Update: a multkorában találkoztam Fruzsival meg az új tulajjal az egyik bevásárlóközpont parkolójában. Sebváltóbowdent meg hűtőt kellett cserélni, illetve a kuplung is csereérett - de imádják a kicsikocsit, és teljesen elégedettek vele.
Petrányiék annonekem is listaáras ajánlatot adtak. Az, hogy nincs készleten, az mondjuk esélyes,hiszen évváltáskor szokták kisöpörni az előző éves készletet, és most már 2020 második negyedében járunk. Egy kört mondjuk megérne a szentendrei Hovány - talán aze gyik legnagyobb készletük nekik van - ha van.
Ma délelőtt voltam bent a Petrányiban, semmivel nem kínálták olcsóbban, mint a neten a generálóval kialakított modelt. Egy fillérrel sem, sőt a fickó is maga ott rakta össze velem az autót... azt mondta ennyi. Készleten meg nincs is...
A listaár összehasonlításra való. Pláne most,amikor nagy esélye van annak, hogy meredeken beleáll a földbe hosszú hónapokra az autóipar a beszállítóktól a gyártókon át a kereskedőkkel bezárólag, vagy az lesz egy jó darabig, ami készleten van - azt viszont minél hamarabb el akarja adni a kereskedő, mert a készlethitel nem olcsó, vagy az, hogy bizonyos modellekre hónapokat kell majd várni. Az Ecosport tényleg nem alsó árkategóriás modell - de ha megnézed, ez abból is adódik, hogy az alapmodell is olyan felszereltséggel/kivitelben készül, ami máshol bőven túl van az alapmodellen.
Én nem bántam meg a váltást - 15 év után - vezetési/utazási kényelemben teljesen más a két autó.
Nézegettem ezt az EcoSportot.... borzalmasan drága. 5M900E.... Megtoldom 1 millával és már Kugát kapok... szerintem ez is bukta lesz mint a B Max... maradok továbbra is a Fusion-nál... 2 millióért vettem, 1E kilométerrel a szalonkocsit..... 2010-ben :D
No, ez gyorsan ment - bár picit fáj még az elválás, de tegnap egymás markába csaptunk egy vevővel, úgyhogy ma este végleg elbúcsúztam Fruzsitól. Köszönöm neki az elmúlt tizenöt évet, az együtt töltött 178 ezer kilométert, azt, hogy szinte soha sem hagyott cserben, hogy csak egyszer kellett mentőt hívni hozzá, és hogy mindenhova elvitt, ahova menni szerettem volna. Kívánom a leendő új tulajdonosnak, hogy még sok éven át legyen hű társa, és soha ne legyen szüksége komolyabb beavatkozásra, se motorikusan, sem pedig karosszéráis téren.
További szép éveket Fruzsi, sok boldog és gondtalan kilométerrel - bízom benne, hogy az új gazdád is legalább annyira becsben fog tartani mint tettem én az együtt töltött évek során!
No, akkor én is beszállok az "eladó" rovatba... 2004-es (facelift előtti) sötétkék Fusion Trend 1.4 benzines, picit kevesebb, mint 180.000km-rel, első, nem dohányzó tulajtól eladó. Javarészt Bercelre hordtam szervízbe, ahol nagyon lelkiismeretes szerelők tették, és teszik mostanság is a dolgukat.
Az utóbbi néhány évben első lengéscsillapítók (+toronycsapágy+szilent+rugók), hátsó lengéscsillapítók, kuplunk, komplett kipufogó lett cserélve, illetve idén év elején gyujtótrafó+kábelek+gyertyák (sajnos ahogy korábban írtam, nem az volt a gond, de ha már beépítették, azt mondtam, maradjon).
Csomagtérajtó sajnos törött volt, úgyhogy azt cserélték :-/ egyébként korának megfelelő állapotú a kicsike. Helyileg Budapesten nézhető meg az autó.
