Keresés

Részletes keresés

_lala_ Creative Commons License 2024.07.10 0 0 31668

Mi igaz abból, hogy a rendszámtáblát nem szabad a lökhárítóra közvetlenül felszerelni, mert az íves, és csak egyenesen szabad.

Minimális hajlítottság lenne benne.

 

Alapból az van, hogy a gyártó alakítja ki a helyet az autón a rendszámtábla elhelyezésére a műszaki előírások szerint (és a típusjóváhagyás keretében mondanak erre áment a hatóságok), és te ezen önhatalmúlag nem változtathatsz. Az egy más tészta, ha olyan régi az autó, hogy a mai értelemben vett típusjóváhagyás akkor még nem létezett (szerintem 40 éve még tuti nem így ment a dolog), illetve természetesen létezik egyedi átalakítás is, aminek a keretében az autó gyári paraméterei (pl. a rendszámtábla helye is) megváltoztathatók - megfelelő hatósági eljárás keretében - ahol szintén figyelembe fogják venni a műszaki előírásokat.

Előzmény: Bobbin (31663)
Bobbin Creative Commons License 2024.07.09 0 0 31667

Köszönöm a válaszotokat! Én is így gondoltam. Csak a szomszéd túl okos...

még.mindig.én Creative Commons License 2024.07.09 0 0 31666

Nem tiltja semmi

Nekem az egyik autón olyan íves az első lökhárító, hogy a rendszám konkrétan meg van törve középen

Előzmény: Bobbin (31663)
Mr Reacher Creative Commons License 2024.07.09 -1 3 31665

Ha a rendszámtábla felszerelésére nincs elegendő hely, vagy ha a rendszámtábla az átlagosnál nagyobb sérülési veszélynek van kitéve (pl. autóversenyzés), a közlekedési hatóság igazolása alapján engedélyezhető a "B" típusú rendszámtábla felszerelése, illetve a "D" típusú rendszámtáblának (öntapadó fólia) a jármű elején történő alkalmazása.
Ezt a változtatott típusú rendszámtáblát bármelyik kormányablaknál megrendelhető.
Fontos információ: Tájékoztatjuk Önöket, hogy 2004 május 1.-től a „D” típusú (öntapadó fólia) rendszám mérete megváltozott. A 326/2011. (XII.28.) számú Kormány rendeletben meghatározott új méret 520 X 110 mm.

forrás: Plaket Kft

 

Az elhelyezésre a hivatkozott rendeletben nincs további megkötés.

Előzmény: Bobbin (31663)
Bobbin Creative Commons License 2024.07.09 0 0 31664

Kétségtelen, hogy az automata váltós vagy a robotizált változat sokkal gyorsabb a hagyományoshoz képet.

 

A probléma ott gyökeredzik, hogy vegyes az összetétel az utakon. Így amikor előzésbe kezdünk egy kézi váltóssal, esélyünk sincs a mögöttünk villámgyorsan ránkelőző automatással. 

De a saját környezetében nem volt rossz -sőt, kifejezetten élvezetes volt- a visszakapcsolás, és úgy általában a váltó művészi kezelése. 

Előzmény: Hattori Hanzo69 (31658)
Bobbin Creative Commons License 2024.07.09 0 0 31663

Helló

 

Mi igaz abból, hogy a rendszámtáblát nem szabad a lökhárítóra közvetlenül felszerelni, mert az íves, és csak egyenesen szabad.

Minimális hajlítottság lenne benne.

Eddig mindig így tettem fel, csak most egy okostojás szomszéd bogarat tett a fülembe ezzel.

V.Gy. Creative Commons License 2024.07.08 0 0 31662

inkább az automata kézifékkel gyűlt meg egyszer nagyon a bajom emelkedőn

 

:-D

 

Ezt ismerem. Rokon autójával voltam, emelkedőn álltam meg kereszteződésben... És minden fejreállt, nem tudtam, mi történik velem. :-)) Sose hallottam azelőtt ilyen gondolkodó kézifékről...

Előzmény: ÁsítóSárkány (31659)
Bobbin Creative Commons License 2024.07.08 0 0 31661

:)

V.Gy. Creative Commons License 2024.07.08 -2 2 31660

Az autó vezetésben éppen a váltás okoz élvezetet szerintem...

 

Pár (fiatal) évtizedig talán. De aztán már nem. Nagyon nem. Azután az automata kényelme megfizethetetlen. A dodzsemezés. Hogy csak nyomod és nem kell semmi mást csinálni. Ez priceless... Szerintem. Én nagyon élvezem. Évtizedekig lökdöstem én is kézzel a fogaskerekeket... Most jó, már 10+ éve jó, nem kell lökdösni, és soha többé olyat.

