Keresés

Részletes keresés

paca664 Creative Commons License 2006.10.25 0 0 6274

Biztberek hiánya.

Felmerül bennem a kérdés, hogy vajon az útátjáró-fedezőjelző biztbernek minősül-e. A behatási pontok telepítése vajon megfelel-e a helytelenben közlekedő járművek biztosítására?

Gondolkodjunk már.

 

 

Előzmény: .Wala-kee. (6268)
UV-gépes Creative Commons License 2006.10.25 0 0 6273
Megszűnt a +4 jellegű tűrés. Új van (valamikor április táján mutogatták nekem), mindenkire egységes, még a menetíró és km-óra nélküliekre is.
Előzmény: korpi41 (6271)
korpi41 Creative Commons License 2006.10.25 0 0 6272

Mármint a 15.

Előzmény: korpi41 (6271)
korpi41 Creative Commons License 2006.10.25 0 0 6271
A 14 biztos 19.
Előzmény: scraapy (6270)
scraapy Creative Commons License 2006.10.25 0 0 6270
Ha jól emléxem,akkor 15>21 van..
Előzmény: korpi41 (6229)
korpi41 Creative Commons License 2006.10.24 0 0 6269

Nem is kell feltétlenül a logikát keresni...

 

A sebességkorlátozást az útátjárókban és az ívekben lehet esetleg elfogadni. Az előbbinél a korábban említett probléma miatt, az ívekben pedig az egyirányú kopás miatt.

Előzmény: Peti817172M (6265)
.Wala-kee. Creative Commons License 2006.10.24 0 0 6268
Dehogynem, csak másik vágányon. :o)
AMúgy a lassítást ellenirányban én is blődségnek tartom, ahogy azt a biztberek hiánya miatt előttem szólók is helytelenítették.
Pár megállóval északabbra ugorva: rozsdás sínszálak tömkelege hever vágányok között, tájékoztató szerint hétvégi vágányzároknak vége, ennek ellenére lassújel még kivár...
Előzmény: Fzolee (6267)
Fzolee Creative Commons License 2006.10.24 0 0 6267
És mint tudjuk, az egységsugarú autós nem fogja tudni, h. most nem csak balról, hanem jobbról is jöhet a villamos.
Előzmény: paca664 (6266)
paca664 Creative Commons License 2006.10.24 0 0 6266

De útátjáró annál több akad.

Előzmény: Peti817172M (6265)
Peti817172M Creative Commons License 2006.10.24 0 0 6265
Hát, nekem nem tűnik logikusnak a lassabb tempó, mert villamosnál nincs bizber, amit ingázásnál ki kéne kapcsolni, tehát nem csökken a biztonság.
Előzmény: korpi41 (6264)
korpi41 Creative Commons License 2006.10.24 0 0 6264
Egymásnak ellentmondó definíciók voltak a közlekedési rendre az intézkedési tervben. Le volt benne írva, hogy egyvágányú pálya (oda-vissza 50), illetve két bekezdéssel később a helytelen vágány is (oda 50 - vissza 15).
Előzmény: Peti817172M (6262)
Peti817172M Creative Commons License 2006.10.22 0 0 6263
Ja, avval a vezetővel mentem ma este, aki mindig belebeszélt a K.L.u. vá. következik bemondásba.
Előzmény: Peti817172M (6262)
Peti817172M Creative Commons License 2006.10.22 0 0 6262
Kipróbáltam az inga 56-ost. Viszont valamiért helytelen vágányon csak 20-szal mentünk, pedig amikor a 41-es egyvágányozott, akkor helytelenben is teljes gázzal ment. Viszont a staféta-felmosórúd tetszett :))

Rögzítettem bemondásokat is. Oldalamról letölthető (http://bveremiz.tk). Lehet, hogy valamelyik ideíró vezető fel fogja ismerni a hangját.
Gianmarco Creative Commons License 2006.10.21 0 0 6261
Én a 4019-4069 párost véltem látni tegnap este ugyanitt, csak ugye sötét volt, és autóból, de ezekszerint jól láttam. :-)
Előzmény: mk4047 (6260)
mk4047 Creative Commons License 2006.10.21 0 0 6260
Már megint majdnem elfelejtettem: 4068-4095/59 tegnap.
Gianmarco Creative Commons License 2006.10.19 0 0 6259

A 4075 6-os ajtajában lévő hajtű-kapaszkodó vajon hogy sikerült kicsit alacsonyabbra a normálisnál?

Olyan furcsa volt, ahogy nem odanézve fogtam meg... :-) És lám...

.Wala-kee. Creative Commons License 2006.10.19 0 0 6258
Aktuális és előző hétvégén operálnak az ívvel, végre valahára (vzár Kelemen és Hüvi között - Kelcsi és Gyöngye közt egyvgány).
.Wala-kee. Creative Commons License 2006.10.06 0 0 6257
Hát remélem is, hogy nem nagyon machinálnak a továbbiakban...
Gianmarco Creative Commons License 2006.10.06 0 0 6256
Én is láttam ma, de ilyenre még talán nem volt példa, hogy visszapárosítás forgalomba állt, ezeket csak próbálni szokták.
Előzmény: mk4047 (6253)
mk4047 Creative Commons License 2006.10.06 0 0 6255
Szééép szürke :)
Előzmény: .Wala-kee. (6254)
.Wala-kee. Creative Commons License 2006.10.06 0 0 6254
Hát igen. De minek? Forgóvázakat figyelted tegnap?
Előzmény: mk4047 (6253)
mk4047 Creative Commons License 2006.10.05 0 0 6253
Igen, stimmel: már tegnap is: egy pillanatra elgondolkoztam, hogy mi is a furcsa ezen a szerelvényen: most hogy beírtad esett le hogy visszapárosítás:))))
Előzmény: .Wala-kee. (6252)
.Wala-kee. Creative Commons License 2006.10.05 0 0 6252
Hát erre most nem esküdnék, mert kiment a fejembőla szám, de kizárásos alapon, ha jól emlékszem, 4316-4324 (!) volt ma 18. Ami mondjuk korántsem lenne kizárva, hisz együtt születtek újjá anno. Forgóvázaik mintha frissek (vagy frissen festettek) lennének első ránézésre.
Peti817172M Creative Commons License 2006.10.05 0 0 6251
4296 siklott Angyalföld kocsiszínben, váltón gyökkel szemben.
.Wala-kee. Creative Commons License 2006.10.03 0 0 6250
Kösz, ez így már tiszta. :o)
Előzmény: korpi41 (6249)
korpi41 Creative Commons License 2006.10.03 0 0 6249

