Talán rosszul fogalmaztam. Ha a két reptérről el kell költöztetni a gépeket:
1. növekszik a reptér eléréséhez szükséges távolság, idő.
2. a célrepterek befogadóképessége véges -> megemelik a tárolási/kiszolgálási díjakat.
Egyiket sem az üzemeltető fogja kifizetni (az elején persze igen), hanem a gép bérlőjére fogja átruházni a terheket. Tudod, amikor emelkedik az üzemanyag, akkor a kenyér ára is... :-)
Engem azon felül, hogy imádom a repülő eszközöket, Budaörshöz nem sok minden fűz. Én (majdnem) kötetlenül startolhatok/landolhatok. Csak az értelmetlen pazarlást nem szeretem. Persze ez nézőpont kérdése. Sokak szerint az a pazarlás, ha egy ilyen jó kis területet beépítetlenül hagynak. Sokkal jobb lenne oda egy jó kis Pláza, Center, mert abból sosem elég...
Ha arra gondolok, hogy pár hónapja örömmel olvastam, hogy Tökölről majdan szárnyashajók szállítják az utasokat a városközpontba. Most meg a reptér bezárása van kilátásba helyezve... Elég nagyot változott a világ.
De volt már olyan hír is (talán egy éve), hogy Budaörs helyén temető épül majd. Ha így haladunk, még az is előfordulhat...
Szerintem ez azért megérne egy bővebb indoklást, mindentől függetlenül.
Több tartalmi és formai kérdésben nem értek egyet ÉrtetLenkével, azzal a (vélelmezett) alaptézisével viszont, miszerint akármennyire is szeretjük a repülést, széllel (vagyis a gazdaság működésének törvényszerűségeivel szemben) nem lehet pis..ni.
Azt persze megértem, hogy sokakat rengeteg érzelem fűz egy (jelen esetben a Budaörsi) reptérhez, esetleg az egész életüket, fiatalságukat ott töltötték, két kezük munkája van a hangárokban, épületekben. De ez önmagában nem cáfolja az előbbi állítást, szerintem.
Kaptam már egyszer hideget-meleget, amikor (talán a tököli repteres topikban) valami olyasmit mertem leírni, hogy el kellene gondolkodni azon, hogy a repülés egésze számára nem lenne-e hasznosabb egy-egy (értékes telken fekvő) repteret "beáldozni" és a befolyt sok száz milliót (néhány milliárdot) a többi reptérre, egyéb infrastruktúrára költeni.
Hát voltam én akkor sokminden, csak rendes ember nem. (Ez gondolom most sem lesz másként.)
Úgy látom, Lenkét nem fogjuk tudni megtéríteni... Ez a kisebbik probléma... A nagyobbik, hogy azok is így állnak hozzá, akik kezében van a döntés... Márpedig az nem a repülés szerelmesi kezében van...
És itt jön be újra a kérdés: meddig feszíthető még a húr? "Szerencsére" a Repülőszerencsétlenség topik most éppen fellélegzett és nem búsuló fejecskékkel van tele. Ha a szóban forgó két reptér bezár, az véleményem szerint közvetve és közvetlenül is veszélyezteti a polgári repülést.
Kevesebb reptér -> drágább működtetési költségek -> kevesebb repült óra -> kevés rutin -> ... inkább nem folytatom.
Ugyanakkor, aki van olyan szerencsés és már a levegőben van, egy esetleges üzemzavar esetén csökkentett esélyekkel néz egy kényszerszállás elé.
Asszem, ezeket kár volt leírni. Ezt még lehet, hogy az ÉrtetLenkedők is logikusnak találják...
> Az emberekért és a felhalmozódott nagyon komoly tudásukért kár.
> Kár ezeknek az embereknek a munkahelyéért és megélhetésükért.
> Kár az összes értékért. Kár a magyar polgári repülés egy jelentős szegmenséért.
> Érted? További győzködésemmel ne fáraszd magad, ez bennem már így marad.
Nem akarlak én meggyőzni, nem vagyok hittérítő.
Szóval: azt mondod, kár az emberekért, meg a munkahelyükért. Én erre azt mondom, az embereket nem utólag kell sajnálni, hanem akkor kell megbecsülni, amikor ott vannak. Sem az Rsz-nél, sem az akkori más munkahelyeknél nem becsülték az embereket. (Ez az állapot azóta némileg romlott).
