgásképes legyen az autó, illetve elkezdem (elkezdtem) nézegetni az EcoSport-ot, mint lehetséges utódot - a Trend bőven 5M alatt elhozható készletről (idéntől nem rendelhető kivitel, Business/Titanium/ST lesz az idei paletta, aminek 6.2M listaáron az "alja").
Sikerült megjavíttatni az ECU-t? Az enyémben (1,4 TdCi, 2008) is a napokban halt meg menet közben 160.000 km után, sajnos nem tudni, mitől, mert a veszprémi márkaszerviz, ahova jobb híján trélerrel bevontattuk, még nem végzett a munkával. Mi bontott alkatrésszel próbálkozunk, jó lenne, ha csere után működőképessé válna.
RIP a Fusion-nak, az a lényeg, hogy ép bőrrel megúszta mindenki. Én most várom, hogy az enyémmel mi lesz, mert a motorvezérlő (1.4 benzines) beadta a kulcsot - vagy meg tudják javítani, vagy keersnem kell olyan bontottat, ami működik, és amivel össze lehet "tanítani" az autót, mert az új gyári az közel 300E Ft-ba fájna, az meg gazdasági totálkár...
A hátsó középső fejtámla anno plusz tartozékként volt rendelhető (olcsósítás?), a nagy cuccok szállítását tanusíthatom: Egy dupla (két személyes) IKEA-s matrac (huszonpár cm vastag) gyárilag kettéhajtva befért. Igaz, közvetlenül jobbra nem túl sokat láttam :-D
Köszönöm neked is az infót! Már látom, hogy jó kis kocsi ez! A meriva 1.4-es motorral még szintén egész megbízható ahogy olvasom, azt fogjuk venni amiből találunk jó állapotban lévőt! A km-t nem is nagyon fogom nézni, mert ahogy olvasom most a Totalcar fb oldalán a járműlekérdezős cikkük alatti hozzászólásokat az nagyon durva! Rengetegen írják, hogy az ő régi kocsijuk felezett harmadolt kilóméterrel járja megint az utakat, vagy a használt hirdetéseket! Sajnos úgy néz ki ez itthon nem nagyon fog kikopni az autóeladási kultúrából.. :(
Az Ignist és a Fusiont ismerem saját tapasztalatból is. Ignis apámnak van, ő újonnan vette, Fusion meg nálunk a suliba, edzésre rohangálós 2. autó kb 1,5 éve, még a régebbi verzióból. Az Ignis keményebb rugózású, kevésbé kényelmes, csomagtartója kisebb, talán keskenyebb az egész autó, ami hátul 3 személlyel hátrány lehet, de amúgy nem feltétlenül számít. Cserébe igénytelen (jó értelemben), nem egy elromlós darab. A Fusion összességében kényelmesebb, komfortosabb benyomást tett rám, de konkrétan az ülései is számomra barátságosabbak, mint az Ignisé, de ezt úgyis Te érzed, hogy neked mi jobb. Ami nekem nagyon tetszik benne, hogy a jobb első ülés támláját előre lehet dönteni, így nagyobb dolgokat is be lehet tenni. A tetőcsomagtartó 50kg-t bír, ami vicc, ezt az Ignisnél nem tudom mennyi. Továbbá a jobb első ülés ülőlapja alatt is van egy nagy rekesz ahova elfér az EÜ csomag meg még pár apróság, ilyen Ignisben nincs, de általában sem jellemző (inkább francia autóknál láttam ilyesmit, pedig prakitkus). Fejtámla viszont hátul nincs minden kivitelben 3 db. Van amibe csak 2 jutott, a két szélső ülésre, ennek az okát nem igazán értem, mert filléres cucc és adott esetben életet menthet ha van. Az Ignisben emlékeim szerint van minden üléshez, pedig fater kocsja a létező legfapadosabb verzió, az tuti.
A biztonságról az Ignis esetében szerencsére nem tudok mit mondani, de a Fusiont a múlt héten kapták el a bal hátsó ajtónál és tették tetővel egy beton villanyoszlopra. Szerencsésen mind a 4-en kiszálltak belőle komolyabb sérülés nélkül (kisebb tiplik itt-ott, rándulás a max.). Az autó totálkáros lett, de megmentette a családot, úgyhogy én biztonságosnak tartom :-).
Köszi, ez nagy segitség! Próbáltam a gugliban de nem sikerült ilyen összeszedetten megtalálni! A fresh már jó választásnak tűnik, az ABS-t ettől felfelé irja csak. Bár én mintha trend-nél is láttam volna ABS-est.. A sötétitett ablakot a mostani kocsin szeretem, de az utólag is megoldható és plus nem is túl sok van a neten..
