Az öregem gépkocsija, az enyhén lepukkant Citroen BX-et váltotta le idestova másfél évvel ezelött. A váltója nagyon penge és egészen jól mozgatja az autót az 1500cc-s 80Le-s motor. Nagy a csomagtartója. Ja és csodaszép a szine; sötétkék. Ennyit a pozitívumokról.
Olyan minőséget mint egy kockalada. Bár Romániában gyártották.....
Óra szerint 120.000 van a kocsiban, a hibalista:
-féltengelycsere
-első gömbfejek
-hátsó kerékcsapágy-csere
-szelepfedél-tömítés-csere (ömlött az olaj a
tömítésnél)
-kipufogó sortömítés-csere
-kipufogó közép és hátsó dob csere
-rángat a kuplung, valszeg a románok nem tudták központosan összerakni
Gusztustalan belső tere van; a legputtób műanyagból van az egész. Zörög, ropog, recseg; nagy összeszerelési hézagok. Nagy ormótlan ülések, szinte vendégnek érzem magam benne. Nulla oldaltartás, pedig elkelne, mert a kanyarban billeg mint egy Wartburg. Furcsa áttételezésű a váltó, a két véghelyzet között legalább 4X lehet körbetekerni. Arra jó ez a kocsi, hogy néha elvigyem a teszkós bevásárlásokhoz. Egy 82-es Kockakadett komolyabb minőséget képvisel.
Pár hete ilyen tgk-t is napi rendszerességgel vezethetek. Én nagyon szeretem a furgonokat, kisteherautókat; abszolúlt a célszerűség sugárzik belőlük.
Ez egy igazi igavonó. 6 személyesre van vizsgáztatva, bár az első üléssoron 3-an csak igen rövid utakon tudnak megmaradni. Kicsit viseltes a vas. Sajnos nem vigyáztak rá, igazi "nemazenyém" cégautósan használták. A hátsó teló gumibalja szét van szakadva, törött volt az eleje (úgy is csinálták meg..); 98-as évjárat, de rozsdásodik! Nem mutat a hűtővízhőmérője és gondolom olajcsere utoljára a nullrevizió alkalmával volt.. Majd helyrepofozom.
Különben elégé kellemes vezetni, a belvárosban a 2.7-es 80 lovas szívódízellel egész jókat lehet autózni. Egy kispolszkit le lehet vele nyomni.
:-) Olyan 90-100-al stresszmentesen lehet utazni.
Jó hangos a motorja, de állítólag 10 körül fogyaszt. Ami a legkomolyabb, hogy olyan 8 méteres sugarú kőrben meglehet vele fordulni.
Az előző hozzászólásomban egy 88-as kiadású diesel Fiat Dunát mutattam be. Most egy azonos kategóriáben lévő 2000-res évjáratú autót szeretnék bemutatni.
Ez a kocsi egy Citroen Saxo 1.5D.
Használati értékét tekintve, 10-szer annyit ér mint egy olyan Fiat Duna amelyről beszámoltam?
Ugyanaz a rokonom vette ezt az autót is akinek a Golfjáról meséltem régebben. Nagyjából 10km-ert vezettem az autót és eléggé lehangolt az a tudat, hogy 2.000.000 Forintért "ilyen" diesel kiskocsit lehet kapni használtan.
Mit nyújt az 1527ccm-s motor: Kezdeném a kötelező biztosítással :-). Mivel 27ccm-rel több a hengerürtartalma 1500-nál, ugyanannyit kell fizetni utánna mint egy 2000ccm-es kocsi után.
57 lóerő 95Nm-es nyomaték. A kicsi súly miatt azt vártam, hogy jobban megy mint a Duna amit szoktam vezetni. Sajnos csalódtam benne. Egy 100km-es útazás után amikor az anyósülésből kiszáltam úgy éreztem, hogy majd leszakad a derekam :-). A hátsó ülés kényelméről pedig nem lehet beszélni mivel egyszerüen nincs. Ha valaki beül hátulra akkor annak az emberkének a térde a melkasa magasságában lesz. Ez elég kényelmetlen egy felnőtnek. Összehasonlításképp: olyan mintha egy szivacsos sámlin ülnél :-). Pótkerék: Nem szeretnék kereket cserélni az útszélén esős időben mivel a pótkerék a kasztni alatt található és kivan téve minden mocsoknak ami az úton található. Leszedni (miket is beszélek :-)) leejteni még könnyű a pótkereket a hátsó lökhárító mügül de ha a tartót kerekestől vissza akarjuk rakni a helyére akkor igen hosszú sz*rakodásnak nézhetünk elébe ha nincs segítségünk.
