Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ívfény Creative Commons License 2019.03.07 0 0 137287

szia!

szerintem esélyes, hogy simmeringes, vagy roszabb esetben, csapágyas? esetleg valahol falsot szív, a tünetek alapján... mérnék egy háznyomást, az sokat elárulna.  és megfigyelném a reciágat, hogy levegős gázolaj folyik e vissza a tankba, vagy sem. persze én, most meha adagolóból indultam ki, mivel K.Z. adagoló. persze a vellanyosnál is játszik, amit írtam, csak ott lehet még más turrpisság is, de erre, majd vetítenek talán a hozzáértők?

Előzmény: Fekaa (137286)
Fekaa Creative Commons License 2019.02.27 0 0 137286

Sziasztok!

VW 1.9 TD KZ adagolo, 150 baros csucsok, nagy turbo.

 

Az utobbi idoben nehezen indul, miutan beindul dadog(melegen is alapjáraton) 

Kipufogobol szuros feher gazolajfelho tavozik hidegen, melegen alapjaraton dadog, kek pamacsok.

Emelt fordulaton megszunik, szep fekete mint eddig. 

Az alapveto ilyenkor atnezendo osszes dolgod megcsinaltam, porlaszto vizsgalat, izzitogyertyak, gazolajszuro. Eredmenytelenul. Hozzaerto segitsegre van szuksegem! 

A valaszokat elore is koszonom! 

Udv : Robert

 

kormi07 Creative Commons License 2019.02.25 0 0 137285

Az egy 7 évvel ezelőtti hozzászólás, valószínűleg ha meg is lett, már nem fogja ideírni.

Előzmény: szöges75 (137284)
szöges75 Creative Commons License 2019.02.23 0 0 137284

Szia!Meg lett a probléma?

Előzmény: x-treme13 (123576)
Arni87 Creative Commons License 2019.02.21 0 0 137283

Sziasztok!

 

Tudnátok adni egy elérhetőséget, olyan emberhez aki tud kuplung tárcsát kevlározni? Lehetőleg Győr környékén.

PufiFuxi Creative Commons License 2019.02.11 0 0 137282

Műszakira meg építheted vissza, vagy NKH ellenőrzéskor renccám ugrik...   :)  Mert az úgy már nem TDI

Előzmény: ívfény (137279)
atuc Creative Commons License 2019.02.11 0 0 137281

Atyafaszom. Nem csoda hogy mindenki elmenekült innen.

no_holy_shit Creative Commons License 2019.02.11 0 0 137280

ex golfomban 310ekm van es a motor villanyreszevel soha nem volt gond.

 

nekem minden megvan a chippeleshez, nem "fizetgetek chippes arcoknak"

Előzmény: ívfény (137279)
ívfény Creative Commons License 2019.02.10 0 0 137279

na, ja!, meg jókat lehet vele szopni! és fizetgetni a csipes arcoknak! elég egy stekker kh és,  paff.... a mehát meg egyszer belövöm és akár több százezer km, ugyanúgy viselkedik, atom stabil! :))

Előzmény: no_holy_shit (137278)
no_holy_shit Creative Commons License 2019.02.10 0 0 137278

elektromos adagolot lehet diagolni, el lehet venni a nyalat, ha hideg a motor, vagy tul meleg a toltolevegö, vagy a nyomast el tudod venni ha fent vagy 2500m-ren. MSA 15-hoz meg neten van full damos meg SW-spec.

 

(de afödre a varosba racsingelni gondos gazdanal ez nem fontos)

Előzmény: ívfény (137270)
409 Creative Commons License 2019.02.05 0 0 137277

 

 Az azért olyan, mert a gyárban akkor, arra a motorra azt a wastegate-es K14-es turbót szerelték.

Előzmény: Pinter Gabika (137276)
Pinter Gabika Creative Commons License 2019.02.05 0 0 137276

Valaki találkozott ilyen problémával?

Esetleg cserélt valaki effajta turbót?

Pinter Gabika Creative Commons License 2019.02.05 0 0 137275

Új belépő vagyok szeretném ha valaki segítene. vw t4 sem van sima turbós és szeretném kicserélni geometriás turbóra. 102 le a t4 sem.2002 tes az autó.  Autó szerelők csodálkoznak hogy alapból mért nem geometriás az autóm.

.Sziszi. Creative Commons License 2019.02.05 0 0 137274

Továbbra sem értek egyet, ez az utolsó okfejtésem...

 

Felhasználóként nem kell érteni az elektromos adagolóhoz, de nem is ott a probléma, a teljes rendszert kell összehangolni.

Ha korrekt chipes ember módosít, akkor pontosan tudja min és mennyit módosítson. Utána próbaút, ha nem tetszik tovább módosít és ismét próba, vagy tartalom vissza és minden marad eredetin.

