Keresés

Részletes keresés

korpi41 Creative Commons License 2007.04.07 0 0 6593
" A T5C5 is tud ilyen kocsiszíniket???"

A 18as tud, mind János felől BFre, mind Savoyától SZIre.
Előzmény: ICS MÁNIÁS (6582)
korpi41 Creative Commons License 2007.04.07 0 0 6592
Nincs Csókás kocsiszíni menet. Két gyakorlati lehetőséget használunk:
1, simán 118assal álllunk be
2, elindulunk Csókától 18-assal, a Kosztolányin kiválasztjuk a Savoya - Szépilona kocsiszíni beállót, és elléptetjük a Bocskaiig.
Előzmény: bgabor86 (6578)
bgabor86 Creative Commons License 2007.04.07 0 0 6591
A Budaörsi utat tudja mind Móricz, mind Moszkva irányából.
Előzmény: Gianmarco (6590)
Gianmarco Creative Commons License 2007.04.07 0 0 6590

Tegnapi és mai események:

 

Nem K, de tegnap a 18-ason 4167-4232! Talán összefügg azzal, hogy a 4038-4039-et (szintén tegnap) reggel üres homlokjelzővel láttam a Moszkva téren a János Kórház felé menni, hogy hová tartott, nem tudom.

 

4128-4129 ma ismét együtt, ill. 4105-4343 most ismét együtt vannak.

 

***

 

A 61-es valóban ki tudja írni a Budaörsi utat, gondolom, mindkét irányból, de már nem tudom, honnan láttam egyszer.

mk4047 Creative Commons License 2007.04.07 0 0 6589
Hát nem tudom, jobb, hogy a csonakmeneteket tudja, mintsem ha tudna midenféle vonalat, ahova egyelőre úgyse megy...
Előzmény: bgabor86 (6584)
ICS MÁNIÁS Creative Commons License 2007.04.07 0 0 6588
Nagyon köszönöm,hogy elküldted! :-DD
Előzmény: bgabor86 (6584)
bgabor86 Creative Commons License 2007.04.07 0 0 6587
Ha adsz egy mailcímet, szívesen.
Előzmény: T5C5K! (6585)
ICS MÁNIÁS Creative Commons License 2007.04.07 0 0 6586

Megtennéd,hogy elküldöd nekem is? E-mail címem az adatlapmon! Köszike! :-DD

Előzmény: bgabor86 (6583)
T5C5K! Creative Commons License 2007.04.07 0 0 6585
Ha szépen megkérlek,átküldöd nekem ezt a táblázatot?? Nagyon megköszönném!
Előzmény: bgabor86 (6583)
bgabor86 Creative Commons License 2007.04.07 0 0 6584
Sajnos igaz, a Kátrák F-GY-jét lebutították a Kátrás vonalak tudására.
Tehát ismerik a 18, 56, 59, 61, 118-ast és ezeknek néhány csonkított verzióját.

A sima tátra F-GY-jében nem volt lehetőségem nézelődni.
Előzmény: ICS MÁNIÁS (6582)
bgabor86 Creative Commons License 2007.04.07 0 0 6583
Táblázatba öntöttem, amit találtam. Ha szeretnéd, hogy átküldjem dobj meg egy maillel, mert ugye a tiéd nem publikus.
Előzmény: T5C5K! (6580)
ICS MÁNIÁS Creative Commons License 2007.04.07 0 0 6582

És a sima T5C5 FOK-GYEMjében tudsz segíteni?

 

Én ezekről tudok:1

                            1A

                            12

                            14

                            018A

                            018

                            18

                            24

                            28

                            37

                            37A

                            56

                            59

                            61

                            0118

                            118.  A T5C5 is tud ilyen kocsiszíniket???

De 1 éve állítólag a Budai T5C5-ökből kitörölték:1,1A,12,14,24,28,37,37A-t EZ IGAZ??

