Keresés

Részletes keresés

Szanyuka Creative Commons License 2004.08.23 0 0 168

Örülök, hogy erre a topikra is ráakadtam. Kezd egyre jobban érdekelni ez a téma, mivel most fogunk iskolát választani.

 

Nemrégiben lapoztam át a régi ellenőrzőmet, és láss csodát, már minket is így -szövegesen- is értékeltek minden hónapban. A tanítónéni minden tantárgyhoz beírta egy-két szóval, hogy hogyan alakulnak a dolgok. Pl. írás: még kicsit szabálytalan, következő hónapnál: javuló, ilyenek.

 

Szerintem, ha találó bejegyzések születnek, az irányadó lehet a szülőnek.

Előzmény: bokor (167)
bokor Creative Commons License 2004.04.07 0 0 167
Most nem ez a gond ám! Van az adott, eddig használatos ellenőrző és bizonyítvány. Az ellenőrző, akárhonnan is nézzük, hivatalos irat, nem lehet ugye összefirkálni, rajzolni bele, ilyesmi. Ha emlékszel még, mekkora helyek vannak ebben az ellenőrzőben, akkor azt is el tudod képzelni, milyen vicces lesz, ha a tanár ebbe próbálja beírni a szöveges értékelést mondjuk egy dolgozat után :-) Ha a szöveges értékelés meg annyiból fog állni, hogy megfelelt, vagy jól megfelelt, akkor megint adtunk egy pofont a szarnak. Hupsz, már megint alpári voltam... :-)

Kicsit elegem van az oktatási reformokból. Jövőre kétszintű érettségi, elképzelésünk sincs róla. Ma meg ami volt nálunk a suliban, hát... kevés híján felmondtam. Revizor tett-vett, önkormányzat küldött levelet a megszorításokról, többek között arról, hogy a túlórákat nem fogják fizetni, és még mesélhetnék, de ez off itt, nekem meg holnaptól szünet van, és mire megyek vissza, kiszellőztetem magamból a dühöt! :-)

Előzmény: AliceCsodaországban (164)
Törölt nick Creative Commons License 2004.04.07 0 0 166
Itt evkozi ertekeles csak pozitiv van, jo munka, jo matek, szep iras stb matricakat kapnak amit a mellukre ragasztanak. Ezek a pillanatnyi jo teljesitmenyt dijazzak, tovabbi celjuk nincs, nem adnak miattuk otost ha sokat osszegyujt belole a gyerek. Negativ ertekeles azt hiszem azert nincsen, mert altalaban nem arra kivancsiak, mit nem tud egy gyerek, hanem arra hogy mit tud, ergo ha semmit nem tud, akkor semmit nem kap. Negativ ertekelest a hazifeladat fuzetben kapott neha eddig, az is csak annyi volt, hogy ezt vagy azt gyakorolnia kellene (olvasas).
Előzmény: Törölt nick (165)
Törölt nick Creative Commons License 2004.04.07 0 0 165
A gyerekem tavaly evvegi ertekelese egy A4-es papirra volt nyomtatva. Volt benne altalanos, az egesz osztalyra ervenyes szoveg, az eves munka bemutatasa/leirasa es volt szemelyesen a gyerekrol szolo, amit/ahogy o csinalt. A szemelyes resz osszesen talan 10 sornyi. Iden meg nem volt ertekeles, illetve volt egy fogadoora, 10 perc/szulo, amire nem tudtam elmenni de szunet utan potoljuk. Gondolom, ev vegen lesz megint valami irott papir, trimeszterzaraskor eddig nem volt. Ha valami gaz volt a gyerekkel, azt ugyis megirtak, elmondtak eddig. Az uzenofuzetbe is levelezgetunk sokat es a hazi feladat melle is szoktak ertekelest irni.
Előzmény: bokor (163)
AliceCsodaországban Creative Commons License 2004.04.06 0 0 164
Ugyanmár, mikor a lányok elsőbe mentek, nekik sem volt 3 féléven keresztül osztályzás, mégis mindenki tudta, hogy "hányasra" állnak... volt a "kiválóan megfelelt", a "jól megfelelt", a "megfelelt", meg a "nem felelt meg" - bár ilyet senki nem kapott...:-))) Ennyi még egy ellenőrzőbe is belefér...

