Magyarországon is a párhuzamos közlekedés szabályai vonatkoznak az autópályákra, de ez nem azt jelenti, hogy folyamatosan mehetsz a bal sávban.
Idézet a hatályos KRESZ-ből: "Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest) [...] a külső (jobb szélső) forgalmi sávban kell közlekedni. Más forgalmi sávra ráhajtani csak előzés, balra bekanyarodás, illetőleg megfordulás céljából szabad."
Hol van ilyen kresz, melyik országban? Szerintem ebből itt bajok lennének, mert jobbra is kéne figyelni (én nézem is a jobb tökröt mindig, de sokan nem).
egyszerü lenne a megoldás. Sok országban párhuzamos közlekedés engedélyezett az autopályákon. Tehát ott megy mindenki ahol akar és jobbra balra lehet elözni. Persze javasolják, hogy a lassabb jármüvek ne menjenek a belsö sávban. Semmi problkéma nincs belöle.
Az egészben az az élvezetes, hogy akik a belsösávban cammognak azokat egyszerüen kiröhögik a többiek. És egy pár kiröhögés után szépen lehuznak maguktol a jobb sávba.
Tehát fogjatok össze és harcoljátok ki a kresz modositást. Az autopályákon párhuzamos közlekedést.
Lefogadom, egy csomó embernek odaszól a jogsija. Erőszakkal sem lehet kikényszeríteni onnan. Rendőrség még ezért soha nem lépett fel, egyetlen dolog amit tudnak, sebességet mérni. Bűzlik az egész prszág a közlekedési morálunktól, tragikus, tele agresszív állatokkal, a szabályokat semmibe vevőkkel, rendszám nélküli törvényen kívüliekkel...
3-sávos, 2-sávos, tök mindegy, mindenki a legbelsőben. M7 pénteki idill, mindenki a belsőben, az is, akinek már 70-nél leszabályoz, így aztán időnként megállásig fékezések, koccanások, árokban, na ebből nekem elég, pedig a nyár még el se kezdődött. Egérút sehol, m1-et megint építik, állandóan építenek és ettől egyre rosszabb állapotban az útházózat. Minőség a bánya béka segge alatt méterekkel.
Tök 1etértek. Én is szoktam a szitutól függően szolídan v. drasztikusan villantani, mutogatni, rámenni 5 centire tolni, behúzni elé, mutogatni, hátha észleli, hogy valami gáz van, de ezek a vízagyúak képtelenek rájönni, mi is a gáz, a gáz az, hogy ők még volánhoz ülhetnek, és itt a legnagyobb bűnbak a zsaruság, mert a szabályokat be kell tartatni! Zömében olyan 50-60 évesek egyébként, mert szinte mindig megnézem a baromarcút. Meg csomó furgonos, ezeket utálom leginkább. Hiába ugatunk itt mi, tök hiába, a zsaruk csak sebességet mérnek... Soxor az orruk előtt ott megy a barom a belsőben, középsőben, zsaru traffi v. motoros áll a leállóban, rá se b@..ik.
Volt eccer egy cikk az Autóséletben (ha már említettétek, akkor bocs), amiben megintejúvolták a notorius "középső sáv harcosokat", hogy miért nem tartanak jobbra. Az egyik válasz valahogy így hangzott: "Külső sáv????????? Ott csak a buzik mennek..."
A többi válasz is hasonlóan értelmes volt. Na, az ilyen embereket kéne megnevelnünk. Szvsz reménytelen. Csak a bünti, de azt keményen.
leszarom, hogy mi a véleménye rólam a középső sávban ragadt péniszfejűnek, majd csak elgondolkozik egyszer azon, hol lenne jó menni.
Anyám - akinek soha nem volt jogsija, mert egyszerűen az a fajta, hogy képtelen lenne megtanulni - mindig azt mondja, hogy ő csak a középső sávban merne haladni, mert a másik kettő nagyon félelmetes. Tartok tőle, hogy az általunk említett delikvensek egy részének nem volt ennyi önkritikája, és vhogy mégis megszerezte azt a kurva papirost.
