Csak nekem még sosem sikerült négy legolcsóbb jegyet összeválogatnom. Plusz költség még az illeték is.
Csinálj egy próbafoglalást, aztán majd meglátod.
A Germanwings repül Törökországba Kölnből (oda pedig Bécsből juthatsz el). A legolcsóbb jegyek 19 euróba kerülnek szakaszonként, tehát összesen 76 euróért meg lehet járni a dolgot.
A fapados Ryanair légitársaság új reklámkampányba kezd, melynek keretében egymillió jegyet ajánlanak fel, darabját 10 fontért, március 21-éig (általános vélemény szerint addigra már háború lesz).
A Ryanair azt is bejelentette, hogy az általa felvásárolt buzz fapados repülőtársaság pilótáinak kilencven százaléka már aláírta az új szerződését az új tulajdonossal – idézte a Reuters az ír légitársaság közleményét. A Ryanair mintegy 200 dolgozót választott ki a buzzosok közül, akik múlt péntekig választhattak, hogy mennek vagy maradnak.
Az ír fapados a buzz régi dolgozóival újra tud indítani a 13-at az eredeti 24-ből; a járatok sűrűbben járnak majd, a jegyek pedig olcsóbbak lesznek, mint korábban. A Ryanair hivatalosan áprlils elsején veszi át a buzz irányítását a holland KLM-től – írja a napi.hu."
Sziasztok!
Én nem nagyon ismerem ezeket a fapados járatokat.
Mennek valahonnan Törökországba is?
Én oda szeretnék utazni, ha minden jól megy május elején.
"Tízezer forintos repülőjegy Európába
2003. március 14. 9:29
MNO
A hónap végén elindulhat az első magyarországi fapados légitársaság, az európai úticélok várhatóan tízezer forint körüli összegből jönnek majd ki - írja a Napi Online.
A hónap végén elindulhat az első magyarországi, úgynevezett fapados légitársaság, amely a nagyobb cégek árainak töredékéért kínál majd repülőjegyeket. Ekkorra lesznek meg a feltételei annak, hogy a csak kisgépeket kiszolgáló Ferihegy 1-es terminál fogadni tudja az utasokat. Az épület átalakítása már elkezdődött, bár a Budapest Airport hivatalosan még egyetlen társasággal sem tárgyalt.
A lehetőség már adott. Ezek az úticélok akár a hónap végétől repülővel is elérhetőek lennének tízezer forint körüli összegből. Az úgynevezett "fapados légitársaságok" ugyanis ennyiért kínálják jegyeiket. Az egyik legnagyobb ilyen társaság, az ír RyanAir például tíz fontot, vagyis kevesebb mint ötezer forintot kér egy Grazból Londonba tartó járat üléséért. A Ferihegyi repülőtér egyes terminálja néhány héten belül fogadni tudja az olcsó járatok utasait."
Hát én voltam Graz-London útirányon kétszer, meg London-Dublinon is, én is kicsit paráztam, de aztán nem telefonálgattam, mégis minden rendben volt. Szerintem ezt azért írják, hogy ha esetleg vmi változott mondjuk a menetrendben, akkor azt meg tudják mondani. Utazás előtt pár nappal ellenőrizd le a menetrendet, és nem lesz gáz!
hat en amikor hazamentem, akkor honapokkal elore lefoglaltam. a london-graz-ot konfirmaltam elore telefonon ket nappal az indulas elott, es teljesen ok volt. visszautra viszont nem talaltam olyan szamot, amit magyarorszagrol is hivni lehetett volna szoval hagytam az egeszet a francba. semmi gaz nem volt check-innel. szerintem nem fontos a konfirmalas.
Hali! Valaki, aki már repült a Ryanairrel segítsen: kell rekonfirmálni a foglalást néhány nappal indulás előtt?
Az email szerint, amit küldtek kell:
" Passengers who book well in advance should reconfirm their
outward/return flights, via your local call centre, between
24 hours and 72 hours prior to departure."
A site-jukon azonban nem találtam infót arról, hogy ezt hol lehetne megtenni. Graz-London útvonalról van szó.
