Mielőtt kérdezel valami alapvetőt, ezekre az oldalakra érdemes elnézned:
http://lokoszt.blog.hu/ illetve http://fapadosinfo.hu/
Bankkártyázzunk! - avagy bankkártyák és bankszámlák fapados utazásokhoz:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9198150
offolni itt szoktunk: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9213519
Senki nem fogja tudni megmondani, hogy mikor jo megvenni. En mar vettem 6 honappal elotte, volt mikor 3 hettel..Tanacs ha megvetted, nezd meg tobbet...
Az analog fényképezésnél rögzült belém ,hogy minden képen rajta kell lennem.(manapság sok olyan készül amin nem vagyok rajta)A legklasszabb témákról is tudok nagyon hitvány képeket készíteni.Rosszabb amikor utólag jut eszembe ,hogy fényképezni kellett volna.A leges legrosszabb az amikor nem találom egy utazás fotóit ,mint most a 2013-as luxemburgi utam képeit.
Ne is tedd, mert shanyi68 remek leírásokat tett itt közzé, ami manapság sajnos már nagyon ritka. Én például nagyrészt az ő leírása alapján jártam végig Oslót, és nem is csalódtam. Az hogy rajta van a képeken számomra csak azt bizonyítja hogy valóban ott volt és nem képeslapokat töltött fel. Mert korábban erre is volt példa - ha nem is itt.
Nem akarlak megbántani, de van valami végtelenül idegtépő abban, hogy az összes fotó közepén ott feszítesz valami nagyon lazának szánt testtartásban :-D
Londonban 13 évessel majdnem 1 órát elvertünk a határon, akadt kérdés a papír ellenére is gazdagon, meg mindenáron fel akarták hívni a szülőket... Biztos rossz arcom volt :-D Ezt annó írtam, akkor be is raktam a meghatalmazást is, amivel ide-oda mentünk, de többen lefikázták, hogy nem jó :-D Bergamo az kb. EU, senkit nem érdekel, de mindenhova is vittünk mindent, mert úgy a jobb.
Én vittem már unkomámat, sima papírra írtuk, feltüntetve a szülők aláírását és személyigazolvány számukat. Lényeg, hogy mindenki azonosítható legyen, nem a forma érdekes szerintem, de hiába akartam mutatni, nem kérték, nem nézték meg, mert már 11 éves volt és elég nagy ahhoz, hogy tudja mi történik vele. Lehet, hogy ezért. Bergamoba mentünk először és Londonba ugyanezt csináltuk, már 13 volt. Sose kérték.
Rendkívül megtisztel a válaszod végtelenül hálás vagyok érte. Lehet, hogy meglep, de mielőtt ide fordultam volna segítségért:
1. megnéztem a Ryanair szabályzatát. Nem találtam semmit
2. megnéztem a Wizzair szabályzatát. Nem találtam semmit
3. beszéltem a Ryanair-rel chaten, ahogy a kedves Ayomikun Nigériából azt mondta, hogy igen kell és ő ilyen papírt nem tud adni, de fáradjak be a legközelebbi rendőrségre és ott tudnak segíteni.
No ezek után merészeltem ide írni, mert ha beüt az az 1%, amikor épp a check in-es hölgy egy hónapja nem szexelt vagy nem ivott reggel kávét, akkor elég komoly kellemetlenség adódhat belőle.
Fiacskám, biztos, hogy jobb errőben vagyok 71 évesen mint te, és nyugodj meg túl foglak élni. Tudod amíg te azzal foglalkozol, hogy milyen busz jár a 85 ön, én kergetem a 20 éves pipiket Barcelonában, no ez a különbség köztünk, és ez nem kicsi.
> 71 éves nugger vagyok ... Fogok élni még maximum 20 évet
Inkább a gyermekeid és unokáid jövőjén gondolkoznál!
Egyébként magyar statisztikai átlag alapján férfinek jó lesz az a remélt 20 év öt évnek is... Ráadásul a fapados repülők és a buszos külföldi utak miatt, a szűkösre lábterezett székek eredményeként elég sokan meghalnak trombózisban - de ez általában 3 nappal vagy később történik, így az összefüggés többnyire nem kerül be a kórházi papírokba. A repülés amúgy is eléggé egészségtelen a gyors légnyomás-változás, a vibráció és a sugárterhelés miatt.
> Ezekre az utakra, csak fél évente egyszer viszem az asszonyt, mert így én dupla annyit tudok menni. Meg egyébként is látom otthon eleget. Kikerem magamnak, hogy egy seggfej...
