Keresés

Részletes keresés

mk4047 Creative Commons License 2006.10.21 0 0 6260
Már megint majdnem elfelejtettem: 4068-4095/59 tegnap.
Gianmarco Creative Commons License 2006.10.19 0 0 6259

A 4075 6-os ajtajában lévő hajtű-kapaszkodó vajon hogy sikerült kicsit alacsonyabbra a normálisnál?

Olyan furcsa volt, ahogy nem odanézve fogtam meg... :-) És lám...

.Wala-kee. Creative Commons License 2006.10.19 0 0 6258
Aktuális és előző hétvégén operálnak az ívvel, végre valahára (vzár Kelemen és Hüvi között - Kelcsi és Gyöngye közt egyvgány).
.Wala-kee. Creative Commons License 2006.10.06 0 0 6257
Hát remélem is, hogy nem nagyon machinálnak a továbbiakban...
Gianmarco Creative Commons License 2006.10.06 0 0 6256
Én is láttam ma, de ilyenre még talán nem volt példa, hogy visszapárosítás forgalomba állt, ezeket csak próbálni szokták.
Előzmény: mk4047 (6253)
mk4047 Creative Commons License 2006.10.06 0 0 6255
Szééép szürke :)
Előzmény: .Wala-kee. (6254)
.Wala-kee. Creative Commons License 2006.10.06 0 0 6254
Hát igen. De minek? Forgóvázakat figyelted tegnap?
Előzmény: mk4047 (6253)
mk4047 Creative Commons License 2006.10.05 0 0 6253
Igen, stimmel: már tegnap is: egy pillanatra elgondolkoztam, hogy mi is a furcsa ezen a szerelvényen: most hogy beírtad esett le hogy visszapárosítás:))))
Előzmény: .Wala-kee. (6252)
.Wala-kee. Creative Commons License 2006.10.05 0 0 6252
Hát erre most nem esküdnék, mert kiment a fejembőla szám, de kizárásos alapon, ha jól emlékszem, 4316-4324 (!) volt ma 18. Ami mondjuk korántsem lenne kizárva, hisz együtt születtek újjá anno. Forgóvázaik mintha frissek (vagy frissen festettek) lennének első ránézésre.
Peti817172M Creative Commons License 2006.10.05 0 0 6251
4296 siklott Angyalföld kocsiszínben, váltón gyökkel szemben.
.Wala-kee. Creative Commons License 2006.10.03 0 0 6250
Kösz, ez így már tiszta. :o)
Előzmény: korpi41 (6249)
korpi41 Creative Commons License 2006.10.03 0 0 6249

Egy jelfogó van a kütyüben, és érzékeli a rajta átfolyó áramot, és addig húz, és áramot ad a húzómágnesnek. A régi típusú állítóművekhez elég hosszú működtető fesz kell. A nagy áramlökés hosszabb ideig tartja húzva a jelfogót a tranziensek lecsengése miatt, így elegendő ideig kap áramot a húzómágnes. A HANNING hajtóműveknél csakegy impulzus kell, a többit elnintézi.

 

A buszos indulási visszaszámláló össze van kötve a villamos biztberével. Ha már csak egy perce van a buszoknak, és a bejárati behatási pontnál (a régi leszállóhely elejénél) van a villamos, akkor 1-2 perccel eltolja a uszok indulását, hogy át lehessen szállni.

Előzmény: .Wala-kee. (6248)
.Wala-kee. Creative Commons License 2006.10.03 0 0 6248
Így már valamivel tisztább. Akkor a gyöngyés azért nem állít néha, mert gyengén veszi a jelet? A buszos kijelzőt csak ezért kérdetem, mert (amikor még működött) többször előfordult, hogy a villamos érkezése miatt :01-ről :02-re állt át, és a főtáblán is átírta az indulást.
Előzmény: korpi41 (6247)
korpi41 Creative Commons License 2006.10.02 0 0 6247

A tisztánlátáshoz: egy forgóvázon belül sorban vannak a motorok a két soros csoport pedig párhuzamosan. Meneten az alábbi áramértékek vannak: 70, 95, 135, 170, 205, 240, 275.

