Mielőtt kérdezel valami alapvetőt, ezekre az oldalakra érdemes elnézned:
http://lokoszt.blog.hu/ illetve http://fapadosinfo.hu/
Bankkártyázzunk! - avagy bankkártyák és bankszámlák fapados utazásokhoz:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9198150
offolni itt szoktunk: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9213519
En mar a megnyitaskor (elso LOT jaratra varakozas kozben) azon gondolkoztam, minert nem lehet az utlevelvizsgalatot attenni a B-C hatarra (gyakorlatilag a molo elejere), es a B kapukat "Schengenizalni".. Nyilvan ehhez az kellene, hogy a D kapukon is legyen hid, az meg penzbe kerulne.
Most mindenki gondolkodjon el, hogy ki volt az egy évvel ezelőtt, aki folyamatosan temette a fapadosokat itt, aztán kivágták innen. Aztán olvassa el a mostani vészmadár hozzászólásait különös tekintettel a "Megkérdeztük a polmodit" topicba beírt hozzászólását és aztán egyértelmú lesz, hogy kár vele vitatkozni.
azért nem a nyuggerek a fő tulajdonosok... a 2A terminál bővítése, pontosabban az új 3-as terminál sajnos még tervezési fázisban van, miközben a forgalom évről évre gyorsan növekszik. a terminál előtti parkoló pedig úgy tűnik, hogy még évekig használhatatlan lesz. azaz belátható időn belül marad a mosdók csinosítása... meg egyéb látszattevékenység.
köszi a tippeket. az Italót nem ismertem, pedig azt hittem, rutinos utazó vagyok :) igaz, vonatozni nem sokat szoktam. jó tipp!
a vonatjegyek árait figyeltük, és előre valóban olcsóbb lett volna, de egyrészt csak az utolsó napokban konkretizálódtak a tervek (szállást is csak akkor foglaltunk), ezért nem tudtuk, mikor hová megyünk. másodsorban a legolcsóbb jegyek általában nem flexik, ezért egy késés esetén elvesztettük volna őket, ezt sem akartuk megkockáztatni.
Az 50%-os haszonkulccsal dolgozó reptérnek talán beleférhetne egy kicsit "gazdaságtalan" működés is, bár szegény kanadai nyugdíjasoknak akkor meg kellene elégedniük 45%-kal.
Ferihegy forgalmának a felét a fapadosok adják. Fele forgalmat nem bírna el az 1-es terminál. Amúgy meg balfasz módon újították fel annak idején, aki emlékszik rá hogy néz ki, az tudja, hogy a 10 kapu mission impossible, hogy egyszerre működjön, kb. 4 kapu a realitás, de már akkor is tömve van a terminál.
Kiegészítésként persze működhetne mondjuk ryanair terminálként, azt a forgalmat még talán elbírná, viszont akkor joggal háboroghatna a többi légitársaság, hogy nekik miért kell a drágább terminált használni.
Az átmeneti megoldás az lehetne, hogy a C-t megnyitnák non-schengenként is, mert jelenleg eléggé kong az ürességtől. Az meg, hogy az MGH-nak nincs elég busza nem kifogás, vegyenek.
Viszont nem lesz semmi, hacsak a kormány valóban nem keményít be, mert a reptérnek egy a fontos, minél több pénzt kilapátolni belőle.
rendeletről nem tudok, csak szóbeszédről... ha idelinkelnéd... de ha lenne, az is módosítható egy perc alatt...
anno valóban azért épült a bádogváró, hogy a fapadosok ne kapjanak terminálos kiszolgálást, de azóta akkorát nőtt a forgalom, hogy a jelenlegi A terminál aligha tudná kiszolgálni a fapadosokat.
Nyugi :-) A fapados modellé a jovo, nem veletlenul alkalmazkodnak a legacyk is ehhez. A ryan kb egymilliard euros profitja sem fog elolvadni. Vagy ha ilyen jol tudod, akkor shortold a reszvenyeit, es multimilliardos leszel :-)
A budapesti badogvaros - szerintem - egyelore maradni fog, mert mostanra mar akkora a forgalom, hogy azt az A terminal nem birja kezelni. Utashíd nem lesz, illetve most is idonkent van reggelenkent a B-n, amikor az MGH mar nem tud elegendo buszt/lepcsot kiadni.
Hát igen, mikor egy 10kg poggyászért kezdetben 6.000 Ft-ot kérnek, most meg már van olyan desztináció, ahol 17.000 Ft. Holnap után megyünk nyaralni négyen gyerekkel. Ülőhelye 32.000 Ft lett volna. Inkább nem vettem, most becsekkolva én fogok a gyerek mellett ülni, az anyja 8 sorral a nagyanyja meg 15 sorral hátrébb. Ez van... Én már rég, ha két opció van, akkor Ryanair.
az utóbbi időben, ha fapadossal, akkor valahogy mindig wizz-zel repültem, csak az idén már össze sem tudom számolni, hogy mennyi alkalommal. és mindig csak alapjeggyel, aminek eredménye, hogy az utazások kb felénél szétültettek. és miután az utazásaink döntő többségében tudtunk alkalmazkodni a jó árakhoz, ezért igencsak olcsón repültünk. ehhez viszonyítva minden plusz irreálisan drága lett volna. hétfőn, pontosabban kedden 0:35 helyett 1:15-kor landolt a gép, és így kénytelen voltam taxizni, ami persze ha nem is sokkal, de többe került a TLV-BUD jegyárnál (7500 Ft).
