Keresés

Részletes keresés

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2 napja 0 0 31550

elfelejtettem, hogy nem olyan könnyű a kopypase

KJE képei rendre, E, 9a / E, 9b / E, 9c ill. E, 10a / E, 10b / E, 10c

KRESZ 61/a, 61/b, 112/d, 112/e

Előzmény: ÁsítóSárkány (31549)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2 napja 0 0 31549

Az ítélet nem hivatkozza meg a 2004. évi XCI törvény általl kihirdetet Közúti Jelzési Egyezményt, és az övezet táblákat kicsit kurtán-furcsán írja le.
Ezért idézem az egyezményt:

 

13. cikk 4. pont

Ahol egy szabályozó jelzőtábla egy zónában lévő összes útvonalra érvényes (övezeti érvényesség), ott a jelen Egyezmény 1. Melléklet, E fejezet, II. alfejezet 8.a) alpontjában leírt módon kell azt elhelyezni.

 

és a hivatkoyott 8.a) alpont, megtoldva a 8.b) alponttal:

E, 9a

E, 9b

E, 9c

 

E, 10a

E, 10b

E, 10c

. Területi érvényességű jelzőtáblák

a) Zóna kezdete

(i) Annak jelölésére, hogy egy jelzőtábla egy zónán belüli összes útra érvényes (területi érvényesség), a jelzőtáblát egy világos alapszínű téglalap alakú táblán kell feltüntetni. A „ZONE” vagy az adott ország nemzeti nyelvén ennek megfelelő szónak a táblán lévő jelzőtábla ábrája fölött vagy alatt kell megjelennie. A jelzőtábla által közölt korlátozások, tilalmak vagy kötelezettségek sajátos részleteit a táblán a jelzés alatt, vagy egy kiegészítő táblán szabad megadni.

Egy zónán belüli valamennyi útra érvényes (területi érvényességű) jelzőtáblákat az adott zónába bevezető összes úton fel kell állítani.

Kívánatos, hogy a zóna hasonló jellemzőjű utakat tartalmazzon.

(ii) Az E,9a, E,9b, E,9c és E,9d jelzőtáblák példák egy zónán belüli összes útra érvényes (területi érvényességű) jelzőtáblákra:

E,9a - Olyan zóna, amelyben várakozni tilos

E,9b - Olyan zóna, amelyben bizonyos időpontok között várakozni tilos

E,9c - Várakozási zóna

E,9d - Legnagyobb sebesség zóna.

b) Kijárat a zónából

(i) Olyan zóna kijáratának jelölésére, ahol egy jelzőtáblának területi érvényessége van, fel kell állítani egy téglalap alakú táblán feltüntetett olyan jelzőtáblát, mely azonos a terület bejáratánál elhelyezett jelzőtáblával, azonban ennek a jelzőtáblának szürke színűnek kell lennie a világos alapszínű, téglalap alakú táblán. A jelzőtáblát egy jobbról balra lejtő fekete vagy sötétszürke csíknak, vagy ilyen csíkot alkotó több párhuzamos fekete vagy sötétszürke vonalnak kell átszelnie.

A zónából való kijáratot feltüntető jelzőtáblát az összes úton fel kell állítani, amely ennek a zónának az elhagyására használható.

(ii) Az E,10a, E,10b E,10c, és E,10d jelzőtáblák példák olyan zónából való kijárat feltüntetésére, ahol a jelzőtábla valamennyi útra érvényes (területi érvényesség):

E,10a - Olyan zóna vége, ahol várakozni tilos;

E,10b - Olyan zóna vége, ahol bizonyos időpontok között várakozni tilos;

E,10c - Várakozási zóna vége;

E,10d - Legnagyobb sebességi zóna vége.