Kár értük, ezt elfogadom. De ugyanígy kár az egész magyar nehézipar szakembereiért is, meg a járműgyártás szakembereiért is. Ők is az utcára kerültek, mert se a magyar acélipar, se a járműipar, se a műszeripar nem tudott olyat termelni, ami eladható lett volna. Pont így járt a Mém Rsz is. Így járt az egész mezőgazdaság is.
Valaki meg tudná mondani, ha bezár Budaörs és elseftelik a Tököli repteret is mi lesz a motors (GA) repüléssel Budapesten? Vagy lehet autózni min 70km-t egy irányba ha valaki motoros géppel akar felszállni? Vagy majd lehet új repteret építeni sok milliárdért? Vagy erre (GA) egyáltalán itthon nincs szükség?
Miközben az USA-ban és Európában szinte minden 20-50km-en van egy reptér itt lesz egy kétmilliós regionális vezető szerepre törekvő város 100km-nél közelebbi kisgépes landolási lehetőség híján.
Gratula az előterjesztést készítő nagytudású szakértőnek.
Persze a vélemény, tapasztalat, kellő ismeret hiányában nem más mint üres öncélú fröcsögés... politikusnak jó lennél... (ezt se vedd dícséretnek)
A téma annál sokkal komolyabb mint, hogy néhány felelőtlen jelződdel, a múltat, személyeket becsmérlő mondatoddal érdemes lenne hosszasan foglalkozni...
Az emberekért és a felhalmozódott nagyon komoly tudásukért kár. Kár ezeknek az embereknek a munkahelyéért és megélhetésükért. Kár az összes értékért. Kár a magyar polgári repülés egy jelentős szegmenséért. Érted? További győzködésemmel ne fáraszd magad, ez bennem már így marad.
Fejlődőképes vagy, csak így tovább :-))) (ez volt az utolsó személyeskedő beírásom, megígérem)
> B:A PG nem ezért volt. Talán a Doktor rt. (DRRT)
Nem a neve a lényeg: volt egy cég Tökölön, javító - karbantartó ambíciókkal, állítólagos hatalmas piacokkal, kiválónak mondott szakértelemmel, aztán kipukkant, mint a lufi.
> C: A hajdani ostblock-os piac megvolt (An-2, Ka-26, Dromader,Cmelák)
Érdekes, én csak a bolgár kamovokra emlékszem. Kaposvárról se küldték külföldi gépek alkatrészeit.
Az MD500 meg a cessna tényleg volt, de 1-2 gép kedvéért nem lehet fenntartani egy akkora böszme javítóüzemet. Más gép nem jött, ezeket a gépeket se nagyon kellett javítani.
A többi üzletág lehet, hogy önmagában nyereséget hozott, de - mint bado is írta - akkora vízfejet nem volt képes eltartani. A jelenség neve: Parkinson kór, egy bizonyos Cecil Northchote Parkinson nevű úr után.
> Ettem az RSZ konyhán '85-től B.örsön és a Katlanban is.
> Meg Kaposvárott. Nagyon szerettem.
Én csak börsön. Azt a moslékot ... de érdekes, a főigazgató ugyanazt ette, neki ízlett.
> Nikolics et-re gondolsz? Nem volt akkora kaliber, hogy egyedül
> legatyásította volna az egész céget.
Nem is volt egyedül!
> Kár az RSZ-ért.
Nézd, mindenképpen tönkrement volna. Alkalmatlan gazdasági környezetben, alkalmatlan emberek vezették, a piaca megszűnt, az elképzeléseik nem jöttek be ... miért kár?
> Mond a mai napig nincs és nem volt olyan profi és jól működő cég
> (természetesen a széthullást kiváltó okok bekövetkeztéig), mint az RNÁ,
> később MÉM RSz (az AIR SERVICE-korszak már sajnos nem ide sorolható).
Feltételezem, hogy a repüléssel foglalkozó cégekre gondolsz, mert ha a gazdaság egyéb területeit is ideérted, akkor sajnos nagyot tévedsz.
Lehet, hogy a '70-es években még kiválóan működött az RNÁ , de a '80-as évek elején már a hanyatlás jelei voltak láthatóak.
Akkor már gépparkot kellett volna cserélni, de nem sikerült. Illetve részben: dromedárok jöttek, hogy mennyire váltak be gazdaságilag, nem tudom, így, évek távlatából a ripityára törött roncsok jutnak eszembe, vérfoltokkal a pilótafülkében ... de ez bizonyára torz emlékkép.
