1. Továbbra sem világos, hogy mi gondot jelentene, ha egyszer párba rendeznék őket (vagy néhányat), és nem állandóan csatolgatnák. Félreértés ne essék, nem számonkérni akarom, csak kérdezem, hogy Baross és Angyalföld jóval többet csatolgat, ott nem gond? Ill. volt Ilonán egy átpárosítás: a korábbi 4145-4231 és 4314-4327-ből lett 4145-4314 és 4231-4327, majd pár napra vissza az eredeti felállásba, de most jó ideje megint így vannak. Az okára csak tippem van, ami elég látványos az egyik pároson. Őket akkor lehet csatolgatni, a többit nem?
2. Van-e szándék arra is, hogy az 59-es szerelvényeit cserélik a jelenlegi K állománynál, vagy azok már örökre ott ragadtak? Nekem ránézésre úgy tűnik, pár perc alatt ki- és beszerelhető az a kerékpár-rögzítő, ha ennyire ragaszkodnak hozzá. (Most ne kanyarodjunk el a tömegközlekedési járművön való kerékpár-szállítás vitája felé, itt most csak az ilonai kocsikiadási gyakorlatról van szó.) Ezek is több, mint egy éve ki se mozdultak az 59-esről.
Szóval nagyon lemerevedett az ilonai kiadás, nem tudom, szerencsés-e ez így, főleg az utóbbi.
Igyekszem röviden válaszolni. 1.Nem(futás kilométer miatt) Nagyon sok probléma volt az állandó csatolgatások miatt is. Garancia:1 év!(bár inkább Fehér út kapu garancia van). Már az is nagy szó, ha garanciás alkatrész helyett másikat kapnak. Olyan, mint amikor vennél tévét, garanciában akarod javíttatni, de kapsz 1 marék alkatrészt és csináld meg magad. 2.Elméletileg igen, csak élő ember nincs aki kipróbálta volna őket. Majd eljön az ideje, és akkor kiderül. 3. lásd 1. pont.
1. Várható valamikor ismét a K-Tátrák pályaszám szerinti párbarendezése? Meddig garanciálisak? Mert az első K2-k is több, mint három éve gördültek ki a Fehér útról. Most gondolom, ideiglenesen korlátot jelent, hogy futárosak-e a kocsik vagy sem, de ez nyilván hamarosan megszűnik; ettől függetlenül a jelen állapotban is lehetne néhány rendezett párost alkotni. 2. Egyáltalán lehet csatolgatni a futárosokat? 3. Gondolom, további korlátot jelent az arculat kérdése is, de ezt figyelembevéve is lehetne párosítani - meg persze vannak, amiket ennek köszönhetően "elvágtak" egymástól. Ezt meg már egy kicsit félve teszem fel, hogy ez a kettősség már így marad, vagy van valami terv ennek megszüntetésére? (És itt most nagyon nem a hagyományosak átmatricázását akarom szorgalmazni...)
Elvonult megújulni az utolsó hagyományos T5C5K a VJSz-be a 4075-4338. Ezzel történelmet írunk, ugyanis ez a típus már nem lesz látható ezentúl, csak a K2-es verzió. A 4060-4109 páros is visszatért szépilonára.
A 4024-es kocsi 6-os ajtajában rossz a mozgásérzékelő, az utasmozástól függetlenül visszazár az ajtó. Szóltam a vezetőnek, aki rögtön kikapcsolta a visszazárást, de remélem, be is írta és így napközben másokat már nem csukott oda, illetve javításra kerül a hiba, mert balesetveszélyes.
Ugyanakkor vannak, akik a szerelvényt jelölik így, tehát példád esetében a 4166 és 4168-as kocsiból álló ikerszerelvényről van szó, és ha közöttük van a 4167 is, akkor így (is) szokták felírni: 4166-4167-4168. Én csak ikerszerelvénnyel dolgozom, így szoktam felírni, bárki kéri: 4001-4056