 

Az egyezmény előírta az azonos jelentésű, más jelzésképű jelzőtáblák cseréjét -- csak a már alkalmazott jelzőtábláknak engedve türelmi időt, de az is eltelt.
3. Cikk A Szerződő Felek kötelezettségei

1. a) Az Egyezmény Szerződő Felei elfogadják a közúti jelzőtábláknak, jelzőlámpáknak és jelképeknek, valamint útburkolati jeleknek az itt leírt rendszerét és kötelezettséget vállalnak annak a lehető legrövidebb időn belül történő alkalmazására. Ebből a célból:

(i) abban az esetben, amikor az Egyezmény meghatároz valamely jelzőtáblát, jelképet vagy jelet azért, hogy az az út használói számára előírást vagy tájékoztatást adjon, a Szerződő Felek e cikk 2. és 3. bekezdésében meghatározott határidők betartásával vállalják, hogy nem használnak más jelzőtáblát, jelképet vagy jelet az ilyen előírás jelzésére vagy az ilyen tájékoztatás adására;

(ii) abban az esetben, amikor az Egyezmény nem határoz meg jelzőtáblát, jelképet vagy jelet valamely előírásnak a jelzésére vagy tájékoztatásnak a közlésére az út használói részére, a Szerződő Felek számára szabadnak kell lennie erre a célra olyan jelzőtáblát, jelképet vagy jelet alkalmazni, amilyent akarnak, feltéve, hogy ennek a jelzőtáblának, jelképnek vagy jelnek nincs valamely más jelentése az Egyezményben, és az beilleszkedik az Egyezmény által meghatározott rendszerbe.

b) A forgalomszabályozási módszerek fejlesztése érdekében, és figyelemmel annak hasznosságára, hogy kísérleteket folytassanak, mielőtt kiegészítő javaslatokat terjesztenének elő az Egyezmény módosítására, a Szerződő Felek számára szabadnak kell lennie kísérleti célból és ideiglenesen, bizonyos útszakaszokon az Egyezmény rendelkezéseitől való eltérésre.

2. A Szerződő Felek kötelezik magukat arra, hogy legkésőbb az Egyezménynek a területükön történt hatálybalépésétől számított négy éven belül kicserélnek vagy kiegészítenek minden olyan jelzőtáblát, jelképet, berendezést vagy jelet, amely rendelkezik ugyanaz Egyezmény által meghatározott rendszer valamelyik jelzőtáblájának, jelképének, berendezésének vagy jelének jellemzőivel, de más a jelentése, mint amit ez az Egyezmény ahhoz rendel.

3. A Szerződő Felek kötelezik magukat arra, hogy az Egyezménynek a területükön történt hatálybalépésétől számított tizenöt éven belül kicserélik mindazokat a jelzőtáblákat, jelképeket, berendezéseket és jeleket, amelyek nem egyeznek meg az Egyezményben meghatározott rendszerrel. Az említett időszak alatt - abból a célból, hogy az úthasználók megszokják az Egyezményben meghatározott rendszert - a korábbi jelzőtáblákat és jelképeket fenn szabad tartani az Egyezményben meghatározottak mellett.

4. Az Egyezményben semmit sem szabad olyként értelmezni, mint ami megkövetelné a Szerződő Felektől, hogy az Egyezményben meghatározott összes jelzőtáblát és jelet alkalmazzák. Ellenkezőleg, a Szerződő Feleknek a legszükségesebbre kell korlátozniuk azoknak a jelzőtábla és jeltípusoknak a számát, amelyeket alkalmaznak.


Másolom a KRESZből, Ezek a táblák amik övezet határait jelölik, a Közúti Jelzési Egyezménynek megfelelő módon a megfelelő, díjfizetésre utaló kiegészítő táblával, a többi tábla kutyaütő.

 

61/a. ábra

61/b. ábra


112/d. ábra

112/e. ábra

Előzmény: ÁsítóSárkány (31548)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2 napja 0 0 31548

Túrtam egy kicsit a publikusan E-aktán elérhető https://eakta.birosag.hu/anonimizalt-hatarozatok bírósági ítéletek között, az egyetlen érdemi, amit találtam a GF.II.257/2013/3. kifejezésre érhető el, a Győri Ítélőtábla által hozott ítélet.

Itt a parkolási társaság vesztett, egyébként teljesen megalapozottan, csak éppen miért: aki nem képes a jogszabályoknak megfelelő módon táblázni, az persze magára vessen.