Hogy ne csak rosszat mondjak:
Az autó kidolgozása elég jó (A Fiat Dunához képest:-)) de azért akadnak benne zörgő elemek, van fordulatszámmérő, elektromos ablakok valamint légzsák is található benne elöl. Előnye még, hogy a fogyasztása jó (5,2l/100km vegyes használatban), valamint még az, hogy a 13 colos 165/70-es gumi ami van rajta nem egy ökör ára ha cserélni akarják :-). Sajnos ennél több jót nem tudok róla mondani.
Elég vitatott autó formáját tekintve. Valakinek tetszik valaki egy elcsúfított Uno-t lát benne.
Én személy szerint nagyon megvagyok elégedve vele. 1.7-es Diesel motor van benne, 60Le és 105Nm-es nyomaték van benne. Nem az a kimondott gyorsulós jószág bár már öklöztek át nekem 200D zöldséges merciből :-). Igaz gyorsulás tekintetben egy 123w 200D nem lehet perspektíva. Volt egy két emlékezetes szórakozásom az országúton vele. Olyan kocsikkal szoktam szórakozni amelyeknek kicsi a nyomatéka illetve a teljesítménye, pl.: Zastava, Zsiguli, Suzuki 1.0, 2.3D Sierra és egyszer legnagyobb meglepetésemre egy Skoda Fábiával is tudtam szórakozni. Ez a kocsi hosszú ideig jött mögöttem miután kihúzódott a másik sávba előzési szándékból. (gondolom én :)) nem akart összeütközni a szembejövővel és akkor visszatért mögém.:-) Valószínűsítem az 1.2-es ohv reaktor lehetett benne :-) ezért nem bírt azzal a "koszos kis fiattal" amit vezettem.:-)
A kocsi ereje sokkal inkább a megbízhatóságban, a fogyasztásban (országút:4,5-5l/100km, Város:5,5-6l) a kényelmes és komfortos utastérben valamint a nagy csomagtartóban keresendő(510liter).
A futóműve elég puha, nem érdemes nagy sebeségnél csapkodni a kormányát. Az utazósebessége 110km/h. Itt a legcsendesebb az autó. A végsebeség 150km/h de erősen kétlem hogy az a példány amit szoktam vezetni menne még ennyit. Most 260.000km-nél több van benne de még nem volt hozzányulva a motorjához, az egyedüli meló a kuplungtárcsa ferodózás volt. Szerencsére nincs benne semmilyen extra így sokkal kevesebb baj van vele elektromos téren is mint valami más full extrás olasz kocsival.
2 évig swifteztem, tapasztalatok vegyesek:
pörgős, agilis kis motor, jó gyorsulás.
Persze ezek abból következnek hogy 700kg az egész kóceráj... Való igaz hogy kézzel lehet nyomkodni a lemezeket. :(
Hely elöl elég, hátul nem. Fűtése jó, ablak baromira párásodik, alig lehet lefújatni. Több emberrel a fedélzeten, párás esős időben lehetetlen. Fék szar az összes swiften, műanyagok zörögnek, fogyasztás 5-7l.
Utazósebesség 130-ig, az fölött nagyon zavaró a szélzaj, egyébként tartósan birja a 160-at is.
Nagyon strapabíró, igénytelen jószág, könnyű megkímélt példányt találni a piacokon. Tévhit viszont hogy olcsó lenne az alkatrész a mi autónkhoz, az cuccok árfekvése minimum a középkategóriában van. 1millió Ft körül, aki kisautót akar, megfontolandó választás. Szerintem az ezres jobb választás, biztosítás kevesebb, fogyasztás jobb, és a rövidebb váltó miatt hasonlóan jól megy az 1.3-hoz. Autópálya 120-at az is simán viszi.
No az én mercim nem zőccséges hanem egy pöpec, hibátlan állapotú autó.
Dacára annak hogy idősebb tőlem (23 éves) kifogástalan állapotban van. 2.4D, szívódízel...
72le, 1435kg ilyen autót csak olyan vegyen aki nem száguldozni akar. Bár a motor végsebessége gyárilag asszem 143km/h lenne, 120 fölött még sosem nyomtam neki, nem az ilyen vén csörgőkígyónak való az ótópálya belsősáv.
