Ez mondjuk eleg meredek, mert a TB kartyan csak nev szuletesi datum meg az azonosito szam van. Ebbol hogy jon ki a lakcim. Ha meg valahonnan lekerdezik a cimet akkor ille lenne az illetekes szervektol egy levelet kapni hogy XY kikerte a cimedet ZV indokbol. Bar ezzel kapcsoltban vannak fenntartasaim hogy kinek milyen adatokat lehet kiadni. Erre kivancsi lennek hogy mit szolna hozza az adatbiztos.
Elmesélem az én esetemet:2008 aug elején kaptam egy felszólító levelet Dr.X.Y. ügyvédi irodától,hogy fizessek be 13000 FT.-ot,met három és fél éve(2005 februárjában) jegy nélkül utaztam a BKV. egyik járatán.A feljelentés alapja pedig egy TB-kártya !!!Na most el kell mondanom,hogy több mint 20 éve nem ültem semmilyen tömegközlekedési eszközön,kivéve a balatoni hajókat,ill.a kompot.Ebből következően nem is bliccelhettem.Bementem az adott ügyvédi irodába,sikerült is beszélnem valakivel,és a vége az,hogy nekem kell egy másik ügyvédet fogadnom,hogyha bírósági szakaszba kerül az ügy bebizonyítsam,hogy három és fél éve nem én blicceltem.Nem nekik kell bizonyítani,hogy én blicceltem,hanem nekem,hogy nem én voltam !!!!! Röhely ! Valószínüleg elveszíthettem valamilyen papírt,már nem emlékszem,hogy mit,és valami csöves az ott látható adatokat szépen bemondta.Az ellenőri jelentésen persze semmilyen személy azonosításra szolgáló okirat (személyi,jogosítvány,útlevél) száma nem szerepel,mivel ezek nálam voltak.Egyenlőre nem tudom,hogy mi lesz,de az biztos,hogy nem vagyok hajlandó egy forintot sem kifizetni olyanért,amihez semmi közöm.
Mindenki vonja le ebből a megfelelő következtetést.És egy jó tanács mindekinek:Senki még véletlenül se dobjon ki sehova olyan papírt,vagy borítékot,amelyen a neve és címe rajta van.
Igen, én is így látom. De azt továbbra sem értem, hogy azért senki sem reklamál, ha a boltban a kenyérért a pénztásos pénzt kér, a fűtészámláját is kifizeti, ha elmegy a moziba a jegyet megvásárolja; ellenben az utazás mitől lenne ingyenes? Az utazás költségekkel jár és ezt valakinek ki kell egyenlíteni. Elég logikusnak hangzik, hogy annak, aki igénybe veszi...
Bizony-bizony, ezek a fő kérdések. És ezekről szinte semmi sem hallani, mindig csak az ellenőröket szidják. Na mármost: az ellenőr azért van, h megnézze, fizetünk-e a szolgáltatás igénybevételéért. Ugyanis, ha fizetünk érte, a szolgáltatás színvonalát lehet miből növelni. Dehát ez Magyarország, itt semmi sem megy úgy, ahogy az ésszerű lenne. És itt megint előjön a szokásos mondatom: egy kicsivel több toleranciát kérnék/várnék az emberekben. Ha egy kicsit belegondolnánk ebbe a folyamatba, biztos másképp látnák a helyzetet az "ellenőrellenesek". De ehhez már gondolkodni kell, amit a magyar ember nemigen tud. Összefoglalva: az ellenőrök a mi kényelmünkért dolgoznak. Ennyi. Aki ezt nem képes belátni, hát jobb, ha elsüllyed...
Ma reggel hallottam az egyik kereskedelmi rádióban megszólalni egy úriembert aki elmesélte, hogyan fogták le és csavarták ki a kezét a BKV ellenőrei.
Eleve fikció. A lehető lefinomabban fogalmazva: egy kereskedelmi rádiót nem érdekli az igazság; a pénz és a hallgatóság száma viszont igen. A sztori lehet h jól hangzik, de nagy valószínűséggel csak fikció.
Vajon hova pimaszodhatnak még az ellenőrök?
Miért nem azt kérdezed: vajon miért olyan pimasz valaki, hogy nem vesz jegyet? Miért kellene valakit ingyen szállítani? Erre tényleg kíváncsi lennék...
Egyik éjjel utaztam haza a 907-esen, és egy fiatal srác annyira pofátlan volt, hogy már majdnem én mentem oda az ellenőrnek segíteni.
Tudta jól, és meg is mondta, hogy csak 4 megállót megy, addig pedig sorban elmagyaráztatta magának, hogy a helyszíni büntetés mennyi, milyen bizonylatot kap róla, esetleg ÁFÁ-s számlát (!!!!) kiállítanak-e, de ha utólag fizet, vagy bemutat, akkor hogy és miképp.... stb.
