Keresés

Részletes keresés

zolibá Creative Commons License 2009.01.02 0 0 1847

Apropó!

 

Nem tudjátok, kijött a 6/2004 GKM rendelet leváltására tervezett új rendelet, aminek tervezete a véleményezési időszakban a minisztérium honlapján 2009. január 01. hatállyal szerepelt?

széles tamás Creative Commons License 2009.01.02 0 0 1846
Nincs mit hozzátennem.

ÁMEN


:-) :-)
Előzmény: zolibá (1845)
zolibá Creative Commons License 2009.01.01 0 0 1845

Szia Tamás!

 

Nem ismerem a BA-nál dolgozók munkafeltételeit, illetve a szakszervezeteik vagy szakszervezetük követelését vagy követeléseit, de ne kritizáljunk már mindenkit azért, ha az érdekeit érvényesíteni szeretné és ehhez esetenként a sztrájk eszközét is igénybe veszi! Ez törvény adta jog. Ha nem az, azt mondja ki bíróság! Ha esetleg a törvény nem jó, akkor nem az azt betartókat, hanem az alkotókat kell kritizálni!

Megjegyzem, hogy ha a pilóták vagy légiforgalmi irányítók sztrájkolnak (nem feltétlenül itthon), ők sem szeretik, amikor a sajtó és a munkáltatók által is befolyásolt tömegek őket támadják hasonlóan.

 

A hatóság és a repülőtér működőképességével kapcsolatban viszont az állam kötelezettsége a működés fenntartása. A fegyveres biztonsági őrségről szóló törvény alapján az FBŐ olyan szervezet, amely az egyébként az állam kötelezettségét képező objektum őrzési, védelmi feladatokat látja el. Ennek megfelelően Ferihegyen az FBŐ hatáskörébe tartozó  beléptetési feladatok is állami feladatok, ahogyan a hatóság (esetünkben az NKH LI) működtetése is. Tehát az állam vagy a belépést vagy a portára (mint legközelebbi, javasolt az "A" porta) betelefonálás alapján kijövő NKH LI ügyfélszolgálat útján biztosítsa az ügyintézést!

 

Az is más kérdés, hogy épebb elméjű országokban a közigazgatás hivatalait a "köz" által hozzáférhető helyeken szokták elhelyezni. Ismereteim szerint a légiközlekedési hatóságunk tekintetében is volt már ilyen kezdeményezés, de mintha ez hamvaiba veszett volna.

 

Szerintem hasonlóan izgalmas a Közlekedés Biztonsági Szervezet elhelyezkedése is Ferihegy csak belépővel elérhető területén, leginkább, ha figyelembe vesszük, hogy tevékenységi körük a vonatkozó törvény alapján a vízi, vasúti és légiközlekedési balesetek, események és rendellenességek kivizsgálására is kiterjed, így a mozdonyvezetők, bakterok, matrózok, hajógépészek és egyéb, a területeken dolgozók szabad hozzáférését is illene biztosítani!

 

De azért, remélve, hogy mindenki, minden sürgős ügyét siekresen el tudta és el tudja intézni, amikor kell, kívánok mindenkinek eredményekben gazda boldog új évet! 

Előzmény: széles tamás (1844)
széles tamás Creative Commons License 2008.12.16 0 0 1844
Szíves tájékoztatásul közlöm minden érintettel, hogy egy magáncég dolgozóinak felelőtlen (de sajnos törvényes) megmozdulása miatt egy állami szervezet által fenntartott hatóságnál az ügyintézés földi halandó számára lehetetlen.

(Magyarul: A reptéri dolgozók sztrájkja miatt csak és kizárólag az állandó belépővel rendelkező személyek juthatnak be a hatóság épületébe. :-( :-( )

Amennyiben valamely pilótatársamnak a hatóságnál kellene az ügyeit intézni, csak akkor teheti - állandó belépő hiányában - ha a sztrájk végetér.

Ez (is) a polgári repülés helyzete most 2008. december 16-án.
Szégyen.
robicsek Creative Commons License 2008.10.17 0 0 1843
Szegény szlovák katonák hasonlo összetévesztés miatt vesztek oda, csak ott a kassai reptér hasonlitott a vasutállomáshoz vagy mihez, nem?
Előzmény: Miocsó (1838)
b737 Creative Commons License 2008.10.17 0 0 1842
Vannak olyan repulogeptipusok, ahol a sugarfek a levegoben blokkolva van es csak akkor mukodtetheto, ha erzekeli, hogy a repulo a foldon van (pl a futomu berugozasa reven vagy egyeb modon). Mas tipusokon egeszen alacsonyan (1-2 meteren) mar mukodtetheto. Nagyobb magassagban mindenkeppen blokkolva van a mukodese. Az ezzel kapcsolatos legismertebb problema a Lauda Air bangkoki katasztrofaja volt, ahol emelkedes kozben a 767-es egyik sugarfekje atallt fekezo helyzetbe es a repulogep az osszes utasaval odaveszett.
Előzmény: felucca (1841)
felucca Creative Commons License 2008.10.16 0 0 1841
Köszönöm! És ez csak földetérés után következik be, vagy még a levegőben is?
Előzmény: b737 (1840)
b737 Creative Commons License 2008.10.15 0 0 1840

