Keresés

Részletes keresés

Muster Mark Creative Commons License 2003.04.08 0 0 38
Terep.exe? :)
Előzmény: Törölt nick (37)
Törölt nick Creative Commons License 2003.04.02 0 0 37
"Ha ilyen játékot fejlesztetek és azt akarjátok, hogy realisztikus legyen, akkor szerintem semmiképpen nem kerülhetitek el, hogy egy, de inkább több szakértővel folyamatosan konzultáljatok a kezdektől fogva a legvégéig."

Van egy ingyenes játék, ott az erővonalakat is be lehet kapcsolni, és látható hogy milyen erők hogy hatnak a kerekekre, egyebekre. Remélem továbbra is ingyenes a játék. Ha nem, szóljatok, feltölthetem valahová, azt, ami még biztosan az.
TALÁN segíthet valamit a témában.

Előzmény: Muster Mark (34)
vpe Creative Commons License 2003.03.31 0 0 36
:-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD))))))))))))))
Előzmény: Threepwood (35)
Threepwood Creative Commons License 2003.03.22 0 0 35
A távolságot, mint üveggolyót megkapod, csak húnyd be kis szemed.
Előzmény: sorhas (14)
Muster Mark Creative Commons License 2003.03.20 0 0 34
25-30% hibát minden további nélkül el tudok képzelni. Gondolj bele, mennyivel szarabbul gyorsít a kocsid 150-nel menve, mint induláskor! Én pedig végig egy átlagos értékkel számoltam, mintha végig ugyanakkora lett volna a gyorsulás.

Javaslat: Próbáld ki saját kocsidon (ha van), helyettesítsd be az adatait és hasonlítsd össze azzal, amit ez alapján a képlet alapján kaptál. Mérd meg, mekkora volt a hiba és milyen irányba. Utána ezzel az értékkel korrigálj a többi kocsira. Úgy már sokkal pontosabb lesz szerintem.

Ha csak lóerőt tudsz egy kocsiról, akkor számolj úgy, hogy 1 LE = 750 W.

Egyébként ennél pontosabb modellt is fel lehetne állítani, ami számol légellenállást, súrlódást is, meg azt is, hogy milyen fordulatszámon mekkora a motor teljesítménye, de ehhez sokkal több adatot kéne ismerni, amiket 99%, hogy nem tudsz megadni. Meg sokkal többet kéne számolgatnom amit nem vállalnék be kapcsiból. Gyakorlatban szerintem az a legjobb, ha megkérdezel egy hivatásos rallyversenyzőt. Ha ilyen játékot fejlesztetek és azt akarjátok, hogy realisztikus legyen, akkor szerintem semmiképpen nem kerülhetitek el, hogy egy, de inkább több szakértővel folyamatosan konzultáljatok a kezdektől fogva a legvégéig.

Előzmény: sorhas (33)
sorhas Creative Commons License 2003.03.20 0 0 33
Bocsi, de meg egy kerdes:
A pontatlan az kb +- hany mp?
sorhas Creative Commons License 2003.03.20 0 0 32
Köszönöm szépen a segítséget és ne haragudj a hülye kérdésekért. Üdv.: Sörhas
Muster Mark Creative Commons License 2003.03.20 0 0 31
JAvítás.

- nem foglalkozom légellenállással, súrlódással és közegellenállással
- a motor névleges csúcsteljesítményét veszem a tényleges gyorsító teljesítménynek
- végig egyenletes gyorsulást és egyenletes sebességet tételezek fel.

helyesen:

- nem foglalkozom légellenállással és súrlódással
- a motor névleges csúcsteljesítményét veszem a tényleges gyorsító teljesítménynek
- végig egyenletes gyorsulást és egyenletes motorteljesítményt tételezek fel.

Előzmény: Muster Mark (30)
Muster Mark Creative Commons License 2003.03.20 0 0 30
Ok, akkor legyen adott a tömeg (m), a motorteljesítmény (P) és az úthossz (s). Neked az út megtételéhez szükséges idő (t) kell.

Előrebocsátom, hogy baromira szar számításokat fogsz kapni, mivel
- nem foglalkozom légellenállással, súrlódással és közegellenállással
- a motor névleges csúcsteljesítményét veszem a tényleges gyorsító teljesítménynek
- végig egyenletes gyorsulást és egyenletes sebességet tételezek fel.