Hófehérke keresi új hercegét, három törpével a csomagtér kicsinek bizonyult, nem is beszélve, hogy hülye lennék kihagyni a magyar kormány elhajlási engedélyét, hogy nagyobbra Csokolhassam kellhet még az a plusz 2 ülés ;) A Fusion jó, nagyon jó, nekem Ő volt a második fusion-öm, kicsit magas, kicsit bakancs, kicsit olyan SUV-os megelőzte a korát. Az LPG pedig még jobb, mert 1500 huf 100km. Felszereltségét tekintve, az évjáratának viszonylatában, megvan mindene gyárilag, ami nem, azt pedig megkapta tőlem: Fresh felszereltségéből adódóan klímás, két elektromos ablak emelő elől, két manuális ablakemelő hátul, könyéktámasz középen, vonóhorog, sőt most kapott új szélvédőt, hogy az európai uniós magyar utak kavicsfelverődései ne árulkodjanak a felzárkózási ciklusról Csak ez 40.000 forintomba fájt. Természetesen mindent megkapott, mikor elkezdtük közös életünket új gumik, fékbetétek, átvizsgálás, új gáztartály 2026-ig érvényes , évente olajcsere, és kapott egy rablásgátlós riasztót az én kezemről egy nőt sem csapnak le ;) Ha megveszed elmondom a titkot, hogy működik ;) 2007-es, nem árulok zsákbacicát, itt-ott lepergett a zománc van körömlakkom ;) , de sérülésmentes, viszont eredeti magyar és visszakövethető a kilométer, leinformálható. A törpök élete nem csak játék és mese, fogalmam nincs mikor és hogyan, de a hátsó ülésen hókuszpók egy rést hagyott a pajzson lásd fénykép , viszont gondosan eltakartuk üléshuzattal. Volt benne MP3-as magnó, de vissza tettem a gyárit csatlakozót adom, de csak ha kéred. Jelenleg is napi használatban van, feleségem jár vele munkába évek óta. Forgalmi 2020. augusztus 30-ig érvényes. Nyári gumik rajta és adom a négy téli gumit.
Rég írtam Fruzsiról, mert nem nagyon volt mit - idő közben az angliai bontott alkatrész sem jött be, úgyhogy az eredetivel elbattyogtam a http://pixelfix.hu/ -hoz, elmondtam, hogy pontosan mit tapasztalt a szervíz (ha be is indult, egy idő után elvette a gújtást, de az esetek döntő részében be sem indult), gyors válasz: gyujtás végfok csere, alkatrész van, holnap lehet jönni érte. Másnap 45E magyar Ft-ért visszakaptam a megjavított vezérlőt, elvittem a szervízbe, ahol "ha ráér valaki" alapon foglalkoztak vele (de legalább nem számolták percre a ráfordított időt...), úgyhogy holnap mehetek érte, mert már a múlt héten sikerült beindítani, de a "rendrakás", meg a tesztelés (indul-e egy óra múlva, indul-e másnap, megy-e fél óránál tovább, ilyesmi) az viszi az időt.
Belegondolva már az elején nézegettem ezt a céget - lehet, hogy ha akkor elviszem hozzájuk az ECU-t, már bőven túl is vagyok az egészen? No mindegy, a lényeg, hogy Fruzsi újra egészséges - igaz, idő közben eladó sorba került, hiszen két autót fenntartani nem cél.
Köszi, az eredeti az "-NA" végű, amit az E-TIS hoz gyári megfelelőnek, az "-MB", illetve "-MC" végű, de majd futok egy kört hozzáértőbbeknél, hogy mennyiben csereberélhetők egymással ezek a dobozok.
Köszi, most egy angliai bontott van úton (valami 30 font volt szállítással együtt, úgyhogy eddig olyan 30E-be fáj a dolog...), illetve a szervíz idősebb munkafelvevője is utánanéz, és ha lesz valamelyik, a Ford gyári adatai alapján beleillő bontott egység, akkor azzal is teszünk egy próbát. Nagyon nem mindegy uyganis az, hogy kicsinosítva 800E körüli összeget ér az autó, vagy maximum "vas árban" lehet el, illetve leadni. Szerencsére már nem sürgős a javítás, Tigrincs (egy tiger eye színű EcoSport) átvétele már csak az okmányirodán múlik.
Újabb érdekes fejlemény... WIN alapján nem az -NA végű kóddal bíró ECU kéne, hogy legyen a Fruzsiban gyárilag(!)... (Nekem mondjuk gyanús volt, hogy azt mindenhol az 1.25-ös motorral hozzták össze, no mindegy), így viszont a kompatibilis tipusok (-MA, -MB, -MC) talán több esélyt jelentenek egy működő cseredarab felleléséhez.