Előzmény: Bobbin (31651)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.07.08 0 1 31659

Nekem egész más -- igaz, ritka -- helyzetekben jött elő a különbség a régi manuélis és az új automata technika között...
Konkrétan inkább az automata kézifékkel gyűlt meg egyszer nagyon a bajom emelkedőn STOP tábla mögül indulva, szerencsétlen túl lassan reagálta le mindig azt, hogy indulni készültem, de a probléma általában is ez: fel tudja e mérni egy hirtelen impulzusból a mögöttes szándékot? Pl. azokat a helzeteket, mikor előzésre készülve manuálisan visszaváltanál stb.

Ezek a szituációk nem gyakoriak, de amikor előfordulnak, nagyon zavaró tud lenni a tizedmásodperces késedelem is (a biológiai késleltetéshez képest)

Előzmény: Hattori Hanzo69 (31658)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2024.07.08 0 1 31658

Az autó vezetésben éppen a váltás okoz élvezetet szerintem...

 

Milyen sokáig (vagy 50 éves koromig) hittem én is ugyanezt. Utána kiprópáltam az automatát ...

Most már nem okoz élvezetet 210-zel közlekedni, mindenkit lenyomni az útról, mindenkinél/ mindenhová hamarabb odaérni. 

Most már az az öröm, hogy békében/ nyugisan eljutok A-ból B-be és közben Bogár László-, Laár András, esetleg Hajós András Podcastokat/videókat hallgatok.

 

Váltogattam/ kuplungoltam éppen eleget. Most már elég volt. Oldja meg a technika. ;)

Előzmény: Bobbin (31651)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2024.07.08 0 1 31657

Vezetett a lány vagy 60 km-t, mellettem. Kézi-váltóssal..., egészen ügyes volt. Voltak váratlan szituációk (is)..., + kanyargós úton, széles mezőgazdasági vontató előzése (miközben minket is előzni készültek), stb. Elmondása szerint "nagyon elfáradt"... (el is hiszem)/ Most már látom, mit kell nagyon gyakorolni.

Nem volt "rajtunk" egy árva T betű sem... Mondjuk volt, aki anyázott, hogy lassan megyünk. Csókoltatom...

Előzmény: Mr. Pepe00 (31654)
Mr. Pepe00 Creative Commons License 2024.07.05 0 0 31656

Igy igaz, azt meg lehet látni kinek mi megy nehezebben, arra jobban ráfeküdni.

A parkolás élesben mindig egy mumus.

 

Előzmény: ÁsítóSárkány (31655)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.07.05 0 0 31655

annyi kiegészítés, hogy van, akinél a parkoló manőverek lassabban jönnek vissza, mint akár minden más a forgalom ritmusának átvételéig.

Előzmény: Mr. Pepe00 (31654)
Mr. Pepe00 Creative Commons License 2024.07.05 0 0 31654

Ha lehet kéziváltós legyen, bár vannak akiknek egyáltalán az agya nem tud ráállni, ritka de van.

A fokozatosság elvét kell követni gyakorlásban.

Hasonló mint a tanulóvezető, csak nem kell részletesen az alapokra rámutatni.

Pár alkalom után elkezdi érezni az autót.

Utána lehet a forgalomra koncentrálni.

Vissza fognak jönni az emlékek gyorsan.

Utána jön a kis nüanszok tanítása mint:

- forgalom ritmusának átvétele -kisebb balasetveszély, jobb sávváltás

- előre tekintünk, kitaláljuk mit fog csinálni a környezet- nem megyünk másik autó holtterébe- stb.

 

Amikor ugy gondolod hogy már megállja a helyét, tessék egyedül engedni először kis forgalmú részen, hadd szokja, mert az egy sokk lesz neki először.

Előzmény: Hattori Hanzo69 (31647)
még.mindig.én Creative Commons License 2024.07.05 0 0 31653

Attól függ, milyen autóról van szó :))

Nekem mindkettő van, de inkább az automatát használom. Sportautomata váltó, erős autó, nagyon gyorsan vált :)

Automata után mindig nagyon furcsa a manuálist vezetni...

Előzmény: Bobbin (31651)
még.mindig.én Creative Commons License 2024.07.05 0 0 31652

Aceton, higító teljesen eltűnteni a nyomát...

Előzmény: Bobbin (31650)
Bobbin Creative Commons License 2024.07.05 0 0 31651

Az autó vezetésben éppen a váltás okoz élvezetet szerintem...

 

"Nem kér és nem parancsol, de néha visszakapcsol, dúdol a krómacél..."

