Mielőtt kérdezel valami alapvetőt, ezekre az oldalakra érdemes elnézned:
http://lokoszt.blog.hu/ illetve http://fapadosinfo.hu/
Bankkártyázzunk! - avagy bankkártyák és bankszámlák fapados utazásokhoz:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9198150
offolni itt szoktunk: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9213519
Lehet hogy a lufi otthagy londonban, de hogy fizeti a szállodát, taxit, mindent, majd sűrű bocsánatkérések közepette másnap reggel egy járattal elindulok Budapestre az tuti....
Érdekes dolog az ott hagyás. Közvetlen ismerősök többet utaznak fapadossal, mint mással, de egyelőre Lufi / BA satöbbi vonalon sokak több szopolás volt. Air Francenál meg az a ritka, ha nem hagyják el a csomagot :-)
Most repültünk vele Kutaisiba (mert ugye más nem repüli).
SOHA TÖBBET. Az új gépeken akkora a lábtér, hogy ha a fenekem nekinyomom
háttámlának, akkor pont befér a lábam. EZ volt minden eddigi utazásom
legszarabbika. És mire visszafele megvettem volna a nagyobb lábteret
(kényszer a 190 centimhez) elfogyott..... Még pénzért sem tudtam jobb helyre ülni...…
És még azt is leszarják, ha otthagynak valahol.
Én csak akkor repülök velük, ha nincs más.
Még a ryant is szivesebben választom adott útvonalon akár kicsit drágábban is...
Sőt, mostanra ott tartok, hogy inkább nem megyek oda, ahova velük kellene, ez a grúz út
egy baráti kör által megálmodott út volt, ahol igazodtam a többiekhez. Ez kivétel, de már meg sem nézem a kínálatukat. Tudod 4 gyerekkel nem vicces ha otthagynak valahol. Ezt a bécsi lekésést is képesek voltak úgy aposztrofálni, hogy ők 5 helyen szállították be az utasokat, csak azok voltak a bénák...… Persze össz vissz 40 utas egyszere béna, amúgy meg szinte senki.
Egy légitársaság tévedhet, de ez a pökhendiség a korai ryanes időkre emlékeztet..
Igen azzal repülik, a scouttal meg az volt a gond, hogy
kicsi a lábtér (na most a 170 centis lányomnak kicsi, nem nekem,,,,)
a karfába volt építve a fülhalgató dugasza olyan módon, hogy ha a melletted ülő azt használja, akkor a karját senki se tudja rátenni.... meg volt még pár....
De lehet hogy a Berlin Szingapúr útvonal 11 órája, meg visszafelé a Szingapúr Athén 11 órája volt sok ebből.....
A lányom szerint (repülte az összes komolyabb európai fapadost) igazi fapados volt. Ülőlap fából rajta valami szövet, de ezt lehet hogy a harag mondatta vele.......…
Igaz, akkor repült vele a lányom meg az anyósom, amikor a Bali fele tüzhanyo-kitörés volt, és egyedül
a scout szállt fel a Szingapúr - Bali útvonalon..... Egész éjszaka azt néztük, (flightradar) hogy mi van a géppel....
A teljes képhez az is hozzátartozik, hogy egy Bp-Berlin-Szingapúr-Bali-Szingapúr- Athén-Budapest sort 150 e ft-ért kihozni csak így lehetett....
nehéz azért ezt a sorrendet felállítani, vagy nem tudom.
nekem a wizzair nem lehet a legrosszabb. igaz, CRL-en engem pont otthagytak és épp megy a kötélhúzás, mert nem akaródznak fizetni. persze remélem, hogy a végén fognak (költségtérítést, nem kártérítést). viszont ettől függetlenül 3-4- ezer forintokért eljutottam izgalmas és jó helyekre, ennél egy Lufthansa minimum 10x drágább. nyilván 25-30 ezerért nem mennék a Wizzel, ha a Lufi 35 ezerért visz ugyanoda. pl. ezért mentem Dublinba a németekkel.
de a filléres jegyekért el kell viselni dolgokat. ezzel nincs is semmi gond, kényelmetlenségek vannak, ez van.
csak ne hagyjanak lógva a semmi közepén, éjszaka, segítségnyújtás nélkül :)
Nem akartam vitát kelteni, csak jelezni, hogy közelítenek egymáshoz egyes esetekben az árak.
A klm-et végül azért választottuk, mert ketten utaztak és a másik fél nem utazott még fapadossal.
A lányom szerint abszolút megérte, a személyzet, a lábtér, és az érzet miatt, hogy nem sz...ják le ha valami baj
van. (lásd az elmúlt hónapok kb 4-5 ilyen híre). 18 éves lány repül egy olyan egyetemre, ahol várják őt, meegszervezett egyetemi bemutakozóval, stb. Na innen elkésni.... Természetes volt, hogy nem kockáztatunk.
A klm nem dobálja szét az utasokat.
Az elmult egy évben repültem Wizz-el, Ryannel, Levellel, Lufthansával, a család más tagja repült KLm-el, Scouttal. Easyjettel.
A beszélgetéseink alapján a sorrend összesítve legrosszabbtól a legjobbig...
wizz
scout
ryan
easy
level
Klm
Lufthansa
DE!!! lábtér alapján a sorrend
wizz
Lufthansa (!)
ryan - scout
easy
KLM
Level (!!)
Igen magasan a Levelben volt a legtöbb helyünk
És igen a Lufthansa bostoni járatán nem volt annyi lábterem, mint a ryanen!!!
Persze a Lufi fedélzeti szolgáltatása nekem nagyon bejött (mondjuk swiss-el vagy emirates-el még nem utaztam)
A fapados is már csak bizonyos tekintetben fapados (szolgáltatások),
mert a lábtérben már egyformák....
Persze nekem 190 cm-el nem mindegy néhány centi...
Az azert eleg szomoru, hogy az elso oldal jelenleg 30 komment, abbol 15 letiltott hozzaszolo (esetunkben raadasul egyetlen szemely). Igy (is) kopnak ki a regi motorosok.