Keresés

Részletes keresés

tjsz Creative Commons License 2002.11.26 0 0 99
Sziasztok!

Na végre megtaláltam azt az ominozus Kisalföld cikket, ami alapján irtam azt, hogy az épületnek is készen kell lenni júliusra + nemcsak 1 milliárd jut a fejlesztésre:

http://www.kisalfold.hu/cikk.php?id=194&cid=32828

Idézet:

"A döntés után Szakács Imre megyei elnök lapunk érdeklődésére elmondta, az átvétel csak az ingatlanra vonatkozik, a két érintett önkormányzat nem tudja és nem is akarja egyedül működtetni a repteret. Ezt továbbra is a P-Air Győr–Pér Repülőtér Fejlesztési Kft. viszi tovább, amely – mint ismeretes – a Phare CBC pályázaton nyert 1,23 millió euró támogatást, amit a szaktárca és az Audi is kiegészít. Ebből a pénzből épül a szilárd burkolatú pálya és a hozzá kapcsolódó épületegyüttes, amelynek tervezett üzembe helyezési határideje 2003. június 30-a.
Némi meglepetést keltett, hogy Győr, amely Pérrel és a megyével együtt szintén tagja a kft.-nek, az ingatlanátadásból kimaradt. Ezzel kapcsolatban Balogh József győri polgármester azt nyilatkozta, a földtulajdon kérdése még nem zárult le. "

Üdv: Szabi

tjsz Creative Commons License 2002.11.26 0 0 98
Sziasztok!

Újabb cikkek a péri reptérrel kapcsolatban:

http://www.kisalfold.hu/cikk.php?id=190&cid=32885#

Ha a Kisalföld oldalán rákerestek a "reptér" szóra, akkor további cikkeket is találhattok.

http://gyor.index.hu/main.php?hirid=359

http://gyor.index.hu/main.php?hirid=1056

http://www.gyor-online.hu/cgi-bin/hir/read.cgi?temakor=kezdooldal&hir=021122101628.html

Üdv: Szabi

tjsz Creative Commons License 2002.11.26 0 0 97
Sziasztok!

Most találtam egy cikket a péri repülőtér fejlesztéséről:

http://www.sportrepules.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=598

A cikk szerint:

- a repülőtér 70-80 személyes utasszállító gépek fogadására lesz alkalmas

- a közel l milliárd forintos összegből 1.450 méter hosszú és 30 méter széles kifutópálya épül gurulóutakkal

- már készülnek egy utasterminál - utasforgalmi épület - tervei irányítótoronnyal

Tudomásom szerint:

- nem "csak" 1 milliárdos befektetésről van szó

- az utasterminál tervei készen vannak és annak is
készen kell lenni júliusig

(információim a Kisalföldből származnak)

Egyebként megmondom öszintén én nagyon számítok ennek a repülőtérnek a beindulására egyrészt mivel kb. 20 km-re lakok onnan, másrészt gazdaságilag további jelentős fejlődést eredményezne (igaz, nekünk GYMS megyeieknek így sem lehet okunk panaszkodni), harmadrészt szeretnék szakmát váltani .....

Üdv: Szabi

Előzmény: Heading370 (95)
Heading370 Creative Commons License 2002.11.26 0 0 96
Latom figyelsz!
Előzmény: Törölt nick (94)
Heading370 Creative Commons License 2002.11.26 0 0 95
Fontos reszletkerdes: milyen hosszu lesz a palya, es milyen leszallito rendszert telepitenek?
Előzmény: tjsz (93)
Törölt nick Creative Commons License 2002.11.26 0 0 94
Es tudunk valamit a futopalya mereteirol?
Előzmény: tjsz (93)
tjsz Creative Commons License 2002.11.26 0 0 93
Sziasztok!

