Ha én ragaszkodnék az 1.6os motor teljesítményéhez, kicsit off, de merivából jóval nagyobb a kínálat, és nem hiszem hogy az is ennyire iszákos lenne (hibája pedig van mindkét tipusnak, de talán 1.6 benzinesbe inkább meriva).
Úgy jöttek ezek az infók mint a mostani hétvégi lehülés. Az 1,6-os fogyasztás/teljesítmény arányáról/viszonyításáról szóbeszédet hallottam, de jobban hiszek a leírtaknak. Nem végső cél az 1,6-os, de távoli családom tagjának van 1,4-e (csak nem ért hozzá, nem érdekli és nem foglalkozk az autóval) Néha az autóba ülve eléggé csodálkoztam, többet vártam tőle. Az 1,6-os csupán az esetleges futózás miatt jött képbe, de akkor azzal mit produkálhat úgy menetben és fogyasztásban? Át kell ezt gondolni mégegyszer, kétszer. De jó erről itt beszélni, tisztul a kép és ezért köszönet mindenkinek.
OMV normál benya, Auchan benya, cca. 400km M3-as (130+pici) meg némi lakott terület (vidék, tehát <50) és 7.5-7.8l/100km. 1.4-es, Hankook Optimo nyári papucsokkal.
Az 1.4-es 7l/100km körül/fölött eszik úgy általában, de ez autópályán, légkondival, "tempósan" (khm.) haladva nyolc és félre simán felszalad. 1-2 emberrel az 1.4-es is képes "harapni", városban bőven elég, amit tud, és autópályán sem kell a külső sávban leragadni :)
Vonóhorgot erre az autóra elég nehéz jól felrakni, szóval nemmindegy ki csinálja és milyet tesz fel, a lökháritót szokták kivágni elhajlítani megymás.
Az 1.6os motorral méginkább meglódulós bólintós az autó, és a városi forgalomba szerintem meglehetősen magas a fogyasztás különbség az 1.4es javára. Autópályán az 1.6 jobb, de ha a kreszt betartod akkor gyakorlatilag mindenütt máshol lényegesen kevesebbet fog enni az 1.4es (tudni kell a felépítményből és a kerékméretből kifolyólag, ezek nem a kifejezetten takarékos autók közé tartoznak, egyik motorral sem, ezért javasolnám az eco gumikat hozzá) Nembeszélve arról hogy az 1.6os árából fiatalabb 1.4est tudsz venni, illetve az 1.4esből a kínálat több mint elég.
Ráncfelvarrás előttit legkönyebben a műszerfalról ismered fel, a régebbi ledes szintjelzőkkel van felszerelve, a ráncfelvarrot izléses analóg hatású.
Nincs valahol fotó: ez a régi, akkor ilyet lehetőleg ne; ez az új akkor ilyet. Én így nem tudom eldönteni alapinfó nélkül melyik melyik. Igen, mindenféleképp horog menteset keresek, a horgos előélet bizonytalan főleg akkor a Fruzsi kukplungjára tekintettel. Másik kocsira is sk. szereltem föl a horgot, nem különösen bonyolult, mindent adnak hozzá, külön tekintettel a megfelelő minőségű csavarokra.
Szélesebb az oldalsó díszléc, és egészen más a műszerfal. Vonóhorog nélkülit érdemes venni, és neked szereltetni rá - egy vonóhorgos autóról nem lehet tudni, hogy mennyire lett megrángatva az élete során.
Na akkor nekem ez a kuplung ülni fog, mert ahogy előbb írtam ez föleg városi használat lesz. Nem akarok mindjárt az elején belekutykuruttyolni, de a másik márkánál is az elején voltak alaktrész kontra gyártó minnőségi gondjaink, de kitapasztaltuk a gyártókat az alkatrészekre vonatkozóan. És néha nem is a drágább vált be, lett tartósabb. Itt nem lehet valamit kezdeni márka/gyártó válogatással?
Van valahol vagy van elérhető szerelési utasítás leírás?