Idézem:

 

Ugyanakkor a békéltető testület eljárása iránti kérelemhez a fogyasztó által csatolt fényképfelvételek szerint a szombathelyi piaci parkolónál nem a KRESZ 17.§ (1) bekezdés e/2. pontban meghatározott 112/d. ábra szerinti várakozási övezet (zóna) jelzőtábla van kihelyezve esetleges kiegészítő táblával. A fényképfelvétel szerint az üzemeltető „fizetőparkolóhely III. övezet" kiegészítő táblával ellátott KRESZ 110. ábra szerinti    parkolótáblát helyezett ki. Ez a parkolótábla nem azonos    a KRESZ 17.§ (1) bekezdés e/2. pontja szerinti „várakozási övezet (zóna)" (112/d. ábra) táblával, melyet az üzemeltetőnek az önkormányzati rendelet szabályozása szerint a várakozási övezetekben alkalmaznia kell.    Emiatt a KM rendelet melléklete 35.15. pontja b/ alpontja szerinti egységes és egyértelmű szabályozás követelményének a felperes által alkalmazott jelzőtábla nem felel meg. Ugyancsak nem felel meg az említett jogszabályok követelményeinek a felperes által az elsőfokú eljárásban csatolt közúti közlekedési igazságügyi szakértői véleményben meghatározott (4. oldal) „várakozási terület" és az ahhoz kapcsolódó várakozóhely (KRESZ 17.§ (1) bekezdés e/ pont) jelzőtábla. Mint ahogy a felperes által a fellebbezésben figyelembe venni kért, általa benyújtott igazságügyi szakvélemény kiemeli (8. oldal) "Város"1 -en    nincsenek kihelyezve „várakozási övezet (ZÓNA)" jelzőtáblák .

 

Ugyanakkor az önkormányzat rendelete pedig - összhangban a KRESZ 17.§ (1) bekezdés e/2. pontjával, valamint a KM rendelet 35.14-15. pontjaival - a várakozási övezetben (és az ott lévő várakozóhelyeken) történő parkolás után írja elő várakozási (parkolási) díj fizetését.

 

Tekintve, hogy a felperes által üzemeltetett fizetőparkolóhely kijelölése nem felel meg a részletezett jogszabályok várakozási övezet (zóna) kijelölését előíró szabályainak, az egységes és egyértelmű szabályozás követelményének; az ebből eredő kétség nem róható a járművével kijelölt parkolóhelyen kívül várakozó fogyasztó terhére. A fogyasztó a jogszabályoknak megfelelő, egyértelmű várakozási övezet kijelölése hiányában az útburkolati jellel kijelölt parkolóhelyen kívüli parkolása során nem számíthatott kétségen kívül díjfizetési kötelezettségre.

 

Ezért az elsőfokú bíróság érdemben helyesen állapította meg, hogy a békéltető testület a jogszabályoknak megfelelően határozott, amikor ajánlásában a felperest a pótdíj visszafizetésére kötelezte.

Előzmény: még.mindig.én (31547)
még.mindig.én Creative Commons License 2 napja 0 0 31547

Dehogy van igazuk! Pont ez a lényege a bírósági ítéleteknek!

Boldog-boldogtalant bírságoltak, mikor nem is parkolóhelyen álltak meg.

Előzmény: ÁsítóSárkány (31546)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2 napja 0 0 31546

Szerintem amúgy ebben igazuk is van, de csak az általam említett pontok valamelyikére hivatkozva, az adott táblák hatályán belül, zónában és közterületen. Az utóbbiról nem szólt a fáma a cikkben.

Az egyéb szabálysértés meg nem rájuk tartozik.

Egy halom helyen egyes főútak zónánk kívül vannak teleszórva megállni és várakozni tilossal, na az pl. nem a parkolási társaság reszortja egyáltalán.

Előzmény: még.mindig.én (31545)
még.mindig.én Creative Commons License 2 napja 0 0 31545

Persze, hogy nem jogszerű, de eddig arra hivatkoztak, hogy ha a parkolózónán belül parkolsz (mindegy, hogy hol, akár a zebra közepén is), akkor jogosan büntetnek.