Az nem lehet, hogy egy piaci szempontból indokolatlanul nagyra nőtt iparág (nevezetesen a polg. repülés) mostanában kénytelen visszazsugorodni arra a szintre, amit a piac hajlandó eltartani? Mert szerintem erről van szó. Pont az a lényeg, amiket felsoroltál, mint működéstől független okokat.
> Másik: az, hogy talán 1,5-2 év múlva lakópark, ipari park, vagy bevásárló
> központok lesznek Budaörsön, és más reptereken, én tisztán
> bűncselekmény-közeli akciónak tartom,
Szerintem sehol a világon nem "tiszta" az ingatlanfejlesztések környéke. Nálunk se. Viszont az, ami húsz éve egy mocsaras terület volt Bp-től 5-6 km-re, és a kutyát se érdekelte, az most egy méregdrága telek, az M7 lehajtó megépülésével jócskán felértékelődött. Ha ott továbbra is repülőtér lesz, akkor annak nagyobb hasznot kell hajtania, mintha bevásárlóközpont lenne ugyanazon a területen (vagy lakópark).
Ez tisztán gazdaságtan, semmi politika nincs benne.
Szerintem Börsnek az tette be a kaput, hogy megépült a lakótelep a felszállópálya vonalában, megépült az M7 túloldalán a lakópark. Ezzel szinte egyidőben a repteret használó cégek gazdaságilag padlót fogtak, gyengék, erőtlenek.
A bevásárlóközpontok meg a most épülő lakópark csak az utolsó cseppek.
> Kérdés: a "tökös" repülő emberkék mi a kukkerből szerezték volna
> meg a tulajdonjogot?
Pénzből bizonyára nem, annyi pénz a világon nincs.
"Kapcsolati tőkéből", hogy diplomatikusan fogalmazzak. A mai ingatlanbiznices reptérfelszámolást is a kapcsolati tőke finanszírozza, ne gondold, hogy valaki KP-vel fog fizetni a területért. A kárpótlás, a privatizáció során annyi szélhámosság volt jobbra - balra, hogy belefért volna, ha (ha a nagyanyámnak kereke volna:-) szóval ha lettek volna a "tökös"-nek tartott emberek között olyanok, akik erre alkalmasak. Hát, nem voltak, vagy ha igen, akkor nem a "reülő társadalom" javára cselekedtek, hanem a sajátjukéra.
C: A hajdani ostblock-os piac megvolt (An-2, Ka-26, Dromader,Cmelák), amihez idejekorán jött az MD-500, Cessna push-pull. Ezekkel a típusokkal lehetett volna hatalmasat lépni a jav-karbantartás terén. Direkt nem beszélek a repülőgépek üzemeltetéséről és az mg repülésről. Old timer üzletág: világbajnok lehetett volna, most csak máltán hírneves a maradéka. Hőlégballon, légifotó dettó.
Ettem az RSZ konyhán '85-től B.örsön és a Katlanban is. Meg Kaposvárott. Nagyon szerettem. Nikolics et-re gondolsz? Nem volt akkora kaliber, hogy egyedül legatyásította volna az egész céget.
> A MÉM RSZ ma a itthon és a környező országokban is legnagyobb
> javító-karbantartó bázis lehetne, de nem lett mert szanaszét lopták.
A: ha a nagyanyámnak kereke lenne ...
B: Hasonló ambícióval indult egy PG nevű tököli cég, vajmi kevés sikerrel.
C: Egy cég működéséhez elsősorban piac kelletik. Ha az megvan, a többi is megszerezhető, még a szaktudás, meg a pénz is. Ha piac nincs, akkor jön az, hogy "politikailag elnyomnak", meg "szétlopkodták", satöbbi. Mellesleg, a szétlopkodás lehet, hogy igaz, de abban is politika van/volt. A volt MÜSZI főnök, meg későbbi titokminiszer tevékenysége eléggé "jelentős" volt e téren.
Ettél Te az RSZ konyháján? (Ha nem érted, hogy ez hogy jön ide, akkor emlékeztetnélek egy nagy és bölcs hadvezér mondására: a háborút nem a csatatéren veszítjük el, az előtte vész el, még a békében, amikor a leszakadt kabátgombot nincs, ki visszavarrja)
Van fogalmad a volt RSz-raktár "rendjéről"?
Erre úgy visszagondolni, mint egy jó cégre ...
> de hidd el, a repülő társadalom az én véleményemet osztja kettőnk közül.