Télen is pöccre indul (érdemes elindulás előtt járatni), semmi nem zörög benne még 23 év és kb 3-400eKm (jóistentudja)után sem. Minden porcikáján érződik hogy benne van az anyag és össze van rakva. Nyugis tempóban nyáron 7l, télen 8l-t kér az ócsóbbikból. Olajcsere 5000km-enként (amikor kezdi csipegetni). 70-ig olyan mint a lajhár (persze kihúzatva a sebességeket fickósabb, de nincs szivem pörgetni) 70-110-ig gyönyörűen autózható, országúton imádom.
Fékek harapnak, ülésfűtés rulez, ötödik sebesség nagyon hiányzik. Faternak E W124 van, amikor beleül ebbe mindig megjegyzi: "ez masszívabb mint az enyém".
Alkatrészekkel dugig vannak a bótok,bontók, lehet választani gyári,utángyártott,bontott... A legkisebb csavarig minden van hozzá, bagóért.
2 évig swifteztem, tapasztalatok vegyesek:
pörgős, agilis kis motor, jó gyorsulás.
Persze ezek abból következnek hogy 700kg az egész kóceráj... Való igaz hogy kézzel lehet nyomkodni a lemezeket. :(
Hely elöl elég, hátul nem. Fűtése jó, ablak baromira párásodik, alig lehet lefújatni. Több emberrel a fedélzeten, párás esős időben lehetetlen. Fék szar az összes swiften, műanyagok zörögnek, fogyasztás 5-7l.
Utazósebesség 130-ig, az fölött nagyon zavaró a szélzaj, egyébként tartósan birja a 160-at is.
Nagyon strapabíró, igénytelen jószág, könnyű megkímélt példányt találni a piacokon. Tévhit viszont hogy olcsó lenne az alkatrész a mi autónkhoz, az cuccok árfekvése minimum a középkategóriában van. 1millió Ft körül, aki kisautót akar, megfontolandó választás. Szerintem az ezres jobb választás, biztosítás kevesebb, fogyasztás jobb, és a rövidebb váltó miatt hasonlóan jól megy az 1.3-hoz. Autópálya 120-at az is simán viszi.
Teherautótól ne várj csodát. Évekig jártam dízel Keddivel, jó verda. Kb. ugyanazt tudja full+ terheléssel, mint üresen. Egy jó traktornál ez fontosabb, mint a gyorsolás és a végsebesség.
Még a jóelőbb irtam a Tiporól és most a Golfról is mesélnék ami a családban volt. A Golf III TDI egy elég jó kocsi, 90 lóerejével és 202Nm/1900-as nyomatékával rugalmasan lehet vele közlekedni. A futóműve rendkívül biztonságos és olyan stabil, hogy még 130-nál is lehet rángatni a kormányt. Motorikusan is csak jót tudok róla mondani. Ebbe a kocsiba 215.000 km ment bele de a motorja száraz volt, a turbója sem volt tropa és nem fogyasztotta az olajat sem. A fogyasztása is remek mivel kíméletes használat mellett nem eszi meg az 5litert 100-on. Ha 140-150-es tempóban van hajtva a kocsi úgy is csak 5,5-6 litert fogyaszt és ehhez hozzá tartozik még az is, hogy 195 széles gumi van rajta gyárilag amelynek már nem elhanyagolható a gördülési ellenállása. A Bon Jovi felszereltségbe gyárilag sportüléseket kapott az autó amelyek jó kemények és jó oldaltartást biztosítanak a kanyarokban. Mint mindíg az éremnek itt is két oldala van. A kocsi hosszútávon kicsit kényelmetlen és el is lehet benne fáradni nagyon. A hátsó ülésekről ne is beszéljünk, mivel az ember a lábát nem tudja hova tenni, ugyanis az első ülés alá egyáltalán nem fér be egy ember lába ezért hosszútávon nagyon kényelmetlen a hátsó ülés. Összegezve az egészet: a Golf III Variant TDI egy remek családi autó rövid és közepesen hosszú távra.
Szeretném megosztani veletek a rokonságban lévő egyik autó történetét pontosabban egy Fiat Tipo TDS-ről szeretnék beszámolni.