 

Gombok: ha megy a fűtés, akkor a nem állít nagyon hasznos, mert mindenképp elállna, főleg az újabb Hanning hajtóműves váltók. Féken is jó volna a nem állít, mert a visszatáplálás is elhúzhatja, de ezzel az a baj, ha a nem állítot megnyomod, és közben változtatod a fékpozíciót, akkor gyakorlatilag újra elkezd vissztáplálni. Budagyöngye váltót meg csak úgy van esélyed elállítani, ha majdnem megállsz előtte, odatolod söntre, és nyomod mellé az állít gombot. Különben nem áll át. Meg nagy sebességnél a gombot használom, nehogy véletlenül átálljon.

 

A buszos csak szimplán számol és kész. Ha nem megy el a busz, akkor is kezdi elölről a számolást a menetrendnek megfelelően.

 

A méhecskék az ívek kenésére voltak hívatva. A sínfej át van fúrva a pályatengelyre merőlegesen körülbelül középen egy kb 4-6 mm átmérőjű furattal, ahoz csatlakozik a tartályból jövő cső, és a sínszál külső oldalán meg van egy kis lemez, ami a sín járósíkja fölé emelkedik. Amikor a kerék lenyomja a lemezt, akkor egy csöpp olajat pumpál a pont akkor a furatnál lévő nyomkarimára. Így csökkenti ívben a súrlódást, így a kerék és a sínszál kopását.

Előzmény: .Wala-kee. (6246)
.Wala-kee. Creative Commons License 2006.10.02 0 0 6246
(Előző:) Szal a lényeg, hogy itt csak soros van, de alapból ő vezérel. A "T" utódja (csak akkor másképp hívják) meg arra való, hogy "finoman, mintha lovat ...nál". ;o)

Ööö, igen, tudom mi a szán, pillanatnyi kikapcs, láttam már, és ez télleg nem az. De azt télleg nem tudtam, hogy "lazavzetéknek" híjják. :o)

Igen, a váltóállítás mechanizmusa többnyire klar, a (ebben a topikban ;o)) gombok csak arra valók, hogy ha biztos akarsz lenni, hogy annyi áramot adsz a szerkezetre, amitől a váltó a megfelelő irányba áll. Elvileg, ha tuti vagy, mellőzhetők is, nemde?

Még UI. gyanánt két kérdés: a (buszos) indulásjelzőket is egy ilyen nyomásos bizé váltja fel eggyel, vagy az más elven működik? Hol helyezkedik el nagyjából, és meddig kell elhaladni rajta/alatta/mellette?
Van valami közük a dologhoz (vagy máshoz) azoknak a sárga-fekete csíkos, máv-logós, csöves tartályszerűségeknek, amik ott a nagy ívnél találhatók?
Előzmény: korpi41 (6240)
korpi41 Creative Commons License 2006.10.02 0 0 6244
Hurrá! Üdv Budán! Ezt valahogy én is így éreztem, de megvártam, míg valaki tapasztalati alapon mondja! Csütörtökre rengeteg üres szám van!
Előzmény: zsig (6243)
zsig Creative Commons License 2006.10.02 0 0 6243
Súlyérzékelős valszeg, mert általában az arrajáró teherautók megbolondítják a rendszert.

(Lenyomtam az első napot a 49-esen. Majd' egyév körúti fmskedésem után azt hittem, nem érhet meglepetés... Durvább, mint a nagykörút!)
Előzmény: korpi41 (6242)
korpi41 Creative Commons License 2006.10.02 0 0 6242

A dobozban vagy a súlzérzékleő van, vagy a negatív visszavezetés csatlakozása, vagy a vízelveztető csatlakozás.

 

Ha a körtéren nincsenek a felsővezetéken Hon kapcsolók, akkor valószínű, hogy súlyérzékelős.

Előzmény: zsig (6241)
zsig Creative Commons License 2006.10.02 0 0 6241
Ez a nyomólemez a "súlyérzékelő", az a doboz a sínnek támasztva? Asszem ilyen van az új körtéren is, és mindig kikapcsol a biztber, mert a teherautók össze-vissza mennek a síneken.