- A ráncfelvarrottat miről lehet fölismerni? Jó ez: az első lámpatestekben szines az index? (ezt nem lehet csrélni, így esetleg ezzel svindlizni?)
- Néha kell futót húzni, na nem tonnákat ezért gondoltam az 1,6-osra, mi ami nem teszi ideálissá nem kukacoskodok, csak kérdem
- szíj - szereléstől nem félek, ha meg az ár is jó, akkor ez már a kánaán előszele
- a következő használata lesz: zömmel városban munka - munkába járás + asszony barátnőhőz, tecsó córa stb. Néha egy lakhely - Bp ~ 170 km. évi 1 - 2 távolabbi út max 2 fő: magam és a volt menyasszonyom, aki most a feleségem. akkor ezek szerint így oké
- a többi amit írtál, hát érdekes hibák, de ez van
A városi forgalom eszi a kuplungot, de ez minden mai spórolósan tervezett tengelykapcsolóra igaz :( A műanyagelemek közül az oldalajtókon lévő függőleges díszlécek (a B-oszlopnál) szerintem tervezési- vagy anyaghiba miatt (melegragasztó) hajlamosak 6-7 év után lehullani, ez darabonként 7-8E Ft-ba fáj. Nekem egy már cserélve, a többit átmenetileg visszaragasztottam, de azok is csere.
A szíjak 80-90E km tájánkezdtek el nyüszögni, tizenxezer Ft a gyári készlet, amiben benne van a spec. eszköz a szervízdoksi szerinti felrakáshoz - nekem ez a móka még hátra van.
Beltér nem nyöszörgött, 7+ év után az a pici, ami már van nagyon durván hepehupás úton szerintem az elfogadható szinten belül van.
Nekem (kop-kop-kop) nem volt bajom a kocsival ezeken az apróságokon kívül. (Jó, a kuplung nem apróság, de még mindig jobb,mint a Mondeo esetén, ahol lendkerékkel együtt megy a levesbe, ha elkopott, ráadásul ott az egész motort ki kell borítani előre, az autó orrának a totális lebontása után...)
Én annyit javasolnék hogy a ráncfelvarrot modellt nézegesd, kevesebb a probléma velük, tehát 2006-2008 közöttieket (A 2008 utániakba már Üzemanyagszűrő sincs asszem).
Az 1.6os motorral lehet nem lessz ideális, a szíjjakkal ne foglalkozz, ritkán kell cserélni, és maga az alkatrész nem drága hozzá.
Ha sokat autópályázol (napi szinten) akkor nem javasolnám ezt a típust, elsősorban vársoban és városkörnyéki munkábajárósnak, évente 1x 2x elemmeni nyaralni , arra jó.
Amire sokan panaszkodnak hátsólámpabeázás, és nyiszogó beltér, a kilómteróra fényereje nem állítható (és oldalüvegben este visszatükröződik ami elég zavaró).
Tisztelet, Üdvözlet minden már Ford Fusion tulajdonosnak.
F. Fusion vásárlás előtt állok: benzines 1,6-os úgy 5 ~ 7 éves –t keresek. Főleg az állaga és a lekövethető előélete – szervízelése a fő szempont. Egy másik márka aktív Topikja alapján gondoltam, megkérlek Titeket is, hogy vásárlás előtt mondjatok el minden jót és esetleg problémás dolgot erről a típusról Nem rettentenek meg az esetleges negatívumok, majd azt megoldom (?) szerelő és hibamegoldó típus vagyok, műhelyháttér van. Sok hasznos dolgot már visszaolvastam. Így az adódó kérdések: valóban áll a problémás kuplung, a speciális célszerszámokkal szerelhető szíjak, vízszivattyú stb. stb….? Mi a helyzet a műa. elemekkel, valóban gyengusz a motor – kocsi felépítése, összeszerelése? Én ezt fiam Fiestáján nem tapasztalom, vagy az más? Tehát minden érdekel hideg – meleg jöhet.