Sikerült szert tennem egy 1.7DTL astrára (intercoler, kis turbo) van benne 68Le de szeretnék belőle többet kihozni ez még a 8szelepes motor. Mit lehetne vele kezdeni?? Ja és mennyire lehetne feltornázni a 68Le ???
Emlékszel a régi porlasztós olasz autókra? Ott a szívócső depresszio működtetett egy műszert, az volt a pillanatnyi fogyi mérő. Ma sincs túlbonyolitva.....
A bmw-ken sincs semmi trükk, a pill. fogyi mérő mutatója csak a gázpedál álás és a fordulatszám jele alapján mutat. Nincs semmi trükk, számolgatás stb. A bc-n meg megjelenik L/100km érték ezt a pill fogyi értéket átlagolja. Egyszer gyárilag belőtték és annyi.
Szoval szerintem egyszerűen működik az, nincs tulbonyolitva.
Meg ha felhuzom a chipet hogy bizonyos fordulatszámon több anyagot adjon akkor "látnia" kéne. Pontosan azt a görbét húzom fel amit irtál. Akkor miért nem "látja" a fogyimérő?
A nyitási nyomás valóban állandó a mechanikusnál, viszont a befecskendezési idő nem. Ha az adagolód több üzemanyagot akar bejuttatni a motorba, akkor az adott nyomáson (pl 150 bar) több ideig tart, mint a kevesebbet.
Ha villanyadagolós a moci, (és nem CR) akkor úgy mérik a fogyit, hogy a befecskendezési időt veszik alapul, és az idő szerinti integrál (a görbe alatti terület) lesz a befecskendezett mennyiség. Az előző levelemben valóban nem voltam teljesen tökéletes: A felhúzott nyomást természetesen csak a CR rendszereken tudjuk értelmezni. A sima adagolós (most mind1 hogy mechanikus vagy villanyos) rendszernél nem lehet csak úgy nyomást emelni. Mechanikusnál átfolyós fogyimérés lehetséges csak (viszont ott meg nincs 'computter' ) a villanyosnál meg tudja a befecskendezés vezérlő a befecskendezés idejét (hiszen ő szabja azt meg) és a már említett szorzással megkapja a mennyiséget.
A CR is ugyan ezen az elven működik, csak ott egy is chip-trükkel átverjük az ámítógépet és feljebb visszük a nyomást.
A gázpedál állásának a jele csak a vezérlőegység alapjele bír lenni. Semmi köze a befecskendezett mennyiséghez.
Én azért sem tankolok alpesi dízelt mert már mást is hallottam róla. Hogy annyira nem is jó. A víz lehet hogy csak ennél a kútnál volt benne sok, de ha tele tankolod és utánna kint hagyod éjszakára a -20-ban akkor nem is kell sok víz hogy repedjen a tank. Legalábbis szerintem. Azért vigyázni mit tankoltok.
Benzintől miért indul jobban? A benzin ugye nem gyullad be sürítéskor olyan könnyen. Akkor csak az a szerepe hogy meggátolja a dermedést? Sokat számít? Mennyit rakjak bele. Teljesítményt nem növel vagy csökkent?
Azért ez nem egyik naprol a másikra fagy be, nekem pár hónapot pihent szabad ég alatt. Ahhoz kevés a jelenlévő viz mennyisége hogy szétnyomjon egy szivattyút.
Na várjunk már, a dieselekben nem azért van a üa. szürőnek egy olyan funkciója, hogy kiszürje a vizet, hogy ezt megakadályozza. Nekem világít(ana) a műszerfalon is egy lámpa ami jelzi a víz jelentlétét a szürőben. Vagy ez nem ér semmit?? Azért nem szeretném ha esetleg szétfagyna mondjuk a nagynyomású szivattyú...
A vizes gázolaj témához: Anno mikor a tds-t vettem az elötte télen állt. Egész télen. Mikor elhoztam egykét porlasztó folyt az oldalán, kivettem, szétcsavaroztam és lám rozsdás volt a felület ahol fém a fémen zár. Mind a 6-nál. Érdekes. A jeladós porlasztón meg ahol ki van vezetve a vezeték ott műanyag van, az is folyt, nem tartom kizártnak hogy megfagyott benne a viz és elrepesztette.
