Mielőtt kérdezel valami alapvetőt, ezekre az oldalakra érdemes elnézned:
http://lokoszt.blog.hu/ illetve http://fapadosinfo.hu/
Bankkártyázzunk! - avagy bankkártyák és bankszámlák fapados utazásokhoz:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9198150
offolni itt szoktunk: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9213519
2., Aztán a Dubai - sydney sokszor 170 körül van.....
Vagy
1., Kocsival Zágráb
2., Emirates qatar visz onnan sri lankába, maldiv szigetekre 150-ért
3., onnan Kuala Lumpur 40-50
4., Innen Sydney néha 50-60....
Igaz ez már 250, na de a megállók.....:-)
Szóval azért van,
de a legjobb körberepülni a világot 250 e ft-ból….
Pl.
1., bp- barcelona
2., barc. - LA
3., Oakland - sydney
4., Sydney - kuala lumpur
5., KL - Delhi (vagy más indiai város)
6., Delhi - Dubai-
7., Dubai - Bp.....
:-)
Megkérdeztem a lányom a scouttal kapcsolatban:
1., Ryanesen vagy még inkább kicsi lábtér
2., Ülés nem dönthető
3., A falap kicsit tulzás volt, normál ryan ülésre kell készülni, talán kicsit keményebb üléspozival
4., a karfán volt az összes gomb, így ott nem lehet a kezed tartani, mert két percenként hívod a sztyuvit
5., Fülhallgató csatlakozás nem volt gond (rosszul emlékeztem, a gombok jelentik a gondot)
Viszont a singapúri Chiangi reptér a világ egyik legérdekesebb reptere, legkülönlegesebb reptere, tehát ott átszállni sok órában ott lenni sem gond.....
Köszi a választ. Scoot-ot Ausztráliába nézegettem, akkor lélekben felkészülök rá hogy nem lesz egy joyride. De valamit valamiért, más nem nagyon fog 180e Ft-ért elvinni oda (és még ők se mindig). Azt tudod esetleg hogy az ülés legalább dönthető volt-e?
Azt nem értem, hogy a wizznek van kb negyedévente 600 millió eur bevétele.
Évente 2,5 milliárd eur.
Az kb 800 milliárd forint.
Ebbe hogy nem fér bele az, hogy ebben az esetben, amikor egyértelműen ők a
hunyók (ugye itt nem 10 utas maradt le, nem 30 mint Bécsben, hanem mindenki, és nem időjárás miatt kell Pozsonyban leszállniuk, ezt konkrétan elszúrták, pár évente van ilyen, nem heti-havi probléma) fogják magukat, és egy normális hotelbe elvitetik az utasokat.
Ok, a közeli olcsó hotelekben kaptak néhányan helyet, mások nem.....
Reggel London és Budapest között van 4 járat, 15-ig 8 járat....
megáll kb 15-20 millióból. ÉS AKKORA POZITÍV REKLÁMOT KAPNAK, HOGY CSAK NA!
Nagyobbat, mintha vettek volna ennyiért felületet.
Még azt is mondhatnák, hogy ha Mi hibázunk akkor lám ilyen korrektül járunk el, ha más hibázik
(ezt mondják a többi esetre) akkor ugye nem mi vagyunk a felelősök....
Csak rajtam buknak kb évi egy-két százezer ft-ot.
Persze ez 91 %-os töltöttség mellett nem bukás mert van ott más jelentkező ugyanarra a jegyre.
De az ilyen hírek hallatán szerintem sokan elgondolkodnak azon, hogy megéri-e az olcsóbb jegy a stresszt.
Logikusan a 18 éves lányomnak ez nem gond, aludt már Berlini reptéren is...
De amikor 4 gyerekkel foglalunk, akkor én ezek miatt zárom ki a Wizzt. 10-12 éves gyerekkel 6 főnek, ez a buli hotellel kb 2-300 e ft., vagy reptéren alvásos, drága kajálós probléma.
Reptéri parkolás, munkahelyi szabi, stb. már csak hab a tortán.
A végén az utasok többsége ráadásul ma már ki tudja követelni a kártérítést.
Régebben a többség erre legyintett volna, de ma elég a web előtt megadni az adataidat
egy-egy komolyabb ezzel foglalkozó cégnek, és többnyire megkapod a lét....
Pár éve túltöltöttek egy járatot, amin a sógorom utazott volna.
Odamentek az utasokhoz és feltartottak három papírt (taxi voucher, hotelfoglalás, 250 eur-s vocher repjegyre, még csak nem is pénz!!) és megkérdezték, hogy kinek lenne kedve csak holnap utazni ezekért cserébe. 10 perc múlva meg volt oldva az összes tultöltött hely problémája. Se újsághir, se balhé, sőt valszeg pár utast még meg is nyertek maguknak.....
Lehet hogy a lufi otthagy londonban, de hogy fizeti a szállodát, taxit, mindent, majd sűrű bocsánatkérések közepette másnap reggel egy járattal elindulok Budapestre az tuti....
Érdekes dolog az ott hagyás. Közvetlen ismerősök többet utaznak fapadossal, mint mással, de egyelőre Lufi / BA satöbbi vonalon sokak több szopolás volt. Air Francenál meg az a ritka, ha nem hagyják el a csomagot :-)
Most repültünk vele Kutaisiba (mert ugye más nem repüli).
