Mielőtt kérdezel valami alapvetőt, ezekre az oldalakra érdemes elnézned:
http://lokoszt.blog.hu/ illetve http://fapadosinfo.hu/
Bankkártyázzunk! - avagy bankkártyák és bankszámlák fapados utazásokhoz:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9198150
offolni itt szoktunk: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9213519
Olvastam, hogy a Ryanair után a második legnagyobb fapados légitársaság, az Easyjet-Go duó is rekord eredménnyel zárta az elmúlt üzleti évet. Ők 60 millió angol fontos (kb. 24 milliárd forintos) nyereséget értek el. A két cég 2003 márciusára teljesen egyesülni fog és a Go név el fog tünni a piacról.
Tudja valaki, hogy a német Germanwings hogyan kezdte meg müködését? Én még semmit sem hallottam róluk.
Érdemes elolvasni Utas2 topictárs helyszíni beszámolóját a Frankfurt-Hahn reptérről és annak fejlesztéséről a Melyik reptéren jártatok már topicban. Ez ugyebár a Ryanair németországi bázisa!
Esetleg Utas2 ide is berakhatod az írást!
Repültél is onnan valamerre vagy csak körbenéztél?
Na végre megtaláltam azt az ominozus Kisalföld cikket, ami alapján irtam azt, hogy az épületnek is készen kell lenni júliusra + nemcsak 1 milliárd jut a fejlesztésre:
http://www.kisalfold.hu/cikk.php?id=194&cid=32828
Idézet:
"A döntés után Szakács Imre megyei elnök lapunk érdeklődésére elmondta, az átvétel csak az ingatlanra vonatkozik, a két érintett önkormányzat nem tudja és nem is akarja egyedül működtetni a repteret. Ezt továbbra is a P-Air Győr–Pér Repülőtér Fejlesztési Kft. viszi tovább, amely – mint ismeretes – a Phare CBC pályázaton nyert 1,23 millió euró támogatást, amit a szaktárca és az Audi is kiegészít. Ebből a pénzből épül a szilárd burkolatú pálya és a hozzá kapcsolódó épületegyüttes, amelynek tervezett üzembe helyezési határideje 2003. június 30-a.
Némi meglepetést keltett, hogy Győr, amely Pérrel és a megyével együtt szintén tagja a kft.-nek, az ingatlanátadásból kimaradt. Ezzel kapcsolatban Balogh József győri polgármester azt nyilatkozta, a földtulajdon kérdése még nem zárult le. "
- a repülőtér 70-80 személyes utasszállító gépek fogadására lesz alkalmas
- a közel l milliárd forintos összegből 1.450 méter hosszú és 30 méter széles kifutópálya épül gurulóutakkal
- már készülnek egy utasterminál - utasforgalmi épület - tervei irányítótoronnyal
Tudomásom szerint:
- nem "csak" 1 milliárdos befektetésről van szó
- az utasterminál tervei készen vannak és annak is
készen kell lenni júliusig
(információim a Kisalföldből származnak)
Egyebként megmondom öszintén én nagyon számítok ennek a repülőtérnek a beindulására egyrészt mivel kb. 20 km-re lakok onnan, másrészt gazdaságilag további jelentős fejlődést eredményezne (igaz, nekünk GYMS megyeieknek így sem lehet okunk panaszkodni), harmadrészt szeretnék szakmát váltani .....
Valaki emlegette ebben a fórumban a péri repülőteret.
Info: a péri és a győri önkormányzat most már a tulajdonos, a Strabag elkezdte a kifutó pálya építését, a Kisalföld szerint (Győr-Moson-Sopron megyei napilap) 2003. júliusáig (!!!!) a munkálatoknak be kell fejeződni. A repülőtér épülete kb. 200-250 m2-es lesz.
Az M1-estől kb. 10-15 km-re van, a 81-es főútról
közelíthető meg, tehát az elérése gyors. Nagyjából Bp. és Bécs között félúton van, Pozsony kb. 90 km-re, tehát nem csodálkoznék, ha egy olcsó légitársaság idetelepülne......
Ja igen, ez most jutott eszembe: az Audi 2 milliárd Ft-tal járul(t) hozzá a reptér építéséhez, mivel a bécsi reptér nekik drága. Tehát egy olcsó légitársaságnak is viszonylag ideális célpont lenne: gyors megközelíthetőség, 3 nagy város a közelben, olcsó, kicsi forgalom stb.
