Mielőtt kérdezel valami alapvetőt, ezekre az oldalakra érdemes elnézned:
http://lokoszt.blog.hu/ illetve http://fapadosinfo.hu/
Bankkártyázzunk! - avagy bankkártyák és bankszámlák fapados utazásokhoz:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9198150
offolni itt szoktunk: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9213519
FR 2620, szombat hajnalban kifelé. A gép korán indul, korán kell kelni hozzá, gyerek még nem kelt ilyen korán, előző este az izgatottságtól viszont nem is tud aludni. Simán kipattan a szeme, nincs probléma. A reptéren rutinosan átsuhanunk, nem sorára eljön majd az idő, amikor már nem fog tudni a gyerek mindenhol automatikus fast tracket biztosítani. Ezzel viszont biztonsági ellenőrzésnél nincs probléma, először az útlevél ellenőrzésnél toppanunk meg, komoly sorok minden ablaknál. A gép a C folyosó egyik kapujából indul, az útlevélsor hosszát többen elmérték, folyamatosak a futó emberek mellettünk, főleg London felé. Ha jól láttam, volt lemaradó is.
A gép tele van, többségében magyar a személyzet, az utasok között fele-fele lehet a magyar és az izraeli. Az út eseménytelen, a pilóta valahol Rodosz felett angolul szól az utasokhoz röviden. Leszállás Ovdára. Ovda az elmúlt időszakban látott legkisebb reptér, érkezéskor pár rissz-rosszul összetoldott konténernek tűnik, a belső teret zászlókkal próbálták feldobni.
Az útlevél ellenőrzésnél belépéskor rossz sort fogunk ki, lassan halad, az ablaknál állók semmilyen szinten nem tudnak angolul, vissza kell hívni társaságból valakit, nem egyértelmű, ki melyik ablaknál áll.
A reptérről Eilatba az Eilat shuttle-t választottuk, nagyjából pont az egyik megállójánál lakunk, úgy gondoltuk, hogy jobb azzal menni, mint beérkezni a buszállomásra, onnan meg taxizni. A shuttle elvileg minden repülőhöz külön jön, foglalni is így kell, gyakorlatban még két gépet megvárunk, vagy 50 perc késéssel indul el a busz. Állítólag gyakori, hogy így közlekedik. Várakozás közben az egyik utastársunk kissé felpaprikázva megkeresi a sofőrt, jelezve neki, hogy a városba menni 282-es buszból már három elment közben, és több, mint félórát késünk, a válasz annyi, hogy menjen azzal, pénzt nem kap vissza soha.
Indulás után a busz teljesen ok, halad szépen befelé.
Eilat ma szerintem az a város, ahol egy főre a legtöbb repülőtér jut, a katonai reptérként funkcionáló, sivatagban elhelyezkedő Ovda mellett, a városközpontban is megvan az egykori Eilat reptér, sok-sok belföldi járattal, de január végén megnyitott a várostól északkeletre az új Ramón nevű nemzetközi reptér is. Az új reptér a nevét két Ramónról kapta, apa-fia, az apa Izrael első és egyetlen űrhajósa volt, aki a Columbián halt meg, fia pár évvel később vadászrepülővel zuhant le.
Az új reptér megnyitása azt eredményezi, hogy a másik kettőn megszűnik a személyforgalom, Ovda március 31-én, Eilat március 18-án zár be. Az új reptér komolyabbnak tűnik elődeinél, a Ryanair poznani járata már oda jár most is.
Az új reptér némi fennakadást is okozott az utazásunkban, autót béreltünk, amit Eilat reptéren akartunk felvenni, de kissé meglepődtünk, hogy nem találtuk ott a kölcsönzőt. Kiderült, hogy az Europcarnak a város szélén van az irodája, és ott esett le, hogy valószínűleg foglaláskor sikerült az eilati régi reptér helyett az újra foglalni. Mindegy, megoldottuk, a városszéli irodában kaptunk egy upgradelt autót.
Hazafelé kifelé Ovdára ismét a shuttle vitt ki minket, a buszon ugyanazok az utastársak, mint befelé, a busz ezúttal csak félórát késik. A sofőr elnézést kér a késésért, bár az indok, hogy túl elfoglalt volt, kissé meglepő volt :D
A reptéren tel avivi tapasztalat alapján hosszas kérdezősködésre számítok, a muszlim országbeli pecséteim az útlevélben némi fennakadást okozott. Ehelyett, mint kés a vajon suhanunk át, odabenn a napi négy géphez képest meglepő szolgáltatási szinttel. A gép nincs tele 70%-os kihasználtság van, fél órás késéssel indulunk. Az ok, hogy az egyik utas - pont mögöttünk ül - annyira rettegett a repüléstől, hogy a sztyuvikkal történt többszörös konzultáció után végül leszállt. Hazafelé ellenszél, négyórás út, az útlevél ellenőrzés uniós részénél egy ablak nyitva, hosszú sor. A határőr előreint minket a gyerekkel, élünk vele, majd irány haza.
