Nekem az jött le, hogy inkább "cimbalmozik" mint zongorázik :-) Szóval el tudom fogadni, ha egy alap dallamot díszítenek. De, hogy valaki abból kovácsol erényt, hogy gyorsan tud skálázni, meg "gereblye" ujjakkal akkordozni, hát azt kikérem magamnak! Pege Aladárt azért szerettem, mert érthetően, és tisztán intonált minden hangot. Ezekben a gyors virgákban azért melléütnek rendesen. Szegény Antal Imre mondta egy koncertje után, amikor halálra dicsérték: Amennyit melléütöttem a darabokban,abból egy új darabot lehetne írni. Úgy látszik, hogy a "koszos" játék most a trendi. Pedig lehet, hogy csak többet kellene gyakorolni :-)
De komolyan srácok. 2020 van. Itt egy tök öreg fórum motor. Mi a faszért nem lehet törölni a bejegyzést? Értem, hogy öregemberek járnak ide rötyögni a Hammondról, de gondoltam próbálok egy kis életet lehelni. De komolyan Youtube videókat osztotok? Amerikában a Hammond olyan, mint nálunk a cigány PSR. Minden második sarkon van egy kereskedés...Szóval. Töröljétek ki a hozzászólásom és az egész Indexes faszságom.
Jó az a kis vásári kavarás :) Milyen tempót lök az öreg ! :D Meg azért van abban szív is, lélek is, ha van hozzá füle az embernek. Nem minden zene szól mindenkinek, és ezt komolyan gondolom, nem a "beszólás" kedvéért.
Hitvallásom hogy a ZENÉVEL nem veszíthetek, vagy nyerek, vagy tanulok ... Sorra születnek a nemzetközi, illetve hazai virtuózok, billentyű zsonglörök , és persze az egymással vetélkedő riffek és végeláthatatlan hangszerszólók Az biztos hogy én részemről elég rosszul élem meg ezeket zseniket, és egyre jobban idegesítenek /kit érdekel ?/ remélem ez is elmulik ...
Presser a Frenreiszes korszakban hammondozott a legnagyobbakat. Az első két lemezükmegbecsültek.
Aztán nem elégedtem meg ennyivel. Készítettek ők 71-72-ben további lemezeket is sok Hamonddal, legfeljebb más énekel rajtuk. Ettől még tiszta LGT zene.
Nem akarnék okoskodni, meg stílusokról, zenéről vitázni, de akkortájt olyan zene, ami Hegyeshalomtól Záhonyig mindenki számára hozzáférhető volt, és ennyire követte az akkori nyugati progresszív trendeket, azért annyira nem volt. A Syrius ugye nagyjából megállt a Budapest táblánál, vidéken annyira nem tudtak megélni, bármilyen jók is voltak. Lemezük nem volt, az utólag kiadott pár ezer Devil's Masquarade, meg amit vmikor '82-ben adtak ki újra, már nem sokat segített rajtuk. A V' 73 szintén lemez nélkül volt, hiába nyomták az Emersonokat a koncerten egy az egyben, vagy a sajátjaik is jók voltak, de kislemezen ezekhez képest csak blődliket jelentethettek meg. A Bergendynél jófülűek némi BS&T-t fedezhetnek fel, de az nem annyira Hammondos megoldás.
Azért ők akkor ott loholtak a világ nyakán, vagy hallgasd meg az In Warsaw lemezt, igazi jó funky-t nyomnak, nem lóg ki sehonnan. Még annyit, hogy sok nyugati sztárzenekar lemezén volt ettől gyengébb töltelékszám is, mégis azt istenítik azóta.
Bocs, kicsit elfogult vagyok, és elnézést mindenkitől az OFF-ért!!
Az megvan, hogy a legelső Hammond Magyarországon a pasaréti ferences templomba került 1949-ben? Hammond CV + DR20 + egy saját építésű hangfal. 2006-ig az volt a fő orgona. Utána lekerült a karzatról, elöl bárki megtekintheti.
Talán a leghíresebb életű a rádióbeli dán Hammond A100-as, amelyen Frakk, Mekk Elek... és a többi zenéjét játszotta föl Pethő Zsolt. (A színész, énekes, hajós Dávid apja). P.Mobil koncerteken manapság ez szól.