A " ingyenes "wizz pontok akkor lennének ingyen, ha nem fizetnél zárlati díjat és éves kártyadíjat !
Természetesen. Nekem ettől függetlenül jelentős haszonnal zárult az elmúlt tizenx évben a wizz kártya, bőven több jött vissza, mint amennyit ráköltöttem a kártyára. Az utóbbi időszakban a bookingos visszatöltések is jelentős kreditmennyiséget generáltak.
A " ingyenes "wizz pontok akkor lennének ingyen, ha nem fizetnél zárlati díjat és éves kártyadíjat ! Amíg sokan megveszik a kiegészítő szolgáltatásokat ,az alapjegyet nem fogják piszkálni !
15 éve utazom fapadosokkal, soha semmilyen komolyabb gondom nem volt velük, nem hagytak ott sehol, nem hagyták el a böröndömet, kis késéseken túl teljesen elégedett voltam azzal, amit kaptam. Nem vitás, hogy a fapados forradalomnak köszönhetően jutottam el repülővel egy csomó helyre, és nyílt meg a világ egy csomó honfitársunk előtt. Az utazásaim jelentős részét wizzel tettem meg, ennek több oka volt. Az egyik az, hogy a Ryan úticélok - főleg a korai időszakban - nem voltak annyira szimpatikusak (Hahn, Bréma, angol vidéki repterek, stb.) , mint a Wizzesek, másrészt a kezdetek óta volt wizz kártyám, rengeteg pontköltéssel, mondhatni, a kártyával elköteleztem magam a cég mellett is valamennyire. Ez a gyakorlatban azt jelentette, hogy ugyanolyan jegyárnál a wizzt preferáltam a ryannel szemben. Ez a gyakorlatban azt jelentette, hogy 2004, a wizz születése óta mindössze 4 év volt, amikor nem velük volt az adott évben a legtöbb felszállásom, kétszer a Sky Europe vitte el ezt a címet, kétszer pedig hálózatos légitársaság.
Wizz kártyám továbbra is van, de egyre kevésbé van kedvem a Wizzt választani. (tegnap is vettünk jegyet, ott is a pontokból történő "ingyenes" fizetés döntött a Wizz mellett, a Ryan ellenében). Ennek oka, hogy a kiegészítő szolgáltatások olyan áron vannak adva, ami egyrészt borzasztóan elhúzza a jegyárat, másrészt francnak van kedve oda-vissza fizetni 20 ezret azért, hogy hárman egymás mellett ülhessünk. A Ryannél ugyanez a költség összehasonlításképpen 2800+a jegyárba beépített plusz, de a lényeg az, hogy az adott termék nem éri meg 20 ezerért. A Wizz Air a teljes jegyárat nézve drága lett, mondjuk ki. Persze lehet mondani, hogy kibírja az ember azt a két órát, de amíg kisgyereke van, addig ő szívesen ülne mindkét szülője mellett, de leginkább ablaknál.
Szívesen adok pénzt a helyfoglalásért, értem, hogy ez a jövő, de a 20 ezer forint oda vissza egyértelműen eltúlzott ár, összehasonlítva az alapjegyárral és a konkurencia jegyárképzésével. A Ryan sokkal jobban megtalálta ezeket az arányokat álláspontom szerint, náluk már-már olcsónak is mondható ez a szolgáltatás. Olyan a Wizznél ez a 20 ezer forintos ülésár, mint amikor az étteremben ennél egy salátát is, aztán meglátod, hogy az uborkasaláta 1390, és elállsz tőle.
Tudom, működik a rendszer, folyamatosan növekszik a kiegészítő szolgáltatásokból a bevétel, de pszichológiailag (számomra) rosszul néz ki, hogy a teljes jegyár elemei miből és milyen arányban állnak össze. Nem az jön le, hogy milyen jó olcsó a jegy, ha nem veszek mindenféle extra dolgot, hanem az, hogy a jegy nem végtelenül olcsó, a kiegészítő szolgáltatásokkal meg értelmetlenül drága. Szumma szummárum, a Ryan, a sok-sok útvonallal (10 év után végre felfedezték az általam sokszor hiányolt Dél-Franciaországot) és az olcsóbb áraival sokkal versenyképesebbnek tűnik nálam a következő időszakban.
Alternatív reptéri buszozásról a visszaútnál mesélek.
Kíváncsi vagyok mikor fejezik már be a bolognai reptérre menő monorailt. Utoljára két éve használtam a bolognai repteret, akkor is kész volt már a pálya része. Legutoljára 2019 júniusára ígérték, de ennek fele eltelt, és még nem nyílt meg, a hivatalos honlapon sincs pontos dátum.
Két lehetőségünk volt, a Frecciarossa Firenzébe
Igazából három lehetőség van, mert Italoval is el lehet menni Bolognából Firenzébe. Ha valaki nem ismerné, az Italo az állami Trenitalia versenytársa a nagysebességű vasúti piacon. Aki az olasz főtengelyeken vonatozik, mindenképp érdemes őket is megnéznie, a trenitalia honlapja nem dobja fel őket, a saját honlapjukon kell megnézni.
mert 40 euró helyett csak 16 volt a jegy.
Az olasz vasút dinamikus árazású, ha hamarabb veszel jegyet, az olcsóbb. Ezek menettérti árak? Mert akkor nem rosszak.
Firenze nekem sem jött be, amikor ott voltam, semmi extrát nem adott a város, Bolognát sokkal jobban szeretem. A ferde tornyokba mindenképp menjetek el valamikor, megéri. (Bolognában)