Ha t idő alatt teszi meg az utat, mégpedig egyenletesen gyorsulva, akkor s=1/2at^2 utat tesz meg, amiből s-et ismerjük, tehát a gyorsulására a=2s/t^2 adódik. Ez t ideig tart, ez alatt a sebesség 2s/t-re nő. Az m tömegű kocsi mozgási energiája emiatt 1/2m*(2s/t)^2, azaz 2ms^2/t^2 lesz. Ezt az energiát t idő alatt termeli meg a P teljesítményű motor, tehát

Pt=2ms^2/t^2

amiből t már kifejezhető:

Pt^3=2ms^2
t^3=2ms^2/P
t=(2ms^2/P)^1/3

Tehát fogod a motor tömegét kilóban (2909), szorzod az út négyzetével (160000m^2) és kettővel, osztod a motorteljesítménnyel wattban (!!!) (145000) és veszed ennek a köbgyökét. Ennyi másodperc alatt teszi meg a kocsi a távot.

Ez jelen kocsi esetében 18 másodperc. De ismétlem, ez BAROMI PONTATLAN adat!

Egyébként ezt írd be a böngésződ címsorába:

javascript:alert(Math.pow(2*2909*400*400/145000,1/3));

...akkor egy felugró ablak kiadja neked a végeredményt. A vastagon jelzett részekre kell beírnod az aktuális kocsi adatait.

sorhas Creative Commons License 2003.03.20 0 0 29
A sulya 2909kg
Muster Mark Creative Commons License 2003.03.20 0 0 28
Az előbb azt mondtad, hogy ismered a kocsi súlyát. Most mégsem sikerült leírnod.
Előzmény: sorhas (26)
sorhas Creative Commons License 2003.03.20 0 0 27
A suly itt ugy nezem kimaradt, de vegyuk ugy hogy megvan...
sorhas Creative Commons License 2003.03.20 0 0 26
Ez pl. az uj Hummeré:

Tipus: V8 Turbo Diesel elektronikus szabályzással
Teljesítmény: 195LE (145KW) /3400rpm
Nyomaték: 583Nm /1700rpm
Befecskendezo: elektronikus
Hengerurtartalom: 6500 cm3
Furat x löket: 103 x 97
Kompresszióviszony: 21,5 : 1


Színválaszték: Vörös, Fekete, Zöld metallic, Ezüst metallic, Sárga, Fehér, Fehér metallic

Üzemanyagtartály:
95L (25gal) / fotartály, 65L (17gal) / segédtartály

Nyomatékváltó:

4L80-E 4 fokozatú automata max. bemeno nyomaték 600Nm
áttételek: I=2,48:1 II=1,48:1 III=1,00:1 IV= 0,75:1 hátramenet=2,08:1 fokozatmentes max.= 2,2:1

Terepváltó:
New Venture Gear Model 242
áttételek: Low=2,72:1 High=1:1

Diferenciál:
Zexel Torsen hypoid fogazású áttétel: 2,73:1 (10,300 és 10,800 GVWR), 3,08:1 (12,100 GVWR)

Kerékagy áttétel:
1,92:1 AM General Design

Alváz:
acél zártszelvény 5 kereszttartóval

Elektromos rendszer:
12V 124A generátor negatív testeléssel

Kormányszerkezet:
13/16:1 változó áttétel, szervorásegítéssel

Fékrendszer:
Hidraulikus, 4 kerékre ható tárcsafék szervorásegítéssel, idojárástól és felütodéstol védetten, a diferenciálmuvel egybeöntött házban, D=266mm, ill. 304mm (12,100GVWR) effektív felület= 112 cm2 / tárcsa A rögzítofék mechanikusan muködteti a hátsó tárcsafékeket ABS

Felfüggesztés:
Független kerékfelfüggesztés elöl-hátul kettos trapézkaron, tekercsrugóval és hidraulikus lengéscsillapítóval