Az egyik rokonom 95-ben vette meg ezt a Tipo-t amit Olaszországból hoztak 100.000km-rel. Elég jó kocsi volt 1.9-es 92 lóerővel és 186Nm-rel rendelkezett az autó fénykorában. A kényelmére nem lehetett panaszkodni mivel rendkívül kényelmes kocsi volt. Akkoriban amikor megjelent a kocsi azt mondták az autós szaklapok, hogy Mercedes kényelmű autó, ez igaz is. Remek ülések voltak benne és frankó futóművett tettek alá az olaszok amelyet nem lehetett zavarba hozni. Az éremnek két oldala van sajnos, ebből azt akarom kihozni, hogy a kocsi nem igazán állt műszakilag a csúcson. Sajnos a kocsit eléggé megviselték az olaszországi használatok és ebből adódóan kisebb bajok mindíg voltak vele de ha jól emlékszem 170.000km körül kezdtek el sokasodni a problémák, ezek kisebb nyűgösségeknek mondható dolgok mint pl.:recsegő féltengelyek, fogyogató hűtővíz, rossz elektronika az utastérben, és elromlott a klíma. Amikor kb 200.000 km körül járt a km számláló akkor már a végére kellett járni a vízfolyásnak és az olajevésnek. A mind vízből mind olajból 1000km-enként 1 liter fogyott el. Az olajevés a turbó kopása miatt következett be a hűtővíz elfolyását pedig a tömítetlen rendszernek és a hengerfejen lévő 12 repedésnek tulajdonították a szerelők. A hengerben is volt kopás jócskán mivel már a második javítófuratot is kikoptatta a gép. Hozzá kell tennem mindehhez, hogy ez a Tipo egy olasz cég kulcsos autója volt a másik pedig az, hogy olaszországban sokan nem vergődnek az olajcserével. Sok helyen az fut, hogy csak beleülnek az autókba és hajtják 3-4 éves korig majd eladják. Ennek a kocsinak valószínűleg az az első 100.000km tett be amit olaszországban futott. A Tipo után egy Golf III TDI-re esett a választás és ez tartósabbnak bizonyult, biztosan azért is mert már újkorától vigyáztak rá de azért is mert jobb konstrukció.
Én azért tudnék róla írni, a sógoromnak van egy '97-es 2 ajtós M3-asa (elvileg 330 LE- mert a sportkipufogóval ennyit mértek be). Fantasztikusan megy, ő 3-asban megy még 90-nél, mert annyira élvezi a hangját. Nagyon húz, tulajdonképp a magyar utakon közlekedő autók 99 %-át odaveri, autópályán a 200-at erőlködés nélkül tartja. A futóműve csodálatos a kanyarokan, a Thököly úton már kevésbé.
A bőr kagylóülései annyira megfogják az embert, hogy kikászálódni is nehéz a kocsiból. Hosszútávon sajnos izzasztanak. A menetkomfort a sportkipufogó miatt nem túl jó, 150 km/h fölött lényegében őrjítő hosszútávon (500 km felett). Szintén hiba, hogy a keret nélküli ablakokat 120 km/h felett nem lehet felhúzni, a rezgések miatt. Ez dohányzó tulajok esetén nem valami jó dolog.
Nem a megbízhatóság szobra, volt, hogy egy hónapig nem tudta használni, mert folyt valahol belőle az olaj, és a szervíz nem találta a hibát, emellett apró bizbaszok is gyakran tönkremennek benne.
Azért elfogadnám, de nem bírnám fenntartani:(, még casco nélkül se, pedig kb. 2,5 Milliót ér, amit még meg tudtam volna venni tavasszal.
Hát bekerült a sportszelet a gatyámba, amikor odaadták a slusszkulcsot.... 321Le, kicsit megpiszkálva amerikai tuninggal, légszűrő és teljes sportkipuff rendszer. Azt le sem írom hogy belül tökéletes ergonőmia, bör kagyló ülések és stb. Sajnos csak városban próbálhattam ki, de amit 2.ben egy nagyobb fruti után csinált 50-től.. leírhatatlan élmény.
Sajnos egy negatívuma volt, hogy a hátsó torony kiszakadt az utak állapota miatt. (nem az én kezeim alatt..)
Szal egy tökéletes autó, de nem a hazai utakra. Egy csúcs.. Nem is tudok többet írni róla. :-)
Volkswagen Passat 1,6 (100 LE), '95-ös. 4 ajtós volt, szintén volt cégautó, az órájában 90 ezerrel, de mint a cégnél minden hasonló korú Passatnak, ennek is tönkrement a km-órája, így a való km 200 ezer körül lehetett.