Ha csak tartalomtöltögetést tud a chipes(nek nevezett ember), akkor meg eleve gagyi az egész. Lehet, hogy szerencséd van és ideális a tartalom, de lehet, hogy nem.

 

Tőlem pl. meg lett kérdezve mi az elképzelés, megbeszéltük, aszerint lett módosítva az autó saját tartalma. Nem csak a "hány ló legyen" rész, a mi beszélgetésünk tovább ment annál. Utána próbaút, diaggal.

Előtte-utána állapotos diagom is van a lényeges dolgokról, nem csak belém beszélték, hogy jobb lett.

 

Sajnos sokan kérdezés nélkül, meg fórumról lopott ötletekkel, házilag álmodják és valósítják meg a konfigot, ami szerintük tökéletes lesz. Ha a végeredmény nem az igazi, csodálkoznak.

 

Diagot sokan istennek tartják, netről minden beszerezhető és letölthető. Értelmezés és megfelelő használat már nem mindig sikerül, így alakul ki a hibatár alapján történt fél autó kicserélése, chip tartalmak töltögetése, stb.

Előzmény: ívfény (137273)
ívfény Creative Commons License 2019.02.04 0 0 137273

"Ha valaki nem ért hozzá, akkor még nem a rendszer a hibás és nem egy másikat kell keresni."

ezzel ne mértek egyet!, mivel, az elektronyoshoz alig értek, így, leváltottam a mehára, mert azt talán értem és tudom alakítani, ha megmarad az elektronyos, akkor, megy a gép, ahogy... de így úgy megy, ahogy én szeretném. a kezemben van az irányítás és nem a csipes arcoknál! 20-30 000-ért egy beavatkozás, ami aztán vagy tetszik, vagy nem. sokan nem szeretik a mehát, mert nem értenek hozzá, az elektronyoshoz sem nagyon értenek, de könnyebb rátolni egy másik progit, nem kell szétszedni, sem az adagolót, csakhogy ez több péz, mint, amit maga meg tud csinálni az ember... kinek a pap.....

Előzmény: .Sziszi. (137272)
.Sziszi. Creative Commons License 2019.02.04 0 0 137272

Az a pár perc menet közbeni diag nem egy bonyolult dolog és nem is felár, csak tudni kell, mit figyelj. Ha valami nem szimpi, lehet módosítani a chipen.

Ha valaki nem ért hozzá, akkor még nem a rendszer a hibás és nem egy másikat kell keresni.

Éppígy el lehet rontani a chip többi tényezőjét (anyag, levegő, karakter, stb.).

Mondom én, hogy felesleges erről tovább beszélni...

Előzmény: ívfény (137270)
ívfény Creative Commons License 2019.02.04 0 0 137271

haver, a repedt dugók helyett, pont 1z blokkból rakott dugattyút hajtókarral a alh motor blokkba! ez tutti nem invar betétes!  egyenlőre, bírja .) a csúcsok hibátlanok én magam vizsgáltam, saját szememmel láttam, hogy jól porlaszt és mindkét lépcső a megfelelő nyomáson dolgozik és nem szokta hidegen ütni, a kúler sem a gyári már, hanem tuningos. persze isten tudja, régebbi életében mikor kapott a motor olyan sallert, ami megkostolhatta a dugattyú állagát a repedés irányába, és csak most jött elő?

Előzmény: PufiFuxi (137268)
ívfény Creative Commons License 2019.02.04 0 0 137270

na ja! szerintem is felesleges.

viszont! az a menet közbeni diag, szerintem túl sokba van, anyit nem ér meg. és vallom, hogy mehaval is el lehet érni azt a teljesítményt, amit vellannyal! de ez csak az én véleményem.  mindenképpen vasbetétes dugattyús motort fogok beszerezni, abban jobban bízok.  csak jó lenne tudni melyik blokkban vannak ilyen dugattyúk?

Előzmény: .Sziszi. (137269)
.Sziszi. Creative Commons License 2019.02.04 0 0 137269

Beszélhetünk a semmiről, de nem látom értelmét...

 

Lassan 5000 körül jár a tagok száma a Passat Klubban.

90-110LE: AHU 129db, AHH 45db, AFN 630db, AVG 15db.
Összes 1.9-es dízel motor (TDI-PDTDI) száma 2767db.

Ezek egy része chip tuningos, némelyik nem kicsit.

Valahogy nem nagyon emlékszem dugattyú problémára a 9 év fennállás alatt...

Elektromos adagolócsere se nagyon rémlik, mert a chip miatt probléma lenne vele...

 

Viszont látok sok embert pl. melóhelyen beülni a hideg autóba (márkafüggetlenül) és a gyors hazaérkezés reményében csak a padlógázt ismerik. Ez nem anyag, hanem használati probléma...

 

Rosszul írt chip is akad, ahogy rossz porlasztó, turbó, stb. Ezeknek nyilván ára lesz...