Bár ez az izé, hogy a kisiskolások hajlamosak az egész szeméyliségüket a kapott osztályzatnak megfeleltetni... nos ebben "ván válámi..:-)))"

Előzmény: bokor (163)
bokor Creative Commons License 2004.04.06 0 0 163
A szép az, hogy elfelejtettek olyan naplóról, ellenőrzőről gondoskodni, amibe a szöveges értkelés írható! :-))
Előzmény: AliceCsodaországban (162)
AliceCsodaországban Creative Commons License 2004.04.06 0 0 162
"Szeptembertől nem kaphatnak osztályzatot az általános iskolák első három évfolyamán és a negyedik év első félévében a kisdiákok, a módosult közoktatási törvény alapján kizárólag szövegesen lehet majd értékelni teljesítményüket - hívja fel a figyelmet a szaktárca az értékelés bevezetéséről. Az oktatási tárca honlapján közzétett ajánlás a közoktatási törvény tavalyi módosításával kapcsolatban felhívja a figyelmet: az első három évben és a negyedik évfolyam első félévében olyan szöveges értékelést kell kapnia a tanulóknak, amelyik kifejezi, hogy kiválóan, jól vagy csak megfelelt, esetleg felzárkóztatásra szorul.
Árok Antal, a Pedagógusok Szakszervezetének alelnöke úgy véli: szerencsésebb lenne a kétféle értékelési mód együttes alkalmazása. A PDSZ szerint a szülők nagy többsége a szöveget mindenképpen "le akarja majd fordítani jegyre".

Árok Antal alelnök az MTI kérdésére elmondta: az eddigi hagyományok alapján van egyfajta elvárás az osztályzatok kapcsán, amelyek értékrendet fejeznek ki. A gyermekek ösztönzése szempontjából szerencsésebb lenne, ha a szöveges értékelésre és osztályzásra egyaránt lehetőség lenne. A tárca indoklása szerint a 6-8 éves kor az önértékelés kialakulása szempontjából igen érzékeny időszak. Az iskolába lépő gyerek még nem tudja a teljesítményét és személyiségét elkülöníteni, ezért a teljesítményre kapott osztályzatot egész személyiségére vonatkoztatja. Ez korlátozhatja az előrelépés lehetőségeit, káros következménnyel járhat további fejlődésére."

index.hu

haliho Creative Commons License 2003.01.16 0 0 161

Szia Balletje!

Kösz a választ, tipikus történet. Csak nekem van legalább 3-4-5 közvetlen volt kollegám, akik ezt az utat járják/járták (Hollandia, USA, Németország stb).

haliho

Előzmény: Balletje (160)
Balletje Creative Commons License 2003.01.16 0 0 160
Idike, a kicsiknek itt is első perctől kezdve kint van a nevük (4 évesek), és semmilyen probléma nincs belőle.

Haliho, a kérdés nagyon jó. Eredetileg a férjem jött ki 3 hónapra, aztán lett belőle fél év, aztán újra fél év, aztán egy év, aztán állampolgárság.
Képtelenek vagyunk feladni az otthoni életünket, viszont a gyerekek már itt akarják az iskoláikat végig csinálni. Ebben egyetértek velük.
Viszont ha ők itt telepszenek le, akkor mi mit keresünk majd tőlük 1500 km-re? Hogy ott van házunk?
(Mi a férjemmel 17 évesen ismerkedtünk meg, 21 évesen házasodtunk össze. Ha a mi gyerekeink is ilyen gyorsak lesznek...)
Szóval a szívünk nagyon is húz minket haza, de nem tudunk dönteni.

Előzmény: haliho (154)
haliho Creative Commons License 2003.01.16 0 0 159

Ha ez nem lenne, másról sem szólna ez a fórum, mint arról, hogy Böbike büfizett-e ma, meg Marcika kakilt-e ma ilyesmi.

