Mi igaz abból, hogy a rendszámtáblát nem szabad a lökhárítóra közvetlenül felszerelni, mert az íves, és csak egyenesen szabad.
Minimális hajlítottság lenne benne.
Alapból az van, hogy a gyártó alakítja ki a helyet az autón a rendszámtábla elhelyezésére a műszaki előírások szerint (és a típusjóváhagyás keretében mondanak erre áment a hatóságok), és te ezen önhatalmúlag nem változtathatsz. Az egy más tészta, ha olyan régi az autó, hogy a mai értelemben vett típusjóváhagyás akkor még nem létezett (szerintem 40 éve még tuti nem így ment a dolog), illetve természetesen létezik egyedi átalakítás is, aminek a keretében az autó gyári paraméterei (pl. a rendszámtábla helye is) megváltoztathatók - megfelelő hatósági eljárás keretében - ahol szintén figyelembe fogják venni a műszaki előírásokat.
Ha a rendszámtábla felszerelésére nincs elegendő hely, vagy ha a rendszámtábla az átlagosnál nagyobb sérülési veszélynek van kitéve (pl. autóversenyzés), a közlekedési hatóság igazolása alapján engedélyezhető a "B" típusú rendszámtábla felszerelése, illetve a "D" típusú rendszámtáblának (öntapadó fólia) a jármű elején történő alkalmazása. Ezt a változtatott típusú rendszámtáblát bármelyik kormányablaknál megrendelhető. Fontos információ: Tájékoztatjuk Önöket, hogy 2004 május 1.-től a D típusú (öntapadó fólia) rendszám mérete megváltozott. A 326/2011. (XII.28.) számú Kormány rendeletben meghatározott új méret 520 X 110 mm.
forrás: Plaket Kft
Az elhelyezésre a hivatkozott rendeletben nincs további megkötés.
Kétségtelen, hogy az automata váltós vagy a robotizált változat sokkal gyorsabb a hagyományoshoz képet.
A probléma ott gyökeredzik, hogy vegyes az összetétel az utakon. Így amikor előzésbe kezdünk egy kézi váltóssal, esélyünk sincs a mögöttünk villámgyorsan ránkelőző automatással.
De a saját környezetében nem volt rossz -sőt, kifejezetten élvezetes volt- a visszakapcsolás, és úgy általában a váltó művészi kezelése.
inkább az automata kézifékkel gyűlt meg egyszer nagyon a bajom emelkedőn
:-D
Ezt ismerem. Rokon autójával voltam, emelkedőn álltam meg kereszteződésben... És minden fejreállt, nem tudtam, mi történik velem. :-)) Sose hallottam azelőtt ilyen gondolkodó kézifékről...
Az autó vezetésben éppen a váltás okoz élvezetet szerintem...
Pár (fiatal) évtizedig talán. De aztán már nem. Nagyon nem. Azután az automata kényelme megfizethetetlen. A dodzsemezés. Hogy csak nyomod és nem kell semmi mást csinálni. Ez priceless... Szerintem. Én nagyon élvezem. Évtizedekig lökdöstem én is kézzel a fogaskerekeket... Most jó, már 10+ éve jó, nem kell lökdösni, és soha többé olyat.
Nekem egész más -- igaz, ritka -- helyzetekben jött elő a különbség a régi manuélis és az új automata technika között... Konkrétan inkább az automata kézifékkel gyűlt meg egyszer nagyon a bajom emelkedőn STOP tábla mögül indulva, szerencsétlen túl lassan reagálta le mindig azt, hogy indulni készültem, de a probléma általában is ez: fel tudja e mérni egy hirtelen impulzusból a mögöttes szándékot? Pl. azokat a helzeteket, mikor előzésre készülve manuálisan visszaváltanál stb.
Ezek a szituációk nem gyakoriak, de amikor előfordulnak, nagyon zavaró tud lenni a tizedmásodperces késedelem is (a biológiai késleltetéshez képest)
Az autó vezetésben éppen a váltás okoz élvezetet szerintem...
Milyen sokáig (vagy 50 éves koromig) hittem én is ugyanezt. Utána kiprópáltam az automatát ...
Most már nem okoz élvezetet 210-zel közlekedni, mindenkit lenyomni az útról, mindenkinél/ mindenhová hamarabb odaérni.
Most már az az öröm, hogy békében/ nyugisan eljutok A-ból B-be és közben Bogár László-, Laár András, esetleg Hajós András Podcastokat/videókat hallgatok.
Váltogattam/ kuplungoltam éppen eleget. Most már elég volt. Oldja meg a technika. ;)
Vezetett a lány vagy 60 km-t, mellettem. Kézi-váltóssal..., egészen ügyes volt. Voltak váratlan szituációk (is)..., + kanyargós úton, széles mezőgazdasági vontató előzése (miközben minket is előzni készültek), stb. Elmondása szerint "nagyon elfáradt"... (el is hiszem)/ Most már látom, mit kell nagyon gyakorolni.
Nem volt "rajtunk" egy árva T betű sem... Mondjuk volt, aki anyázott, hogy lassan megyünk. Csókoltatom...
Ugyanezt akartam írni, csak a miskolci helyeket nem igazán ismerem: néptelen parkoló jó gyakorlóterep. A rutinfeladatokra, parkolásokra is, a környezetemben nem is a váltókezelést, hanem a padkához párhuzamosan parkolást meg a vonalak közé parkolást volt érdemes gyakorolni.
Köszi! Igen, keresem a jó terepe(ke)t. Ezek jó ötletek.
Az volt még nagy dilemma, hogy erőltessem-e a kéziváltós autót.
O.K., férfiszemmel az az igazi, de látványosan levett róla terhet, amikor az automata Skodát vezette. "Apa..., már tudom, hogy mi zavart a vezetésben!"
És hát, mire odajut, lehet, nemhogy a kéziváltó, de a benzinmotor is "OFF-os" lesz neki.
De érdekes módon, a kéziváltóst (anya kocsija) választotta. Legyen úgy!
Mivel tanítgatom a leányomat vezetni (van jogsija, csak gyakorlata nincs...), elgondolkodtam: milyen "T"-betűt rakhatok ki és hová? Teoretikusan: a tetőre (merőlegesen) pl. feltehetném, mint az oktató-autók? Tiltja ezt civileknek valamilyen szabály? (Az apám - tetőre való - T-je még megvan/ habár nem lenne olyan egyszerű feltenni. Inkább csak elgondolkodtam....
Arról beszélek, hogy a bérelős jármű gazdája hiába korlátozza le 2r km/h-ra elektronikusan a járművet, mert a szabálymódosítás a 25 kg feletti VAGY 25 km/h tervezési sebesség feletti rollereket üzemben tartóját kötelezi felelősségbiztosításra. Ha egy jármű 25 kg alatti, de a tervezési sebessége 30 km/h, akkor hiába szabályozod le 24 km/h-ra, attól még ugyanúgy kötelezett lesz.