Arra sajnos nem volt időm, se lehetőségem, hogy végig halgassam. Most gyakorlunk a KTátrán és csak a kisebb szünetekben végig böngésztem a kódokat, hogy mit takarnak. Nem akarom a csoporttársaimat ezzel megzavarni.
1. Én nem találtam Csóka > Szépilona KSZ-t (lehet, hogy csak a kapkodás miatt) 2. Nem tudom, hogy a műtyúk is működik-e a , de kedden kipróbálom. (018A a kódja)
Nálad nem (vagy nem jól) szerepel: 560 > Moszkva-Kelemen ; 561 > Moszkva-Gyöngye ; 562 > Hűvös-Gyöngye Én csak 1 fajta 59B-t találtam
Na megpróbálom összeszedni azt,amit én tudok a FOK-GYEM-ről és ami itt hangzot el: 018 (János kórház - Csóka utca) 18 (János kórház - Savoya park) 18/1 (János kórház - Döbrentei tér) 18/2 (János kórház - Albertfalva kitérő) 18/KB (János kórház - Forgalmi utca) 18/KS (Savoya park - Budagyöngye) 0118 (Budagyöngye - Csóka utca) 118 (Budagyöngye - Albertfalva kitérő)
56 (Moszkva tér - Hűvösvölgy) 56/1 (Moszkva tér - Budagyöngye) 56/2 (Moszkva tér - Kelemen László utca) 56/B (Hűvösvölgy - Budagyöngye) (Ez 1 kocsiszíní)
59 (Moszkva tér - Márton Áron tér) 59/1 (Moszkva tér - Farkasréti temető) 59/2 (Farkasréti temető - Márton Áron tér) 59/K (Kiálló: Budagyöngya - Márton Áron tér) 59/B1 (Beálló:Farkasrét - Budagyöngye) (A Déinél írja át a táblát) 59/B2 (Bellló:Farkasrét - Budagyöngye) (Farkasréten írja át a táblát)
61 (Moszkva tér - Móricz) 61/K (Kiálló:Budagyöngye - Móricz)
61/B1 (Beálló:Móricz - Budagyöngye) (A Déinél írja át a táblát) 61/B2 (Beálló:Móricz - Budagyöngye) (A Móricz-on írja át a táblát)
KÜLÖNJÁRAT PRÓBAJÁRAT TANULÓJÁRAT UTASOKAT NEM SZÁLLIT
A legjobb mikor az 59/K program bemondja Bgy.-nél hogy a Farkasréti térre megy,ott meg már Márton Áront mond be.
1.Olyan program van,hogy a Csókás 18-as Bgy.-re megy? Tehát a kocsiszínie???
2.A Kanizsai utcás 18A-t tudja a T5C5K?? Műnénistűl??
3.Ha valamit elrontottam,vagy valami hiányzik,nagyon kérlek javítsátok ki!!
59/1 igen 59/2 igen 18/KB Kocsiszínbe: Szent János kórház - Budafok kocsiszín Szent János: Budafok kocsiszín - Szent János kórház 18/KS Kocsiszínbe: Savoya Park - Szépilona kocsiszín Savoya: Szépilona kocsiszín - Savoya Park 18A/18S, nem tudom, gyanítom, hogy az egyiknél 18 a másiknál 18A lesz a viszonylatszám, de nem biztos.
A szedő csak ott megy fel, ahol a főhenger "V", vezérelt (korábban "1") állásban van, így az általad említett esetben nyilván nem megy fel a szedő.
V és Cs az új állások, mint vezérelt és csatolt. Nagyjából 1989 óta tervezik ezt az átalakítást, legalább is az első ötletek akkor jöttek. Mivel a Tátrák főáramkörében olvadóbiztosító nincsc, ezért ha esetleg a túláramok megszakítására rendelt LS (fő kontaktor) valamely oknál fogva nem tudja az áramkört szakítani (az átfolyó nagy zárlati áram hatására összeég az érintkezője), és a gépház megszakítójának megszólalási értékénél kisebb a zárlati áram, akkor azt semmi nem fogja megszakítani, és esetleg a tuja porrá ég... Ezért: két főáramkörű biztosítót kapott, az egyik a főáramkör felé, a másik a csatlások felé vezető ágban van benne. A főhenger érintkezőit úgy variálták át, hogy "V" állásban az áramszedő felől mindkét biztire engedi az áramot, míg "Cs" állásban a csatlás felől érkező áram közvetlenül a főáramkör felé folyik. Így egy motorkocsi árama mindig csak egy biztin megy át, függetlenül attól, hogy a vezérlet vagy a csatolt. A vezérlő kocsié a saját biztijén, a csatolté pedig az őt tápláló másik kocsi csatlásbiztijén. Ezzel kiküszöbölték azt az UVs problémát, hogy a csatolt kocsi táplálása összesen 3 biztin menjen át (csatlás-csatlás-saját).