Kerékabroncs:
37 x 12,50R-16,5 LT "D" terhelhetoségu Goodyear Wrangler MT radial

Méretek:
Hossz (1./) 4686mm
Magasság: 1905mm
Szélesség (tükrök nélkül): 2197mm
Alvázmagasság: 406mm
Tengelytáv:Hossz (1./) 4686mm
Nyomtáv: 1819mm
Kapaszkodóképesség: 60%
Oldalazóképesség: 40%
Orrszög: 72' csörlo nélkül 47' csörlovel
Farszög: 37,5'
Fordulási sugár: 8,1m
Önmentotáv lapos gumival: 32km 50km/h max. sebességgel
Lépcsomászóképesség. 560mm
Gázlómélység: 762mm

Muster Mark Creative Commons License 2003.03.20 0 0 25
Pont ezért lenne jó, ha megmondanál MINDENT ami ismert, és mi majd megmondanánk, hogy akkor miből és hogyan lehet kiszámolni a dolgokat. De persze felőlem kirakózhatunk is, de
1. uncsi lesz egy idő után
2. te nem kapsz választ a kérdésedre
3. mi meg nemsokára megunjuk.

Van neked valahol egy táblázatod a kocsi adatairól. Fogd azt a táblázatot, és egy az egyben nyomd be ide. De ha valami miatt nem akarod benyomni, akkor sorold fel, hogy mi szerepel a táblázatban. Inkább írj 10 fölösleges adatot, mint egy olyat, ami hiányzik.

Előzmény: sorhas (21)
Muster Mark Creative Commons License 2003.03.20 0 0 24
A motor teljesítménye is kéne még. Mi lenne, ha fognád azt a kurva táblázatot, és idepasszintanád? Vagy jobban szeretnél még hetekig kirakózni?
Előzmény: sorhas (23)
sorhas Creative Commons License 2003.03.20 0 0 23
Az jo, ha egyenletesen gyorsulnak, a kepletet is tudtam csak nem ismerem az idot. Mondta egyik baratom, aki gyorbe jar musz. menedzser szakra, hogy ok tanultak elsoben ne mar nem emlexik a kepletekre. Allitolag vhogy ki lehet szamolni a teljesitmenybol forgatonyomatekbol, sulybol a gyorsulast.
sorhas Creative Commons License 2003.03.20 0 0 22
Kifelejtettem, hogy ismert meg a sulya.
sorhas Creative Commons License 2003.03.20 0 0 21
Az a baj hogy azt sem tudom mi kellene hozza.
De pl. teljesitmeny, max forgatonyomatek, seb. attetelek. Nem tudom hogy mi kell hozza es mi a keplet. Egy kerdes: Azt sem erted hogy mi az en problemam? :)
Azert fogalmazok rosszul mert a fizikahoz abszolut nem ertek...
De azt legalabb koszi hogy megprobaltok segiteni.
Muster Mark Creative Commons License 2003.03.20 0 0 20
Ha ismered az időt, ami alatt a kocsi megtette a 400m -es távot, és feltételezzük, hogy egyenletesen gyorsult (a kocsik SOHA nem gyorsulnak egyenletesen, legfeljebb amikor Dunába esnek a hídról :) ), akkor a kocsi gyorsulását az

s=1/2at2

képlet átrendezésével kapható

a=2s/t2

alapján lehet kiszámolni. Mivel itt s ismert, a=800m/t^2 a képlet. Például ha 10 másodperc alatt teszi meg a távot, akkor 8 m/s a gyorsulás.

Előzmény: sorhas (17)
Muster Mark Creative Commons License 2003.03.20 0 0 19
(elszámolok tízig)
(...húszig)
(...harmincig)

Na. Szóval, tök jó lenne, ha megírnád, hogy pontosan milyen adatok ismertek a kocsiról. Aztán majd számolgatunk.

