Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
OFF:
A közeljövőben szeretnék nyitni már végre egy "modern harci-repülős" topicot,mert úgy látom nincs konkrétan ilyen. remélem a repülés kedvelői látogatni fogják és beírnak majd...
A HSN lövegnél a meghajtási szakasz a csőben végetér, emiatt ez intenzívebb. A hátrasiklást a csőfaron kiképzett (rakéta)fúvókán kiengedett hajtógázokkal kompenzálják. Ezzel szemben a rakétavető csöveknél kisebb az torkolati sebesség, és még utólag gyorsítja a lövedéket a magával vitt hajtóanyaggal.
Vannak kombinált megoldások is. Pl. míg a LAW tisztán rakétaindító, addig az AT4-es és a SMAW már rendelkezik a csőfarnál egy szűkitővel/fúvókával, miközben a lövedékek a csövet elhagyva továbbra is rakétaként viselkednek.
(HJT ofkorsz)
1/
Rám aztán senki sem mondhatja, hogy amcsi technika imádója vagyok, de ha már K-4, akkor nem a H-val kellene összehasonlítani,
Egyébként ha jól, tudom a Ki-84 jobban legyalázta 5,000 m alatt..
2/
A Ju-288G sosem lett gyártva, csak terv volt. Németül tudók előnyben:
Junkers Ju 288 G-Reihe
Geplante Version mit einer 35,5-cm Kanone im Bombenraum zur Schiffszielbekämpfung. Die Kanone sollte zum Feuern ausgefahren werden.
Typ: Zweimotoriger Mittelstreckenbomber.
Flügel: Freitragender Schulterdecker. Dreiteiliger, zweiholmiger Ganzmetallflügel mit rechteckigem Mittelstück. Gesamte Flügelhinterkante als Klappen ausgebildet, an jedem Flügelhalbteil dreiteilig, außen als Querruder, innen als Wölbungsklappen. Nach oben und unten ausfahrbare Sturzflugbremsen im Klappen-Mittelteil. Warmluft-Enteisung für die Flügelnase.
Rumpf' Ganzmetall-Schalenrumpf mit angenähert rechteckigem Querschnitt. Rumpfbug komplett als vollsichtverglaste Druckkabine ausgebildet.
Leitwerk: Freitragendes Höhen- und doppeltes Seitenleitwerk. Aufbau in Ganzmetall. Seitentlossen vor die Höhenflossen gesetzt, Höhenflossen leicht über die Seitenflossen hinausragend. Trimmklappen über die volle Höhenruderbreite.
Fahrwerk: Einziehbares Normalfahrgestell. Zwillingsbereifte Haupträder an freitragenden Einbeinen mit Knickstreben. Knickstreben werden beim Einziehen um 180° nach hinten geklappt, um die Gesamtlänge der nach hinten in die Motorengondeln einziehbaren Einheit zu verkürzen. In das Rumpfheck einziehbares Spornrad.
Besatzung: 3 Mann in vollsichtverglaster, schmaler Druckkabine, bestehend aus Pilot in der Mitte, Funker/Abwehrschütze hinten oben dahinter mit Blick nach achtern, Abwehrschütze hinten unten, ebenfalls mit Blick nach hinten, darunter. Letzterer besitzt zusätzlich zwei gewölbte Sichtscheiben in den Rumpfseitenwänden.
Militärische Ausrüstung: 2 x MG 131 in fernbetätigtem Drehturm als B-Stand auf der Rumpfoberseite direkt hinter der Kabine (FDL 131 Z), 2 x MG 131 in fembetätigtem Drehturm (FDL 131 Z) an der Rumpfunterseite hinter dem Bombenschacht als C-Stand, 2 x MG 17 starr im Rumpfbug. Bombenzuladung maximal 4000 kg in langem Rumpfbombenschacht. Zwei Gehänge für Außenlasten unter dem Außenflügel.
Ööö ... lövegről volt szó , egészen pontosan HSN lövegről ... ez meg ugye egy rakétaindító(cső) ... ez most beugratós kérdés vagy tényleg nem tudod mi a különbség a kettő között ?
"3-4 t-ból kihozni egy 10m. csőhosszúságú 365mm-es lg-et , hmm , hát le a kalappal előttük ."
Lehet hogy csak velem van a baj, de nem latom, hogy ez a fegyver olyan nagy ugy lenne technikai szemmel.
Osszehasonlitasul:
Szmercs: 43.7 tonna, ebbol kb. 20 a hordozo teherauto, marad 23.7 tonna/12 raketa=> kb 1.1 tonna /raketa marad (ebbol 800 kg a raketa, vagyis 300-400 kg marad a csonek).
Persze ez csak 300 mm-es, szemre 8 meter hosszu, es 45 evvel frissebb (89-es) technika.