Valaki emlegette ebben a fórumban a péri repülőteret.
Info: a péri és a győri önkormányzat most már a tulajdonos, a Strabag elkezdte a kifutó pálya építését, a Kisalföld szerint (Győr-Moson-Sopron megyei napilap) 2003. júliusáig (!!!!) a munkálatoknak be kell fejeződni. A repülőtér épülete kb. 200-250 m2-es lesz.
Az M1-estől kb. 10-15 km-re van, a 81-es főútról
közelíthető meg, tehát az elérése gyors. Nagyjából Bp. és Bécs között félúton van, Pozsony kb. 90 km-re, tehát nem csodálkoznék, ha egy olcsó légitársaság idetelepülne......
Ja igen, ez most jutott eszembe: az Audi 2 milliárd Ft-tal járul(t) hozzá a reptér építéséhez, mivel a bécsi reptér nekik drága. Tehát egy olcsó légitársaságnak is viszonylag ideális célpont lenne: gyors megközelíthetőség, 3 nagy város a közelben, olcsó, kicsi forgalom stb.

Üdv: Szabi

Utas2 Creative Commons License 2002.11.24 0 0 92
Neked sem mondtam még?

A könyvet Simon Calder írta, címe: No Frills, The Truth Behind The Low-Cost Revolution In The Skies.

És sajna kerek perec leírja, hogy Prága Közép-Európa legszebb városa, de viszont azt is, hogy 2004 után (amikor is a szabadkereskedelmi megállapodások részévé válunk) valszeg Magyarország, Lengyelország és Szlovénia lesznek a következő célpontok, mert ott már kialakulóban van megfelelő méretű fizetőképes és utazni vágyó piac. Addig viszont nem valószínű, hogy repülnének errefele - kivéve Prága, ahol éppen most bővíti heti 13 járatra a Go/bmibaby a londoni (asszem Luton) desztinációt. Ja, mellette persze ott is repül a British, meg a CSA is ezen az úton (Heathrow és Gatwick).

Előzmény: Heading370 (90)
Törölt nick Creative Commons License 2002.11.23 0 0 91
Bizony nem ártana :D
Heading370 Creative Commons License 2002.11.23 0 0 90
Ne hezitalj, tedd kozkinccse a szerzo nevet, meg a cimet!
Előzmény: Utas2 (89)
Utas2 Creative Commons License 2002.11.23 0 0 89
Na szóval, ahogy Headingnek is említettem, átrágtam magam egy nagyon tanulságos és érdekes könyvön, amely a low cost légitársaságok kialakulásáról és működésükről szól. Vannak benne részletes információk a Lakers, Ryanair, Debonair, Easyjet, Go, Buzz, és persze a Southwest légitársaságokról, meg sok minden más. Van benn információ az általuk használt repterekről is, szóval hasznos könyv azoknak, akiket a téma érdekel. Elég friss kiadás, 2002 tavaszán adták nyomdába. Mindenkinek ajánlom, ha van kérdés, szívesen válaszolok.
Vinnen Creative Commons License 2002.11.20 0 0 88
Én speciel üzleti ügyben. Igy is elmentem csak 60.000-ért.
De úgy néz ki rajtam kivül sokan mások is mennek arrafelé...:-)
Törölt nick Creative Commons License 2002.11.20 0 0 87
Minek akartál volna Te odamenni? :)
Vinnen Creative Commons License 2002.11.20 0 0 86
Én ezen a héten nem kaptam akciós jegyet Bukarestbe!
Törölt nick Creative Commons License 2002.11.20 0 0 85
Dehisz Frankfurtba van vonat is! :) 18900 Ft oda vissza, hálókocsiban.
marioo Creative Commons License 2002.11.20 0 0 84
En voltam Frankfurtban az akcios jeggyel, es haromszor varialtam at az indulast, ugyhogy nekem ugy tunt, hogy nem csak 2-3 helyet szabaditanak fel. Mondjuk nem is volt teli a gep.
Előzmény: Törölt nick (83)
Törölt nick Creative Commons License 2002.11.20 0 0 83
Apropó Brüsszeli gép. Ma láttam nagyon közelről amikor megérkezett az esti brüsszeli by MALÉV :) Kinnt voltunk néhány haverral a kifutó pálya végénél így este.
Heading370 Creative Commons License 2002.11.18 0 0 82
Feltetelezem az akcionak koszonheto, hogy a brusszeli gepek mostansag mind teljesen tele vannak. Pedig a teli menetrendben B733-as van.
Törölt nick Creative Commons License 2002.11.18 0 0 81
Londonba nem is érvényes a kedvezmény :D
Viszont én most konkrétabban Helsinkiről beszéltem. Ott ilyenkor totál pangás van, tudom, hogy a gép szinte üres de azért megkérdeztem volna mégis mennyire üres? :) Nem tudom meg már soha...
parajesus Creative Commons License 2002.11.18 0 0 80
Ok, de milyen városokba???
Londonba pl. én még nem nagyon hallottam üres helyről az utóbbi 1 évben. Viszont 180 fős várólistáról már igen...
Előzmény: Törölt nick (79)
Törölt nick Creative Commons License 2002.11.18 0 0 79
Elvileg a szabad helyek függvényében nyitnak egy osztályt amiben a maradt helyeket osztják ki.