Azért ha van itt olyan, akinek 2004 környéki 1.4-es benzines Fusion-ja van, és ránézne az akku mellé felszerelt lapos dobozra, hogy milyen kód van rajta (és ezt az infót itt meg is osztaná...), azt megköszönnám.
Új fejlemény a Fusion bontott ECU-val: sikerül tanítani, el is indul vele az autó, de egy idő után elfelejti a kulcsot az indításgátló.
Csak azt nem értem, hogy mi a Balatonberényben napvilágot látott sikoltozásokba öltöztetett ködmönbe bújtatott rézhasú nagyfejű szultán udvarát megjárt csőszkunyhóba elrejtett pikkely páncélt hordó fafogú rézfűrésszel megsebzett bronztérdű repedt sarkú büdös szájú ritkafogú csempeszobában felneveltetett mocskos tetves rabló Mari néni miatt kell ezt f2f odamenve megtudnom? Miért nem lehet az ügyfelet felhívni, hogy oké, működik, de nem üzembiztos, tessen hozni egy másikat?! Most viszem. A kocsit. Máshova.
Ha kényes vagy a motorra, a Suzukit ne hagyd ki. Vezettem Kuga-t még a 4 hengeres 150 lovast, Arona-t 1.5 TSI ACT motorral szintén 150 lóval, de a Suzuki motorjának a közrlébe se érnek. Ez a motor él (1.4). Itt nincs az a nyúlós lefojtottságérzés mint szinte az összes új motornál, ez megy. Mellette pedig nem fogyaszt sokat, piszok rugalmas (simán kanyarodhatsz vele harmadikban, zokszó nélkül azonnal felhúzza) Mi kompromisszumot kötöttünk, a néhol nem túl szép műanyagokkal és a pár buta megoldással hamar megbékél az ember, meg az innen onnan jövő zörgésekkel, de kaptunk egy kategóriájában méretes (nincs nagyobb belül semmi sem a piacon ilyen külső méret mellett és ennyiért), kényelmes, bitang módon menő (1150 kg jut a 140 lóerőre), alig fogyasztó csendes közlekedési eszközt. Akinek ez nem megy, az nehogy megvegye. Ford Fusion és Volvo V40 után nekem ment és nem bántam meg. Szervizeltetni meg hivatalosan is olcsóbb mint más márkáknál, a fusion márkaszervizeltetése többe került.
Remélem, sikerül valamilyen működőképes megoldást találni a szervizben.
A szomszéd EcoSportnál a küzdés oka alapvetően a földút és az emelkedő kombinációjából ered, felfelé csúszik, lefelé koppan. Nem szép látvány kívülről nézve.
Az "érdekes" egy finoman megfogalmazott vélemény, bár egyrészről érthető, hogy dafke meg akarják csinálni, hiszen eddig beletoltak x munkaórát, külső partnernél bevizsgáltatták az eredeti elektronikát - most meg szerintem futnak a pénzük után, hiszen jelen állapotban ügyfélként egy hibafeltárás és hibatároló-kiolvasás/törlés az, amit elfogadnék egy számlán, az meg erősen bukó nekik. Mindegy, remélem, ma délután meglátogatom őket, aztán megpróbálok első körben finoman egyezkedni.
Az Ecosport, meg bármilyen, akár 4x4-es autó is képes "küzdeni" aszfaltról letérve - nagyon sok esetben azonban vezetési hiba miatt vannak problémák. Fruzsival mentem el olyan helyeken, ahol más "maximum traktorral" felkiáltással feladta - igaz, nem új korában, hanem jóval később, amikor már sikeresen összecsiszolódtam az autóval.
Az Ecosport-ot remélem, nem kiabáltam el, mert szóban egyeztünk meg a kereskedővel tegnap, a továbbiakról ma beszélünk,illetve ma kezdjük a papírozást, ha minden jól megy.
Érdekes a szerviz működése. Jó az EcoSport, ha csak városi útviszonyok között használjátok majd, a nyaraló-szomszédunknak ez van, érdekes látvány, ahogy küzd az aszfaltot elhagyva. A Duster valóban más jellegű autó, másra is való, ezért abból csakis dízelt vennék, dízel-mizéria ide vagy oda.