Kedvem lett volna megfogni, és már az első megállónál ledobni, vagy ha már eljött 4-et, akkor fent tartani még legalább 2-re. Az idő ugyanis pénz, ha mást nem, legalább legyünk kvittek :), a visszaút idejével fizessen. Mert a győztes vigyort le akartam törölni a bárgyú képéről.
De egyenruhában voltam, és nem akartam kimeríteni a "cselekvési szabadság korlátozása" fogalmat, mert ilyenkor én is a Cég vagyok, nem kell újabb Blikk-főcím... :)
Alapból egyetértek, de ez azért nem így van: A cég minden(!) bevétele a Főváros kasszájába folyik be amiből valamennyit visszaadnak. A BKV egy önálló társulat saját költségvetéssel - akkor is, ha nem nullszaldós, és ezért függ a tulajdonosától.
A bajt én ott látom, hogy a BKV ellenőröknek elég kevés a jogszerű mozgásterük. Ellenőrizniük kell, de iszonyú könnyű hülyét csinálni belőlük. Ez frusztrálja őket, a prémium meg motiválja - úgyhogy felmérik, hogy ki az, akivel lehet szórakozni, és aztán azt nem hagyják ki.
A megoldás az lehetne, ha az ellenőrök egyből rendőrökkel/szekusokkal együtt járnának, akár razziaszerűen végignézve egy-egy járművet (úgy, hogy amíg ellenőrzés van, addig senki nem száll le...). A "fejlett nyugati" Franciaországban pl. ez így szokott menni. Szvsz. nagyon megnőne az ellenőrzés hatásfoka, úgyhogy elég ritkán is lenne erre szükség.
Talán nem tudud, de Aba Botond NEM a BKV-tól kapja a fizetését illeve a prémiumát hanem a Fővárostól! Az ellenőrök NEM kapnak vaskos fizetést és a BKV jegybevétele nem befolyásolja a cég dolgozóinak bérét. A cég minden(!) bevétele a Főváros kasszájába folyik be amiből valamennyit visszaadnak. Gondolom te a kenyérért sem fizetsz a boltban és büszke vagy hogy naponta lopások sorozatát követed el, mert mi a külömbség? Lehet, hogy sokan köpködni fogtok rám, de az én szememben nem vagytok jobbak a zsebeseknél! Ti reklamáltok a szolgáltatás minőségéért, azért amiért nem is fizettetek? Tudjátok mit? Nem is az zavar, hogy ingyen utaztok, hanem hogy fenemód büszkék is vagytok rá! Ja, és a szintén igen büszke firkálók és rongálók is a ti színvonalatokon vannak!!!
BKV ellenőr ide BKV ellenőr oda. Ők csak a dolguk végzik, csak sajna azzal nincsenek tisztában, hogy mihez van joguk. Ha például feltart valakit, az személyes szabadság korlátozása, jah és büntetendő. A rendőrtől kérheti, hogy igazoltassa az utast, de ilyen alapon Ili néni is felkérheti a Józsi bácsi igazoltatására. Tehát a BKV nem hatóság. Közel sem az.
Szerencsére a BKV-nél nem spórolnak az ostobákkal. Az ellenőrök feltűnő azonnal kiszúrható egyenruházata már messziről felsejlik a profibb bliccelőknek. Szánalmas, na mindegy, amíg így van, addig jó.
Az adatokat semmi esetre se adja meg nekik senki, mert azzal elásta magát.
A napokban vettem észre, hogy a 7-7GY-73-173GY vonalon az ellenőröket kísérik valami vagyonbiztonsági cég alkalmazottai, mellesleg őket is rohadt könnyű kiszúrni, sötétkék ing fekete nadrág, és "utasnak" álcázzák magukat. Leggyakrabban a Bosnyák tér és a Cinkotai út közt fordulnak elő.
Olvastam valamelyik hozzászólásban, hogy a "rendes" utasok, akik kipengetik a havi 7 rugót a bérletért, azok fizetik a többiek utazását, hát ezzel nem feltétlenül értek egyet, ők Aba Botond prémiumát, a BKV ellenőrök vaskos fizetését és a biztonsági szolgálat emberinek "bérleti díját" fizetik meg.
Autóval járok. Mivel a "fogyasztó az Úr" én ezt választottam, és a ettől nagyobb lesz a dugó akkor megoldásokat kell találni, azért fizetem az adót. Mikor vidéken laktam 30 perc alatt bárhova elmehetem a város bármelyik sarkából
Mindenki a háza táján végezze a tisztogatást kezdjük a BKV vezetőségénél, középvezetőkkel...
Több kisebb, közepes, és nagy vállalkozásokat ismerek nos egyik sem teljesen tiszta.