:-))))) Ki tudja, nem lenne- e jobb, lehet, hogy ezek az igazán fontos kérdések...:-))))

h.

Előzmény: AliceCsodaországban (157)
schgy Creative Commons License 2003.01.15 0 0 158
Szerintem eddig itt igen kevés volt az eltérés, zömében az egyik általad felvetett kérdésről ("Kérdésem,hogy tulajdonképpen mit kell tükröznie egy érdemjegynek ...") szólt a topic.
A második kérdésed ("Normális dolog énekből házi feladatot adni?") tipikusan speciális eset, bár erre is volt válasz, pl. Agallis-tól, aki ráadásul kompetensebb ebben a konkrét kérdésben, mint sok más hozzászóló.
A harmadik kérdésről ("Egyáltalán rendelkezhet a tanár a gyerek otthoni idejével ?") is volt szó többször, bár valóban nem a "rendelkezni" szót használták. Voltak némi párhuzamok, miszerint a tudás az általában a gyakorlás következménye (a többi eset jóval ritkább ugyanis).
Negyedik kérdésedre ("Vagyis kötelező a H.F.-t megírni? ") egzakt, egyszavas választ valóban nem kaptál. Szerintem egyébként nem, de akkor az esemény (mármint a "nemmegírás") értékelésén csodálkozni sem kötelező.
Ötödik kérdésedre ("Van véleményetek?") válasz a hozzászólások és hozzászólók száma.
schgy

Előzmény: komancs (156)
AliceCsodaországban Creative Commons License 2003.01.15 0 0 157
Tudod ha mindenki kizárólag a konkrét kérdéshez szólna hozzá, akkor egy-egy topic nem érné el a 20 hozzászólást. (Nem láttál te még személyeskedő topicot... :-( ) Általában úgy működik, hogy az eredeti kérdésre válaszolnak néhányan, azután az AZZAL KAPCSOLATOS dolgokra terelődik a szó. Ez már csak ilyen. Az osztályozás és annak a mikéntje, meg hogy ki mit ért az adott jegy alatt, önkéntelenül magával hoz egy csomó egyéb dolgot - szerencsére. Ha ez nem lenne, másról sem szólna ez a fórum, mint arról, hogy Böbike büfizett-e ma, meg Marcika kakilt-e ma ilyesmi.
Előzmény: komancs (156)
komancs Creative Commons License 2003.01.15 0 0 156
Nálunk még csak 1 hónapja van NET, azóta én lelkes Fórum látogató vagyok, de szomorúan tapasztalom, hogy bármilyen téma is van, előbb-utóbb néhány ember személyes beszélgetésévé válik, leginkább, egész más dologról.
Mindenestre köszi az eddigieket!
Törölt nick Creative Commons License 2003.01.15 0 0 155
En nem vitatkoztam veled :) soha nem tennek ilyet :)
Viccen kivul, a helyzet megdobbentoen hasonlo itt is, mint amiket Balletje irt.

Előzmény: haliho (154)
haliho Creative Commons License 2003.01.15 0 0 154

Szia Idike!

Ha jól tudom Te Angliában vagy, amit én írtam az kimondottan németalföldi tapasztalat volt, és lehet, hogy annak se 100%-ban igaz.

Télleg Balletje, ha nem vagyok indiszkrét, ti hosszú távon haza szándékoztok jönni? A mondandód nekem kicsit úgy hangzott (a pár laza évről).