1. A földetérést követően a hajtómű tolóerejének egy jelentős részét a repülőgép haladási irányával szembe (vagy legalábbis majdnem szembe) fordítják, így az előrefelé kiáramló gázsugár fékezi a repülőgépet, ami elég jelentős zajjal is jár.

 

Ime:

http://www.flightlevel350.com/Aircraft_Boeing_747-400-Airline_EVA_Air_Aviation_Video-4755.html

 

2. Az, hogy ezért kacskaringós vagy másért azt nem tudni, viszont a megközelítési térképeken előfordul az a figyelmeztetés (régen a ferihegyi térképen is rajta volt, ma már nincs), hogy a leszállópályával párhuzamosan kivilágított út van, ezért a pilóták jól teszik ha odafigyelnek erre.

Előzmény: felucca (1836)
felucca Creative Commons License 2008.10.15 0 0 1839
Igen, köszönöm, most ha lehetne, akkor ugyanezt, csak magyarul. Nem értek repülőül sajnos:)
Előzmény: felucca (1836)
Miocsó Creative Commons License 2008.10.14 0 0 1838
A 2.ra válasz: még az 50es évek közepe táján valamelyik társaság gépe( IL-14?) a legenda szerint tényleg oda akart leszállni. A Jeppesenben a 80-as évek közepén, ha jól tudom a Bp-i visual oldalon? fel is volt írva a figyelmeztetés, hogy nem összetéveszteni a RWY-val.
A mai időkben már értelmetlen lenne ez.
Előzmény: felucca (1836)
_Hypo_ Creative Commons License 2008.10.14 0 0 1837
1. szerintem a reversetrustra gondolnak itt.
2. baromsag
Előzmény: felucca (1836)
felucca Creative Commons License 2008.10.14 0 0 1836
sziasztok, két dolgot szeretnék megkérdezni, remélem a megfelelő topicban vagyok.

1. Azt hallom, hogy leszálláskor a sugárhajtású személygépek hajtóműve maximális(?) teljesítményen dolgozik, ezért a leszállás akár hangosabb lehet, mint a felszállás. Igaz ez? Ha igen, akkor nem értem....

2. Azt hallom, hogy azért lett az új 4-es út nyomvonala kacskaringós Ferihegy mellett, nehogy a pilóták összetévesszék a leszállópályával a nyílegyenes utat. Igaz lehet ez? Fennáll ennek a veszélye?

A szakszerű válaszokat előre is köszönöm....
széles tamás Creative Commons License 2008.05.25 0 0 1835
Gondoltam felhozom egy kicsit ezt a topicot.