Mindenhol van gond, megoldások kellene,
De álszentekből elég van. Ha vesztes vagy tegyél róla és ne sírj, ha így lett volna az emberiség kezdetén sosem jutunk ide
Jut eszembe van még az a király bérlet konstrukció, hogy az összes környéki autóbuszjáratra, plusz 1 meghatározott járatra a budapesti végállomásig. Ez nagyon kapós lehet, hisz köztudottan erre van szükség. Nem inkább egy olyan kéne, hogy az összes belső járatra, plusz egy meghatározott környékire a teljes vonalon? Sztem elég kevés az a juzer, aki 1-nél több környékit használna
Én nem csúsztatok, amit leírtam, az az igazság. Aki képes leharcolt német villamosokat ennyi pénzért megvenni, az igenis gengszter! az a sok ócska UV vidáman ment még volna 4-5 évig, jó igaz, nem éppen mai darab, de akkor is ott van és működik! A hannoveri igaz, hogy csendes, meg tirisztoros + áramvisszatápos, de ennyi.Igénytelen, kényelmetlen, ki tudja, hogy milyen drága hozzá az alkatrész, (volt is néhány lerohadás),a lenyíló lépcsőt utálják az utasok. Az 50-esen a menetidő egyáltalán nem lett rövidebb a típuscsere óta. Akkor meg mi a f*nak a 7Mrd Ft-ért ez a sok szar? Hogy valaki keresett egy kis jattot rajta? Az tuti!!A BKV így is lóvéhiányos (nem éppen a 'lógósok' miatt),akkor hová ez a költekezés? Addig nyújtózkodj, amíg a takaród ér, szól a mondás, s lám, mennyire igaz.....Bár én nem vagyok nagyon járatos a villamosok piaci árában, de a látottak alapján, max 3-4 Mrd-t adtam volna ezekért a Second Hand tujákért!Ja és a régi vasalókkal, stb.. is meg lehetne oldani a színvonalas szolgáltatást, mert inkább a villamoson fagyoskodok télen 5-6 percet, mint a megállóban 10-15 percet, várakozván, mindhiába...Ezt a 7Mrd-t jobb helyre is lehetett volna tenni!
Valaki mindig szórja az adófizetők pénzét, mi meg csak szívunk. Mondjuk, te nem, kedves Bagojj! Neked minden Very Happy! Esküszöm, irigyellek!
Hali!!!
nalunk nem fizeti a munkahely es azert nem, mert TBt kell utana fizetni
ha a munkahely altal teritett BKV berlet ado es TB mentes lenne akkor fizetne.
es sok helyen emiatt nem fizetik
Bubo
azért mert akinek kell, megveszi a drágát is, kénytelen (sokaknak munkahely fizeti). aki _emiatt_ a differencia miatt nem vesz bérletet, azok száma arányosan sokkal kevesebb. tehát ha bevezetnék az új rendszert, nyernének x forintot az "új felhasználók" révén, de buknának y forintot a "régi felhasználók" alacsonyabb befizetési következtében. és y nagyobb mint x, attól tartok.
En azt nem ertem miert nincs vonalra korlatozott berlet.
En pl. 3-4 buszt hasznalok 95 %-ban. Ha erre lehetne venni havi berletet mondjuk 2500 Ft-ert (csak erre a 4 jaratra) sokkal inkabb megvennem.
Szerintem a fizetesi hajlandosag is nagyobb lenne igy.
van aki csak 2-3 BKV vonalat hasznal 80-90 %-ban. Sokan.
Bubo
Ez egy kirívóan durva eset, az az ember rohadjon meg a börtönben. De ez alapján nem itélhetjük meg az összes ellenőrt.
Amúgy furcsa dolog ez. Én 20+ éve járok BKV-val. Két esetem volt, ahol minimális kifogást találtam az ellenőr viselkedésében:
1. A Nyugatiban a vonathoz rohantam, bérlet a táska közepén. Nem akart hinni nekem, a rohanást ürügynek vélte. Végül is megmutattam a bérletet, és a vonat sem ment el. Itt el tudtam volna fogadni egy csepp megértést. Bár, valszeg sok lógós is bedobja a "mingyármegyavonatom" mesét.
2. A metrókijáratnál mutattam a bérletet, de túl gyorsan tettem vissza a tárcámba. Az ellenőr elémállt, és udvariasan kért hogy mutassam meg újra. Megtettem, kész. Itt csak annyit lehet neki felróni hogy nem figyelt eléggé (nem volt tömeg).
Pedig nem vagyok egy hegyomlás (gyerekkoromban főleg nem voltam az) így velem akár kötözködhetne is. (De ráb_szna...)