Szerintem 3 nappal indulás elött megnyitnak egy pár helyet, majd 2 nappal elötte még párat és az utolsó napon a maradékot... Érdekük eladni minden helyet, nem? Akár olcsón, akár nem, de érdekük...

Előzmény: parajesus (78)
parajesus Creative Commons License 2002.11.18 0 0 78
Utolsó infóm szerint gépenként kb. 3-6 hely az akciós. Javítsatok ha sokat mondtam volna.
:(
Előzmény: Törölt nick (77)
Törölt nick Creative Commons License 2002.11.18 0 0 77
Hát azért én bementem érdeklődni a Malév irodába, hogy ugyan mondja már meg hogy egy járatra mennyi szabad hely van hogy esetleg tudjak kalkulálni, de a nő csak nagyon morcosan nézett rám és kategórikusan megtagadta az információ átadását, a miértre pedig annyit mondott, hogy: "Csak. Tessék jönni majd 3 nappal elötte. Viszlát!"

LOL Malév :)

Előzmény: Vinnen (76)
Vinnen Creative Commons License 2002.11.18 0 0 76
Szerintem is a legdurvább a légügyis! Ilyen hozzáállásal nem csodálkozom, hogy nem tolonganak Ferihegyen a külföldi légitársaságok...
Egyébként az én véleményem szerint is lenne kereslet olcsó repjegyekre Londonba,Brüsszelbe,Frankfurtba,Milánóba, stb.
Gondolom ez a Malév mostani kedvezményes akcióján is egyértelműen kiderül(t).

Vinnen

Törölt nick Creative Commons License 2002.11.16 0 0 75
Hát ez az :) Én is valami ilyesmire akartam kilyukadni: Ki ez? Az Atyaisten hogy megmondja a tutit? 10 ezer Ftért igen sok ember bevállalna egy londoni repjegyet... Vagy ha mondjuk innen nem csak Londonba hanem Frankfurtba, ne adj isten Milanoba vagy Brüsszelbe is menne... Á bakker... Nem szeretem az ilyen tudálékos embereket.

Különben is : jellemző, hogy Grazból próbálta ki a Ryanairt... Az van a legközelebb!

Előzmény: Heading370 (74)
Heading370 Creative Commons License 2002.11.15 0 0 74
Hat szerintem ezekre az arakra igenis lenne fizetokepes kereslet. Mindegy a lenyeg az hogy az Indikatoros megmondta... Neki biztosan van pontos piackutatasi eredmenye mar! Mivel is foglalkozik az Indikator?
A legugyisen meg ki lepodik meg...
Előzmény: Vinnen (72)
Törölt nick Creative Commons License 2002.11.15 0 0 73
Kicsit ellentmondásos. Mert az Indikátor vezetője még azt mondja, aligha lehet itthon ilyen, míg egy másik csupán a gazdaságosság kérdesessége mellett érvel?
Előzmény: Vinnen (72)
Vinnen Creative Commons License 2002.11.15 0 0 72
A fapadosok jönnének Magyarországra
Lehet, hogy egy hazai légitársaság megelőzi őket
NSZ • 2002. november 15. • Szerző: Gál Zsuzsa