Nálunk nagyon jó volt a kint töltött fél év ilyen szempontból. Sok vonalon - így a sulival kapcsolatban is - megtanultam, hogy nagy ajándék is lehet gyüttmentnek (:-)) lenni. Ugyanis az ember itthon hosszú távra tervez, de ott mindannyian tudtuk fél év, oszt annyi. Kit érdekel, hogy hányasa lesz mondjuk hollandból a gyereknek? Úgyse számít bele a világon semmibe? (Ugyanez, kit érdekel, hogy csepeg az eresz? Szólok a gondnoknak, az ő dolga. Kit érdekel, hogy hülyéket választottak meg a parlamenti választásokon? Az ő dolguk, én érdeklődve figyelem.) Alapszinten odafigyel azért az ember, de nem aggasztja magát halálra! Ha a gondnok úgy gondolja, hogy csepeghet, ha a tanár úgy gondolja, hogy nem tetszik neki a fiam 'r'betűje, ha egy kalap agyament marhát megválasztottak, hát ölég kicsi stresszt okoz, ahhoz képest, mint ha ugyanez itthon lenne.

haliho

Előzmény: Törölt nick (152)
Törölt nick Creative Commons License 2003.01.15 0 0 153
"De hogy kisebb a cirkusz az általános iskolai beiratással, az biztos. És az is, hogy teljesen más szempontok döntenek a szülők választásánál, mint otthon."

Igen, ez itt is igaz. Ram akkor sem nezhettek volna furcsabban ha ket fejem van, amikor azt kerdeztem, mikor lehet a leendo tannenivel talalkozni. ??? Egy osztaly indul evfolyamonkent, max ketto, de hogy melyiket ki tanitja azt meg nem tudjak. Es valtozhat is, a tanneni elkoltozik, uj jon stb. Meg egyaltalan, kozos tanterv van, azt tanitja mindenki. Ugyhogy a mi szempontunk egy volt: a leheto legkozelebbi iskola. Eddig bejott, jo az osztaly, az ovoneni szerint okos kis csapat. Bent toltottem veluk egy delutant (a kolok 2,5 orat tolt ott delutanonkent, viszont ingyen van, ami itt ritka) es tenyleg helyesek voltak. Jatszottak velem, meseltunk stb.

Valaki irt a szokepolvasasrol. Itt gyakorlat ez, a legelejen tanitjak oket ezzel, aztan jonnek a betuk. Tulkeppen mar elkezdodott a fiamnal is, a nevet jelzo tablat maganak kell feltennie a jelenleti tablara amikor megerkezik. Es ez allitolag egy haromevesnek sem okoz gondot :). Jeluk mint otthon nincsen. Nemely maganoviban kisebbeknel hasznaljak de altalaban megtanuljak a nevuket elolvasni.

Előzmény: Balletje (148)
Törölt nick Creative Commons License 2003.01.15 0 0 152
"A társadalmat keverni kell, ez volt az alapelvük, mindenki járjon a területileg illetékes suliba, az a jó, ha a gazdag, az értelmiségi, a szinte analfabéta bevándorló munkanélküli gyereke egy padban tanul... "

Ez azert nem muxik mindenhol. A gyerekem kertvarosi sulijaban (OK, ovi kiscsoport) minden gyerek szoke kekszemu egy kivetellel. A osztalynevsort olvasva talalkoztam a enyemen kivul meg egy olasz vezeteknevu gyerekkel es egynek a neve Ruzsak, ami nekem nagyon ismeros :). A tobbie mind igazi angol vezeteknev. Es az is igaz, hogy nagyon sok szingli/gyerektelen fiatal par lakik a belvarosban, viszont az elso gyereknel mennek a kulvarosba/kertvarosba lakni. Igy aztan a belvarosi iskolakban nehol fegyverellenorzo kapukon kell atmenni es a kolkok igen hamar fogyasztoi lehetnek mindenfele szereknek.