Készséggel elhiszem, de nem adok igazat nektek, még ha sokan vagytok is.
Volt '89 óta sokféle széljárás, ha valóban talpraesett emberek lettek volna a megfelelő helyeken, akkor most börsön nem a volt Skála-csináló biznicelne, hanem a "repülő társadalom" .
Mond a mai napig nincs és nem volt olyan profi és jól működő cég (természetesen a széthullást kiváltó okok bekövetkeztéig), mint az RNÁ, később MÉM RSz (az AIR SERVICE-korszak már sajnos nem ide sorolható).
A szétesésnek persze voltak a működéstől független okai - ide sorolható a nagyüzemi mezőgazdaság hirtelen megszűnése, valamint az országot sujtó pénzhiány (miből dolgozzanak a földeken, ha még megfelelő földi gépekre sincs lóvé, nemhogy légi munkákra), benzináremelés, karbantartási költségek növekedése, és még 1000 más ok. De meggyorsította a cég összeomlását a dilettáns, pazarló és hozzá nem értő vezetés - elég megnézni, hogy a hetvenes években hány nem termelő (adminisztratív) ember eset egy termelő (brigádtag) emberre és menyyi a 80-as évek végén.
Másik: az, hogy talán 1,5-2 év múlva lakópark, ipari park, vagy bevásárló központok lesznek Budaörsön, és más reptereken, én tisztán bűncselekmény-közeli akciónak tartom, ami talán egy idő után keményen vissza fog ütni, mikor Budapest és 30 km-eskörzetében Ferihegyen kívül 1-2 másik repülőtér lesz. Ez persze számos misét megérne most, külön topicot kellene a mostani reptér-megsemmisítő akcióknak, de mindenki láthatja, hogy itt olyan hatalmas pénzekről van szó, ami "mindent visz" (főleg akkor, mikor az államnak is kilóg a segge a szakadt gatyából.
Kérdés: a "tökös" repülő emberkék mi a kukkerből szerezték volna meg a tulajdonjogot? Ammeddik pedig a repülőtér nem a repülőké, a barter-üzlet a vbefektetőkkel kb. olyan, mint egy forró éjszakát szervezni Miss World-el. Csak egy pajzán gondolat.
A MÉM RSZ ma a itthon és a környező országokban is legnagyobb javító-karbantartó bázis lehetne, de nem lett mert szanaszét lopták.
A Malévnél a kérdés még összetettebb, erről másik topic szól. Az MHSZ jogutód MRSZ télleg szerencsétlenség, de legalább valami.
A repülésért személy szerint én általában pénzt kaptam és nem adtam. Valszeg nekem jut ezután is...
DE, mint a topic címe is mutatja, ezek az ügyek alapjaiban befolyásolják azt, ami
"A polgári repülés helyzete most".
Én meg utólagos engedelmeddel ezért aggódom. Tehát nem csak a saját repkedésemért. Tisztletben tartom a véleményedet, de hidd el, a repülő társadalom az én véleményemet osztja kettőnk közül.
miért is kell egy repülőtérnek a lakott területek közepén lennie?
Én megfordítanám a kérdést: miért is kell beépíteni a repülőtér környékét? Ugyanis a reptér előbb volt, mint az Electro World, mint a Praktiker, mint a mostanság zajló, és a repülést veszélyeztető lakópark építése... Persze ilyenkor könnyű a birka népet meggyőzni, hogy ez csak a javukat szolgálja.
És akkor ide lehetne sorolni Ferihegyet is. Anno töredék áron lehetett telkeket venni a pályák vonalában. Mivel ugye zajos lesz a környezet. Most meg az "őslakosok" méltatlankodnak, hogy nem tudnak aludni. Sajnos ez Magyarország...
Legfeljebb Neked nem jut, ha nincs rávaló pénzed.
Egyre kevesebb pénz, és egyre kevesebb esély adatik meg azoknak, akik a repülést élvezik!
A MÉM Rsz fénykorában is eléggé, hmmm.. hogy is mondjam, 4 betű, sz-el kezdődik, szóval olyan cég volt.
A Malévről csak annyit tudok mondani: sok pénz, politikusok kezében, ez jót nem szülhet, s íme ...
Az MRSZ meg halva született dolog volt megalakulásakor is.
Repülés ezektől a szervezetektől függetlenül volt, lesz is. Legfeljebb Neked nem jut, ha nincs rávaló pénzed. Ez fájdalmas, de így van.
