Mielőtt kérdezel valami alapvetőt, ezekre az oldalakra érdemes elnézned:
http://lokoszt.blog.hu/ illetve http://fapadosinfo.hu/
Bankkártyázzunk! - avagy bankkártyák és bankszámlák fapados utazásokhoz:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9198150
offolni itt szoktunk: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9213519
Némileg off: Tudja valaki, hogy a reptereken meddig enged be a biztonsági ellenőrzéshez vezető kapu? (Amikor először leolvassuk a vonalkódot) Van egységes limit, pl 20-30 perc indulás előtt?
Roviden annyi, hogy a villamcsapas 1) normal uzemmenetnek minosul es 2) az esetek legnagyobb reszeben nem okoz semmilyen malort sem*, ezert nem tekintheto kiveteles korulmenynek. Mivel angol birosag volt, ezert nem kotelezo ervenyu az EU-ban, de jo iranymutatas, es ez alapjan a behajto birosagra viszi az ugyed.
*ez egyebkent igy van, az en egyetlen villamom Romabol felszallas kozben volt, nagyjabol egy perccel kesobb a kepton mar mondta is hogy nem tortent semmi, megyunk tovabb Santiagoba (a messzebbikbe).
Egyelőre elküldtem egy airside kijelzőről készült fotót, ami 3 óra késést mutat a kapuzárás előtti percekben. Jeleztem, hogy 3 órába nem fér bele a LIS-TLS-LIS karika (amit repült előtte a gép); vagyis kibújt a szög a zsákból, mert a kijelzőn megjelent adattal kvázi elismerték, hogy másik gépet küldenek.
Nem tudom a reptér honnan veszi a várható késési adatokat: kimatekozza, vagy a légitársaság tájékoztatásának van köze hozzá. Utóbbi esetben nőnek a reményeim.
Az említett precedens jogi vagy sima ügyfél-ryan kártérítés eljárásból van? Netán saját "élmény"? Téged (már amennyire) ismerve simán futhattál már bele ilyenbe. ;)
Nem szamit, van ra precedens, hogy a bejovo gep problemaja miatt megiteltek karteritest. Az indoklas az volt, hogy arra (esetunkben a villamcsapott) jaratra vis major, de a gep altal repult tovabbiakra nem, mert szervezessel kivedheto lett volna. SZoval mindenkeppen erdemes nekimenni, es ha nagyon pattintanak, akkor perelni/kiszervezni ceghez.
135 perces késés. 3 foglalás baráti társaságként mentünk. Honlapjukon lead. 1. foglalás: elismerjük a késést, utalunk 10 napon belül itt volt a pénz. 2. foglalás: nem ismerjük el a késést, sorry. Mondom, de hát késett. Hát nem késett annyit. Flightradara előfizettem letöltöttem a járat valós érkezését, képben megküldve, majd válaszként megkapom, h ja bocs elnéztem, utalunk. 10 nap múlva megjött. 3. foglalás: nem ismerjük el, foto megküld, el ismerjük, de mivel nem vagyok benne a foglalásban, ezért csak olyan számlaszámra utalják, ahol az utas a tulajdonos. Megadva egy ilyen számlaszámot, utaltak és 10 napon belül megérkezett. Megjegyezvén, hogy a 2. foglalásban szintén nem voltam benne.
Menetrendileg nincs baj, busz reggel 7-kor 9-kor van és 2 és fél órát ír rá. Szofiában voltam, Nisbe pont annyi a látnivaló... Csak azért megyek, mert Nisből Budapestre repülni nekem fura és ennyi pénzt megér, hogy kiprobáljam :)
Én vagy 18 éve átmentem az érintett határátkelőhelyen, azóta sem felejtettem el a két határállomás közötti völgyszakaszon feltorlódott forgalmat és az ott élő több száz kóbor kutyàt :) azóta persze nyilván konszolidálódott a helyzet valamennyire.
Mindenesetre a két város közötti út jelentős részét elvinné a hétvégének, már ha menetrendileg össze tudod hozni.
Sziasztok! Van valakinek közelmúlt-beli tapasztalata, hogy EU261-es kártérítést hogy lehet kisajtolni a Ryanairből? Gondolom a válasz emailben küldött számlaszámom kevés...
(6,5 órát sikerült produkálniuk. Meg is lepődtem, amikor emailben még késési bizonylatot is kaptam PDF-ben, de csak annyit írnak, hogy kereshetem vele a biztosítótársaságomat.)
Senki nem fogja tudni megmondani, hogy mikor jo megvenni. En mar vettem 6 honappal elotte, volt mikor 3 hettel..Tanacs ha megvetted, nezd meg tobbet...