Előzmény: haliho (147)
Balletje Creative Commons License 2003.01.15 0 0 151
Gondolkozom, hogyan fogalmazzak finoman...
Van olyan réteg, akinek az szempont, hogy milyen szintu a vallási oktatás. Van, akinek az, hogy mennyi bevándorló gyerek van az iskolában.
Olyan ismerősünk is van, aki iskolacsere után azt mondta, hogy rosszabb az új iskola, mert kevesebb a bevándorló csemete, ezért a tanerők erőfeszítései is kisebbek.
Való igaz, hogy a kiegyenlítésre törekszenek. Nekünk pl. égnek áll a hajunk ahányszor azt halljuk, hogy minden OK, a gyerekeink bőven az átlag fölött vannak. Mert mi az átlag? Engem jobban megnyugtatna, ha az lenne a mérce, hogy mire képes a gyerek, és ehhez képest mit produkál. Mert azért én itt érzek hiányosságot bőven. Ami miatt nem görcsölök, hogy így legalább van pár laza éve. Hódol a hobbijainak, és remélem ez segítség lesz a nehezebb tini években is.
És tegyük hozzá, hogy a kiegyenlítés mellett ott van az egyéni oktatás is. Ismerősünk hatodikos gyereke a hetedikes matekot tanulja, mert annyival jobb a többinél. Nekünk a kisebbik ötödokes gyerekünk a nyolcadikos olvasási szinten van. (Nem tudom mit gyakoroltatnak majd vele jövőre :-) )

Előzmény: haliho (150)
haliho Creative Commons License 2003.01.15 0 0 150

Szia!

Akkor ez lehet, hogy társadalmi rétegenként vagy földrajzi régiónként vagy nem tudom mi szerint eltér. Nekem volt kollegám él Hollandiában jó 10-12 éve, a lánya már középiskolás (sőt talán már érettségizik), részben tőle hallottam, hogy sokkal inkább a kiegyenlítésre törekszenek, valamint több másik kollegám volt ott 1/2 évet - 1 évet, a csemetéik jártak ott suliba, tőlük is ezt hallottam.

Az az anekdotaszintű - de igaz - történet is tőlük jött, hogy megkérdezték az egyetem világhírű holland professzorát, jó-jó, hogy a holland diákok sokkal kevesebbet tanulnak az általános iskolában, mint a magyarok, de mikor, milyen fázisban fogják utolérni tudásban a magyarokat? Mire a válasz rövid és tömör volt: soha. Persze a holland prof csak a magyar iskolarendszer "termékeinek" legjavával találkozik, a szinte (?) funkcionálisan analfabéta középiskolás réteggel nem.

Nekem a belga kollegák azt mondták, hogy feszített tempójával, maximalizmusával a magyar iskolarendszer őket a japánra emlékezteti. Hát én nem ismerem annyira japánokat, hogy ez ügyben véleményem legyen, de bizonyos szempontból megtisztelő a párhuzam.

haliho

Az én kölkeim nagyon könnyűnek találták a belga sulit.

Előzmény: Balletje (148)
Balletje Creative Commons License 2003.01.15 0 0 149
Majd szólok, ha úgy Isten igazából kezdenek. Most a nyolcadikos csemetém még egyáltalán nem szakad meg a tanulástól. Még most sincsenek napról napra feladatok. Egy-egy dolgozatra (ami otthon megfelel egy röpdolgozatnak) minimum 1, de most pl. 2 hét felkészülési időt kapnak. Ha házi dolgozatot kell írniuk, arra 1 hónap.
Osztályzás van. A kicsi most ötödikes (otthoni harmadik), neki még nem (megnéztem, még a bizonyítványában sem.
7.-ben már vegyes a bizonyítvány. (Osztályzással és jelzőkkel vegyes.) A nyolcadikos bizonyítvány is ilyen.
Mondjuk ez megtévesztő dolog, mert hiába nincs osztályzás, ami a betűs jelzéseket illeti, az pontosan megfelel az osztályzásnak. Csak egy betű több osztályzatot takar. Mert itt nem 5 osztályzat van, hanem 10. Amiből kb. ötöt használnak. :-))))
Előzmény: Törölt nick (144)
Balletje Creative Commons License 2003.01.15 0 0 148
Nem egészen ilyenek a tapasztalataim. De hogy kisebb a cirkusz az általános iskolai beiratással, az biztos. És az is, hogy teljesen más szempontok döntenek a szülők választásánál, mint otthon. De ennek alapvető oka a továbbtanulási rendszer. Ezt most itt nagyon bonyolult lenne elmagyarázni (főleg, hogy mi is most ismerkedünk vele :-) ), a lényege az, hogy még a 8. osztályos beiskolázás után sem dől el, hogy hova is megy a gyerek. Elindul ugyan egy irányba, de az első középiskolai év egy felzárkoztató év a középiskolába kerülőknek. No és folyamatos a beiskolázás. Lehet, hogy a gyereket 8. után "csak" egy szakiskolába javasolnak. De ha ott összeszedi magát, jónak bizonyult a választás, akkor egyenes útja van tovább az érettségihez (egy év tovább képzéssel), ahonnét léphet tovább a technikumba, majd tovább főiskolára, majd egyetemre. (Persze mások az elnevezések, kb. az otthoni megfelelőjét írtam.)
Előzmény: haliho (147)
haliho Creative Commons License 2003.01.15 0 0 147