Ja, rendszergazda, az lehetnél. Amikor 10-szer annyi pöcsöléssel jár szabályosan kiverni az ügyfélből, hogy most pontosan mi nem megy a rendszerben, mint a probléma megoldása, no, akkor majd megérted, hogy mi a probléma ezzel a kérdéssel. :)

Előzmény: sorhas (17)
Muster Mark Creative Commons License 2003.03.20 0 0 18
Én is épp ilyen durvát akartam írni.. de nagy nehezen visszafogtam magam :)))
Előzmény: AgyProTézis (16)
sorhas Creative Commons License 2003.03.20 0 0 17
Hat nem ertettuk meg egymast. Szoval:
Egy internetes jatekot szeretnek. Gyorsulasi jatek. Van egy csomo auto, es egy csomo az autokhoz tartozo muszaki adat(kiveve a gyorsulast). A jatek csak szimulacios lesz, igy a muszaki adatokbol kell szamoltatnom valamit. A tav 400 meteres. 0rol indulunk. Tehat valahogy ki kell szamolnom a gyorsulast az auto teljesitmenyadataibol.Ez a feladat, ehhez kerek segitseget. Most sem ertitek?

Ps.: Fizikusnak soha nem akartam menni.

AgyProTézis Creative Commons License 2003.03.20 0 0 16
Olyan hülyét kérdeztél, amekkora vagy! Ez kiderül az előző reflexióból is!
Fizikusnak ne mennyé! Legfeljebb informatikus lehecc! Pl.:betanított rencergazdász!, vagy gazdajegyző...
Előzmény: sorhas (14)
Muster Mark Creative Commons License 2003.03.20 0 0 15
Elosztod a távolságot a sebességgel, és megkapod. A gyorsulás az egyetlen adat, amire nincs szükséged.

(u.i. remélem, válaszomból legalább annyit megértesz majd, amennyire a kérdésed "egyértelmű")

Előzmény: sorhas (14)
sorhas Creative Commons License 2003.03.17 0 0 14
Hi! A kérdésem egyszerű, a megoldást viszont nem tudom: Milyen műszaki adatokra van szükség, hogy ki tudjam számolni, mennyi idő alatt tesz meg az adott auto x métert. A gyorsulás az egyetlen adat ami nem áll a rendelkezésemre(remelem).
Segitsegeteket elore is koszi: Sorhas

Ps.: A valasz nagyon fontos lenne, mert szakdolgozathoz kell...

AgyProTézis Creative Commons License 2003.02.05 0 0 13
A valóságban pedig szinte minden közrehat, a gumikeveréktől a profilkialakitásig/pl.az assszimetria is/, a rugóprogresszivitástól a kerékgeometriáig, a szabályozható lengéscsillapitástól a vagány stílusáig.
szinte minden állítható kellene legyen egy ideális autón...Ez pedig lehetetlen a kötelező homologizáció miatt, asszem az N-csoportig ugye?
Előzmény: matyko2 (12)
matyko2 Creative Commons License 2003.02.04 0 0 12
Na igen, a csuszas eleg kemeny dio. mindenfele slipdiagrammokat gyartanak mindenfele elvek es tapasztalatok alapjan. nem tudom milyen technikaval vegzed a szimulaciot,de en azt ajanlom valassz egy jo programot amely alkalmas dinamikus analizisre (pl.: ADAMS) es ezeknek van direkt talaj kerek kapcsolatra vonatkozo moduljuk. itt felepited a modelled, betoltod a kerektulajdonsagokat tartalmazo filet, majd az utet es lefuttatod (ezek a file-ok mar keszen vannak egyes ut es kerek tipusokra, de ha te akarsz megadni tulajdonsagokat a help megmodja mit kell merni es hogyan tudod elkesziteni a filet)
haat kemeny faba vagtad a fejszet, de fo a lelkesedes
AgyProTézis Creative Commons License 2003.01.30 0 0 11
Torzul a profil, mint egy horogütés után ;)
Előzmény: PETYUS (4)
AgyProTézis Creative Commons License 2003.01.28 0 0 10
Nem a 'sperdifi're gondoltál véletlenül? Ott be lehet állítani a nyomaték-elosztást százalékra...
Az 'erőzár'/?/ ha egyre gondolunk akkor a driver jobb tappancsában van elhelyezve..:-)
Előzmény: antcoder (9)
antcoder Creative Commons License 2003.01.27 0 0 9
Igen ,ekkor keletkezik egy 'erozar' amikor a tapadasi gorbe a max-on van.Ezert kell a rallyhoz megfelelo tobblet-loero ,hogy ez a tulporgetesi lehetoseg barmikor rendelkezesere alljon a pilotanak.
Előzmény: AgyProTézis (8)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!