Mielőtt kérdezel valami alapvetőt, ezekre az oldalakra érdemes elnézned:
http://lokoszt.blog.hu/ illetve http://fapadosinfo.hu/
Bankkártyázzunk! - avagy bankkártyák és bankszámlák fapados utazásokhoz:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9198150
offolni itt szoktunk: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9213519
most érkezett a wizztől mail a BUD-DWC menetrendváltozásról (febr eleji utazáshoz), benne a visszaút 21:50 DWC indulás, 03:20 BUD érkezéssel 8 óra 30 perces időtartamú (Larnaca köztes megállót nem említve sem a levélben, sem a honlapon). Felajánlották a szokásos a) átfoglalás vagy b) törlés + 120% wizz-számlán vagy c) törlés + 100% visszatérítéssel opciókat. Most én is gondolkodóba estem, szállásunk még úgysincs, de több mint 8 órát ülni a gépen visszafelé, éjjel, elég kényelmetlen.
ezt picit ki tudnád fejteni kérlek, for future reference?
nekem nem jutott el a meghagyásig, ügyvéddel történő fenyegetésre végül 60 nap után fizettek.
amikor elutasították a fizetési meghagyást, akkor egyből elmentél egy követelés-kezelőhöz? annak volt díja? hogy dolgoznak ők? etc., etc. hasznos infó lehetne :)
Ez elég jól hangzik, egy rövid leírást betehetnél ide róla, már ha van rá időd. Lisszabon nekem nagy kedvenc lett anno mikor egy hétig mászkáltunk ott, Athénban nagyon régen voltam, Prágában tavaly legutóbb, de rettenet turistás már szerintem annak minden nyűgjével, ettől persze gyönyörű. Én kivillamosoztam Zizkovba is egyszer ott, hogy ( viszonylag ) turista- és átverésmentesen tudjam élvezni egy cseh kocsma hangulatát, de mondjuk az úgynevezett Kisoldalon nem olyan vészes már a helyzet mint az óvárosi főtér környékén.
Bécsben meg, ez durva, de 1989-ben voltam mikor még Trabant tetején hozták haza a hűtőládát onnan az emberek:-) Vicces mert az van legközelebb, ilyen az élet.
Ebből lényegesen kevesebbet repülök, sok belőle céges foglalás, mert az én tagságimmal olcsóbb a jegy összesen, mintha az utasnak vennénk meg a tagságit, de van olyan is, hogy csoportos egynapos miatt 3x vagyok rajta az utaslistán :D
De pl jövő héten van egy nagyon jó utazásom, amire büszke vagyok. Péntek egynapos Prága, aztán Bécsből szombaton egynapos Athén, majd vasárnap egynapos Lisszabon és végül hétfőn Pestről egynapos Jeruzsálem.
Gondolom van egy automatikusan müködő programjuk (is), ami a jogos (de általuk elsőre elismerni nem akart) reklamációknál mindig lekéri az utas múltját és adott esetben "bejelez". Aki sokat repült velük egyrészt nyilván nem egy kezdő akit könnyű lepattintani, másrészt remélhetőleg szándékában áll továbbra is őket választani, tehát nem éri meg erősködni, mert csak rosszul jönnének ki belőle. És Matuska1985-nél szép hosszú listát dobhat ki a gép. :)
Lehet tudják, hogy Matuskával nem tanácsos szórakozni :-) Viccet félretéve, tényleg nem kizárt hogy utas és utas között különbséget tesznek, megnézik hogy kinek és mikor fizetnek/nem fizetnek attól függően hogy ki hogy reagál, szimplám emailezget vagy éppen közjegyző által fizetési meghagyást küld.
szerintem van kockázatelemzőjük, aki nagyjából próbálja minimalizálni a felesleges kifizetéseket, miközben azt is elemzi, hogy kinek ajánlatos fizetni.
DWC-ből 0:55-kor kellene visszaérkeznie a gépnek, eddig jó néhány alkalommal 04.00 után landolt. Ez eleve 3+ óra késés, illetve LCA-n nem járna pár eurós keret, amit a gépen levásárolhatnak az utasok a több mint 2 órás késés miatt?
De, amúgy nem is értem, 2 órán túli menetrend változtatás automatikusan lehet törölni, ez három óra, közbenső leszállás. Törölték volna visszakapom a pénz, csendbe maradok, ők újra eladják a jegyet (nyilván lényegesen többért, mint amennyiért én vettem) és mindenki boldog, de hát ha a balhé kell nekik, akkor állok elébe.
Az hogy nem hivatalosan ki van adva az ukáz vezetőség részéről, hogy csak legvégső esetben fizetünk késés esetén vagy akár ilyen esetben is mint jelen eset az szinte biztos, de hogy az egyik alkalmazott ezt így ki is mondja telefonban pont az egyik úgymond "károsultnak" az érdekes. Nyilván nem gondolta át, hogy éppen kivel beszél, esetleg milyen következményei lehetnek a dolognak.
Egyébként gondolom az eljárás ugyanaz mint mikor nem akarnak egy saját hibájukból történt ( mittudomén, mondjuk 5 órás ) késés esetén fizetni, azaz közjegyző, fizetési meghagyás, esetleg ügyvéd is.
Ugye ha első emailre/telefonra vagy akár másodikra fizetnének akkor valószínűleg soha nem olvastuk volna ebben a topikban a közjegyző vagy fizetési meghagyás szavakat:-)
Én amire kíváncsi lennék igazából, hogy egy késés esetén százalékban mennyi utas él kártérítési igénnyel és mennyi lehet aztán ezekből az aki félúton megunja a huzavonát, fenyegetőzést, közjegyzőhöz szaladgálást és hagyja a fenébe az egészet.