Egy jelfogó van a kütyüben, és érzékeli a rajta átfolyó áramot, és addig húz, és áramot ad a húzómágnesnek. A régi típusú állítóművekhez elég hosszú működtető fesz kell. A nagy áramlökés hosszabb ideig tartja húzva a jelfogót a tranziensek lecsengése miatt, így elegendő ideig kap áramot a húzómágnes. A HANNING hajtóműveknél csakegy impulzus kell, a többit elnintézi.

 

A buszos indulási visszaszámláló össze van kötve a villamos biztberével. Ha már csak egy perce van a buszoknak, és a bejárati behatási pontnál (a régi leszállóhely elejénél) van a villamos, akkor 1-2 perccel eltolja a uszok indulását, hogy át lehessen szállni.

Előzmény: .Wala-kee. (6248)
.Wala-kee. Creative Commons License 2006.10.03 0 0 6248
Így már valamivel tisztább. Akkor a gyöngyés azért nem állít néha, mert gyengén veszi a jelet? A buszos kijelzőt csak ezért kérdetem, mert (amikor még működött) többször előfordult, hogy a villamos érkezése miatt :01-ről :02-re állt át, és a főtáblán is átírta az indulást.
Előzmény: korpi41 (6247)
korpi41 Creative Commons License 2006.10.02 0 0 6247

A tisztánlátáshoz: egy forgóvázon belül sorban vannak a motorok a két soros csoport pedig párhuzamosan. Meneten az alábbi áramértékek vannak: 70, 95, 135, 170, 205, 240, 275.

 

Gombok: ha megy a fűtés, akkor a nem állít nagyon hasznos, mert mindenképp elállna, főleg az újabb Hanning hajtóműves váltók. Féken is jó volna a nem állít, mert a visszatáplálás is elhúzhatja, de ezzel az a baj, ha a nem állítot megnyomod, és közben változtatod a fékpozíciót, akkor gyakorlatilag újra elkezd vissztáplálni. Budagyöngye váltót meg csak úgy van esélyed elállítani, ha majdnem megállsz előtte, odatolod söntre, és nyomod mellé az állít gombot. Különben nem áll át. Meg nagy sebességnél a gombot használom, nehogy véletlenül átálljon.

 

A buszos csak szimplán számol és kész. Ha nem megy el a busz, akkor is kezdi elölről a számolást a menetrendnek megfelelően.

 

A méhecskék az ívek kenésére voltak hívatva. A sínfej át van fúrva a pályatengelyre merőlegesen körülbelül középen egy kb 4-6 mm átmérőjű furattal, ahoz csatlakozik a tartályból jövő cső, és a sínszál külső oldalán meg van egy kis lemez, ami a sín járósíkja fölé emelkedik. Amikor a kerék lenyomja a lemezt, akkor egy csöpp olajat pumpál a pont akkor a furatnál lévő nyomkarimára. Így csökkenti ívben a súrlódást, így a kerék és a sínszál kopását.

Előzmény: .Wala-kee. (6246)
.Wala-kee. Creative Commons License 2006.10.02 0 0 6246
(Előző:) Szal a lényeg, hogy itt csak soros van, de alapból ő vezérel. A "T" utódja (csak akkor másképp hívják) meg arra való, hogy "finoman, mintha lovat ...nál". ;o)

Ööö, igen, tudom mi a szán, pillanatnyi kikapcs, láttam már, és ez télleg nem az. De azt télleg nem tudtam, hogy "lazavzetéknek" híjják. :o)

Igen, a váltóállítás mechanizmusa többnyire klar, a (ebben a topikban ;o)) gombok csak arra valók, hogy ha biztos akarsz lenni, hogy annyi áramot adsz a szerkezetre, amitől a váltó a megfelelő irányba áll. Elvileg, ha tuti vagy, mellőzhetők is, nemde?

Még UI. gyanánt két kérdés: a (buszos) indulásjelzőket is egy ilyen nyomásos bizé váltja fel eggyel, vagy az más elven működik? Hol helyezkedik el nagyjából, és meddig kell elhaladni rajta/alatta/mellette?
Van valami közük a dologhoz (vagy máshoz) azoknak a sárga-fekete csíkos, máv-logós, csöves tartályszerűségeknek, amik ott a nagy ívnél találhatók?
Előzmény: korpi41 (6240)
korpi41 Creative Commons License 2006.10.02 0 0 6244
Hurrá! Üdv Budán! Ezt valahogy én is így éreztem, de megvártam, míg valaki tapasztalati alapon mondja! Csütörtökre rengeteg üres szám van!
Előzmény: zsig (6243)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!