már csak azt nem értem,hogy miért nem kaptam meg ezt az ajánlatot, ha feliratkoztam a hírlevelükre, bár a wicc se küldi sohase,mert gondolom Te így kaptad
Sziasztok, Iberia Expressről van valakinek tapasztalata? Kézipogyó mellé engedett egy 'personal item', de ez nekem nem egyértelmű. Például Ryanről két kézivel "átszállva" a kis hátizsák bele fog férni ebbe a kategóriába?
MLepje meg kedvesét egy nőnapi utazással és mi segítünk a parkolásban.
Foglaljon online parkolást CSAK 2019. március 8-án és parkoljon kedvezményesen közvetlenül a Repülőtéren, Holiday Parkolónkban* !
1-5 nap parkolás esetén: 3 900 Ft
6-10 nap parkolás esetén: 5 900 Ft
Foglalási időszak: 2019. március 8. 00:00-23:59
Utazási időszak: 2019. március 8. - április 30.
Apr 1 utani valtozas a lenyeg.
""Arany/Gold és World kártyabirtokosok
Belépődíj a kártyabirtokos számára:
2019. április 1. és december 31. között egyszeri alkalommal ingyenes.
Minden további belépés 2500 Ft.
2020. január 1-jétől csak térítés ellenében lehet igénybe venni a várót.
Belépés kísérők számára:
Ön max. 1 fő vendéget vihet be magával, belépődíja 5000 Ft.
2 éven felüli gyermekei számára a belépődíj 5000 Ft/gyermek, 2 éven aluli gyermekei továbbra is ingyenesen léphetnek be.
Platinum kártyabirtokosok
A kártyabirtokos számára a belépés ingyenes.
Belépés kísérők számára:
1 fő számára ingyenes
További vendégek: 5000 Ft/fő
18 éven aluli gyermekei létszámtól függetlenül ingyenesen léphetnek be Önnel.""
ja meg valakinek nem küldtek a BUD airport parkolóhoz akciós kódot nőnapra,regeltem az ajánlataikra vagy egy hónapja,de semmi nem jött még, 3 hét múlva jól jönne
köszi,eddig ryan+wicc kombón szocializálódtam:) még a topikban is rákerestem, meg az easy bp.-i számát is felhívtam,de a csaj lepattintott,hogy ők az online dolgokhoz nem értenek...
Szokványos EU-n, egészen pontosan azon belül is a Schengeni-övezetbe tartozó országok esetében. Ha azon kívülre repülsz, mondjuk Londonba, akkor kérni fogják a személyi ig./útlevél számot.
Ez a legolcsóbb megoldás, online lefoglalod, kifizeted, ott már nincs semmi lacafaca, csak behajtasz. 500 méterre van a schwechati vasútállomás, ahonnan félóránként megy vonat a reptérre kb. 1,5 eurós jeggyel, vagy Uberen hívsz egy taxit, 12-15 euro között van a viteldíj egy útra. Google mapsen fent van, nem nehéz megtalálni.
első utam lesz az easyjettel és megleptek,hogy nincs szarakodás az ülésekkel,oda-vissza egymás mellé adták maguktól,de ami nagyon fura,hogy nem kértek személyi azonosító igazolvány számot, ez szokványos?
Akkor szerintem a reptéren veszünk egy 5 naposat, azt az 5 nap alatt végig tudjuk használni, és azt olvastam a PASS-ban benne van a reptéri "extra" avagy "surcharge" is, szóval
Madridot nem tudom, de Barcelonában biztos hogy lehet mindenféle passokat venni automatából is a reptéri metróállomáson (is). Azt gondolnám én is, hogy Madridban is biztosan lehetséges.
Októberben voltunk, mondom, lehet automatából. De ha nekem nem hinnétek, itt is írja. "You can purchase the pass at:
All Metro stations (including the airport stations Aeropuerto T1-T2-T3 and Aeropuerto T4) from ticket machines that have a red sticker saying Tarjeta MULTI Disponible AQUÍ."
Sok uj jarat lesz, ez a mai bejelentes.
De ugye: Rimini, Sevilla, Cork, Thesszaloniki, Palma, Bordeaux, Tolouse, Lisszabon, Porto, Bari, Cagliari es ma indult Laudamotion nev alatt Stuttgart.
Ryanair teli menetrendtol kezdve Lisszabon es Porto jaratot nyit budapestrol (a mult heten bejelentett 2 francia jaraton tul)
Elegge belehuztak, vegen siman lenyomjak a wizzt itt es becsben is.