Másik kérdés. 90.000km van a vezérlésben. 120-at tudhat papiron. Legkesobb nyaron (~max 100.00)de lehet most decemberben megejtem a cserét. Úgy érzem kiváló alkalom h leugorjon a hengerfej is és át legyen nézve ha valami kopott akkor kicserélve, és kapjon egy csippet. Kit ajánlotok?
Füstöt kormot nem igazán szeretnék,mire számithatok kb? + 30 ló kb hol érezném lent vagy feljebb végsebességben?
Ha a megvalósult nyomás 10sec-en túl meghaladja az elvártat, akkor vészüzemre vált, elveszi az üzemanyagot és kinyitja a geometriát. Még akkor is képes ezt kezelni, ha a vákuumot közvetlenül a turbóra kötöd és így nem tudja a geometriát kinyitni.
Na ezt jo hallanni, mert nyilván nem egy kiugró cső amitől félek, hanem megemelt hengerfej vagy totál szétpukkasztott cső stb...de akkor ezek szerint ilyen extrém túltőltést eleve nem tud csinalni. Amugy azota is kifogastalanul mukodik. Szoval ugy nez ki h én ezt a csovet egyszer nem jol raktam vissza es c biztosito nem volt rendesen belealakadva.
Ja értem , azt hittem valami “kötelező”folyamatra célzol mint pl egy korongos autonál a hézal elfogyása stb. Amugy valoban pár honapja vagy egy eve szétakasztottam ott , h van e benne olaj. De nem bilincses hanem egy acél “C” drót tartja bent.Amúgy nem tudsz valami hibakód olvasó cuccot ami nem olyan draga mint vcds , de azért hasznalható?
En is laikus vagyok, max annyi elönyöm lehet, hogy esetleg regebb ota müvelödök autos temakban:)))
Szoval csak annyira gondoltam, hogy alapon, gyarilag mondjuk be van allitva a rendszered 0.8 bar nyomasra, de valamiert a nyomas szabalyozasa elfogyott, vagy elallitodott, nagyobb nyomast produkal, amit meg nem bir el a csöved, vagy a bilincs, aztan engedett. De az is lehet, hogy korabbi valami szerelesnel egyszerüen csak nem huztak meg elegge.
Ezt úgy érted h koszos belul es nem jár szabadon teljes tartomanyban a geo? Vagy rossz a vakum szelep ? Mit jelent , hogy “ kezd túltőlteni” ? Laikus vagyok előre is bocs ha hülyeségeket kérdezek.
De amit én észrevettem az egészből az eléggé leszűkitette nekem a dolgokat.
Ott egy turbo ami leugraszrotta az utana következő csövet.
Abban a csőben van egy szenzor ami ha igazat mondott akkor a vakum szelep a bűnös mert nem avatkozott be a turbo felé.
Ha pedig kamuzott akkor nincs miről beszélni. Nem vagyok auto szerelő ezért szeretném biztosra megérteni. 1300 km-es utakra is jarok vele és nem szeretnék megint igy járni. A másik félelmem pedig h egy ilyen túltöltott turbo komolyabb bajt is okozhat nem csak leugraszt egy csövet. Már addig stresszeltem magam ma ezen h elgondolkodtam rajta h vágok abba csőbe egy normalis ipari szelepet meg egy nyomasmérőt amivel kinyitattom azt a szelepet. Nem is értem h miért nincs ilyen védelme , vagy van csak én nem tudok róla?
Haza osontam vele este kb max 90-100-val de ment volna tobbet is nagyon finom gyorsitast viselt csak el. ma elkeztem szétszedni a csoveket ,alul kivolt love a vastag szivo cso az icoolernel. Sehol semmi extra korom mennyiseg szenzor patyolat tiszta. Geometria kezzel mozog( kivul legalabbis) igyhat osszeraktam meghuzattam parszor semmi baja. Mitol lotte ki a csovet pont akkor semmi temponal amikor autopalyan mentem elotte nagy temponal akkor lenne logikusabb. Lehet hamarosan valami bekotlik.
Minden ötlet ,tip érdekel . Kesobb onnan még haza kene jutnom vele. persze nem minden áron , nagyobb bajt nem szeretnék okozni. De igen valami ilyen dologra szamitok, es persze mindennek van egy oka is.
Sziasztok , tudom ez nem kifejezetten autoszerelő forum, de mivel regebben sokat olvasgattam itt remél itt jobb helyen járok és kapok segitséget.
A beteg egy 1.9 Arl leon. Most 350.000 km,2 eve hajtom gyakorlatilag hibatlan volt ma reggelig.
Szoval nem ugy 30 km utan , kb 10 percre megaltunk felvenni valakit , indultunk az utunkra percekig jart az auto alapjaraton(navigacio beallitas) majd kb 1 km megtetele pukkant egyet egy atlagos gyorsitas alkalmaval(2 ből 3 ba)
-erő elszállt az autoból ,
-semmi lampa nem gyulladt ki
-gázadasra fekete korom
-idetlen hang mint egy törött kipufogo
de fust vagy korom sem a motorterben sem az auto alol nem jött
-a motor a hang kivetelevel turhetoen járt.
kis tanacstalansag utan vissza poroszkaltunk gyors auto csere , sajnos nem tudtam foglalkozni vele mert idore kell mennunk. De tiszta ideg vagyok h mi lehet a kis szerelmemmel.
A legfurabb nekem az volt h egy pillanat alatt tortent eroteljes pukkanas kiséretében.
Valaki esetleg tudna segiteni valami tanacsot adni , h majd mit nezzek meg?