Az átalakítást az összes Kátrán elvégezték, illetve saját oldalamról láttam még a 4009-en is, és lehet, hogy a 4036 is ilyen lett. Állítólag Angyalföldön is megjelentek. Amelyik kocsiban a főhenger felirata "V" és "Cs", azokon ez a verzió él.
Ha nem teljesen világos és valakit érdekel szívesen előadom érthetőbben... :-)
1. Ez valóban elég rizikós. Valószínűleg nem is rendeltetésszerű. 2. Ha valóban a "segédhenger" tekerésekor (H állásból 0-ba talán) indul el a szedő, a "főhenger" I-ből 0-ba (mindig elfelejtem, hogy a Kátráknál ez mire lett átírva, de jelen esetben ez lényegtelen) állítása után a másikat vissza kell pakolni 0-ból H-ba, ha jól emlékszem. Ennek nincs hatása a szedő leengedésére, hogy mondjuk visszaindul? Vagy a főkapcsoló állása miatt nincs?
Persze, megemlíthetjük még a tompított, ajtóüzem kapcsolókat is. De a történethet hozzátartozik, hogy ezeken egyrészt kisebb az áramerősség, illetve az ajtóvezérléshez képest jóval ritkábban kezelik, és nem nyomógomb, amit rendszeresen kell folyamatosan nyomni, tehát a mechanikai igénybevétel is kisebb rajtuk.
Nem a földelőkapcsolót (főhenger), hanem a segédhenger eltekerésekor vezérlődik le a szedő. Ha így csinálod, felvezérléshez sem kell a kapcsolót billenteni, mert folyamatosan felvezérlés helyzetben van.
Bár ha így csinálod egy minimális műszaki érzék kell. Ez hiányzott a járművezetőkből, ezért nem engedélyezett így a működtetés. Ti. Az emberünk keében benne van a mozdulat, hogy segédhenger-főhenger-segédhenger, és ezt max 2 sec alatt le is zavarja. A problémát az jelenti, hogy a szedőmotor épp hogy elkezd elindulni, vagyis az áramszedő még tutira érintkezik a munkavezetékkel, és ő már fordítja is el a főhengert, aminek az érintkezői bontják az erősáramú berendezések áramköreit (átalakító, fülke- és utastérfűtés, természetesen a csatolt kocsi hasonló dolgainak a táplálását is szakítja), ez jó esetben megfelelően nagy áram lehet ahhoz, hogy az ívoltással nem rendelkező érintkezők károsodjanak. Jópár főhengert kellett cserélni az első télen... Ha persze emberünk annyira türelmes, hogy a seghenger mozdítása után kivárja, míg elválik a szedő a felsővezetéktől, akkor nincs probléma.
A szedőgomb pont uannyit világít, és kb 2x annyiszor van használva ("le-fel", nem csak "be") mint a vez be gomb... persze áram annyi lehet h nem folyik át rajta. :o)
Az a 61B (Beálló) alatt fut. Két verziója van, az egyiket a Móriczon (Farkasréten) állítod be, a Déliig Moszkva tér a végállomás, a néni néha bemondja, hogy tovább megy, ott meg áttekeri magát SZI kocsiszínre. A másik verziót pedig a Moszkván kell beállítani, de ezt én még nem használtam. Ez egyik a 61B/1 a másik a 61B/2. Ahol csak egy verzió van a ki és beállásra, ott közös kód alatt vannak. Nagyjából...
61 Kiálló. Szépilona kocsiszíntől a Móriczig. Szerintem nem lehet egy kód alá csak egyet felvenni, ezért duplázták meg. Hasonlóan az Utasokat nem szállíthoz, ott is ugyanaz az 1-es és 2-es.