"lehetőleg nem agresszívan, egy kis villantás, mutogatás ... példamutatás"
Ó csak láttad volna milyen mutogatás volt a válasz egy villantásra, indexelésre stb... Még én voltam a hülye. Sajnos az ilyen gondolkodású embereknek nincs miért magyarázni, ez messze meghaladja az értelmi képességeiket.:((( Csak a bünti marad, abból talán értenek.
"Azt kéne valahogy a tudtukra hozni az ilyeneknek, hogy egyáltalán nem ciki a külső sávban haladni és hogy a sávválasztás nem sebességfüggő."
Miután a drága honfitársaink csak a pénzből értenek, hát csak egy erős büntetgetéssel. Sajnos a villogás, mutogatás szart se ér.
Édes amikor megyek a külső sávban 130-140 között óra szerint és beérek egy ilyen középső sávban cammogó barmot. Mindjárt válthatok két sávot befelé és utána mehetek vissza a külsőbe. Kivülről nem fogok előzni, a belső sávban meg gyorsabban jönnek, így mintha 2 sávos lenne a pálya.:(((
na, örülök, hogy többen így gondoljuk.
arra kérlek akkor benneteket, hogy próbáljátok is meg a bamba autóstársak tudtára adni, hogy nem helyesen cselekednek.
persze lehetőleg nem agresszívan, egy kis villantás, mutogatás ... példamutatás.
"Szvsz ezek az eccerű embörök így gondolkodnak: "Mivel 130 a megengedett sebesség, ezért a belsőben az megy, aki 130-cal akar..."
Na ezaz. Éli és élni hagyni. Ne akarja más eldönteni előttem, hogy én mennyivel akarok menni. Akár szabályosan, akár szabálytalanul teszem. Csak hát vannak korlátolt emberek. Tényleg figyelhetnének erre is a rendőrök, nem csak a sebességre, mert ez gyakran sokkal de sokkal veszélyesebb.
A plakát is valami, de kevés. A zsaruknak kéne erre is rámenni, betartatni, nem csak a sebességet mérni. Az autóvezetést nálunk nagyon gyéren tanítják, az embereknek a kresyről fogalmuk sincs! Érdekes, hogy én naponta végigmenve rajta több 10 esetet látok, a zsaruknak ez nem feltűnő. Soxor pedig balesetveszélyes is, ma az esőben is egyszerűen beszorulsz az előtted totyogó mögé. Az az igazság, hogy zsaruk leszarják az egészet, itt nem az a cél, hogy a közlekedés folyamatosságát, biztonságát segítsék, hanem a pénzbehajtás, a b@szogatás, nehogy jól érezze magát az autós véletlenül.
Engem is rohadtul idegesít, amit az autósok (sajnos) nagy része művel a 3 sávos autópályán. A legidegtépőbb az, amikor a a három sávban 3 autó egymás mellett szarozik ugyanakkora sebességgel.
Szerintem egyébként a többségnek fogalma sincs a jobbratartási kötelezettségéről és hiába dudálsz nekik, úgysem értik meg, hogy mi a bajod. De jobb ötletem nekem sincs a megnevelésükre.
Szvsz ezek az eccerű embörök így gondolkodnak: "Mivel 130 a megengedett sebesség, ezért a belsőben az megy, aki 130-cal akar, a középsőben én így nyugodtan mehetek 100-110-zel, hiszen a szélsőben csakj a trabantok meg a teherautók vánszorognak 80-nal, odáig meg nem süllyedek, hogy én is beálljak közéjük."
Azt kéne valahogy a tudtukra hozni az ilyeneknek, hogy egyáltalán nem ciki a külső sávban haladni és hogy a sávválasztás nem sebességfüggő.
az M7-esen van kint néhány ilyen plakát, de még így is kevesen tesznek a felszólításnak eleget.
Bele fog telni néhány év, amíg megváltoznak a dolgok.
Igazam van, vagy igazam van?
90 és a megengedett 130 között azért nincs olyan nagy különbség.
Ha vesszük mondjuk az M3 hosszát akkor azért a két sebesség közötti külöbségbeli fogyasztás nem 2 gombóc fagyi ára. Egyébként ezért is van az, hogy nem közlekedek pályán. Jó nekem a 90-100:P
Hasznos volna a felhajtók után óriásplakátokat elhelyezni. Ezek felhívnák a figyelmet a kötelező jobbratartásra és az ajánlott sebességekre. Sztem Mo-on sok jármű alkalmatlan az autópályán való közlekedésre, mert a folyamatos 100km/h sebességre sem képes. A fő veszélyforrás a sebeségkülönbség.