Az Ambiente után jön a Trend, a Fresh/Style az a "ráncfelvart" Fruzsinál volt, keresgélni kell régi brossúrát, pl: http://www.autohaztapolca.hu/ford/fusion_katalog.pdf és azt átnézni. A legfontosabb különbséget szerintem a klíma jelenti.
Nekünk van egy 11 éves több mint 300 ezer km-rel és ami komolyabb csere volt az a váltószerkezet amit 35 ezerért vettem bontóból. Persze az indexkar meg a hátsóajtó nyitó szerkezet is cserére szorult (táviránytású nyitású). Nomeg a kipufogó dob.
Ezt mi vettük újonnan és minimum 4-5 ember vezeti mert ez az egyik céges autó.
Köszi! A fenyszóró nekem is feltűnt pár hirdetésben! Nagyon tetszik az autó, egyenlöre ez tűnik befutónak!
A style fresh trend ambiente elegance felszereltsegi szintek ebben a sorrendben követik egymást?! Vagy hogy kell elképzelni? Nem nagyon ismerem a ford jelöléseit..
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=148906199&t=9086932 - írtam nem is olyan rég, és most is tartom, hogy még tizenévesen is jó kis autó, annak ellenére, hogy egyelőre mozgásképtelen a motorvezérlő javítása/cseréje miatt. Bő tizennégy év (meg ~200E km) alatt ez az első, hogy cserbenhagyott, ami szerintem egészen jó arány. Ignisben ültemmég párszor - inkább nem hasonlítanám össze a kettőt, mert még túl elfogultnak tartanának... :)
1 millió forintig magasabb építésű benzines kisautó vásárlását tervezzük édesanyámnak, városi rohangálásra. A Meriva-Fusion-Ignis hármas egyenlőre a kiszemeltek. Egy komfortosabb, biztonságosabb autót szeretnénk venni klímával, ABS-el. A Fusion mennyire jó választás? Vannak olyan típushibái amit vásárlás előtti átvizsgáláskor érdemes lenne lecsekkolni?
Esetleg valakinek van tapasztalata, hogy a másik kettőhöz képest mik az előnyei-hátrányai?
Motorvezérlő beadta a kulcsot... :-/ Szervíz persze nem telefonált napközben, hogy a gyújtótrafó nem kap feszültséget, és lehet, hogy komplett vezérlőt kell cserélni, így aztán csak holnap tudok bontókat körbekérdezni, hogy hol tudnak ASAP adni egyet, hogy még pénteken talán bekerüljön Fruzsiba :-(
A zárás-villogás a távirányító elektronika hibája. Cseréltettem mikrokapcsolót, nem segített. Bontóból kell elektronikát kukázni és idomítani. Új kulcs 50+25 ezer márkaszervizből.
Röviden: meg szabad venni :-) Bővebben... 2004-es kiadású 1.4-es benzines Fruzsi első tulajdonosa vagyok, olyan 175E km van a kocsiban, tehát futásteljesítménye aránylag nem túl sok eddig.
Amire érdemes figyelni, illetve előjön cserélendőként... Első spirálrugók vége szokott letörni - ez illendően "viszi magával" a tironycsapágy+szilent kombót is (árban természetesen), meg ha nem sikerül a lengéscsillapító tetejénél levenni a csavart,akkor komplett gólyaláb cserével jár. Nekem ez pár hete jött össze, azért ezt írtam előre.
A kuplung, féktárcsa/fékbetét cseréje is kérdés, hogy volt-e és mikor, de ezt egy vásárlás előtti szakszervízben megejtett átnézés úgyis kihozza, ha kell.
Vezérlés, szíjak, vízpumpa cseréje is bejátszik ilyen korban/futásteljesítmény táján - ha az éves átnézés/olajcsere szakszervízben történt, akkor ott e-TIS alapján ezeket mindenképp cserére jelzik a megfelelő évben. Gyújtótrafó döglött meg még eddig, azt kellett "soron kívül" cserélni, illetve vizsgán jelezték, hogy kipufogó meg hátsó lengéscsillapító is csereérett - de ez egy 14 éves autó, fiatalabbnál ezek még csak jövőbeli javítandók lehetnek.
Éves szervíz 40-60E Ft körül lehet, olajjal, szűrőkkel, tok-vonó.
Fogyasztásban vegyes üzemben (város, főút 80-90km/ó-ig) hét literen belül elvan, autópályán 130-140-es tempónál, főleg több személy+csomag terheléssel 8 litert is meg tud enni százon.
Mindenképp javasolt az utolsó pár év szervízszámláit, illetve az eTIS-t (elektronikus szervízkönyv, márkaszervíz tudja megnézni) átnézni, klímát bekapcsolni és megnézni, hogy kellően hideget fúj-e rövid időn belül - aztán a ventillátort tovább járatva klíma off, és megszaglászni, hogy a befújt levegő mennyire áporodott.
Az első fényszóró szokott még bemattulni - ez polírozással javítható.