A hely benne olyan hatalmas volt, hogy az hihetetlen. Elvileg az E36-os BMW kategóriatársa, a lábtere mégis fényévekkel nagyobb, mint annak. Ez 4 ajtós volt, a csomagtartója szintén óriási volt, szvsz az 500 litert simán elérte.
A menetteljesítményei nem voltak rosszak, kb. úgy húzott a motor, mint az 1,4-es Corolláé, a fogyasztása viszont 8 liter alá nem ment. A váltója elég pontosan kapcsolható volt, nem akadt, a rövid váltókar pedig jó fogású. A futóműve kicsit puha volt, kicsit "sétahajós" jellegű, de a legzavaróbb nem ez, hanem a túl puha gázpedál volt, ami semmi ellenállást nem tanúsított, olyan jellegű volt, mint egy női kisautó kuplungja.
A belső anyagok nagyon kellemes minőségűek, a belső design kicsit régies, de azért ma sem gázos szvsz.
A kocsi az autópályán a 150 km/h-t kényelmesen tartotta akár négy személlyel is. A haverom ezt a km-óra állás szerint adta el 7 évesen 1,5 millióért, a vevője ezzel is elégedett volt, még a márkaszervíz állapotfelmérője sem jött rá arra, hogy a kocsiban 100 ezerrel több van.
Összességében szuper autó volt, még ezzel a kis motorral is.
trabant 601: mínusz ezer fokban pöccre indul, viszont se fűtés, se menetteljesítmény
vw golf I. GLS (1,5): megy mint állat, kényelmesek az ülések, az előző tulajok nyomai erősen láthatóak. kasztnizás, festés és karbipucc után álom.
opel kadett (kocka): fos. nem megy, kényelmetlen. más baja nincs
seat terra (dobozos cucc): kényelmetlen, nem megy, állandóan elb*szódik, viszont keveset fogyaszt. bp-en az én stílusommal 6,5 liter
ford fiesta 1-es (1980): némi helyreállítás után pompás. pöcc indul, gyorsul, mint állat, kicsi fogyasztás, gokartos kanyarodás.
buzuki stift: hangos műanyag doboz, útfogás nulla, gyorsulás egész jó
for fiesta 3-as (1991): ld, mint 1-es fiesta, több műanyag, jobb menetteljesítmény. hétköznapi rohangálásra remek.
vw bogár: zajos, nagy fogyasztás, nem megy, viszont imádom. mindenhol beengednek a sorba, nincs anyázás, nekem meg örül a fejem. ha tehetem, ezzel megyek.
Toyota Corolla Combi, '97-es 1,4-es, 75 lovas verzió (a kereklámpás verzió előtti típus).
A kocsiban 320.000 km volt, amit nagyrészt országúton abszolvált. A kasztni csak a hátsó kerékívnél rozsdásodott egy picit, azt leszámítva kívül nagyon top állapotban volt. A csomagtartója hatalmas, a volt Felicia kombiménál is nagyobbnak tűnt (az 450 liter körüli volt), szerintem alulról közelíti az 500 litert.
Belül már nem volt annyira szép a látvány: Az ülések mondjuk egyben vannak, ami nagy szó, a kormány már szép sima és fényes, szervóval könnyen tekerhető. A váltó nagyon pontos, anyám 206-os Peugeot-jának 15000 km-el sem volt ilyen pontos, mint ennek. Viszont a műanyagok kopottak, matt színűek, jellegére olyanok, mint anno a család '86-os Starlet-jében, egyszóval azért nem valami szuper látvány a beltér, valahogy nem otthonos. A standard gyári digitális óra pedig már elég unalmas, mégha a funkcióját tényleg ellátja.
A motor szépen húz, a kocsi kb. úgy gyorsul, mint anyám 75 lovas szintén 1,4-es 206-osa, viszont a 75 lovas Twingommal odaverem. A 60-ról-100-ra gyorsulása sem rossz, de semmi extra.
Fogyasztása városban 9 liter körüli, országúton 6 körül.
Összességében úgy működik, mint egy óramű, egyszerűen csodálatos, hogy egy kocsi ennyi km-t kibír különösebb meghibásodás nélkül.
Kellemes diesel- motor, olyan százas utazót szeretett. Felment a hegyekre is, bár inkább cask 3-asban, 4-esben.