Előzmény: ívfény (137267)
PufiFuxi Creative Commons License 2019.02.04 0 0 137268

Ha kihagyod a régi 1Z motorkódot akkor nagy meglepi nem érhet. AHU-tól már a 90 LE is jobb dugattyúkkal jött. '97-től. Az alufedelesek meg még jobbak.

Mecha az nagyon jó ha jól össze van rakva. Csak ne legyen menet közben valami bibi mert arról nem fogsz tudni.

Az elektromos meg menetközben diagon látható hogy mi történik. Ez sokaknak előny. Ezért is tartom én jobbnak a villanyost. Jópár embernek azért sikerült erős jó autót összehozniuk ebből.

Előzmény: ívfény (137267)
ívfény Creative Commons License 2019.02.04 0 0 137267

hátt én pont ezért kihajítottam az elektronyos adagolót , mert utálok szívni és kiszolgáltatottnak lenni! és csináltam egy mehát, ami elég jó lett, sőtt talán túl jó, mert el is kezdtem aggódni, hogy nem e fog megrepedni a dugattyú egy nagyobb igénybevételnél? a mostani motor, ugyan bírja még, de van benne 4-500 000 körűl, szerintem mindennap ajándék. és, ha már motort fogok cserélni, akkor szeretnék olyat, ami aránylag a legjobban bírja és nem annyira dugattyú repedős. ezért érdfeklődtem itt. haver a3-asa nem ment így, mint az enyim és megrepedt benne a dugattyú.  90 lovas blokk volt elektronyos adagolóval, amire pont "micike" írta a programot. tehát talán jó volt a progi?  én a meha adagolót többre tartom, mint az elektronyost, mert legalább kézben tudom tartani a dolgokat, elektronyosnál, meg vagy jó progit tolnak rá vagy nem. haver kiszámolta, hogy a sok program, meg adagoló babra, egyebek árából, már tudott volna venni, legalább 2 krazi adagolót. :)))

Előzmény: PufiFuxi (137266)
PufiFuxi Creative Commons License 2019.02.04 0 0 137266

Egy sima chiptuningot is el lehet rontani úgy hogy kuka legyen a blokk.

Aztán az csak 20 LE +.

 

Előzmény: ívfény (137265)
ívfény Creative Commons License 2019.02.04 0 0 137265

írtam egy csomó mindent, hogy mit akarok, te meg itt el akarsz veszni a részletekben!?hogy hány lóerőt akarok? anyit, hogy ne legyen dugattyú repedésem és olyan blokkot szereznék be, ami legkevésbé hajlamos erre! én álltalánosságban kérdeztem, hogy mennyire bírják a tdi blokkok a húzást,  dugattyúrepedés nélkűl... nem arra vagyok kíváncsi, hogy adott blokk, hány tized lóerőnél képes dugattyúrepedést produkálni! hanem, hogy álltalában hajlamosak rá, vagy sem? mivel már  több esetben halottam ilyet. haverom húzott egy 90-est 130 körűlire és megrepedt a dugó. én ezt furának találom, nem tartom erős húzásnak, bírnia kelett volna. ezért is kíváncsiskodtam, kb mi a biztonságos határ, a tdi blokkoknál, úgy álltalában.

Előzmény: mica-r (137264)
mica-r Creative Commons License 2019.02.03 0 0 137264

Mennyi lóerő lenne?

(tényleg ki kell szavanként húzni belőled, hogy mit akarsz?)

 

Előzmény: ívfény (137263)
ívfény Creative Commons License 2019.02.03 0 0 137263

hátt úgy álltalában, gondoltam, a 90 és 110-es tdi-kre, de , mondjuk, alh, motorkód? 90 lovas?

Előzmény: mica-r (137262)
mica-r Creative Commons License 2019.02.03 0 0 137262

Teljesítmény ,motorkód...

 

Előzmény: ívfény (137261)
ívfény Creative Commons License 2019.02.03 0 0 137261

a kérdés az, hogy milyen irányba.

Előzmény: mica-r (137260)
mica-r Creative Commons License 2019.02.03 0 0 137260

Szűkíteni kéne a kérdést!

 

Előzmény: ívfény (137259)
ívfény Creative Commons License 2019.02.03 0 0 137259

sziasztok!

1,9 tdi 90 és 110 lovasok, mennyire bírják a húzást? arra gondolok leginkább, hogy a dugattyúk megrepedése nélkűl. valahol azt olvastam, hogy ha nagyon megvannak húzva, akkor dugattyú hajlamos repedni, de még széria motoroknál is előfordul a dugattyú repedés? állítólag a vasbetétes dugattyús motorok nem repednek? tudtok ezekről valamit? és milyen blokkban, van ilyen vasbetétes dugó?

no_holy_shit Creative Commons License 2019.01.25 0 0 137258

Lendkereknek a valtohoz kell passzolnia! Tehat ha marad a palcas 020 akkor a lendkereknek is maradnia kell

Előzmény: u.laci77 (137249)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!