Most mit mondjak. A 110 forintos (valószínüleg valami 3-ad rangú csapágyzsír némi mosóbenzinnel higítva) ukrán anyaggal is ugyúgy ment, pedig az köztudomású hogy tényleg szar. Szal' szerintem csak placebo. Lehetséges hogy a -10 fok alatti időszakokban jobb lesz mint a hagyományos olcsóbbik OMV olaj, de 5-10% benzin minden hidegindítási problémát megold. :)
Hali all
konstruktiv OFF
Ha index kidob akkor csak elore meg kell irni a szoveget word vagy notepad ban oszt copyzni. Ha nem igy csinalod hanem direktben akkor elkuldes elott egy „control c“ oszt nincs gond ujra betenni.
En igy csinalom mar egy ideje.
ON
Anno mikor foiskolas voltam diplomamunkanak egy PC alapu racsiptetos motortesztert akartam csinallni, akkor meg hangkartyan keresztul aminek tobb bemenete van.
Most mar vannak valoszinuleg tobb bemenetes kartyak is. Nyilvan a figyelni valo ertekek szama is 10+ koruli.
Ez azert lenne jo mert mukodes kozben akar 180nal a kocsival haladva lehetne merni minden parametert es ezt grafikonokra kihuzva akar milisec re ki lehetne elemezni vagy osszehasonlitani mas pl. chips ertekekkel.
Igy lekerulhetne a lepel a csodaprogramokrol, meg tudnak erteni hogy mikor mi tortenik es miert.
A diplomamunka nem keszult el, a foiskola abba maradt de az otlet szvsz nem rossz. A lenyeg a grafikonos megjelenitesen van. Persze lehet hogy ezt tudjak a TEC meg hasonlo kutyuk is.
Varom konstruktiv hozzaszolasaitokat, nem ragaszkodom a hangkartyahoz, csak anno ahhoz volt progi ami akar 10ed milisecet is meg tudott jeleniteni.
Én 90-ben németországban éltem és sokat autóztam Budapest és Essen között. Abban az időben _valóban érezhető volt fogyasztásban, végsebességben és dinamizmusban a kerítésen túli és itteni anyag közötti különbség. Ma erről már nemigen vagyok meggyőződve. Talán az adalékok terén nem teljesen ugyanazt kapjuk, mint a sógorok de az oktánszám szerintem frankó.
Hát igen, ebben van valami. Ismerősnek volt ilyen, neki belefagyott a cucc a benzincsőbe, és a karburátort szétrepesztette... De mondjuk neki kb. egy 10-esébe került ennek a javítása :)
azért mondtam hogy vizes mert ugye a víz tágul 4 fok alatt és a tankot meg ugye szétnyomta. Lehet hogy más a gond de tavaly a nagy hidegben télleg szétnyomta (mer a hülye telerakta teljesen)
en meg csak parafinosodo gazolajjal talalkoztam, de az is vicces tud lenni(es az sem vmi kez alatt, legolcsob kuttol volt hanem nol vagy shell mar nem emlexem)
azert hogy ennyire vizes legyen za mindenesetre nekem fura
Azért vigyázni ki mit tankol. Tavaly egy ismerős OMV Alpesi Deselt rakott bele és a mínusz húsz fokban szétrepesztette az üzemagyagtartályt -> Megfagyott -> Vízes mint állat (bár lehet csak annál a kútnál)
Meglátásom Stunt-éhoz hasonlo, legfeljebb azt elhiszem hogy külföldön 95-ös benyával használt kihegyezett, lehető legnagyobb előgyujtásra felhúzott benzines autó kint jól működik, itthoni 95-östöl meg becsörög. De a hétköznapi használatu autókban a külföldi üzemanyagtól jobban megy jelenség engem elkerült, de ez nem zárja ki hogy létezik.
Én sajnos nem tudok különbséget tenni tüzelőanyagok között mert fakéz-faláb vagyok, de javasolom mindenkinek, hogy menjen ki a határ túloldalára végig 140-160 (erősebbek még gyorsabban) között haladva az M1-esen és ne tankoljon és érezni fogja, hogy a határ túloldalán már jobban megy a kocsi.
Én nem hiszek a "nyugaton jobb az üzemanyag" általánosan elfogadott nézetben. Sokat vagyok külföldön, sőt egyszer a versenymotoromba is hoztam 20 litert Ausztriából, de semmit nem éreztem. Ez az én meglátásom.