Személyautóhoz képest a magasabb üléshelyzet az embert önkéntelenül a követési táv nullára redukálására készteti. Pár alkalom után realizálódik a dolog, és megmarad az előnyös kilátás. Belső tér oké, ergonómia tök jó (pluszpont annak, aki kitalálta a dzsojsztik- váltót :o)
Megbízhatóságáról annyit, hogy a "vég kezdete" idején kezdett eltünedezni a hűtővíz. Szerncsére a másfél literes palack befért a térképzsebbe. Nemtom hány km volt benne, ennek fényében az egy jelentős negatívum szerintem oké. Baxott kemény kuplung, nulla adagolhatósággal. Ez rátolatásoknál hihetetlne kellemes tudott lenni. Mivel naponta volt ilyenből vagy harmincban részem, sokszor álmodtal arról, hogy nem tom benyomni a kuplungot, és egyszerűen nekigurulok az akadálynak :o)
Ja hogy ez nem is autó volt?...? Azért nem baj, ugyi?!
Ez a melóhelyem egy igavonó járműve. Én szeretem a furgonokat, titkon vártam, hogy kipróbálhassam. Több hónapig nem vezettem diesel autót, úgyhogy örültem amikor leakasztottam a kulcsot.
A belseje egészen kotta, minden kézreesik, kényelmes, nincsen vele gond; hátul nagy púp, befér minden. Úgyhogy idáig oké.
Az autóval elindulva omoly csalódás ért, én nemtudom kinek tervezik a Volkswageneket, de a hosszú kuplungút több mint idegesítő. Miért?? Miért?? Ha elszeretnénk indulni, a tervezett elindulás előtt 1 másodperccel elkell kezdeni kiengedni a kuplungot, a teljesen kinyomott bedál kiengedése után majdnem állontérdelem magam. FÚÚJJ!!!
Dízel létére 3000-től kezd csak el húzni, és nagyon pörgetni kell hogy menjen. Mintha egy 1.2-es 45 lovas benzines moci lenne benne. Úgyhogy nem győzött meg abszolult a vas, pedig formára és belsőleg nagyon pofás kis járgány.
No akkor folytatnám pár hónap után...
Írok pár sort a saját verdámról.
Ford Fiesta XR2 1985
Nemgondoltam volna, hogy pont 1 Fordba futok bele, de az ár/érték aránya igazán kecsegtető volt, és első látásra beleszerettem eme minigokartba.
Ez egy gyári sportváltozat; sportos belső (ülések, kormány), gyári szélesítések a kasztnin, alufelni, feszesebb futómű, egydobos sportkipuff rendszer, sportos váltóáttételek.
1.6-os 97Le-s motor és 855Kg, úgyhogy a dinamikája elég meggyőző, főleg a nagyrészt próbált 60-75 Lovas középkategóriájú autókhoz képest. 1500 for/perc-től kezd el húzni, innen egyenletesen pörög fől, talán 3000-nél tesz rá még egy kicsit. Vizes úton 2-3-ban simán kipörgethető a kerék egy nagyobb gázadás után.
A 100-at egy váltással eléri, úgy 9-10 sec körül.
A 140-ig egészen hamar ki lehet nyomni, innen azért már megfontoltabban húz, eddig 170 volt a max. De nem tanácsos 130 fölé menni, mert életveszélyes egy ilyen pici és könnyű kasztnival.
A futómű nagyon jó, gokartos, bármennyivel be lehet kanyarodni vele... de sajnos nem erre a pocsék magyar utakra való, néha olyanokat felüt szegénynek, csodálkozom hogy atorony egyben van.
OFF JQA a felelősöknek!! ON!
Szal igazi minisportgép, de viszonylag költséges a fenntartás. 12L körül fogyaszt a jelenlegi téli körülmények között,de sikerült 8.75-öt is elérnem novemberben. Sajnos a karbi+autómataszivató a ludas ebben, nyáron biztosan le fog menni 8 körülre. Mindíg valamit szerelni kell rajta, gyujtás, karbiállítás, elektromos dolgok, szóval nem egy Mercedes, de egyenlőre nagyobb gondom nem volt vele.
Nagyon megszerettem a kicsikét, minden este várom a másnapot, hogy elFORDíthassam a kulcsot.
Csókolom a cujjektív otóteszthez szeretnék hozzászólni!