Én szűkítőket tettem a szelep elé, jobb lett de akkor meg nőtt az overboost, meg fokozattól függően nem volt egyforma turbónyomás. Sose lett jó. Holnap fogom kivágni az autóból.
Megoldodott a dolog. Kapott egy mechanikusat. (de az utolsó elektromos sem volt rossz)
Nade nem ilyen egyszerü a történet vége.
Felraktam, momdom akkor proba. Mentem vele egy 5-600 métert, nyélgáz és ugyan úgy bedadog-megfullad 3000 nél.
Sajnos csak most jutott eszembe hogy rápillantsak a turbonyomásmérőre. Ugyanis ilyen rugos csavaros golyós szeleppel tudom állítani a nyomást, vagyis, hogy mikor szabályozzon a vákumos labda. Nagy magabiztossággal feltekertem 2 bárra. Na és mikor itt kinyit a kis szelep akkor szerintem sok levegőt enged a vákumtérbe és nem tud eleget termelni a vákumpumpa. Ezért lehett az a lüktető 'pocornos' hang.
Vissza vettem 1 bárra és tökéletes.
Most arra gondoltam hogy egy "vákum akkumulátor"-t kellene bekötni a szabályzo elé. Mint ahogy gyárilag az AFN-ekbe van.
Ha estleg valakinek van valami tippje/tapasztalata a vákumos labda szabályzása ügyében amit megosztana velem, azt szivesen elolvasnám itt vagy e-mailben.
Ha már 502-es csúcs, én most levelezésben vagyok a dízel szervizzel, és azt írta a szervizes, hogy amennyiben új vagy bontott csúcsot viszek, azok mérőpadi beállítása szükségtelen. Ez igaz? A DTP 502-es csúcsokat gyárilag beállítják? Ha igen, milyen nyitónyomásra?
Nekem szeria adagolo, 502, szeriaturboval volt egy muanyaghazas vezerlöm, ami azt jatszotta, h vagy nem volt alapjarat, vagy elkezdett felpörögni, vagy jo volt. Ha beszereles utan egyszer jo volt akkor jo is maradt. De mar igy került hozzam a vezerlö, h ez a hiba ismert volt. Nem foglalkoztam vele tovabb
A napokban sikerült hozzá jutnom egy 96os 3mas golfhoz
(2052; 502; afn adagolo; ezek összeírva alu vezérlőbe) de amugy 1.9ahu
Na a probléma az lenne hogy indítom, beindul szépen jár stb. Nyomok egy határozottabb gázt és utána leáll, nem indul, féktisztítoval sem, csak ha elütöm a fedelet. De akkor elkezd felpörögni.
Itt rálett dugva gépre, azt momdta fedél hiba. Akkor mondom legyen, úgyis van pár itthon.
Nem segített. Tettem fel másikat. Az sem segített, aztán megint egy másikat. Ugyan az a probléma.
Közben feldobtam egy másik vezérlőt (müanyag immo nélkül) de semmi. Aztán mondom adagolo csere (hdk hibásként vettem de a hdk egy másik kocsin jo volt)
Megint nem változott semmi
Így levettem egy másik autorol az adagolot és feltettem azt, és jo lett, tudtam állítani a hdk-t pöccre indult meg minden.
Akkor mondom kiprobálom, de 3000 nél betilt és ha leveszem a lábam a gázrol akkor leáll és keservesen indul be.
Akkor megint hdk cserebere, vezérlő cserebere. De maradt ez a 3000nél "popcorn" dolog
Így visszaolvasva látom hogy nem említettem azt, hogy mikor hozzámkerült még a hdk cserék elött, ha megvártam hogy jol bemelegedjen akkor műkődött ahogy kell. Csak az első indításos dolognál kellett vigyázni a gázadással.
Az előző tulajnak a megkérdezése alapján egyik reggel kijárt az udvarárol, nyomott egy gázt hogy tegyen egy 2.dikat és megállt.
(a fentebb említett probléma)
Köszönöm hogy szánt időt arra, hogy elolvassa ezt a bejegyzést.
Ha valaki ùgy gondolja hogy nem ide írna bejegyzét, az nyugodtan írhat emailt is.
De a továbbiakban szép és hibakód mentes napot kívánok! 😂🤣
A kocsim egy 1999-es Audi A4 1.9 TDI AFN motorral, jelenleg gyári alkatrészekkel.
Most jött el az a pont, hogy diesel szerelőhöz kell vinnem a kocsimat, mivel elég durván folyik már az adagolóból a gázolaj, hidegen nagyon nehezen indul, mire felszívja a gázolajat. Tehát teljes adagoló felújítás lesz.
Viszont akkor már egyúttal megrendelem a DTP502-es csúcsokat is, amit beszabályoztatok a szervizben. Itt tulajdonképpen nyitónyomást állítanak be egy rugó előfeszítésével? Ha igen, milyen nyomásra érdemes állíttatni, ezt mi alapján határozzák meg?
Az jutott eszembe, hogy ha már szétkapják az adagolót, lehetne-e rajta tuningolni? DTP502-höz szükséges-e, ha a turbó a gyári marad? Persze lesz íratva rá egy olyan chip, ami odalépve a maxot hozza ki a rendszerből. Kérdés, hogy mi a szűk keresztmetszet, van-e értelme az adagolót tuningolni, egyáltalán lehet-e? Villanyos adagoló, ha jól tudom VE... Alapból nyugisan, kímélve vezetek, és szeretném megőrizni a jó fogyasztást, de ha odalépek, akkor szeretném érezni az ERŐ-t... :-D