Úgy láttam nyugaton, főleg Németo-ban mindenki igyexik, nem bassza a rezet két gombóc fagyi ára benyáér 90-nel a zotópályán, ha kell lepadlózza a furgont is.
engem a rettentő ésszerűtlenség háborít fel és ilyenkor kibújik belőlem az autoriter pedagógus.
Olyan könnyű belátni, hogy nagyon fontos lenne a gördülékeny haladás miatt lehetőség szerint lehúzódni jobbra.
a megengedettnél gyorsabb haladás témája itt abszolút mellékszál, ezért nem is kívánok reagálni az általad leírtakra.
Tegnap is jöttem fel a háromsávos részen este. Sokan benn kolbászoltak a középsőben, balra-jobbra senki. Előszőr indexszeltem mögöttük balra, aztán kicsit villogtam és aztán veszélyességtől függően hol balról, hol jobbről megelőztem (tegnap nem voltam dudálós kedvemben).
Ötből egy le is húzódott aztán.
Én nem tartozok azon korlátolt eszmét vallók közé, akik azért szivatnak másokat (magukban a sebességhatárokra hivatkozva) mert másnak jobb autója van mint neki, és ő ha akarna se tudna annyival menni.
Szóval nekem azzal spec semmi bajom, ha valaki ÉSSZEL gyorsan megy. Nekem azzal van bajom, ha a száguldozást eszetlenül teszik. És sztem ez a rendszeres dudálás az utóbbi kategóriába tartozik.
Amikor lassítani kell, akkor igenis lassítani kell. Gondolom téged pályán nem igazán zavar a 80-as tábla útjavításnál sem, és magasról leszarod (már bocs) azt a melóst, akinek csak egy kicsit lehet félelmetes méterekre állni 200-zal menő autóktól...
Én is mentem már kétszázzal, tetszett is baromira, (este lehúzott ablakokkal atom nagyon de csak rövid ideig). De mindezt lehet ÉSSZEL is csinálni.
Röff!
Szerintem a háromsávos autópályával az a nagy baj, hogy nem háromsávos. Itt ugattak az építés előtt, hogy végig, oda-vissza három sávja lesz, erre csak Pest felé, egy rövidebb szakaszon lett annyi, és még azon is szar az aszfalt. Monnyuk mindegy, me' amúgy se teszem a lábam a fizetős pályára, na de azé....
skacok,
végigolvastam a topikot, de feltűnő, hogy nem az eredeti témáról beszéltek.
A felvetés lényege, hogy a 3 sávos M7esen, mindenki takarodjon a picsába MINDIG le jobbra, különben teljesen feleslegesen fizetjük a benzinbe az útalapot, hogy legyen széles autópályánk.
Az csak másodlagos, hogy nem húzódnak le a gyorsabbnak. Ez a kétsávoson is mindennapos. A topik témája azonban a HÁROM SÁV!
Én mindig 200-zal megyek és idegtépő, hogy benn baszódnak 100zal a roncsautók a középsőben.
Annyira fel szoktam magam húzni, hogy lemegyek a külsőbe és miközben jobbról előzöm, végég dudálok neki, vagy balról és elé megyek a vártnál egy kicsit hamarabb. Igyekszem azért figyelni, hogy ne okozzak balesetet, akármilyen ellentmondásosan is hangzik. Nagyon ritka, hogy tömve lenne mind a 3 sáv, ezért szinte mindig van alkalom arra, hogy visszamenjünk a külsőbe. én meg is teszem 200zal is, ha nincs senki más.
Fehérvár és Bp között most már egy 6 km szakasz kivételével lehetne 3 sávon közlekedni, ha tudnának. Kifigyeltem a dolgot abból az aspektusból is, hogy a németek, osztrákok, olaszok bizony tudják a szabályt, de mi, horvátok, szlovákok nem! És mivel sokat vitáztunk a dologról már, minap megkérdeztem egy közlekedési igazságügyi szakértő ismerősömet arról, hogy szabályos-e jobbról elmenni a beljebb haladó(k) mellett. Azt mondta: pályán NEM. Neki hiszek, szvsz is NEM.