SOHA TÖBBET. Az új gépeken akkora a lábtér, hogy ha a fenekem nekinyomom
háttámlának, akkor pont befér a lábam. EZ volt minden eddigi utazásom
legszarabbika. És mire visszafele megvettem volna a nagyobb lábteret
(kényszer a 190 centimhez) elfogyott..... Még pénzért sem tudtam jobb helyre ülni...…
És még azt is leszarják, ha otthagynak valahol.
Én csak akkor repülök velük, ha nincs más.
Még a ryant is szivesebben választom adott útvonalon akár kicsit drágábban is...
Sőt, mostanra ott tartok, hogy inkább nem megyek oda, ahova velük kellene, ez a grúz út
egy baráti kör által megálmodott út volt, ahol igazodtam a többiekhez. Ez kivétel, de már meg sem nézem a kínálatukat. Tudod 4 gyerekkel nem vicces ha otthagynak valahol. Ezt a bécsi lekésést is képesek voltak úgy aposztrofálni, hogy ők 5 helyen szállították be az utasokat, csak azok voltak a bénák...… Persze össz vissz 40 utas egyszere béna, amúgy meg szinte senki.
Egy légitársaság tévedhet, de ez a pökhendiség a korai ryanes időkre emlékeztet..
Igen azzal repülik, a scouttal meg az volt a gond, hogy
kicsi a lábtér (na most a 170 centis lányomnak kicsi, nem nekem,,,,)
a karfába volt építve a fülhalgató dugasza olyan módon, hogy ha a melletted ülő azt használja, akkor a karját senki se tudja rátenni.... meg volt még pár....
De lehet hogy a Berlin Szingapúr útvonal 11 órája, meg visszafelé a Szingapúr Athén 11 órája volt sok ebből.....
A lányom szerint (repülte az összes komolyabb európai fapadost) igazi fapados volt. Ülőlap fából rajta valami szövet, de ezt lehet hogy a harag mondatta vele.......…
Igaz, akkor repült vele a lányom meg az anyósom, amikor a Bali fele tüzhanyo-kitörés volt, és egyedül
a scout szállt fel a Szingapúr - Bali útvonalon..... Egész éjszaka azt néztük, (flightradar) hogy mi van a géppel....
A teljes képhez az is hozzátartozik, hogy egy Bp-Berlin-Szingapúr-Bali-Szingapúr- Athén-Budapest sort 150 e ft-ért kihozni csak így lehetett....
nehéz azért ezt a sorrendet felállítani, vagy nem tudom.
nekem a wizzair nem lehet a legrosszabb. igaz, CRL-en engem pont otthagytak és épp megy a kötélhúzás, mert nem akaródznak fizetni. persze remélem, hogy a végén fognak (költségtérítést, nem kártérítést). viszont ettől függetlenül 3-4- ezer forintokért eljutottam izgalmas és jó helyekre, ennél egy Lufthansa minimum 10x drágább. nyilván 25-30 ezerért nem mennék a Wizzel, ha a Lufi 35 ezerért visz ugyanoda. pl. ezért mentem Dublinba a németekkel.
de a filléres jegyekért el kell viselni dolgokat. ezzel nincs is semmi gond, kényelmetlenségek vannak, ez van.
csak ne hagyjanak lógva a semmi közepén, éjszaka, segítségnyújtás nélkül :)
Nem akartam vitát kelteni, csak jelezni, hogy közelítenek egymáshoz egyes esetekben az árak.
A klm-et végül azért választottuk, mert ketten utaztak és a másik fél nem utazott még fapadossal.
A lányom szerint abszolút megérte, a személyzet, a lábtér, és az érzet miatt, hogy nem sz...ják le ha valami baj
van. (lásd az elmúlt hónapok kb 4-5 ilyen híre). 18 éves lány repül egy olyan egyetemre, ahol várják őt, meegszervezett egyetemi bemutakozóval, stb. Na innen elkésni.... Természetes volt, hogy nem kockáztatunk.
A klm nem dobálja szét az utasokat.
Az elmult egy évben repültem Wizz-el, Ryannel, Levellel, Lufthansával, a család más tagja repült KLm-el, Scouttal. Easyjettel.
A beszélgetéseink alapján a sorrend összesítve legrosszabbtól a legjobbig...
wizz
scout
ryan
easy
level
Klm
Lufthansa
DE!!! lábtér alapján a sorrend
wizz
Lufthansa (!)
ryan - scout
easy
KLM
Level (!!)
Igen magasan a Levelben volt a legtöbb helyünk
És igen a Lufthansa bostoni járatán nem volt annyi lábterem, mint a ryanen!!!
Persze a Lufi fedélzeti szolgáltatása nekem nagyon bejött (mondjuk swiss-el vagy emirates-el még nem utaztam)
A fapados is már csak bizonyos tekintetben fapados (szolgáltatások),
mert a lábtérben már egyformák....
Persze nekem 190 cm-el nem mindegy néhány centi...
Az azert eleg szomoru, hogy az elso oldal jelenleg 30 komment, abbol 15 letiltott hozzaszolo (esetunkben raadasul egyetlen szemely). Igy (is) kopnak ki a regi motorosok.