Most végre észhez tértek, vagyis inkább a jogászuk, hogy sorban bukják el a pereket...

Előzmény: ÁsítóSárkány (31542)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2 napja 0 0 31544

Beljebb is is... a múltkori Herpy epizód (taxis és biciklis) is mutat egy szabálytalanul parkoló autót a sarkon.

Előzmény: még.mindig.én (31541)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2 napja 0 0 31543

Megállni tilos vagy várakozni tilos megsértéséért persze, hogy nem.

Az övezet feltételének megsértése nehezebb ügy lenne.

Előzmény: még.mindig.én (31540)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2 napja 0 0 31542

A cikkből  KRESZ tilalomra lehet következtetni, de az övezet táblák hatályáról mukkor nem szól.

A pótdíjazás egyéb helyen csak ilyen övezetekben lehet jogszerű, a "Korlátozott várakozási övezet" [KRESZ 15. § (1) c)] vagy "Várakozási övezet (zóna)" [KRESZ 17. § (1) e/2] táblák valamelyike és megfelelő kiegészítő tábla hatálya alatt.

Ahol amúgy tilos a megállás vagy várakozás, de nincs ilyen övezet, ott a pótdíjazás semmiképp nem jogszerű.

Előzmény: Hattori Hanzo69 (31538)
még.mindig.én Creative Commons License 2 napja 0 0 31541

Zuglóban gyakorlatilag minden 3. autó tilosban parkol.

Elég csak végigmenni mondjuk a Telepes utcában és a vak is látja, hogy a társasházak/családi házak előtt mindenki szabálytalanul a járdán parkol...

Előzmény: Mr Reacher (31539)
még.mindig.én Creative Commons License 2 napja 0 0 31540

Ezt én már korábban is elmondtam nekik is, hogy tilosban parkolásért nem szedhetnek parkolódíjat! De nekem se kedvem, sem időm nincs pereskedni.

Magyarul, eddig csalást követtek el. Bizonyára annak nem lesz semmilyen büntetőjogi következménye és nem adják vissza az elcsalt pénzt...

Ez is egy bűnszervezet!

 

A tilosban parkolásra meg még mindig jó az Sztv. 60. § :))

(A füvön parkolás köziges, arra ez nem vonatkozik...)

 

Előzmény: Hattori Hanzo69 (31538)
Mr Reacher Creative Commons License 2 napja 0 0 31539

Ez az ellenkező esetről szól. A múltkori itteni polémia arról szólt, hogy a közteres megbüntethet-e a kresz megsértése esetén. Ez az ügy(sorozat) pedig arról, hogy a kresz megsértése esetén (megállni tilos, kapubeálló stb.) a "parkolási díj" meg nem fizetése esetén pótdíjazhat-e. Az első esetet a bizottsági ülésen így ecsetelik:

 

"A Bizottság másik tagja azzal sommázza a fejleményeket, hogy: "(...) ha a rugalmas Rendészet kimegy, akkor ott ugyanolyan módon el tudunk járni, csak nyilván nem a parkolóőr büntetheti meg őt tilosban parkolásért, vagy nemfizetéséret. A Rendészet dolga az, hogy erre (tilosban álló autók - a szerk.) gyors reagálásban odaérjen, és nyilván nem egyszerű szaladgálni a kerületben több helyen. (...). "

Előzmény: Hattori Hanzo69 (31537)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2 napja 0 0 31538
Előzmény: Hattori Hanzo69 (31537)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2 napja 0 0 31537

Csak beleolvastam, de részben kapcsolódónak tűnik a múltkori témánkhoz...

 

"a jövőben a ZKNP munkatársai kizárólag kijelölt parkolási helyeken fognak pótdíjazni. A jövőben kapubeállóban, tilosban, buszmegállóban, füvön, bárhol nem fognak pótdíjazni. (...)"

Előzmény: Mr Reacher (31449)
még.mindig.én Creative Commons License 2024.04.08 0 0 31536

Tudod, az újak mindig bizonyítani akartnak, hogy tudnak valami okosságot mondani pfff

Előzmény: Mr. Pepe00 (31535)
Mr. Pepe00 Creative Commons License 2024.04.08 0 0 31535

Nem kell feltalálni a spanyolviaszt.

