Nem tudom. A leggyakrabban csak annyit használtam, hogy a törlés-2 kombóval töröltem a táblát, hogy legalább ne mutasson baromságokat. Egy csúcsidei 18-as hajtásába nem fér bele az, hogy még azt a szart bambuljam, hogy épp hol jár, meg a 69. rákezelésre léptessen. Ha az első nógatásra nem reagált, akkor kikapcs és kész. Bájos hangomon úgyis mondom a megállókat...
Nincs Csókás kocsiszíni menet. Két gyakorlati lehetőséget használunk: 1, simán 118assal álllunk be 2, elindulunk Csókától 18-assal, a Kosztolányin kiválasztjuk a Savoya - Szépilona kocsiszíni beállót, és elléptetjük a Bocskaiig.
Nem K, de tegnap a 18-ason 4167-4232! Talán összefügg azzal, hogy a 4038-4039-et (szintén tegnap) reggel üres homlokjelzővel láttam a Moszkva téren a János Kórház felé menni, hogy hová tartott, nem tudom.
4128-4129 ma ismét együtt, ill. 4105-4343 most ismét együtt vannak.
***
A 61-es valóban ki tudja írni a Budaörsi utat, gondolom, mindkét irányból, de már nem tudom, honnan láttam egyszer.
Arra sajnos nem volt időm, se lehetőségem, hogy végig halgassam. Most gyakorlunk a KTátrán és csak a kisebb szünetekben végig böngésztem a kódokat, hogy mit takarnak. Nem akarom a csoporttársaimat ezzel megzavarni.
1. Én nem találtam Csóka > Szépilona KSZ-t (lehet, hogy csak a kapkodás miatt) 2. Nem tudom, hogy a műtyúk is működik-e a , de kedden kipróbálom. (018A a kódja)
Nálad nem (vagy nem jól) szerepel: 560 > Moszkva-Kelemen ; 561 > Moszkva-Gyöngye ; 562 > Hűvös-Gyöngye Én csak 1 fajta 59B-t találtam
Na megpróbálom összeszedni azt,amit én tudok a FOK-GYEM-ről és ami itt hangzot el: 018 (János kórház - Csóka utca) 18 (János kórház - Savoya park) 18/1 (János kórház - Döbrentei tér) 18/2 (János kórház - Albertfalva kitérő) 18/KB (János kórház - Forgalmi utca) 18/KS (Savoya park - Budagyöngye) 0118 (Budagyöngye - Csóka utca) 118 (Budagyöngye - Albertfalva kitérő)
56 (Moszkva tér - Hűvösvölgy) 56/1 (Moszkva tér - Budagyöngye) 56/2 (Moszkva tér - Kelemen László utca) 56/B (Hűvösvölgy - Budagyöngye) (Ez 1 kocsiszíní)
59 (Moszkva tér - Márton Áron tér) 59/1 (Moszkva tér - Farkasréti temető) 59/2 (Farkasréti temető - Márton Áron tér) 59/K (Kiálló: Budagyöngya - Márton Áron tér) 59/B1 (Beálló:Farkasrét - Budagyöngye) (A Déinél írja át a táblát) 59/B2 (Bellló:Farkasrét - Budagyöngye) (Farkasréten írja át a táblát)
61 (Moszkva tér - Móricz) 61/K (Kiálló:Budagyöngye - Móricz)
61/B1 (Beálló:Móricz - Budagyöngye) (A Déinél írja át a táblát) 61/B2 (Beálló:Móricz - Budagyöngye) (A Móricz-on írja át a táblát)
KÜLÖNJÁRAT PRÓBAJÁRAT TANULÓJÁRAT UTASOKAT NEM SZÁLLIT
A legjobb mikor az 59/K program bemondja Bgy.-nél hogy a Farkasréti térre megy,ott meg már Márton Áront mond be.
1.Olyan program van,hogy a Csókás 18-as Bgy.-re megy? Tehát a kocsiszínie???
2.A Kanizsai utcás 18A-t tudja a T5C5K?? Műnénistűl??
3.Ha valamit elrontottam,vagy valami hiányzik,nagyon kérlek javítsátok ki!!
59/1 igen 59/2 igen 18/KB Kocsiszínbe: Szent János kórház - Budafok kocsiszín Szent János: Budafok kocsiszín - Szent János kórház 18/KS Kocsiszínbe: Savoya Park - Szépilona kocsiszín Savoya: Szépilona kocsiszín - Savoya Park 18A/18S, nem tudom, gyanítom, hogy az egyiknél 18 a másiknál 18A lesz a viszonylatszám, de nem biztos.
A szedő csak ott megy fel, ahol a főhenger "V", vezérelt (korábban "1") állásban van, így az általad említett esetben nyilván nem megy fel a szedő.
V és Cs az új állások, mint vezérelt és csatolt. Nagyjából 1989 óta tervezik ezt az átalakítást, legalább is az első ötletek akkor jöttek. Mivel a Tátrák főáramkörében olvadóbiztosító nincsc, ezért ha esetleg a túláramok megszakítására rendelt LS (fő kontaktor) valamely oknál fogva nem tudja az áramkört szakítani (az átfolyó nagy zárlati áram hatására összeég az érintkezője), és a gépház megszakítójának megszólalási értékénél kisebb a zárlati áram, akkor azt semmi nem fogja megszakítani, és esetleg a tuja porrá ég... Ezért: két főáramkörű biztosítót kapott, az egyik a főáramkör felé, a másik a csatlások felé vezető ágban van benne. A főhenger érintkezőit úgy variálták át, hogy "V" állásban az áramszedő felől mindkét biztire engedi az áramot, míg "Cs" állásban a csatlás felől érkező áram közvetlenül a főáramkör felé folyik. Így egy motorkocsi árama mindig csak egy biztin megy át, függetlenül attól, hogy a vezérlet vagy a csatolt. A vezérlő kocsié a saját biztijén, a csatolté pedig az őt tápláló másik kocsi csatlásbiztijén. Ezzel kiküszöbölték azt az UVs problémát, hogy a csatolt kocsi táplálása összesen 3 biztin menjen át (csatlás-csatlás-saját).
Az átalakítást az összes Kátrán elvégezték, illetve saját oldalamról láttam még a 4009-en is, és lehet, hogy a 4036 is ilyen lett. Állítólag Angyalföldön is megjelentek. Amelyik kocsiban a főhenger felirata "V" és "Cs", azokon ez a verzió él.
Ha nem teljesen világos és valakit érdekel szívesen előadom érthetőbben... :-)
1. Ez valóban elég rizikós. Valószínűleg nem is rendeltetésszerű. 2. Ha valóban a "segédhenger" tekerésekor (H állásból 0-ba talán) indul el a szedő, a "főhenger" I-ből 0-ba (mindig elfelejtem, hogy a Kátráknál ez mire lett átírva, de jelen esetben ez lényegtelen) állítása után a másikat vissza kell pakolni 0-ból H-ba, ha jól emlékszem. Ennek nincs hatása a szedő leengedésére, hogy mondjuk visszaindul? Vagy a főkapcsoló állása miatt nincs?