Amúgy a Moszkván, a körúti tabulátor is rengetegszer megdöglik. Csak ott van ember, de így is sokszor kell vasazni.
Előzmény: korpi41 (6240)
korpi41 Creative Commons License 2006.10.02 0 0 6240

A Moszkván máshogy van megoldva a foglaltság, de az sem megbízható. Ott lazavezeték van. Amikor az áramszedő elhalad alatt 600Vot ad a munkavezeték mellé szerelt vezetékre, és ezt az impulzust érzékeli.

 

Megoldható még az áramszedő érzékelése HON-kapcsolóval is. Ez egy kis fehér doboz a felsővezetéken. Ez valami induktív módon érzékeli az alatta haladó szedőt, nem mechanikusan. 80km/h ig használható elvileg.

 

Hvben nyomólemezeknek becézett dolog érzékel. Itt a sínszál át van fúrva, és egy nyúlásmérő bélyeg van benne. És a sínen haladó, ezáltal azt összenyomó járművet érzékeli.

 

Legtöbbször nem a külsőtérrel van a probléma az utóbbi két esetben, hanem a biztberrel.

 

A szánszerkezet, az más. Azt elektromos állítású váltók előtt alkalmazzák. Kicsit robosztusabb mint a lazavezeték. Ha az alatta áthaladó villamos 50A-nál nagyobb áramot vesz fel (illetve ha már ebben a topikban vagyunk, akkor termel vissza) akkor a váltó átáll, ha nem, akkor nem.

Előzmény: .Wala-kee. (6237)
korpi41 Creative Commons License 2006.10.02 0 0 6239

Az nem baj, hogy nem vagy szakguru, inkébb pozitívum, hogy értelmes kérdéseket teszel fel, a válaszokat megérted, és nem akarod megváltani számítógép mögül a világot, mint sok más fórumozó.

 

Ugye a Kátrán nincs soros illetve párhuzamos fokozat, ott az MCvel tényleges alapjelet adsz, másba nem szólsz bele (kalsszikusnál a soros, párhuzamos és sönt módokat is te kezelted). Itt nincs átkapcsolás, a söntöt meg automatikusan maga vezérli. Az M1 pozíció (menet 1, klasszikus Tátrán T) arra használható, hogy sík pályán nagyjából tartja a sebességet, illetve lehelet finoman tudsz vele centizni, ha épp arra van szükség. Ez a klasszikon is így volt persze, csak a fogalom tisztázás miatt bonyolítottam.

 

Meg a klasszikon tolatón nem lehetett menetáramot felezni a kar balra billentésével. Illetve 50A-ral nem tud felgyorsulni annyira, hogy soros kapcsolásban elfogyjon az összes ellenállás, kvázi ebben a fokozatban nagyon nem lehet eljutni a soros utolsóig (kb 15re gyorsul fel, de hosszú idő alatt). A többi soros fokozaton nagyobb az áramalapjel, így ott sokkal hamarabb eléri a soros utolsó fokozatot. Pl S4-ben 3-4 másodperc alatt normál viszonyok között.

Előzmény: .Wala-kee. (6238)
.Wala-kee. Creative Commons License 2006.10.02 0 0 6238
Aham.
Mint már kiderült, annyira nem vagyok szakguru a területen (há' pont ezér kérdem mongyuk :o)), sz'al a söntes az az SH fokozat, ha minden igaz, de a T az miben tud mást, mint egy normál soros, vagy párhuzamos fokozat (ez a legalsó, ha jól tudom)?
Előzmény: korpi41 (6236)
.Wala-kee. Creative Commons License 2006.10.02 0 0 6237
Persze, h meglepő, nem gondoltam, h csak azért kikapcsol, mert átmennek a tiloson.
Nem a moszkváson is ilyen szán van + számláló? Mondjuk pont már ott is megesett, h zölden + 0.00-n maradt a jelző.
Előzmény: korpi41 (6235)
korpi41 Creative Commons License 2006.10.02 0 0 6236

Én úgy szoktam, hogy feltolom söntre ahogy lehaladt a váltóról, kihúzom olyan 35-38ig, aztán meg fék 5tel vissza 20-23ig, és tolató. Így van erő az egész hordműben, és így sokkal kisebb a pofon. Ezt sok ívben tapasztaltam már, és a kritikus könyökösekben mindig így megyek, mert nagyobb sebesség az elviselhető.

