Narancstátra... Igen, ezt is lehet hallani. Végülis az a jó becenév, amit a legtöbben használnak. A köznyelv (beleértve az ilyen fórumokat is) majd kialakítja, én csak bedobtam egy nekem is tetsző ötletet.
OFF: Érdekes, hogy az UV-ra még semmilyen becenevet nem hallottam (csak néha a Stukát - tévesen), a csatolt ipari csuklós "Góliát" neve pedig teljesen eltűnt még az internetforradalom előtt, a fiatalabbak talán nem is hallották.
"A Késmárki utcánál azért van állítólag lassújel, mert egy oszlop túl közel esik a vágánytengelyhez..."
Nyílván azért, mert ha lassan megy a villamos, akkor még van ideje az oszlopnak félreugrania... :-OOO
Ez olyan, mint az a nyombővülés tavaly vagy mikor az 1-esen a Salgó-Kőbányai között. Gondolták, ha csak 5-tel megy a villamos, akkor majd a kocsik óvatosabban fogják magukat végigkormányozni az ezerötszázakárhány milliméteren... :-O
Amikor a vezető kinyitja az első ajtót a lökhárító mögötti gombbal, akkor mindig 1-2 másodperc késleltetéssel nyílik ki az ajtó. Ez direkt van így megcsinálva, vagy egyszerűen lassú az elektronika?
A múltkor kiselőadást tartottam villamostípusokból az egyik kedves ismerősömnek, aki történetesen nő. A Bengáli, Ipari Csuklós, Combino és hasonló kategóriákkal nem volt semmi problémája, de a T5C5K-t valahogy nehezére esett megjegyezni. Épp ezért kitalált egy becenevet a részére: Töcök. Gondolom, az eredete nem szorul különösebb magyarázatra.
Ez a név nekem annyira megtetszett, hogy közzéteszem, és megkérdezem: mit szólnátok, ha ezentúl így hívnánk a topik névadóját? Szerintem jobb, mint a Kátra és hasonlók.
Köszi, meg fogom nézni, hogy mennyire veszélyes, és hogy vajon miért nem tudták a többivel egy vonalba tenni. Gondolom, a kihajoló utasok miatt jelent problémát, mert a villamosnak és az oszlopnak nincs akkora kilengése, hogy ütközzenek. :-)
Egyébként szerintem ugyanott egy sín-rögzítő anyacsavar is ki van lazulva, mintha olyan zörgést hallanék ott minden alkalommal.
Na, hogy életet leheljek a topikba, néhány dolog a 61-esről.
Ma reggel kis híján átfordult a viszonylat. A 7-es forgalmi 5 perccel később indult a Móriczról, hogy kisebb legyen mögötte a lyuk, de így is csak a vonal közepénél (Budaörsi út) jött szembe a követő 2-es forgalmi.
A Csörsz utcánál egyébként két napja nem működik a jelzőlámpa, eléggé szenvednek a villamosok az áthaladással, főleg a Móricz irányába gyakori, hogy buknak egy jelzést.
Mai harmadik morgolódásom tárgya, hogy a Hegyalja úttól mindig elindulnak a villamosok rögtön utascsere után a Budaörsi út irányába 10-15 km/h sebességgel, majd ott a lámpánál várakoznak a megálló előtt. Ehelyett csak elvétve fordul elő, hogy +30 másodpercet várnak a Hegyalja úti megállóban, pedig ezalatt még több gyalogos elérné a villamost, amelyik pontosan ugyanakkor érne a következő megállóba. Ehelyett a megállóból nézik a hoppon maradt utasok a villamos féklámpáját.
Morgolódás Nr. 4: miért van Késmárki utca előtt 20-as lassújel már évek óta? Úgy emlékszem, egyszer a felsővezetékkel volt ott valami gond, talán szakadás, azóta kezdődik ott másik munkavezeték (nem tudom, ezt a "váltást" hogy hívják szakszerűen). A közös szakaszon, ahol két drót van párhuzamosan, ott kell valamiért lassan menniük, gyakran kerül ez is 1 lámpaciklusba a Karolina útnál. Máshol nincs ilyen helyeknél sebességkorlátozás (pl. a Budaörsi út előtt a Móricz felé).
Hát nem tudom. Lehet, hogy tényleg a 916-os éjszakai buszon mentem a melóhelyre, és csak esetleges alkoholos befolyásoltságom miatt láttam sárgának, kétkocsisnak és áramszedősnek. :-))
Köszi a pontosítást. Azért más a DIR szám, mert nem a Szépilona adja, egyébként ugye helyes lenne? (IQ-ból írtam, a forgalmi számot is csak a kis táblán láttam.)
És ezek szerint a déli 18-as és 56-os pedig valójában 47-es, az északi összevont 18-56-os meg 49-es? És én meg a 16-os villamoson utaztam? És egyáltalán, van még valaki, aki kiigazodik ezen Rajtad kívül? :-)
Ui.: holnap leellenőrizlek a 61-es vonatkozásában :-)
Megelőztél, én is láttam a 4030-at, szerintem is szörnyen kéz ki. Vajon mi történt vele, hogy újra kellett festeni?
Korábban, Hűvösvölgyben egy busszal való találkozása után is újra lett festve ugyanott, az is látszott, de az nem lett ilyen ronda.
***
És megkésett reagálás, de Kátrát nem vittek Kelenföldre, csak hagyományosat.
ICs-t szerintem nem biztos, hogy vittek Ilonára (asszem láttam az összes budait a vágányzár óta), viszont hagyományosat oda is. A 4038-4039 és 4159-4166 biztos ott van.
Nem tudjátok véletlenül, hogy miként fognak a T5C5K-k kiszabadulni a Szilágyi Erzsébet fasori vágányzár ideje alatt a Szépilonkából? Konkrétan az 59-esre és a 61-esre gondolok. Lehet, hogy ismét Tatra Classic fog járni ezeken a vonalakon egy hónapig más kocsiszínből? Vagy a 61-es ismét ICS lesz Kelenföldről? Vagy átvittek Tatra K-kat más kocsiszínbe? Vagy egy vágányon lesz kocsiszíni forgalom a Moszkva tér - Budagyöngye között?