A könyvet Simon Calder írta, címe: No Frills, The Truth Behind The Low-Cost Revolution In The Skies.
És sajna kerek perec leírja, hogy Prága Közép-Európa legszebb városa, de viszont azt is, hogy 2004 után (amikor is a szabadkereskedelmi megállapodások részévé válunk) valszeg Magyarország, Lengyelország és Szlovénia lesznek a következő célpontok, mert ott már kialakulóban van megfelelő méretű fizetőképes és utazni vágyó piac. Addig viszont nem valószínű, hogy repülnének errefele - kivéve Prága, ahol éppen most bővíti heti 13 járatra a Go/bmibaby a londoni (asszem Luton) desztinációt. Ja, mellette persze ott is repül a British, meg a CSA is ezen az úton (Heathrow és Gatwick).
Na szóval, ahogy Headingnek is említettem, átrágtam magam egy nagyon tanulságos és érdekes könyvön, amely a low cost légitársaságok kialakulásáról és működésükről szól. Vannak benne részletes információk a Lakers, Ryanair, Debonair, Easyjet, Go, Buzz, és persze a Southwest légitársaságokról, meg sok minden más. Van benn információ az általuk használt repterekről is, szóval hasznos könyv azoknak, akiket a téma érdekel. Elég friss kiadás, 2002 tavaszán adták nyomdába. Mindenkinek ajánlom, ha van kérdés, szívesen válaszolok.
En voltam Frankfurtban az akcios jeggyel, es haromszor varialtam at az indulast, ugyhogy nekem ugy tunt, hogy nem csak 2-3 helyet szabaditanak fel. Mondjuk nem is volt teli a gep.
Apropó Brüsszeli gép. Ma láttam nagyon közelről amikor megérkezett az esti brüsszeli by MALÉV :) Kinnt voltunk néhány haverral a kifutó pálya végénél így este.
Londonba nem is érvényes a kedvezmény :D
Viszont én most konkrétabban Helsinkiről beszéltem. Ott ilyenkor totál pangás van, tudom, hogy a gép szinte üres de azért megkérdeztem volna mégis mennyire üres? :) Nem tudom meg már soha...
Elvileg a szabad helyek függvényében nyitnak egy osztályt amiben a maradt helyeket osztják ki.
Szerintem 3 nappal indulás elött megnyitnak egy pár helyet, majd 2 nappal elötte még párat és az utolsó napon a maradékot... Érdekük eladni minden helyet, nem? Akár olcsón, akár nem, de érdekük...
Hát azért én bementem érdeklődni a Malév irodába, hogy ugyan mondja már meg hogy egy járatra mennyi szabad hely van hogy esetleg tudjak kalkulálni, de a nő csak nagyon morcosan nézett rám és kategórikusan megtagadta az információ átadását, a miértre pedig annyit mondott, hogy: "Csak. Tessék jönni majd 3 nappal elötte. Viszlát!"
Szerintem is a legdurvább a légügyis! Ilyen hozzáállásal nem csodálkozom, hogy nem tolonganak Ferihegyen a külföldi légitársaságok...
Egyébként az én véleményem szerint is lenne kereslet olcsó repjegyekre Londonba,Brüsszelbe,Frankfurtba,Milánóba, stb.
Gondolom ez a Malév mostani kedvezményes akcióján is egyértelműen kiderül(t).
Hát ez az :) Én is valami ilyesmire akartam kilyukadni: Ki ez? Az Atyaisten hogy megmondja a tutit? 10 ezer Ftért igen sok ember bevállalna egy londoni repjegyet... Vagy ha mondjuk innen nem csak Londonba hanem Frankfurtba, ne adj isten Milanoba vagy Brüsszelbe is menne... Á bakker... Nem szeretem az ilyen tudálékos embereket.
Különben is : jellemző, hogy Grazból próbálta ki a Ryanairt... Az van a legközelebb!
Hat szerintem ezekre az arakra igenis lenne fizetokepes kereslet. Mindegy a lenyeg az hogy az Indikatoros megmondta... Neki biztosan van pontos piackutatasi eredmenye mar! Mivel is foglalkozik az Indikator?
A legugyisen meg ki lepodik meg...