Egy nemzetközi konzorcium hárommillió eurót fektet a szlovák SkyEurope Airlines cégbe, Közép-Európa első fapados légitársaságába. A konzorcium tagjai között van az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD), az Euroventures Danube BV (amelynek fő részvényese az ABN Amro Bank, az EBRD és az Európai Unió kis- és középvállalkozási programjának közös kockázatitőke-alapja). A befektetett összegből a légitársaság bővíti flottáját, növeli a járatok gyakoriságát, és nyártól új úti célokra – például a horvát tengerpartra – is szállítja utasait.
A SkyEurope – amely rövid fennállása alatt Szlovákia legnagyobb légitársaságává nőtte ki magát – a pozsonyi és a kassai reptérről indítja menetrend szerinti járatait, többek között Prágába, Berlinbe, Zürichbe, Milánóba, Dubrovnikba és Splitbe.
A The Times írása szerint a tíz új EU-tagország felvétele lényegesen olcsóbbá teszi majd a Kelet-Közép-Európába irányuló légi közlekedést, hiszen ezek az országok is felkerülnek az alacsony költségű repülés térképére. A csatlakozás után ugyanis a légitársaságoknak nem kell többé különleges engedélyt kérniük, ami ma még hosszadalmas, költséges és bonyolult eljárás.
Várhatóan a Ryanair és az easyJet indul el leghamarabb kelet felé. Budapest és Varsó első tervei között szerepel. Alex McWhirter, a Business Traveller című szakmai lap munkatársa szerint a tíz új tagországba irányuló repülőutak költsége akár hetven százalékkal is csökkenhet. Erre a Nagy-Britanniával már 1998-ban külön szerződést kötött Cseh Köztársaság példája szolgál bizonyságul: Prágába korábban akár háromszáz fontba is belekerült egy repülőjegy, ma viszont a cseh főváros 76 fontért oda-vissza megjárható."
Hát, ha jól gondolom, akkor abban is különbözik, hogy melyik napon utazol. Amikor mi utaztunk tavaly májusban Grazból Londonba, akkor egyesével mentem végig a napokon abban az időszakban, amikor menni akartunk és mindennapra más lett az ár. Ez azért van, ha jól tudom, mert az egyes napi jegyek árát az adott napi kereslet alakítja. Az 1 font, meg a 29,99 euro az nem azt jelenti, hogy annyiért fogsz repülni, hanem azt, hogy akár már annyiért is repülhetsz. Amikor mi mentünk, akkor azt hiszem 29,99 volt az ár, de ha június 1-én mentünk volna, akkor 139 euro lett volna, mert akkor volt a királynő jubileumi ünnepsége és feltételezhetően sokan utaztak oda. Két héttel korábban meg simán volt jegy 29,99-ért is. És igen persze, ott az illeték a végén.
De azért szerintem, még így is elég olcsón lehet utazni :))
Csak sok napot ki kell próbálni.
Szia, csak annyi, hogy nekem a testvérem ment Liverpoolba és ő nem ment be Londonba Stantedről, hanem arra ment a vonat. Szóval nem lehetetlen, de körül kéne nézned a Stanstedi honlapon (http://www.stansted.co.uk/) ott biztos több info van.
Graz-London-Dublin: az utikonyv.com oldalon olvashattok arról, hogy pontosan hogyan is zajlik egy ilyen utazást, meg arról, hogy többek között miért is tud ilyen olcsó lenni.
" Az új budapesti járatokat indító légitársaságok az első évben akár 50 százalékos kedvezményt kaphatnak a repülőtér-használati díjból - nyilatkozta a Magyar Hírlapnak Pető György, a Budapest Airport Rt. szóvivője a társaság által tervezett kedvezményekről.
A szóvivő szerint jelentős a külföldi légitársaságok, többek között fapados diszkont légitársaságok érdeklődése az új kedvezmények iránt."
Reszben talan ugy, hogy sokan rajottek, nem biztos hogy a Ryanair az olcsobb. Brusszelben pl. azt csinaljak, hogy Charleroi repteren szallnak le, ami kb. 30 km-re van a varostol, es eleg nehezen es dragan lehet kijutni, az egesz repter inkabb hasonlit egy videki buszpalyaudvarra. Parizzsal hasonlo a helyzet: Beauvais repteret hasznaljak, ami meg messzebb fekszik.