Azért mert Lázár valami miniszter, attól még nem kell a kreszhez értenie.

Sajnos nyilatkozhat.

 

Példa.

Büntetőfékezés:

Szándékos közúti veszélyeztetés a neve.

Kimenettől függően

0-3 év szvs normál esetben

2-8 év vagy több szvs ha halál, vagy fogyatékosság lesz miatta.

Előzmény: Bobbin (31527)
még.mindig.én Creative Commons License 2024.04.07 0 0 31534

Fontos a bizalom, intézzük el! :)

Milyen autóról van szó?

Előzmény: Bobbin (31533)
Bobbin Creative Commons License 2024.04.07 0 0 31533

Ha ismernélek, meg is tenném! :)

Előzmény: még.mindig.én (31530)
még.mindig.én Creative Commons License 2024.04.07 0 0 31532

Magánszemélyről van szó!

 

31529-ben leírtam a céges tulajdonost!

Előzmény: _lala_ (31531)
_lala_ Creative Commons License 2024.04.07 0 0 31531

Állandó lakcím nélkül nem lehet tulajdonos!

 

Külföldi cég simán lehet tulajdonos, bármiféle magyarországi jelenlét nélkül. Tudom, volt ilyen céges autóm (külföldi volt a lízingcég), csak egy enyhe fokú szopás volt a lízing végén megvenni az autót...

Előzmény: még.mindig.én (31528)
még.mindig.én Creative Commons License 2024.04.07 0 0 31530

Akkor nyugodtan írasd az én nevemre és lehetsz üzembentartó. :))

Előzmény: Bobbin (31526)
még.mindig.én Creative Commons License 2024.04.07 0 0 31529

Hogyne lenne!

Látok én ciprusi offshore cégek nevén és egyéb külföldi neveken is magyar rendszámos autókat...

Az üzembentartónak kell magyar bejelentett lakcímmel rendelkeznie. 

Előzmény: Mr Reacher (31524)
még.mindig.én Creative Commons License 2024.04.07 0 0 31528

Állandó lakcím nélkül nem lehet tulajdonos!

Előzmény: Bobbin (31522)
Bobbin Creative Commons License 2024.04.07 0 0 31527

https://propeller.hu/itthon/3939840-lazar-janos-arpad-hid-kresz

 

Törvénybe kell iktatni a közlekedési gyilkosság fogalmát. Már épp ideje volna! A legtöbb tragédia előre látható eseménysorozat eredménye. Tehát nem véletlenül előálló helyzettel van dolgunk.

Bobbin Creative Commons License 2024.04.07 0 0 31526

Nem maradhat. Vagy eladom és elfelejtem, vagy átíratom valaki nevére.

Előzmény: még.mindig.én (31521)
Bobbin Creative Commons License 2024.04.07 0 0 31525

Köszi.

Tehát akkor a kurmány hivatalba ha bemegyünk és kérjük, akkor átírják Őt tulajdonosnak, engem pedig üzembentartónak?

Szerintem legalábbis ez volna a logikus.

Előzmény: Mr Reacher (31524)
Mr Reacher Creative Commons License 2024.04.07 0 0 31524

Tulajdonjogot szerezhet. Magyar rendszámhoz nincs joga. Épp úgy, mint a pápai helyőrségben szolgáló amerikai katona.

Előzmény: Bobbin (31522)
Bobbin Creative Commons License 2024.04.07 0 0 31523

Főleg olyan helyen, ahol a lakhatás nem alkotmányos jog...

Előzmény: Bobbin (31522)
Bobbin Creative Commons License 2024.04.07 0 0 31522

CA-ban él, miért legyen magyarországon bejelentett lakcíme?

 

Ha tulajdon jogot kíván szerezni pl. egy gépkocsira, ahhoz miért kell lakcím?

Előzmény: még.mindig.én (31521)
még.mindig.én Creative Commons License 2024.04.07 0 0 31521

Az durva...miből él?

Maradjon akkor a neveden az autó, az a legegyszerűbb. 

Előzmény: Bobbin (31520)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!