Van egy: Golf IV. 1999.06. 1.9 TDi 90 Ps autóm. 2 hete el kezdett világítani az abs-visszajelzőm a műszerfalon. A szenzoroknál (mind a 4-nél) széthúztam. A jeladóknál mérve 1024-1042 Ohm-ot mutat, tehát belefér az értékbe (800-1200 Ohm.) A kábeleknél nincs szakadás mert gyújtásnál 2,40-2,42 V-ot mutat. Mi lehet a gond? Köszönöm a segítségeteket előre is.
Sziasztok ! Segitséget szeretnék kérni Vivaro 2004 1.9 DTi probléma a következő:Folyamatosan világit az ABS és a hozzátartozó visszajelzők.Az ABS müködik ! Be vittem az Opel szerzivbe és a müszerük nem komunikál az ABS -el. Ja és a kilométer órám sem müködik.
Ha van valakinek valami őtlete és megosztaná velem megköszönném !
Hát jó dolog az ABS, az kétségtelen. De azért hóban vagy felgyűrődött aszfalton (pl.kereszteződésben) az emberre néha ráhozza a sz..ást.
Néha úgy éreztem a télen (az igaz, hogy jeges hóban), amikor lassított előttem a sor, hogy megtolom az előttem lévőt, mert csak "ropogott" a pedál és nuku lassulásérzés, már menekültem a padka felé, amikoris 10 méterrel előbb mindig megállt.
De nagyon rossz érzés, - meg kell szokni.
Aztán nyáron persze király nagyon, eléggé szeretek "veretni a verdával" elég soxkor kell(-ett) "teletalpas" fékezni egy kis nyikorgás így is van, de legalább megáll.
oké, csak ez nem minden vezetőnek jut eszébe, hogy így kéne csinálni, ÉS akkor máris jobb ha van ABS. Ha már máskor legalább vízes úton tuti van értelme.
Ez a "kikerüléskor jó az ABS" tema egyébként baromság, szvsz.
Fékezve az ABS-szel se lehet rendesen kanyarodni, havas úton meg szinte sehogy.
Tehát ha valami gáz van előttem, még így is az a legjobb megoldás, hogy egyenesen fékezni, ameddig csak lehet, aztán az autó futóművének a képességeinek maximális kihasználásával tépni a kormányt, mint állat...
Ezt én ABS nélkül is pont ugyanúgy csináltam, mint most, legfeljebb a féket nem nyomtam annyira :)
Amit én azóta is nap mint nap tapasztalok, hogy változó minőségű úton is követi az ABS azokat a paramétereket, amik alapján a fékerőt szabályozza, én meg emlékeim szerint anno ABS nélkül vagy nem mertem padlóféket nyomni, hogy ne blokkoljak, és ne csússzak irányítatlanul, vagy csak tapostam a pedált, és néztem előre reménykedve.
Biztos én vagyok "kevés", de azon pár mp alatt én képtelen voltam "táncolni azon a határon", ahol nagy a fékerő, de még nem blokkol... pláne, mikor az út felülete és anyaga változik is azon a párszor tíz méteren.
Én azt szeretném kérdezni, hogy miben külömbözik a sport ABS a simától ? (pl.: ilyen van EVo Lancer ban )
Egyébkénz többségében el?ny az ABS, f?leg az átlag autós számára, az a kis fékút n?vekedés mely laza talajon jön létre ABS nélküli autóval szemben, nem biztos, hogy jobb, mert általában nem fogsz megállni ilyen úton, és akkor ABs el könnyebb kikerülni.
Ja a 4 jó gumi nagyon fontos, meg persze a jó állapotú gumi is, de ez alap.
Ja meg az se mindegy hogy egy jó min?ség? 250e Ft gumi szettet egy ABS nélküli autóval pármásodperc alatt kivégzel nagy tempóról való lefékezésnél...
csak úgy felvetném a kérdést, hogy melyik jobb?
- haladsz egy autó hátulja felé és érzékeled az abs-t, hogy megindul, nuku fék érzettel
- kanyarban fékezve az ív külső felé indul meg a vas, felengeded a pedált és lőn bekanyarodik.
Én valahogy minden eddigit figyelembe véve mégis aszondom, tudtam én olyan jól fékezni ABS nélkül is, mint most. Egyenesben így is igyekszem nem elérni a csúszáshatárt, ezért tudom, hogy onnantól kezdve, hogy elkezdett kattogni, már elrontottam valamit. Minden ilyen alkalommal félreérthetetlenül érzem...
Kanyarban meg ugyanúgy nem nyomom tökig a féket, mint eddig. Maradnak jobb lehetőségek is annál...