Mielőtt kérdezel valami alapvetőt, ezekre az oldalakra érdemes elnézned:
http://lokoszt.blog.hu/ illetve http://fapadosinfo.hu/
Bankkártyázzunk! - avagy bankkártyák és bankszámlák fapados utazásokhoz:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9198150
offolni itt szoktunk: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9213519
Roviden annyi, hogy a villamcsapas 1) normal uzemmenetnek minosul es 2) az esetek legnagyobb reszeben nem okoz semmilyen malort sem*, ezert nem tekintheto kiveteles korulmenynek. Mivel angol birosag volt, ezert nem kotelezo ervenyu az EU-ban, de jo iranymutatas, es ez alapjan a behajto birosagra viszi az ugyed.
*ez egyebkent igy van, az en egyetlen villamom Romabol felszallas kozben volt, nagyjabol egy perccel kesobb a kepton mar mondta is hogy nem tortent semmi, megyunk tovabb Santiagoba (a messzebbikbe).
Egyelőre elküldtem egy airside kijelzőről készült fotót, ami 3 óra késést mutat a kapuzárás előtti percekben. Jeleztem, hogy 3 órába nem fér bele a LIS-TLS-LIS karika (amit repült előtte a gép); vagyis kibújt a szög a zsákból, mert a kijelzőn megjelent adattal kvázi elismerték, hogy másik gépet küldenek.
Nem tudom a reptér honnan veszi a várható késési adatokat: kimatekozza, vagy a légitársaság tájékoztatásának van köze hozzá. Utóbbi esetben nőnek a reményeim.
Az említett precedens jogi vagy sima ügyfél-ryan kártérítés eljárásból van? Netán saját "élmény"? Téged (már amennyire) ismerve simán futhattál már bele ilyenbe. ;)
Nem szamit, van ra precedens, hogy a bejovo gep problemaja miatt megiteltek karteritest. Az indoklas az volt, hogy arra (esetunkben a villamcsapott) jaratra vis major, de a gep altal repult tovabbiakra nem, mert szervezessel kivedheto lett volna. SZoval mindenkeppen erdemes nekimenni, es ha nagyon pattintanak, akkor perelni/kiszervezni ceghez.
135 perces késés. 3 foglalás baráti társaságként mentünk. Honlapjukon lead. 1. foglalás: elismerjük a késést, utalunk 10 napon belül itt volt a pénz. 2. foglalás: nem ismerjük el a késést, sorry. Mondom, de hát késett. Hát nem késett annyit. Flightradara előfizettem letöltöttem a járat valós érkezését, képben megküldve, majd válaszként megkapom, h ja bocs elnéztem, utalunk. 10 nap múlva megjött. 3. foglalás: nem ismerjük el, foto megküld, el ismerjük, de mivel nem vagyok benne a foglalásban, ezért csak olyan számlaszámra utalják, ahol az utas a tulajdonos. Megadva egy ilyen számlaszámot, utaltak és 10 napon belül megérkezett. Megjegyezvén, hogy a 2. foglalásban szintén nem voltam benne.
Menetrendileg nincs baj, busz reggel 7-kor 9-kor van és 2 és fél órát ír rá. Szofiában voltam, Nisbe pont annyi a látnivaló... Csak azért megyek, mert Nisből Budapestre repülni nekem fura és ennyi pénzt megér, hogy kiprobáljam :)
Én vagy 18 éve átmentem az érintett határátkelőhelyen, azóta sem felejtettem el a két határállomás közötti völgyszakaszon feltorlódott forgalmat és az ott élő több száz kóbor kutyàt :) azóta persze nyilván konszolidálódott a helyzet valamennyire.
Mindenesetre a két város közötti út jelentős részét elvinné a hétvégének, már ha menetrendileg össze tudod hozni.
Sziasztok! Van valakinek közelmúlt-beli tapasztalata, hogy EU261-es kártérítést hogy lehet kisajtolni a Ryanairből? Gondolom a válasz emailben küldött számlaszámom kevés...
(6,5 órát sikerült produkálniuk. Meg is lepődtem, amikor emailben még késési bizonylatot is kaptam PDF-ben, de csak annyit írnak, hogy kereshetem vele a biztosítótársaságomat.)
Senki nem fogja tudni megmondani, hogy mikor jo megvenni. En mar vettem 6 honappal elotte, volt mikor 3 hettel..Tanacs ha megvetted, nezd meg tobbet...
Az analog fényképezésnél rögzült belém ,hogy minden képen rajta kell lennem.(manapság sok olyan készül amin nem vagyok rajta)A legklasszabb témákról is tudok nagyon hitvány képeket készíteni.Rosszabb amikor utólag jut eszembe ,hogy fényképezni kellett volna.A leges legrosszabb az amikor nem találom egy utazás fotóit ,mint most a 2013-as luxemburgi utam képeit.