Előzmény: bgabor86 (6579)
bgabor86 Creative Commons License 2007.04.07 0 0 6581
Arra sajnos nem volt időm, se lehetőségem, hogy végig halgassam.
Most gyakorlunk a KTátrán és csak a kisebb szünetekben végig böngésztem a kódokat, hogy mit takarnak. Nem akarom a csoporttársaimat ezzel megzavarni.
Előzmény: T5C5K! (6580)
T5C5K! Creative Commons License 2007.04.07 0 0 6580
AZ SZÉP!!! Ilyen sok?? Van olyan aminek nincs műnénije?
Előzmény: bgabor86 (6579)
bgabor86 Creative Commons License 2007.04.07 0 0 6579
Csütörtökön és pénteken nézegettem és 18/118-ast ennyit találtam:

018 > Csóka - Szent János
018A > Savoya - Kanizsai
18 > Savoya - Szent János
181 > Kitérő - Bocskai
182 > Kitérő - Döbrentei
183 > Kitérő - Moszkva
184 > Szent János - Döbrentei
185 > Szent János - Bocskai
186 > Szent János - Kitérő
187 > Szent János - Dózsa György
18A > Savoya - Kitérő
18B > Savoya - Budafok KSZ
18S > Savoya - Kitérő
18KB > Szent János - Budafok KSZ
18KS > Savoya - Szépilona KSZ

0118 > Gyöngye - Csóka
118 > Gyöngye - Kitérő
118b > Gyöngye - Kocsiszínbe
1181 > Kitérő - Bocskai
1182 > Kitérő - Döbrentei
1183 > Kitérő - Moszkva
1184 > Gyöngye - Döbrentei
1185 > Gyöngye - Bocskai
1186 > Kitérő - Szent János

Előzmény: T5C5K! (6577)
bgabor86 Creative Commons License 2007.04.07 0 0 6578
1. Én nem találtam Csóka > Szépilona KSZ-t (lehet, hogy csak a kapkodás miatt)
2. Nem tudom, hogy a műtyúk is működik-e a , de kedden kipróbálom. (018A a kódja)

Nálad nem (vagy nem jól) szerepel:
560 > Moszkva-Kelemen ; 561 > Moszkva-Gyöngye ; 562 > Hűvös-Gyöngye
Én csak 1 fajta 59B-t találtam

Van még a KSZ (Kocsiszínbe)
Előzmény: T5C5K! (6577)
T5C5K! Creative Commons License 2007.04.07 0 0 6577

Na megpróbálom összeszedni azt,amit én tudok a FOK-GYEM-ről és ami itt hangzot el:               018   (János kórház - Csóka utca)               
                   18    (János kórház - Savoya park)
                   18/1  (János kórház - Döbrentei tér)
                   18/2  (János kórház - Albertfalva kitérő)
                   18/KB (János kórház - Forgalmi utca)
                   18/KS (Savoya park - Budagyöngye)
                   0118  (Budagyöngye - Csóka utca)
                   118   (Budagyöngye - Albertfalva kitérő)

                                      

                    56    (Moszkva tér - Hűvösvölgy)
                    56/1  (Moszkva tér - Budagyöngye)
                    56/2  (Moszkva tér - Kelemen László utca)
                    56/B  (Hűvösvölgy - Budagyöngye) (Ez 1 kocsiszíní)
                                       
                    59    (Moszkva tér - Márton Áron tér)
                    59/1  (Moszkva tér - Farkasréti temető)
                    59/2  (Farkasréti temető - Márton Áron tér)
                    59/K  (Kiálló: Budagyöngya - Márton Áron tér)
                    59/B1 (Beálló:Farkasrét - Budagyöngye) (A Déinél írja át a táblát) 
                    59/B2 (Bellló:Farkasrét - Budagyöngye) (Farkasréten írja át a táblát)

                                     

                     61    (Moszkva tér - Móricz)
                     61/K  (Kiálló:Budagyöngye - Móricz) 

                     61/B1 (Beálló:Móricz - Budagyöngye)    (A Déinél írja át a táblát)  
                     61/B2 (Beálló:Móricz - Budagyöngye)    (A Móricz-on írja át a táblát)

                                      

                         KÜLÖNJÁRAT
                         PRÓBAJÁRAT
                         TANULÓJÁRAT
                         UTASOKAT NEM SZÁLLIT

 

A legjobb mikor az 59/K program bemondja Bgy.-nél hogy a Farkasréti térre megy,ott meg már Márton Áront mond be.