sevenfourdrajver Creative Commons License 2007.12.10 0 0 1832
ETOPS = Engines Turning or Passengers Swimming
Előzmény: Törölt nick (1830)
sevenfourdrajver Creative Commons License 2007.12.10 0 0 1831
Az a 4 hajtómű Lycoming LF 507 típusú motor amit az amerikaiak a Chinook heikopterben is használnak, csak függőleges beépítéssel. A varrógépmotort kicsit bántónak érzem, nagyon jól megy az a kis repcsi még akkor is ha 2 megáll belőlük. És a repülő gyakorlatilag 737-es kategóriába esik, Mach-számban csak 0.03-al marad el a kis Boeing mögött  (0.75 ill 0.72), TAS 400 kts a 425-höz képest. Ez a röpülő kb 4 órát repül el kényelmesen ami  2800-3000 km-es távokra elegendő, a Minneapolis New Yorkot pl kb 2 óra alatt repültük vele. A légitársaságok felé a vonzereje abban nyilvánult meg, h fel és leszállósebessége az alkalmazott szárny és fékszárny miatt kb 10 csomóval kisebb mint a hasonló kb 100 férőhelyes gépeké (gyártották 100, 85 és 70 személyes változatát az angolok) Így repülhetett olyan rövid pályákra (pl London City) ahova a többi nagygépet nem engedték be. Ez az egyetlen airliner, amit az amerikaiak beengedtek Aspenbe (elevation kb 14000 ft) mert ha leállt egy motorja, még mindig tudta a hegyek közüli kiemelkedéshez szükséges emelkedési paramétereket. Utazómagassága FL 350 ami csak 2000 lábbal marad a classic 737-es csúcsmagasságától. Ja és lehet h a 154-es hajtómű harmada a tolóerő, de az elfogyasztott nafta meg a 6-a sincs, mert 1 T alatt fogyaszt óránként. És azért nem kell rá reverz, mert olyan fék van a repülőn h rágondol az ember és meg is álltál (fékventillátorral, hőmérséklet kijelzővel). A leszállósebi kb 120 csomó ami szintén egy kb 45 tonnára terhelt 737-es 500asnak felel meg. Ja és reverz híján nincs a nagy zaj leszállás után, ami szintén kereskedelmi előnyöket jelentett.
Előzmény: Törölt nick (1824)
gacsat Creative Commons License 2007.12.10 0 0 1829
 Régebben csak 3 vagy 4 hajtóművesek kaptak óceáni engedélyt,de már vannak 2 hajtóművesek is köztük.
gacsat Creative Commons License 2007.12.10 0 0 1827
Mindig azt hittem hogy tengerek fölööt utaznak,a 4 hajtómű miatt. Biztosan tudod hogy minden repülőnek van olyan engedélye,hogy mennyire távolodhat el a legközelebbi vészleszálóhelytől...
Előzmény: Törölt nick (1824)
gacsat Creative Commons License 2007.12.10 0 0 1822
 Elég zsufinak néz ki,de ha te utaztál már vele,nyilván jobban tudod. Csak a 4 hajtóműből gondoltam,hogy messzebbre is elkóbászolhat a legközelebbi kitérőtől. Különben elég drága ennyi hajtóművet üzemeltetni.
Előzmény: Törölt nick (1821)
gacsat Creative Commons License 2007.12.10 0 0 1820
Elég nyomorultnak néznek ki az ülések. Legalább a vészkijáratnál van hely a térdednek? Nekem fontos lenne a nagy csomagtartó,mert ha tehetem csak kézipoggyásszal utazom. Ezek óceáni vonalakon is mennek?
Előzmény: Törölt nick (1819)
BJani Creative Commons License 2007.12.09 0 0 1818
Előzmény: gacsat (1817)
gacsat Creative Commons License 2007.12.09 0 0 1817
Igen. Nagyon szép. Na,ezzel utaznék szivesen. Van kép a belsejéről is?
Előzmény: BJani (1816)
BJani Creative Commons License 2007.12.09 0 0 1816

Gondolom délután volt, és ezt láttad:

 

http://www.airliners.net/open.file/1302680/L/

Előzmény: gacsat (1815)
gacsat Creative Commons License 2007.12.09 0 0 1815
Nem. Tisztára olyan volt mintha Maléves lett volna. Fehér volt,de a hátulja kék(?),és az alján ék alakú volt a festés.
Előzmény: robicsek (1814)
robicsek Creative Commons License 2007.12.09 0 0 1814

nyilak is voltak rajta? :-))))))

 

 

ez lehetett, valamelyik.

http://avions.iespana.es/jumbolino.htm

Előzmény: gacsat (1813)
gacsat Creative Commons License 2007.12.09 0 0 1813
Kb.így nézett ki:
gacsat Creative Commons License 2007.12.09 0 0 1812
Gondolom igen. Vagy csak vak vagyok.
Előzmény: robicsek (1810)
robicsek Creative Commons License 2007.12.09 0 0 1811
Jumbolino lehetett esetleg? de olyan a Malévnek nincs tudtommal.
Előzmény: gacsat (1808)
robicsek Creative Commons License 2007.12.09 0 0 1810
jó ez a Pentagomba. Ez olyan ötszögletű gomba? :)
Előzmény: gacsat (1809)
gacsat Creative Commons License 2007.12.09 0 0 1809
Látta valaki a Pentagomba beleszáguldott gép hajtóműtengelyeit?
gacsat Creative Commons License 2007.12.09 0 0 1808
Jó. Szóval: Láttam egy Gulfstream és Tu134es méret közötti gépet,aminek négy lefelé lógó hajtóműve volt,szemmel láthatóan kicsit szétfelé fölszerelve. A farkát (repülős körök kedvéért függőleges vezérsíkját) nem láttam,csak az alját a felhőkön át. Úgy tünt,MALÉVes festése volt.
Előzmény: széles tamás (1806)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!