Csinos darab lehetett ! Sajnos én semmit nem találtam erről a kivitelről , pedig óriási mérnöki teljesítmény lehetett . Különösen azt figyelembe véve , hogy a Ju288-as sorozatnak 3000 kg. volt a hasznos terhelhetősége . Bár lehet , hogy a G-n tuningoltak egy kicsit de - gondolom - jelentősen nem növelhették a teljesítményét . 3-4 t-ból kihozni egy 10m. csőhosszúságú 365mm-es lg-et , hmm , hát le a kalappal előttük .
És tényleg , a 365 mm. már bőven "csatahajó kaliber" ! :)))
"A legnagyobb, valaha is repülőgépre szerelt ágyú a G 104 jelzésű volt. Lényegében egy 365 mm űrméretű, mindkét végén nyitott csőből állt... ... kb 10 m hosszú volt....
Az ágyút a Junkers Ju288G típusú repülőgépbe építették..."
Bill Gunston: Korszerű harci repülőgépek fegyverzete 22.oldal
Hát ez már majdnem hajó és nem hajóelleni ágyú :)))
He-177 Greif:
1/
A I/KK 50 állományában sztálingrádnál bevetettek néhány gépet 5 cm BK 5 PaK-kal a gondolában elől,
2/
He-177 A3/R5 7,5 cm-es löveggel készült hk. ellen (5 db)
JU-88 (szvsz. itt van, amiről beszéltetek!)
1/
Ju-88P-1 7.5 cm PaK 40 (KwK 39 a prototípuson) 2 lövés per rárepülés teljesítménnyel...
2/
Ju-88P-2 iker 3,7 cm (gondolában)
3/
Ju-88P-3 mint P-2,
4/
Ju-88P-4 BK-5 löveg
Pár tucat P sorozatú gép épült, ebből 1 db (!!!) teszt változatot Dornberger professzor felszerelt 6-csövű 21/28 cm-es rakétavetővel !!!!
Típusjele: Ju-88N vagy Ju-88Nbwe
Ez az?
Mert nem löveg (irreális) hanem rakétavető (szintén agyament ötlet) volt.
A'szem a repülőgépek fegyverzetéről írott könyvben van említve, hogy Ju-88-asra szerelték ezt a kétfelé lövő fegyvert. Középen töltötték, és az egyik irányba ment a lövedék, a másikba pedig egy ellensúly. Az űrméretre nem emlékszem pontosan, de valami hasonló nagyságrendű volt (~280mm).
Nem vált be.
Én egy olyanról hallottam, h 76 mm-es ágyút raktak a gépbe. egyet előre, egyet meg hátrairányozva, h egymás reakcióját nagyjából kioltsák, mivel a kettőt eccerre sütötték el.
Arra emlékszel esetleg , hohy a dolog működött-e legalább kísérleti változatként vagy csak papír maradt ?
Amúgy ez a megalománia jellező volt a németekre is időnként . :)))
Összefoglalva : Egy 30 t-s max. felszálló tömegű gép nem valószímű , hogy el tud vinni egy 40 t. tömegű hajóágyút .
A gr-ok jellemzően 300 kg tömegűek tehát a kézi töltés elég combos legényeket kíván , de legyen .
"mintha hátul is nyitott lett volna a cső" feltételezem akkor HSN lg-ről beszélsz , ez esetben viszont nem hajóágyúról van szó , mert ilyesmit a hajókon nem igazán alkalmaztak . Másrészt egy HSN lg. tömege - azonos ürméret mellettt - csak töredéke egy hagyományos lg-nek .
Szvsz egy HSN lg. már talán alkalmas lehet repülőgépfedélzeti alkalmazásra - ilyen nagy ürmérettel - de továbbra is kizártnak tarom egy hajóágyú felszerelését repcsire .
Pedig de.. Egyszer már beírkáltam ide hol olvastam, meg minden paramétert, de fingom sincs melyíik fórumba.
Kb úgy nézett ki, hogy volt egy baszott nagy cső a repcsi hasa alatt, kézzel betöltötték az osztott lőszert és lőttek. Valahogy megvolt oldva, hogy a visszarúgás kicsi legyen, kb mintha hátul is nyitott lett volna a cső. A gép szinte így isa megállt a levegőben. De ha ennyire szkeptikus vagy előkeresem a könyvet.
A Mosquitot soha nem értettem hogyan lehetett olyan jó, amilyennek mondják, miközben fából-vászonból volt...
Ja, h a Mustangról is legyen picit szó... most olvasom az Aranysasban, h az F-6 Hellcat 19:1 arányú győzelem-veszteség arányt tudhat magáénak.
Még a végén kiderül h nem is a Mustangra kéne az amcsiknak büszkének lenni. Bár más dolog tapasztalatlan és gyengus gépekben ülő japánok ellen vitézkedni, mint egy Bf-109-ben ülő Bakhorn ellen:-))