Sziasztok!

Egy apróságra szeretnék reagálni, amit tegnap AliceCsO írt be. Úgy szólt (nem keresem vissza pontosan, bocs!), hogy: ... bebizonyosodott, hogy a magyar iskolarendszer a zsenit közepesre értékeli....

Nos, hangsúlyozni szeretném, hogy a példából nem ez derült ki. Az derült ki, hogy közepest kap az a zseni (?), amelyik zsenialitását hanyagsággal, lustasággal párosítja.

Itt szeretnék valamit nagyon hangsúlyosan megjegyezni. Közismert az a felfogás, amely szerint a "zseni=5% tehetség + 95% szorgalom" !!! Ez valóban így van. (Ahhoz aztán, hogy társadalmilag elismert zseni legyen, kell még gátlástalanság, jó PR munka, és szerencse is...:-((( ) Akinél a helyzet fordított az arány az maximum a "meg nem értett zseni" kategóriában fog focizni. Én tehát nem tartom nagy bajnak, ha a lustaságot, hanyagságot a teljesítménymérésben fontos szempontként figyelembe veszik.

Azt hiszem Bokor vetette fel, hogy milyen jó lenne ha külön kezelnék a tehetséges gyerekeket elit iskolákban. Nos, ennek is több oldala van. Ismertem ilyesmit (magam is egy erős iskola speciális matek tagozatára jártam, annak idején amolyan táltos képzőnek számított - több-kevesebb joggal), megvannak ennek is a veszélyei. Azoknak a gyerekeknek egy része, akiket korán kiválasztanak - elszáll, túlzottan megtelik önmagával, jelleme torzul. (Gondoljatok a korán sztárolni kezdett - szvsz nagyjából kibírhatatlan - sportzseni csemetékre.) Érdekes különben, hogy a németalföldi minta (Hollandia - ha már Balletje okán szóba került, Belgium) nagyon erősen ellenzi ezt tudtommal. (Voltunk fél évet Belgiumban, a gyerekeim tanultak ott suliban.) A belga (=f;amand, vallon :-))) kollegák hosszasan értetlenkedtek, hogy engem foglalkoztat, hogy melyik iskolába irassam a gyerekem. A társadalmat keverni kell, ez volt az alapelvük, mindenki járjon a területileg illetékes suliba, az a jó, ha a gazdag, az értelmiségi, a szinte analfabéta bevándorló munkanélküli gyereke egy padban tanul... Azt gondolták, hogy ez a társadalmi egyenlŐség eszméjéhez hozzátartozik, ami szerintük fontosabb volt, mint a tehetséggondozás intézményesen. A dolog persze vitatható, de jelezni akartam, hogy van egy ilyen oldala is.

Üdv:

haliho

Előzmény: schgy (146)
schgy Creative Commons License 2003.01.14 0 0 146
"Valaki az előbb azt írta, hogy a jegy a szülő fele tájékoztatás,hogy tudjam merre orientáljam őt.
Nos attól hogy nem írta meg a leckét még lehet csodálatos énekes belőle de a jegyei alapján én ehhez nem kapok megerősítést."
Én írtam. És valóban jelez valamit. Pontosan azt, hogy nehezebben lesz belőle csodálatos énekes, mint azt az adottságai megalapoznák, ha továbbra is elfelejti a zenei tárgyú gyakorlatok (pl. ének házifeladat) végrehajtását.
Persze lehet, hogy ez nem is baj, mert esetleg nem is pont világhírű operaénekes szeretne lenni, mert megelégszik azzal, hogy pl. "csak" a Magyar Operaház magánénekese lesz.
Másrészt semmi értelme az adottságokat osztályozni, éppen azért, mert azok adottságok, tehát vagy vannak, vagy nincsenek és igen kis mértékben változtathatóak.. A teljesítményt, a fejlődést (akár előre, akár vissza), a befektetett energiát viszont annál inkább.
schgy
Előzmény: komancs (140)
schgy Creative Commons License 2003.01.14 0 0 145
" ... engem soha nem hatott meg, hogy alapból érdekli-e a kölköt a tárgyam. Igyekszem, hogy felkeltsem az érdeklődését, de soha nem jutna eszembe beleszámolni a jegyébe "
Szerintem sem beleszámolni kellene (sőt az értelmetlenítené el végképp az egészet), hanem melléírni, már ha az osztályzat visszaminősül számszerűsített információáramlássá, aminek szerintem lennie kellene versenyhelyzeti értékmérő helyett, aminke viszont sok szülő tekinti.
schgy
Előzmény: Lovászi (135)
Törölt nick Creative Commons License 2003.01.14 0 0 144
Hany evesen kezdenek? Mar ugy igazan. Es van osztalyzas?
Előzmény: Balletje (142)
Törölt nick Creative Commons License 2003.01.14 0 0 143
Eletemben eloszor az erettsegire keszulve ultem le igazan tanulni. Addig csak "ragadt" :) igaz le is kopott... A fosuli elso eve nagy szivas volt, pont ezert.
Előzmény: Lovászi (125)
Balletje Creative Commons License 2003.01.14 0 0 142
Ha már ilyen szépen kérsz. :-)
ITT a gyerekek nem hozzák haza a könyveiket. Hogy egyáltalán milyen könyvekből tanulnak, azt évente 2-3 alkalommal, amikor bizonyítványosztás után beszélünk a tanárral, megnézzük. Ki van téve a tanterem elé. A 12-13 évesek már írnak dolgozatokat. Nem a könyvet hozzák haza a felkészüléshez, hanem kapnak fénymásolatot. Ahogy gyakorláshoz is.
És nincs mindenhez külön füzet. Mármint mondjuk matekhoz meg nyelvtanhoz igen. A házit nem feltétlenül kell a füzetbe írni. Megkapják 1 db fénymásolt papíron, arra is megírhatják.
A középiskoláról majd jövőre tudósítok. Az általános suli sokkal de sokkal lazább, mint otthon. Ezzel együtt megtanulnak tanulni. És marad mellette sok-sok szabadidejük.

Agillis, haliho témájában tökéletesen egyetértek veled.

Előzmény: Törölt nick (109)
bokor Creative Commons License 2003.01.14 0 0 141
Ezért kell BESZÉLNI a tanárral. Aki elmondja neked, hogy a gyerek gyönyörűen énekel, akár énekes is lehet belőle, csak soha nem ír házi feladatot. Hozzátenné még, hogy egy énekesnek nagyon nem árt ismerni a kottát :-)
Előzmény: komancs (140)
komancs Creative Commons License 2003.01.14 0 0 140
Minősitettem én valakit?
Csak kérdéseket tettem fel amik foglalkoztatnak szvsz.
Sajnálom, ha nem így látjátok, de én azt hittem erre van a Fórum.

Valaki az előbb azt írta, hogy a jegy a szülő fele tájékoztatás,hogy tudjam merre orientáljam őt.
Nos attól hogy nem írta meg a leckét még lehet csodálatos énekes belőle de a jegyei alapján én ehhez nem kapok megerősítést.

Lovászi Creative Commons License 2003.01.14 0 0 139
Tudod sokkal egyszerűbb így a neten arctalanul, ismeretlenül leckéztetni egy tanárt, mint odaállni elé, szemtől szembe...
Előzmény: bokor (136)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!