 

1.Olyan program van,hogy a Csókás 18-as Bgy.-re megy? Tehát a kocsiszínie???

2.A Kanizsai utcás 18A-t tudja a T5C5K??  Műnénistűl??

3.Ha valamit elrontottam,vagy valami hiányzik,nagyon kérlek javítsátok ki!!

Előzmény: korpi41 (6575)
.Wala-kee. Creative Commons License 2007.04.07 0 0 6576
Hö, alapvetően a válasz része a lényeg, az meg érthető... :o)
Előzmény: korpi41 (6573)
korpi41 Creative Commons License 2007.04.07 0 0 6575
59/1 igen
59/2 igen
18/KB Kocsiszínbe: Szent János kórház - Budafok kocsiszín
Szent János: Budafok kocsiszín - Szent János kórház
18/KS Kocsiszínbe: Savoya Park - Szépilona kocsiszín
Savoya: Szépilona kocsiszín - Savoya Park
18A/18S, nem tudom, gyanítom, hogy az egyiknél 18 a másiknál 18A lesz a viszonylatszám, de nem biztos.
Előzmény: bgabor86 (6568)
korpi41 Creative Commons License 2007.04.07 0 0 6574
Nálad a pont...
Előzmény: .Wala-kee. (6570)
korpi41 Creative Commons License 2007.04.07 0 0 6573
A kezelés sorrendjét jól írtad. jól írtad

A szedő csak ott megy fel, ahol a főhenger "V", vezérelt (korábban "1") állásban van, így az általad említett esetben nyilván nem megy fel a szedő.

V és Cs az új állások, mint vezérelt és csatolt. Nagyjából 1989 óta tervezik ezt az átalakítást, legalább is az első ötletek akkor jöttek. Mivel a Tátrák főáramkörében olvadóbiztosító nincsc, ezért ha esetleg a túláramok megszakítására rendelt LS (fő kontaktor) valamely oknál fogva nem tudja az áramkört szakítani (az átfolyó nagy zárlati áram hatására összeég az érintkezője), és a gépház megszakítójának megszólalási értékénél kisebb a zárlati áram, akkor azt semmi nem fogja megszakítani, és esetleg a tuja porrá ég... Ezért: két főáramkörű biztosítót kapott, az egyik a főáramkör felé, a másik a csatlások felé vezető ágban van benne. A főhenger érintkezőit úgy variálták át, hogy "V" állásban az áramszedő felől mindkét biztire engedi az áramot, míg "Cs" állásban a csatlás felől érkező áram közvetlenül a főáramkör felé folyik. Így egy motorkocsi árama mindig csak egy biztin megy át, függetlenül attól, hogy a vezérlet vagy a csatolt. A vezérlő kocsié a saját biztijén, a csatolté pedig az őt tápláló másik kocsi csatlásbiztijén. Ezzel kiküszöbölték azt az UVs problémát, hogy a csatolt kocsi táplálása összesen 3 biztin menjen át (csatlás-csatlás-saját).

Az átalakítást az összes Kátrán elvégezték, illetve saját oldalamról láttam még a 4009-en is, és lehet, hogy a 4036 is ilyen lett. Állítólag Angyalföldön is megjelentek. Amelyik kocsiban a főhenger felirata "V" és "Cs", azokon ez a verzió él.

Ha nem teljesen világos és valakit érdekel szívesen előadom érthetőbben... :-)
Előzmény: .Wala-kee. (6569)
Gianmarco Creative Commons License 2007.04.06 0 0 6572

Úgylátszik, egyre gyakoribb:

 

Ma reggel 4050-4314 és 4118-4201 az 56-oson.