A minden kényelmi szolgáltatást mellőző, úgynevezett fapados légitársaságok 4-15 ezer forintnak megfelelő összegért szállítják az utasokat Nyugat-Európa városai között. Magyarországon egyelőre nem szállnak le, és egyetlen hazai légi közlekedési vállalkozás sem vágott még bele a sikeres újmódi repülésbe. A fapados légitársaságok azonban érdeklődnek a magyar piac iránt, és valami nagy titokban itthon is készül.

Magyarországra egyelőre nem repülnek a fapadosok. Szlovákia már megelőzött bennünket: két belga állampolgár, Christian Mandl és Alain Skowronek megtörte a közép-európai jeget, amikor létrehozta a szlovák fővárosban a SkyEurope fapados légitársaságot, és az idén februárban elindította első járatát Pozsony és Kassa között. Azóta két lízingelt repülőgéppel több mint harmincezer utast vittek Kassára, Poprádra, Prágába, Münchenbe, Berlinbe, Milánóba, illetve vissza, Pozsonyba. A kassai 50 perces légi utazás ára 12 euró, csak egy hajszállal több, mint amennyibe az ötórás vonatozás kerül a két város között.

A SkyEurope utasainak egyre nagyobb hányada, már mintegy harminc százaléka külföldi – nyilatkozta Mandl, aki ezt nem csak az alacsony áraknak tulajdonította. A Pozsonnyal szomszédos Bécs repülőtere, amely évente tizenkétmillió utast fogad, iszonyúan zsúfolt, míg a kétmillió utasra méretezett pozsonyin alig 300 ezren fordulnak meg, és ott ráadásul ingyenes a parkolás. Pozsony alighanem az lesz Bécsnek, ami Gatwick vagy Stansted a londoni Heathrow repülőtérnek. A két, Londonhoz közeli település, Gatwick és Stansted arról lett nevezetes, hogy repülőtereikről szállnak fel egyes filléres légitársaságok gépei, a landolásért sokkal több pénzt inkasszáló Heathrow helyett. Onnan indul például Európa vezető fapadosa, a legtöbb járatot működtető Ryanair, amely nem egészen tíz fontért elviszi utasait Brüsszelbe, Klagenfurtba, Glasgowba, Dublinba, és nem egészen húsz fontért akár Frankfurtba, Triesztbe, Milánóba vagy Genovába is.

Kenyeres János, az egyik hazai magánlégitársaság, az Indicator Rt. elnöke kipróbálta a Ryanair szolgáltatását a London–Graz járaton. – Ételt és italt nem adnak, úgy nyomták be a népet a gépbe, mint a hurkatöltő versenyen a bélbe a tölteléket. Van azért odafenn étel, ital, de csak annak, aki megfizeti – számol be a negyvenperces, 39 eurós utazásról. De nyomban hozzáteszi: Stanstedről Londonba majdnem annyiba került a vonatjegy, mint a grazi repülőjegy. Húszperces késéssel szállt fel a gép, mert addig nem indították, amíg a másik gépük meg nem érkezett. A gépek optimális kihasználása, állandó pörgetése is hozzájárul a Ryanair sikeréhez – vélekedik az Indicator elnöke.