Ha ilyeneket leírsz az asszonyról, akkor te vagy az. Ilyen hitványul utoljára az őszödi böszme feri beszélt az "öregecskedő" feleségekről.
> egy környezet védőt, aki szerint káros a repülés
Jelenleg már például az 50 millió lakosú Nagy-Britannia teljes CO2 emissziójának több mint 7%-át okozta a repülés. (Magyarországon még rosszabb lehet a százalékos arány, mert nálunk nincs olyan nagy iparosodás és jólét, mint az angoloknál, ami egy nagy földfelszíni alap emissziót eredményez.)
Ehhez jön még a sugár-hajtóművek NOx kibocsátása és a korom képződés a kerozin elégetésekor.
71 éves nugger vagyok, végre 71 évesen eljutottam oda, hogy már nem csak évente egyszer tudok Mallorcán nyaralni, hanem havonta repulhetek. Ezekre az utakra, csak fél évente egyszer viszem az asszonyt, mert így én dupla annyit tudok menni. Meg egyébként is látom otthon eleget. Kikerem magamnak, hogy egy seggfej mondja meg nekem, hogy mennyit repuljek. Fogok élni még maximum 20 évet, igenis ki fogom élvezni azt. Ha pedig egyszer meglatok az utcán egy környezet védőt, aki szerint káros a repülés úgy fogom seggbe rúgni, hogy a belvárostól elrepul a bal 13 as palyaig.
Gondoljátok át, hogy szükséges-e annyit hiper-mobilitásozni, mert a fapados légicégek abból élnek, hogy kényszeresen utazás-függővé nevelik át az embereket!
A KLM hagyományos légitársaság most felvilágosító kampányt indított arról, hogy az utasok gondolják át, minden esetben tényleg szükséges-e utazni (egyáltalán), és ha igen, megoldható-e az esetleg kis kényelmetlenség árán kötöttpályás útvonalon (vasúton) vagy akár autóval, busszal és más, a repülőnél környezetkímélőbb módokon.
"Akkor most várnám Gulyás Gergely nyilvános kirohanasat, hogy mennyire is bünteti a Tunézia légitársaságok, és a Magyar utazási irodát, valamint a 24.hu és az index. hu uszító cikkeit a Tuneziai légitársaság és a Magyar utazási iroda ellen, valamint a frocsogo Facebook bejegyzéseket.
Bezzeg ha a Wizzair és a Ryanair csinált volna ilyet..... Egyenlő mérce, aha😂😂😂"
Tegyünk már különbséget a két dolog között.
1., A wizzair és a ryanair EU-s légitársaság.
2., Ráadásul ezek részben budapesti bázisúak.
3., Ráadásul ugye a szállított utasok jelentős része magyar.
4., Senkit sem érdekel nálunk sem, hogy a Volotea Nizza-Bordeaux járata kimaradt és 170 francia utas
Nizzában maradt..…. Minket se érdekelne ha a tunis-air marokkóiakat hagyna ott valahol,
5., Tunéziai légitársaságnál nem nagyon van jogi alap büntetni (mármint állami szankció)
6., A magyar utazási irodát el lehet meszelni, HA! nem tett meg mindent azért,
hogy a szabályok szerint megoldja a helyzetet.
7., Tunéziát pánikszerűen hagyják el a külföldiek az újabb robbantások után, így gondolom ez sem sokat segít...
8., Utazási irodával mentek, tehát ők BIZTOSAN kapnak valamit (árengedményt, kártérítés stb.), a ryan - wizz utasok majd a bíróságon talán......
Ugyanakkor egy fontos megjegyzés:
Tunézia nem London, vagy Frankfurt!!!
"A fogyasztóvédők közleményükben ugyanakkor emlékeztetnek, hogy érdemes az úticél megválasztása előtt tájékozódni a Külgazdasági és Külügyminisztérium internetes honlapján, ahol például Tunézia is szerepel a II-es kategóriába tartozó, azaz a "Fokozott biztonsági kockázatot rejtő országok és térségek" között, ami azt jelenti, hogy az érintett ország fokozott biztonsági kockázatot rejt és utazásra egyáltalán nem javasolt."
Azért az nem ugyanaz......
"Bár azt pozitívumként értékelik a fogyasztóvédők, hogy a helyi idegenvezető próbál segítséget nyújtani a kint rekedteknek, de a FEOSZ szerint az utazási irodának kártalanítania kellene az érintetteket."
Tehát itt folyamatos kommunikáció van, és megoldásokat keresnek......
AZért mondjuk ők sem állnak a feladatuk magaslatán, de legalább próbálkoznak.