Az az 1.6 GTI Corolla, valójában 1.6 SI, csak az elöző (első)tulaj valami úton módon szert tett egy Golf GTI GTI-emblémára, és ráragasztotta. Már nincs rajta szerencsére, viszont a hátsó szélvédő alján ott a gyári felirat: 1.6 SI
Nagyon penge verda, szívesen járnék egy olyannal én is, bár a gyári 13 colos felniket mindenképpen lecserélném 15-ösre. Szuperek az ülések, ugyanazok mint a vele egykorú Toyota Celica-ban. Hátul a 177 centimmel kényelmetlenül érzem magam, de hát ez a Hatchback kasztnik sajátossága, elől viszont van hely bőven. Oldalt hátul pillangóablakok, belülről nyitható csomagtérajtó-, és tanksapka fokozza a komfortérzetet. A váltógomb kicsit csoffadt egy ilyen sportos gépbe, én kicserélném valami odaillőre. Van benne fordulatszámmérő, és olajhűtő is, kinyitott motorháztetőnél csak lesel, hogy mi micsoda. 600-700 ezer Ft.-ért jó választás egy ilyen masina!
Nagyon fura autó. Rendkívűl szűkösen lehetett benne elférni, az ergonómiás követelményeknek nem felelt meg igazán. Igaz hogy magas vagyok. Viszont ment mint az eszeveszett. A fékek pedig annyira harapósak voltak, hogy hosszú idő után sem tudtam megszokni és mindig bólogatott a kocsi. A középső lcd panel nagyon zavaróan világított, és nagyon hülye menürendszere volt a fedélzeti számítógépnek. Ja és 160-170 nél "fütyült" az autó. Azt mondták aerodinamikailag hülyén volt megtervezve és a visszapillantó tükröknél fütyült a levegő. Borzalmas volt hallgatni. Lényeg, hogy a motort+a fékeket ki kéne venni és átpakolni egy másik kasztniba.
Jah bocs hogy logikailag nem volt felépítve, csak leírtam ami eszembe jutott.
Ez egy 13 éves autó, de erről a gépről nem tudok negatív dolgot mondani.
Kicsit sportos modell, 3 ajtóval. A belseje egyszerűen hihetetlen jól néz ki, nagyon bejött. Gyári sportülések, amit vagy 5 féle képpen lehet beállítani, sportkormány stb; az egész Toyotásan precizen előadva. Az ülés nagyon jól tart, minden kézreesik. A pedálok eléggé keményen járnak.
1600ccm/105Le/Kb 150Nm/4500
Az ember ki sem nézné, hogy mire képes ez a kis sz*r, nagyon jól gyorsul, és iszonyatos sportos hangot kreál ekközben. Mondjuk az igaz, hogy 4000 fölött kezd el isten igazából húzni, de akkor nagyon. A futómű pont jól van belőve, de a budapesti kritikán aluli utakat ez sem szereti. Egy negatív dolog van, a fékezésre oda kell figyelni, mert hirtelen beharap a fék, és eléggé könnyen kipörög a kereke. A fogyasztása nagyon magas, 10 körül eszik.
Hát igen, a Japánok tudnak valamit, feltünés nélkül egy igen ütős kocsival járhat az ember.
Ezt az autót nagyon nem szerettem.
Eléggé tágas, szellös belseje volt, nagy volt benne a térérzetem. Igen precíz kidolgozás jellemezte. Minden pontosan és precizen működött. Nagyon tetszett a váltója, nagyon pontosan és rövid úton járt. A kormánya jó áttételezésű, szervó nélkül is könnyen lehetett tekerni. Átlagos testalkatú vagyok, de az űlés nagyon széles, kemény, nekem teljesen kényelmetlen volt. Alig láttam ki a kocsiból, nagyon magasan volt a műszerfal teteje. A kuplung Kb. 50cm-es úton járt, amit a mai napig a német /sajnos pár japán/ autó jellemzője. Nemcsak indulás, hanem menet közben se tetszett a kocsi. 1598ccm/75Le/ Kb.135 Nm/3500 ellenére nagyon gyengének és lomhának éreztem a kocsit, a hosszú váltóáttételek sem a gyorsulást segítették. A futómű komfortos volt, de nagyon billegős.
Tulajdonképpen egy nagyon jó autó a Golf, valszeg egy nagyobb teljesítményű, és sportosabb modell jobban be jött volna, automata kuplunggal.
Sziasztok!