A tököli meg b.örsi esetek nem a repülés ellen szólnak, hanem az ingatlanokért. Ez különbség, ha ott történetesen nem repülőtér, hanem bábszínház volna, akkor azt zárnák be.
Halkan jegyzem meg: miért is kell egy repülőtérnek a lakott területek közepén lennie? Akik repülnek, azoknak miért jó, ha naponta piszkálják őket, hogy zajos, meg veszélyes, meg mittudomén?
Mátyásföldet is régen bezárták, mégse szűnt meg a repülés.
Ha tényleg tökös csávók lettek volna a repülő emberkék, akkor időben a kezükbe kaparintották volna a tulajdonjogokat, s azt el lehetett volna barterezni egy kissé távolabb eső területért, ahol felépülhetett volna (utólag milyen okos vagyok, mi?) egy, a b.örsinél modernebb reptér. Valahogy úgy, mint ahogy a nagytétényi műv.ház és uszoda is jól jött ki a Campona építkezéséből.
Most kaptam egy levelet, amelyből idézek pár sort:
...az MRSZ-ben komoly változások történtek. A Belvárosi Irodaház Kft. és az MRSZ 2002. de.10-én kötött a Budaörsi Repülőtérre vonatkozó bérleti szerződését 2004.09.14.-én 90 napos felmondási határidővel (dec.15.) felmondta.
Ez azt jelenti, hogy a közeljövőben nagy valószínűséggel Budaörs Repülőtérről vissza kell költöznünk a Dagály utcai székházunkba (ha lesz rá pénz). Ezzel kapcsolatban a jövő héten 10.07-én MRSZ Elnökségi ülést tartunk amin a jövőt illetően komoly döntéseket kell hozni...
... A bajt csak tetézte, hogy a ÁPVRT egy korábbi Lónyai utcai székházunkkal kapcsolatos adósságunkat (mintegy 8.Ft.-ot /itt gondolom, 8 millió forintról van szó!/) az MRSZ számlájáról leemelt. Ez azzal járt, hogy még a szakágak pénzéhez is hozzá kellett nyúlni. Az anyagiakat illetően az MRSZ padlóra került, sokunk (eddig is megalázóan kevés) fizetését felére csökkentették.
Lekapcsolták az irodáink telefonjáról a vidéki, de még a városi telefonhasználatát is az MRSZ.-ben egyetlen telefonon külön engedéllyel lehet várost és vidéket hívni.
Ha érintett lennék ebben az ügyben, akkor a korrupció árnyékának még gyanúját is csípőből visszautasítanám. De, mert nem vagyok, így nem szólok egy szót sem.
Csak személyes tapasztalataimra tudok hivatkozni -ezúttal is az Air Service Rt. meghiusult privatizációja kapcsán- hogy ma már világosan látom (visszamenőlegesen) azokat a tulajdonos képviselői által megteremtett "élethelyzeteket", amikor megadták a lehetőséget, hogy lefizessük őket. Ma már tudom, hogy kár volt kihagyni e tálcán kínált nyerési esélyt. Célunk nemes cél volt.. és mint tudjuk, a cél szentesíti az eszközt.
Ez csak részben van így. Akkor a Praktiker és az Electroword ügyében állt elő a repteret üzemeltető MRSz főtitkára és elnöke (személyesen és egyszerre, ebből látszott, hogy nagy biznic lehet a dologban). Szóval az volt a prodzsekt lényege, hogy rövidíteni akarják az egyik pályát, hogy az autópálya menti területek beépíthetők legyenek. A kérés pedig az volt, hogy a hatóság a reptérrendet módosítsa (de sebesen ám), a majdani építtetőnek pedig adja ki a szakhatósági hozzájárulást (ugyancsak sebesen ám). A "FEO osztályvezetője" látta, hogy ez nem kerek bár hallott harangozni valami pénzekről amit az MRSz kap ezért az akcióért, sőt egy MRSz vezető bizalmasan elárulta, hogy ebből a pénzből betonpályát építenek Budaörsre (ezt most is bárki megtekintheti). A dolog nem sértett semmilyen jogszabályt, mivel a reptér területe nem csökkent, ennek ellenére a "FEO osztályvezetője" saját hátsója védelmében levelet írt a nagyhatalmú tulajdonos APV Rt-nek amelyben aziránt érdeklődött, hogy tisztában vannak-e a reptér egyik pályájának megrövidülésével, illetve azzal, hogy ez visszafordíthatatlan lépés. A levélen