Persze én csak egy utas vagyok a sok millióból, de még tanúja sem voltam soha ellenőri túlkapásnak. Ettől persze még azok nyilván léteznek, de tartok attól hogy sokan hangulatkeltés miatt kitalálnak ilyen sztorikat. Ne vegye ezt senki magára, nem azért mondom.
eset: Pécsen történt, buszellenőr (35 körüli enyhén sötétbörű férfi) egyetemista lánynak akkorát mos be ököllel, hogy annak orra eltörik (nyoma ma is látszik kicsit). előzmények: ellenőr vitázik egy 50 körüli nénivel, aki nem találja a jegyét, lány közbeszól, hogy látta, hogy lyukasztott, ne büntesse meg, jegyellenőr visszaszól, hogy nem kellene beleszólni, ir tovább, lány el akarja venni a cetlit, erre bumm!!! kap egyet arcba, reccs, orr eltörve, vér ömlik.
az ellenőrt elbocsátották, biróságon feljelentve, ügy szőnyeg alatt (több éve egy levél se a biróságról)
durva?
Csak hogy a csúsztatásoknak ne legyen már itt létjogosultsága:
A hannoveri villamosok műszaki állapota és felszereltsége is messze veri a budapesti villamosállomány nagy részéét. Mellesleg halk is, az egyedi ajtósníitásnak köszönhetően indokolatlanul nem fűti az utcát, stb. Mondom, 25-27 évesen is nagyon jó állapotban vannak. Szép, hogy ideb@szod azt a 7Mrd Ft-os összeget, csak épp azt nem írod le, hogy ezért 68 db villamos jött, valamint hogy egy hasonló befogadóképességű villamos ennek kb. hatszorosa lenne. Az igaz, hogy az új, viszont ez most itt van, és ennyi db, mert sajnos, ez most fontosabb szempont, mint hogy pár év múlva lehessen majd egy-két új villamos.
Amúgy néhány dologgal még egyet is tudnék érteni, de túl sok a töltelék hangulati elem a beírásodban.
hát igen, ez kicsit sántít. a másik meg: az éttermi hideg, léggyel dúsított levessel ellentétben, a bkv-nak előre fizetsz a bérlettel. tehát nincs választásod, ha ezek után nem jön a busz, max káromkodhatsz.
Azért az sem teljesen igaz, hogy "ha nem teccik, lehet gyalog, taxi, stb..." Vannak sokan, akiknek nincs alternatívájuk, van nekik a BKV és kész. Ennek kb 1000 oka lehet, ha valaki belegondol. Ez meg kerül ennyibe és kész. Ezért kapsz ilyen "szolgáltatást" és kész. Tehát eléggé az a helyzet, hogy eszi nem eszi ez van és kuss.
Egyetértek avval, hogy az igénybevett szolgáltatásért fizetni kell, csak nagyon nem mindegy a havi fizetés per utazási költség hányados alakulása százalékban kifejezve, nem beszélve arról, hogy ezért a pénzért milyen szolgáltatást kapsz.
Pár napra nem jutottam nethez, így visszaolvastam.
No tehát:
Van egypár szavahihető spannom a Beszkártnál. Igenis, a Cég TÁMOGATÁSBÓL (állami és fővárosi), és nem pedig jegybevételből él. A jv-k nincsenek éppenséggel túlfizetve, pedig ők melóznak értünk, és nem a buzi ellenőrök. (tisztelet a kivételnek!!) A BKV vezetése elképesztően korrupt, marhaságokra költenek el több milliárd Ft-ot, mindezt gyakorlatilag fedezet nélkül!!! A saját embereiket nem képesek rendesen megfizetni, de 7 Mrd Ft-ért vesznek sz@r, németektől selejtezett 25 éves villamosokat, és fosgyemet (állítólag ennyibe kerül) 12 milcsiért/db. Mindezt az utazás színvonalának növelése helyett teszik, no meg maguknak is lenyúlják a sok zsét. Ezek után legyek velük korrekt? Lehetnék, de ahhoz 1 olyan országban kellene éljek, ahol egy normális autó megszerzése és fenntartása nem vág a földhöz anyagilag. Persze itt is lehetne ilyen, csak a politikusaik többnyire szemetek, és ellenünk dolgoznak. Aki meg csókos helyen dolgozik, közel a tűzhöz, az meg ott is akar maradni, a változás nem érdeke neki - csak nekünk lenne az!!!
Pfuuuj BKV, főleg ellenőrök, és kisebb-nagyobb górék! ROTHADJANAK meg!
Nehogy azt higgye bárki is, hogy kontroll nélküli a BKV! A díjszabás tekintetében (ebbe beletartozik a pótdíj is) pl. a Pénzügyminisztériumnak gyakorlatilag vétójoga van. Ezért nem emelkedhettek pl. az inflációnál nagyobb mértékben a viteldíjak az elmúlt néhány évben. Szóval, lehetne akár annyi is, de ilyet nem hagynának jóvá.