 

Végül is törésszerűségnek is hívhatjuk. De egyenesben is előfordulhat.

Előzmény: .Wala-kee. (6233)
korpi41 Creative Commons License 2006.10.02 0 0 6235

Ennyire meglepő???

 

Persze, hogy van ilyen. Nem érzékelte a villamost valamelyik vágányra való behaladáskor, és ezért nem ad onnan szabadot. Vagy kifelé nem törlődik a foglaltság a vágányról, és akkor arra nem ad szabadot. Vagy a váltókörzetből nem törlődik, és akkor semmilyen menetet nem enged.

 

A probléma tárgya a pontszerű foglaltságérzékelés a BKVs jelzőberendezésekben. Persze ha a felügyelet nem írná elő, hogy valami kell, akkor csak felraknának egy szánszerkezetet, meg egy visszaszámláló órát és kész. (Pl. Deák tér)

Előzmény: .Wala-kee. (6234)
.Wala-kee. Creative Commons License 2006.10.01 0 0 6234
És hogy történhet ilyen, hogy nem adja meg az indulást? VAgy volt már olyan hogy két üres vágány esetén is vörös jelzést ad? De: ez komoly,ha átmész a tiloson, nemes egyszerűséggel kikapcsol??
Előzmény: korpi41 (6232)
.Wala-kee. Creative Commons License 2006.10.01 0 0 6233

Lehet, de a kanyarba a Heinrich után is be kell pl fékezni, a lényeg, hogy nem tart fel a lassójel egész majdnem a Hidászig, közben kocsik lavíroznak. Kicsit megfogod az ívben, de aztán rögtön nyomhatod, nem?

 

Irányhiba: lényegében tehát egy amolyan "törésszerűség" az ívben? Vagy ez csak egy konkrét példa rá?

Előzmény: korpi41 (6231)
korpi41 Creative Commons License 2006.09.30 0 0 6232

Nem a javításra, hanem a visszakapcsolásra. Ha egy foglaltságérzékelőn úgy mész át, hogy a menet nem volt engedélyezve, akkor kikapcsol. Pl, kéred az indulást a chippel, de nem ad neked indulást. Nyomkodod egy darabig, nem történik semmi. Hát kimész vörös mellett. A berendezés meg kikapcsol. Vagy pl valamelyik foglaltságérzékelő nem old fel, és akkor nem ad bejáratot arra a vágányra.

 

A 0 forintos hangulatjavító intézkedésről egy napon keresztül folyamatosan tudnék beszélni...

Előzmény: .Wala-kee. (6224)
korpi41 Creative Commons License 2006.09.30 0 0 6231

Igen, csak Budagyöngye után 25nél többel már durva pofont kap a gép, akár a mammerek is borulhatnak, meg ha nem vagyok kitámasztva, akkor esetleg leesek a székről.

 

Egy cimbim fél évig nem volt az 56oson, mikor jött, már nem volt ott a lassújel. Nagyon meg is örült neki, megtolta 40nel, és tényleg majdnem leesett a székről. Nem mert hátranézni, hogy mi van az utastérben:-)

Előzmény: .Wala-kee. (6225)
korpi41 Creative Commons License 2006.09.30 0 0 6230
Az irányhiba a vágány helyes fektetési irányától való eltérés. Pl egy ívben a könyök az irányhiba. A széttartás az nyombővülés, mivel nő a nyomtáv. Irányhiba lehet tökélets nyomtávú vágányon is. Mivel a vilik kereke áltlában szélestalpú, ezért a nyomtávproblémákból nem jellemző, hogy probléma van. A széles keréktalpnak is köszönhető, hogy ilyen trágya állapotú pályán is simán mennek a tuják.
Előzmény: .Wala-kee. (6226)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!