az APV hetekig rágódott, közben egy országgyűlési képviselő síszabadságát pár percre megszakítva felhívta a "FEO osztályvezető"-jét, hogy mit szarakodik APV-s levelekkel, vegye tudomásul, hogy XY-val (a nagyhatalmú APV Rt még nagyobb hatalmú elnöke) a dolog le van tárgyalva. A "FEO osztályvezetője" túl volt már azon, hogy meghatódjon ilyen telefonokon és hivatkozásokon ezért felhívta az APV illetékes osztályát, hogy akarnának-e a levélre válaszolni. Az APV azt írta vissza, hogy a repülőterekkel kapcsolatos kormányhatározat megsértéséhez nem járulnak hozzá, a többi dologhoz igen. Ügyes - gondolta magában a "FEO osztályvezetője", hiszen az egyik pálya rövidül, de a reptér területe nem lesz kisebb, így az előírás nem sérül. Aztán átgondolta, hogy a reptér tulajdonosa is és az üzemeltetője is teljes erővel nyomja a témát, neki pedig nincs jogi érve a hozzájárulást megtagadni, sőt a világ minden bűnét sem veheti magára (azt egy Jézus Krisztus nevű kolléga korábban megtette). Így aztán előírtak mindenféle maximális építési magasságokat, lakóépület építési tilalmat, éjszakai világítást és egyebeket és közben tudták, hogy Budaörsön rövidesen jön az erdész és mindenkit kizavar az erdőből.
Azóta a területen további beépítések történtek, bizonyára a fenti ügymenettel.
Asziszem mégiscsak megírom a memoárjaimat!
Tudod, hogy a hazai repülős társadalom kevés ahhoz, hogy ilyen volumenü dolgokba bele tudjon szólni.
Nincs egy egységes, a repülős társadalom érdekeiért fellépni hatékonyan képes szervezet. Ebben a kormányzati ciklusban az MRSz élére politikailag erős személy került, de szerintem még Ő is kevés ahhoz, hogy a nagytőke ellen fellépjen.
Nézdd meg az elmúlt napok példáját. Egy miniszterelnök-jelölt és egy pénzügyminiszter úgy döntött, hogy megsarcolja a bankok irreálisan magas nyereségét, hogy kevesebbet kelljen elvennie a plebs-től. Erre gondol egyet egy bankvezér, (havi tíz millió feletti jövedelemmel és több milliárdos vagyonnal) és "üzenget" a politikusnak, aki "házhozmegy" a "vezérhez", majd megalkuszik. Ennyi ereje van a tőkének! :-(
Talán nem véletlen, hogy ma hallottam, hogy "Demjánék" érdeklődnek a MALÉV után is! Erre egy hete felmondják a szerződést Tökölön és Budaőrsön? Véletlen?
Többször elhangzott már LHBS-sel kapcsolatosan a beépítettség. Engem személy szerint zavar, ha nem muszáj, nem is szállok le ott. Te (annak idején) megadtad volna az engedélyt ilyen beépítettség mellett? Lassan egyszerűbb lesz leszállni St.Marteen szigetére (sajnos az ICAO kódját nem tudom), vagy LHHH-ra, mint LHBS-re a 09-es pályánál. :-(
Egy ilyen, a kivülállók számára rendkívülinek tűnő helyzet nem lehet előzmények nélküli. Szerintem az érdekeltek már jó ideje egyezkednek a háttérben. Semmi okom azt feltételezni, hogy nem egy újabb nagy mutyizás kezdődött el.
Személyes tapasztalat mondatja velem, hogy az ÁPV RT közel sem fehérruhás szűzlányok gyülekezete. Az AIR Service RT. privatizációjának meghiusítása kapcsán -nem négyszemközt vágta a képembe az egyik fő "privatizátor", -amikor emlékeztettem, hogy törvénysértő, amit tesznek- "uram! törvények? hja... vegye tudomásul, hogy a törvény MI vagyunk!"
Nyilván a tulajdonosi jogokat gyakorló APV Rt. A dolog elég furán hangzik, hiszen ha eladják a reptereket, azok üzembentartási engedélye szerintem a továbbiakban nem érvényes, amíg az új tulajdonos nem köt szerződést az üzembentartásra, a PLH ezt követően adhatja ki az új (vagy módosított) üzembentartási engedélyt. Ehhez fölösleges a jelenlegi szerződést felbontani. Nem lehet, hogy simán az üzembentartást akarja valaki lenyúlni? Ilyet már láttam.