Előzmény: Gianmarco (6523)
bgabor86 Creative Commons License 2007.04.06 0 0 6571
Kösz.
Az létezhet, hogy a 18/A és 18/S, valamint a 18B és 18KB megegyezik?
(előbbiek Savoya-Kitérő, utóbbiak Savoya-Budafok KSZ)
Előzmény: .Wala-kee. (6570)
.Wala-kee. Creative Commons License 2007.04.06 0 0 6570
Szerintem fordítva!:
KS ~ Kocsiszín SZépilona (Budagyöngyéig)
KB ~ Kocsiszín Budafok (Forgalmi u)
Legalábbis így lenne logikus.
Előzmény: bgabor86 (6568)
.Wala-kee. Creative Commons License 2007.04.06 0 0 6569
1. Ez valóban elég rizikós. Valószínűleg nem is rendeltetésszerű.
2. Ha valóban a "segédhenger" tekerésekor (H állásból 0-ba talán) indul el a szedő, a "főhenger" I-ből 0-ba (mindig elfelejtem, hogy a Kátráknál ez mire lett átírva, de jelen esetben ez lényegtelen) állítása után a másikat vissza kell pakolni 0-ból H-ba, ha jól emlékszem. Ennek nincs hatása a szedő leengedésére, hogy mondjuk visszaindul? Vagy a főkapcsoló állása miatt nincs?
Előzmény: korpi41 (6566)
bgabor86 Creative Commons License 2007.04.06 0 0 6568
Van még pár kód ami nem tiszta:

  • 59/1 Farkasréti - Moszkva (ez a Moszkva-Temető főbejárat?)
  • 59/2 Farkasrét - Farkaréti (ez a Márton-Temető főbejárat?)
  • 18/KB Kocsiszínbe - Szent János (melyik KSZ-be?)
  • 18/KS Kocsiszínbe - Savoya (melyik KSZ-be?)
  • Valamint a 18A és 18S között mi a különbség? (Mindkettő Savoya-Kitérő)

    Segítségedet előre köszönöm.
  • Előzmény: korpi41 (6561)
    korpi41 Creative Commons License 2007.04.06 0 0 6567
    Persze, megemlíthetjük még a tompított, ajtóüzem kapcsolókat is. De a történethet hozzátartozik, hogy ezeken egyrészt kisebb az áramerősség, illetve az ajtóvezérléshez képest jóval ritkábban kezelik, és nem nyomógomb, amit rendszeresen kell folyamatosan nyomni, tehát a mechanikai igénybevétel is kisebb rajtuk.
    Előzmény: .Wala-kee. (6562)
    korpi41 Creative Commons License 2007.04.06 0 0 6566
    Nem a földelőkapcsolót (főhenger), hanem a segédhenger eltekerésekor vezérlődik le a szedő. Ha így csinálod, felvezérléshez sem kell a kapcsolót billenteni, mert folyamatosan felvezérlés helyzetben van.

    Bár ha így csinálod egy minimális műszaki érzék kell. Ez hiányzott a járművezetőkből, ezért nem engedélyezett így a működtetés. Ti. Az emberünk keében benne van a mozdulat, hogy segédhenger-főhenger-segédhenger, és ezt max 2 sec alatt le is zavarja. A problémát az jelenti, hogy a szedőmotor épp hogy elkezd elindulni, vagyis az áramszedő még tutira érintkezik a munkavezetékkel, és ő már fordítja is el a főhengert, aminek az érintkezői bontják az erősáramú berendezések áramköreit (átalakító, fülke- és utastérfűtés, természetesen a csatolt kocsi hasonló dolgainak a táplálását is szakítja), ez jó esetben megfelelően nagy áram lehet ahhoz, hogy az ívoltással nem rendelkező érintkezők károsodjanak. Jópár főhengert kellett cserélni az első télen... Ha persze emberünk annyira türelmes, hogy a seghenger mozdítása után kivárja, míg elválik a szedő a felsővezetéktől, akkor nincs probléma.
    Előzmény: Peti817172M (6565)
    Peti817172M Creative Commons License 2007.04.06 0 0 6565
    Ez nem teljesen igaz, mert ha 0-ra tekered a földelőkapcsolót, lemegy a szedő, tehát ott is csak felhúzásnál kell gombot nyomni.
    Előzmény: .Wala-kee. (6562)
    19930630 Creative Commons License 2007.04.05 0 0 6564

     

    illetve így

    Előzmény: 19930630 (6563)

    Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!