Hajajj, még meg kell szoknom, hogy a 18/56-on is kell a leszállásjelzőt nyomogatni. Hengermalom útnál is le akartam szállni, és nem nyílt ki az ajtó, és utána jutott eszembe, hogy meg kéne nyomni a gombot :D
Ha jól láttam a 4105 szintén áll, mivel ugye nincs párja. A 4122 szerintem hamarosan előkerül, csak vizsgálatos volt. Valószínűleg a 4141-gyel is ez a helyzet, de erre nem esküszöm meg.
Narancstátra... Igen, ezt is lehet hallani. Végülis az a jó becenév, amit a legtöbben használnak. A köznyelv (beleértve az ilyen fórumokat is) majd kialakítja, én csak bedobtam egy nekem is tetsző ötletet.
OFF: Érdekes, hogy az UV-ra még semmilyen becenevet nem hallottam (csak néha a Stukát - tévesen), a csatolt ipari csuklós "Góliát" neve pedig teljesen eltűnt még az internetforradalom előtt, a fiatalabbak talán nem is hallották.
"A Késmárki utcánál azért van állítólag lassújel, mert egy oszlop túl közel esik a vágánytengelyhez..."
Nyílván azért, mert ha lassan megy a villamos, akkor még van ideje az oszlopnak félreugrania... :-OOO
Ez olyan, mint az a nyombővülés tavaly vagy mikor az 1-esen a Salgó-Kőbányai között. Gondolták, ha csak 5-tel megy a villamos, akkor majd a kocsik óvatosabban fogják magukat végigkormányozni az ezerötszázakárhány milliméteren... :-O
Amikor a vezető kinyitja az első ajtót a lökhárító mögötti gombbal, akkor mindig 1-2 másodperc késleltetéssel nyílik ki az ajtó. Ez direkt van így megcsinálva, vagy egyszerűen lassú az elektronika?
A múltkor kiselőadást tartottam villamostípusokból az egyik kedves ismerősömnek, aki történetesen nő. A Bengáli, Ipari Csuklós, Combino és hasonló kategóriákkal nem volt semmi problémája, de a T5C5K-t valahogy nehezére esett megjegyezni. Épp ezért kitalált egy becenevet a részére: Töcök. Gondolom, az eredete nem szorul különösebb magyarázatra.
Ez a név nekem annyira megtetszett, hogy közzéteszem, és megkérdezem: mit szólnátok, ha ezentúl így hívnánk a topik névadóját? Szerintem jobb, mint a Kátra és hasonlók.
Köszi, meg fogom nézni, hogy mennyire veszélyes, és hogy vajon miért nem tudták a többivel egy vonalba tenni. Gondolom, a kihajoló utasok miatt jelent problémát, mert a villamosnak és az oszlopnak nincs akkora kilengése, hogy ütközzenek. :-)
Egyébként szerintem ugyanott egy sín-rögzítő anyacsavar is ki van lazulva, mintha olyan zörgést hallanék ott minden alkalommal.
Na, hogy életet leheljek a topikba, néhány dolog a 61-esről.
Ma reggel kis híján átfordult a viszonylat. A 7-es forgalmi 5 perccel később indult a Móriczról, hogy kisebb legyen mögötte a lyuk, de így is csak a vonal közepénél (Budaörsi út) jött szembe a követő 2-es forgalmi.
A Csörsz utcánál egyébként két napja nem működik a jelzőlámpa, eléggé szenvednek a villamosok az áthaladással, főleg a Móricz irányába gyakori, hogy buknak egy jelzést.
Mai harmadik morgolódásom tárgya, hogy a Hegyalja úttól mindig elindulnak a villamosok rögtön utascsere után a Budaörsi út irányába 10-15 km/h sebességgel, majd ott a lámpánál várakoznak a megálló előtt. Ehelyett csak elvétve fordul elő, hogy +30 másodpercet várnak a Hegyalja úti megállóban, pedig ezalatt még több gyalogos elérné a villamost, amelyik pontosan ugyanakkor érne a következő megállóba. Ehelyett a megállóból nézik a hoppon maradt utasok a villamos féklámpáját.
Morgolódás Nr. 4: miért van Késmárki utca előtt 20-as lassújel már évek óta? Úgy emlékszem, egyszer a felsővezetékkel volt ott valami gond, talán szakadás, azóta kezdődik ott másik munkavezeték (nem tudom, ezt a "váltást" hogy hívják szakszerűen). A közös szakaszon, ahol két drót van párhuzamosan, ott kell valamiért lassan menniük, gyakran kerül ez is 1 lámpaciklusba a Karolina útnál. Máshol nincs ilyen helyeknél sebességkorlátozás (pl. a Budaörsi út előtt a Móricz felé).
Hát nem tudom. Lehet, hogy tényleg a 916-os éjszakai buszon mentem a melóhelyre, és csak esetleges alkoholos befolyásoltságom miatt láttam sárgának, kétkocsisnak és áramszedősnek. :-))
Köszi a pontosítást. Azért más a DIR szám, mert nem a Szépilona adja, egyébként ugye helyes lenne? (IQ-ból írtam, a forgalmi számot is csak a kis táblán láttam.)
És ezek szerint a déli 18-as és 56-os pedig valójában 47-es, az északi összevont 18-56-os meg 49-es? És én meg a 16-os villamoson utaztam? És egyáltalán, van még valaki, aki kiigazodik ezen Rajtad kívül? :-)
Ui.: holnap leellenőrizlek a 61-es vonatkozásában :-)