Ami a hazai kilátásokat illeti, Kenyeres szerint hasonló szolgáltatás Magyarországon egyelőre aligha jelenhet meg. Először is azért, mert bizonyos nemzetközi légügyi egyezmények – amelyek csak Magyarország EU-tagsága után vesztik el hatályukat – kizárják ennek lehetőségét. Amellett, mint fogalmaz, hiányzik a fizetőképes kereslet, pedig a fuvarozásnak ez a módja csak akkor gazdaságos, ha a gépek zsúfolásig megtelnek. Ráadásul repterekkel sem állunk jól, mert bár van belőlük vagy negyven az országban, közülük csupán ötöt borít beton, a többi hóban, nagyobb esőben használhatatlan. Ahol beton van, ott sincsenek meg az egyéb feltételek: hiányzik mindenekelőtt a horribilis árú műszeres leszállórendszer, ki kellene építeni a rádióirányítást, a pálya megvilágítását és még sok egyebet. Ámde ezek milliárdos beruházások, és csak hosszú évtizedek alatt térülnek meg. A repterek jobbára önkormányzati tulajdonosai aligha képesek ilyen invesztíciókra. Sármellék és Debrecen repülőterét hamarosan ellátják a szükséges infrastruktúrával, és Kenyeres úgy gondolja, miután csatlakoztunk az EU-hoz, nálunk is meg fognak jelenni az olcsó légitársaságok.

Hallatlan óvatossággal nyilatkozik a légügyi hatóság illetékese, aki attól is elzárkózott, hogy nevét e téma kapcsán közzétegyük. Mielőtt engedélyt adnának fapados járat magyarországi leszállására, egy sor körülményt meg kell vizsgálniuk. Mindenekelőtt azt, hogy miként érintené egy ilyen döntés a Malévot. Megvizsgálandó továbbá, mit tartalmaz a kétoldalú légügyi egyezmény azzal az országgal, ahol a jelentkező fapados céget bejegyezték. Ugyanakkor a csatlakozás után már nem lesz az állam kezében semmilyen eszköz egy ilyen légitársaság magyarországi tevékenységének megakadályozására – tette hozzá.

A nyugat-dunántúliak már ma is gyakran kimennek Grazba, hogy a Ryanairrel folytathassák útjukat. A vidéki repülőterekről hiányzó műszaki feltételek sem jelentenek akadályt, mert Ferihegy nem annyira zsúfolt, hogy ne férne ott el még egy légitársaság. Egyes szakemberek szerint egyáltalán nem biztos, hogy a fapados cégek a hagyományos légitársaságok utasait csábítják el. Inkább azt lehet feltételezni, hogy egy másik közönség – amely korábban szinte egyáltalán nem repült – lesz fogékony az olcsó ajánlatokra.

Úgy tudjuk, hogy már szinte valamennyi fapados társaság próbálkozott Magyarország bekapcsolásával, vagy legalábbis bejelentett ilyen igényt. Ennél is konkrétabban fogalmaztak a takarékos utaztatók a menetrendet egyeztető konferenciákon, ahol már résidőket is kértek a tervezett magyarországi leszállásaikhoz. Egyik sem jutott el azonban odáig, hogy hivatalosan is kérte volna a légügyi hatóság engedélyét.

Ha ez így van, akkor már csak az a kérdés: kié lesz az elsőség Magyarországon? Külföldi vagy hazai cégé? Mert az egyik hazai légitársaság magyar főtulajdonosa – azzal a kikötéssel, hogy sem a cége, sem pedig az ő nevét nem közöljük – tudatta: gazdaságossági és műszaki számítások elvégzése után ezekben a napokban döntenek arról, belevágnak-e az üzletbe.

Ezek szerint tényleg mozgolódás van ezen a téren. Ez mindenképpen jó, bíztató!

Vinnen





Törölt nick Creative Commons License 2002.11.15 0 0 71
Ó kis meglepetés a Ryanairtől.

Ryanair, Europe's only true Low Fares Airline has just
had its most successful half year ever.

To say thank you to the 8 million passengers who flew with
us over the past 6 months, we are giving away 500,000 FREE
flights on our network throughout Europe.

All you have to pay are the taxes

Booking from midnight tonight

only on http://www.ryanair.com The Low Fares Website

Mit mondhatnék?
LOL

Vinnen Creative Commons License 2002.11.14 0 0 70
Charleroi-Treviso-Charleroi:-))
Előzmény: Törölt nick (68)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!