 

https://sonichits.com/video/Kom%C3%A1r_L%C3%A1szl%C3%B3/Orsz%C3%A1gutak_csillaga?track=1

Előzmény: még.mindig.én (31648)
Bobbin Creative Commons License 2024.07.05 0 0 31650

Mi belülre a hátsó szélvédőre tettük, és még 20 év után is megvan a nyoma az üvegen... :)

Előzmény: Hattori Hanzo69 (31643)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.07.04 0 0 31649

Ugyanezt akartam írni, csak a miskolci helyeket nem igazán ismerem: néptelen parkoló jó gyakorlóterep. A rutinfeladatokra, parkolásokra is, a környezetemben nem is a váltókezelést, hanem a padkához párhuzamosan parkolást meg a vonalak közé parkolást volt érdemes gyakorolni.

Előzmény: Mr. Pepe00 (31646)
még.mindig.én Creative Commons License 2024.07.04 0 2 31648

De ilyen keveset vezetett még életében, hogy ennyire kell neki a rutin?

Szerintem jobb, ha valaki kéziváltós autóval kezdi, azután már jobb lesz neki az automata, ha amellett dönt 

Előzmény: Hattori Hanzo69 (31647)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2024.07.04 0 0 31647

Köszi! Igen, keresem a jó terepe(ke)t. Ezek jó ötletek.

Az volt még nagy dilemma, hogy erőltessem-e a kéziváltós autót.

O.K., férfiszemmel az az igazi, de látványosan levett róla terhet, amikor az automata Skodát vezette. "Apa..., már tudom, hogy mi zavart a vezetésben!"

És hát, mire odajut, lehet, nemhogy a kéziváltó, de a benzinmotor is "OFF-os" lesz neki.

 

De érdekes módon, a kéziváltóst (anya kocsija) választotta. Legyen úgy!

Előzmény: Mr. Pepe00 (31646)
Mr. Pepe00 Creative Commons License 2024.07.04 0 2 31646

Ha adhatok tanácsot és esetleg miskolci vagy.

Először rutinpálya, szentpéteri kapu nagy parkoló mögötti terület

Utána Szentpéteri kapu kis utcák alapozás

Avas pár kör

Tesco Hejőcsaba párhuzamos közl. gyakorlás.

Előzmény: Hattori Hanzo69 (31643)
Mr. Pepe00 Creative Commons License 2024.07.04 0 0 31645

Annyi előírás van, hogy nem lehet fényvisszaverős, nem takarhat jelzőfényeket és függőlegesen kell elhelyezni.

Annyi előnye van mint hátránya.

 

Próbáld ki, menjél egy kört táblával, majd két infarktus után tábla nélkül. Talán jelzés nélkül csak beszólnak.

Előzmény: Hattori Hanzo69 (31643)
még.mindig.én Creative Commons License 2024.07.04 0 0 31644

Nem tiltja semmi

Kínaiak is raknak a luxus SUV-jaikra T betűt :))

Szóval csak nyugodtan, bár szerintem felesleges...

Előzmény: Hattori Hanzo69 (31643)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2024.07.04 0 0 31643

Mivel tanítgatom a leányomat vezetni (van jogsija, csak gyakorlata nincs...), elgondolkodtam: milyen "T"-betűt rakhatok ki és hová? Teoretikusan: a tetőre (merőlegesen) pl. feltehetném, mint az oktató-autók? Tiltja ezt civileknek valamilyen szabály? (Az apám - tetőre való - T-je még megvan/ habár nem lenne olyan egyszerű feltenni. Inkább csak elgondolkodtam....

még.mindig.én Creative Commons License 2024.05.18 0 0 31642

Azt nem tudodm, hogy mekkora a súlya a bérelhető rollereknek...

Előzmény: Ashi Valkoinen (31641)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.05.15 0 1 31641

Arról beszélek, hogy a bérelős jármű gazdája hiába korlátozza le 2r km/h-ra elektronikusan a járművet, mert a szabálymódosítás a 25 kg feletti VAGY 25 km/h tervezési sebesség feletti rollereket üzemben tartóját kötelezi felelősségbiztosításra. Ha egy jármű 25 kg alatti, de a tervezési sebessége 30 km/h, akkor hiába szabályozod le 24 km/h-ra, attól még ugyanúgy kötelezett lesz.

Előzmény: még.mindig.én (31640)
még.mindig.én Creative Commons License 2024.05.15 0 0 31640

Nem tudom, miről beszélsz, én csak leírtam a tényeket.

Előzmény: Ashi Valkoinen (31638)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.05.15 0 0 31639

Azért kölcsönzős rollerek esetén kiváncsi vagyok, a 25 kg saját tömeg alatt maradnak-e...

Előzmény: Ashi Valkoinen (31638)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!