Ezt a topicot azért nyitottam, hogy kiírjam magamból a tapasztalataimat. Persze biztosan lesznek olyan dolgok amiről megoszlanak a vélemények, de hát izlések és pofonok..
Csak az általam vezetett autókról írok, ezek viszonylag hétköznapi gépek, persze így hirtelenjében most csak azokról, ami a szűk családi vagy a baráti kőrben megtalálhatóak.
Legyen az első az eggyik nagy kedvencem: 1986-os CITROEN BX 19D, amit majd 6 éven keresztül vezettem.
Belső, külső: a nagy hibája az volt, hogy nagyon hamar lelehetett harcolni a belsejét/is/, sajnos nem tartós anyagokkal dolgoztak a tervezők. A műszerfala régi tipusú volt, a műszerfal tetején kellett kapcsolgatni az indexet, ezt a megoldást a mai napig visszasírom. Tágas, kényelmes autó, egy kényelmi bajom volt, hogy hosszabb távon befájdult a jobb térdem, valszeg a gázpedál állásától, és az üléslap hosszától.
A pedálok egyszintbe voltak, és nagyon kényelmesen közel egymáshoz. A váltója pontatlan volt, és elég hosszú úton járt. A külső szerelvényeket sem örök életre tervezték.
Műszaki: Hidropneumatika: egy rendszerről megy a futómű-fék-szervókormány.
Állandó hasmagasságú, és megpakolva sem változott a rugózási karakterisztika, szinte ragadt az úthoz, de ha kanyarban egyszer megindult az eleje, akkor nem lehetett visszahozni. Szerintem nagyon profi futómű volt a kocsi alatt, inkább a kényelemre hangolva.
Nagynyomású fékrendszer szerintem a mai napig az eggyik legjobb széria fék, fékezésnél nem volt karosszéria-dőlés, mert a hidraulika lehúzta kocsi hátulját.
1905ccm/64Le/120Nm/2000 szivódizel motor volt benne, ha jól be volt állítva nekem megfelelő menetteljmenetteljesítményeket nyujtott. Nagyon rugalmas volt, és az autópálya tempót is jól bírta, soha nem fogyasztott 7 liternél többet, átlagban 6 körül evett.
Érdemes fiatal dizel/turbódízel példányt venni, és kerülni a Citroen szervizeket.
BMW E30 318i/1985
A bátyám autója.
Utáltam a BMW-ket, de megváltozott a véleményem.
Ami a legjobban tetszett benne először, hogy van benne anyag /főleg a Citro után/, és 17 éves kora ellenére még mindíg nagyon egyben van kivűl-belül. 2 ajtós modell, az autó hivatásához az utastér megfelelő méretű, hátul 2-en elég jól elférnek. Mondjuk a hátsó-ülésen nem kefélnék, az elsőn meg nem lehet a széles kardánbox miatt.
A belső szerelvények precizen működnek, mondjuk alap a gép, de nem tudom hogyan gondolták a müncheni mérnökök miért hagyták ki a fordulatszámmérőt, és miért raktak bele egy b****tt nagy mutatós órát.
Meg kell tanulni vezetni ezt a kocsit, a pedálok keményen járnak, a kormányt fogni kell.
Nem egy ideális városi autó. Eléggé feszes a futóműve, ugye a budapesti utakat nem kell bemutatni. 1766ccm/105Le/148Nm/4500.
Hosszú fokozatok vannak benne, oda kell figyelni, mert a lámpánál könnyen rádpiríthatnak egy kis pörgös kocsival.
Országúton ill. autópályán más a helyzet, ott mutatja meg az igazi kék-fehér énjét a kocsi. 100 fölött sok autó már befejezte a tudását, ez nem, ilyen tempó fölött igen lépös és dinamkus, annak ellenére hogy a legkissebb, /nem a leggyengébb/ motor van benne. 180-at hangtalanul és stresszmentesen, ja és nagyon hamar ki lehet nyomni neki, amit utána bármeddig tud tartani.
Fogyasztása nyáron 8-9 télen a csapatásokkal 13
Egy nagyon kellemes autót ismerhettem meg, rossz belegondolni hogy a k***a németek 83-ban ilyen kocsival nyomulhattak, nekünk /apáinknak/ maradt a Trabant meg a Lada.
Ja és 500K-ért szerintem inkább E30-ast vennék nem Favoritot.
Folyt köv.
Várom mások írásait is.