Az Omega Éjszakai országúton, majd az LGT lemezeken Presser Hammond L100-asán nyomja. A Vígszínházban van. Gyakran interjúinak hátterként szolgál.
Balázs Fecónak az apukája vette a T100-asát 1970-ben. Az első Neoton lemezen is ez szól, majd Taurus, Korálok. Utána vett egy hordozhatóvá alakított BB organ C3-at. Emlékei miatt csak mostanában tud megválni a T orgonájától.
Pataki Laci sajnos pályaelhagyó lett az M102-esével. Szerinte "korszerűtlen" és kifejezetten vacak, műnyag hangszínekkel opoerál helyette.
A filmgyárnak volt egy Rt3-asa. Régi P.Mobil felvételeken Zeffer előtt láttam, de Cserháti Pityié is volt Debrecenben, akinek nagy korszakában M3-asa volt.
Papp Gyuszi A100-as igazi országúti harcos. A mai napig bevetéseken van. 10 éve kb. visszaszereltette a basszpedál részlegét, mert felesége Barbara egyházi dallamokat is orgonál rajta.
Gömöry Zsolt M100-asa gyakran karbantartott, foldbackelt, ultrahangos 145-ös lezlivel. A gyakori aggregátoros koncertek miatt szinte törvényszerűen elhangolódott, ezért stabilizátor lett beépítve. Vagy csak az orgonához konnektort húztak ki!
Érdekes módon, akik spinet orgonát szoktak meg 2×3,5 oktávval, balra egy-egy drawbarkészlettel, számukra komoly átállás a 2×5 oktáv billentyűzet fölötti 9-9-2-9-9 drawbarsorozat. Ok, egy M3-asnál nincs kézreállóbb hangszer. Ahhoz képest még egy B3-nál is nyújtózkodni kell :-)
Évekkel később a legendás Syrius együttes billentyűsét Pataki Lászlót hallhattam Hammondján játszani, underground jazzrock koncerteken. Majd a Mini-s Papp Gyula következett.
Papp Gyula később a Skorpió-ba ment, később a Dinamit alapítója lett.
Én megvettem mindet (még régebben), és nekem tetszenek. Mindegyikben felülnézetben látni a billentyűket. Sok fogást el lehet lesni belőlük. A PlayAlong-ok nagyon jók, a MIDI verzióban tökéletesen követhetők az akkordok, grace note-ok, amiket a videófelvételeken azért nem nagyon lehet kivenni.
Ma összevetettük a Harangozó Misi által foldbackelt M100 és Legend Live hangját a rockeresre hegyezett extra hangos 145-ös lezlivel. (EL34 csövek) Mind a kettő bement a preamp pedálba. Úgy néz ki a LL a befutó. Rockban érdemesebb az 1950-es évekbeli (általam jobban kedvelt) orgonaminta helyett az 1961-es A100 mintáját meghívni, ami abszolút nem úgy szól, mint bármelyik 1961-es A100 amivel találkoztam, de mindegy. Az élesebb, keményebb hang nagyon jól kijött a próbateremben. Még az erre a hangzásra kihegyezett fülek is elégedetten nyugtázták hogy végre egy valós alternatíva, pedig előszeretettel mozgatják a sokat látott, megélt M100-ast is, ami épp most kapott egy kis törődést. Extraként a lezlire rátett aktívboxos lezliszimulációs hangja is teljesen rendben volt az Edda próbateremben. Nagy produkciókhoz talán még jobb a normál Legend, mert egyből 2×73 billentyűs lesz a master Cancel üzemmódban. Az a +3kg és +23cm ilyenkor nem téma.
A Behringerék meg kapják be. Csak azért vettem az FCV100 nagy exp pedált, mert állásszögekben közelebb áll az igazihoz mint a Yamaha FC7, ami túlbillen a vízszintesen.
A Behringer mechanikája tök ugyanaz, de már a második pedál, ami lassan, kis hangerőn akadozva, ugrálva szabályoz. Ok, az FC7-nél is sokadszorra kísérleteztem ki milyen poti kell bele, meg ráadásul kidobtam a mechanikája felét is :-) A behrinegrnél a garanciális "javításra" vagy 4 hónapot vártam, ami egy új pedált jelentett, ami pont úgy akadozik mint a reklamált. Azthiszem feladom, saját kézbe veszem a pedál sorsát.