Keresés

Részletes keresés

Boldog ember Creative Commons License 2003.02.20 0 0 84
Most, hogy az angolok is rájöttek a megoldás elkerülhetetlen voltára talán mégis csak időszerű lenne Budapesten is.

Persze tudom amig Demszky Budakeszin lakik és főpolgármaisztro addig semmi sem lesz belőle!

Boldog ember Creative Commons License 2002.10.07 0 0 83
Aranyos az ötlet!
Előzmény: MORPHEUSZ (74)
Boldog ember Creative Commons License 2002.10.07 0 0 82
mondjuk 1-es villamos kivezetése Budaörsig

1, Valamikor nem is olyan régen a 41-es villamos végállomása Budaörsön volt és Budaörstől egésszen Albertfalváig zárt pályán halladt. (A hegyeshalmi vasut alattti átjárója még most is meg van!) Kiváló gyorsvillamost lehett volna csinálni belöle, e helyett megszüntették.

Az 1-es villamos nyomvonalát valamikor a 30-as (1930-as!!! években a leendő és azóta megvalósúlt Lágymányosi hídon keresztül Kelenföldig tervezték! A szükséges kisajátitások is megtörténtek a Hamzsabégi úton (Sétálj egyszer végig rajta a Fehérvári úttól a Bartók Béla útig!) sőtt a Lágymányosi híd építése idején még a villamos pályt is felújjították Villányi útig és a Lágymányosi hídon megcsinálták a villamos pályát!
De Volt egy (most is vezető) vezető MDF-es politikus aki véletlenül pont a Hamzsabégi útnak ezen a "csendes" szakaszán lakik, és mivel akkor MDF-es kormány volt az Ő nyugalma sokkal többet nyomott a latba mint Budapest közlekedése!

Ezért nincs és valoszinüleg soha nem is lesz Budapesten európai jellegű közlekedés szervezés, mert mindig lesz egy prominens politikus aki miatt 2 millió budapesti le lesz......!

Előzmény: Törölt nick (77)
Póli Creative Commons License 2002.10.03 0 0 81
A gondolat jó, csak vagyonokba kerül. (Autópálya sűrűn beépített területen. Ilyen pl. a párizsi "Périphérique".)
Előzmény: nemmindegy (80)
nemmindegy Creative Commons License 2002.10.03 0 0 80
Az 1-es villamossal egy baj van. BAROMI LASSÚ! Rengeteg nagy, lámpás kereszteződésnél tötyörög. A teljes menetideje (végállomástól végállomásig) kb. 55-65 perc. EZ TRAGIKUS. Budapesttel az a baj, hogy minden EGY SZINTBEN van - azt a kevés metrot leszámítva -, ezért lépten-nyomon kereszteződéseknél ácsorog az ember.
Pl. a Váci út - Hungári krt kereszteződését már 15 évvel ezelőtt úgy kellett volna megépíteni, hogy legalább KÉT felüljáró legyen egymás felett. Azért, hogy a Váci út és a Hungária krt. EGYENES irányú forgalma akadálytalanul mehessen át a kereszteződésen.
Ha a Hungária krt. minden jelentősebb kereszteződése felül- vagy aluljárós lenne - Tököly út, Kerepesi út, Kőbányai út, Üllői út, Gubacsi út -, akkor valószínűleg feleannyi idő alatt el lehetne jutni Óbudáról Dél-Budára. (Kevesebb tötyörgés, rövidebb menetidő = kevesebb károsanyag kibocsájtás, kisebb baleseti kockázat...)
Előzmény: Törölt nick (77)
Póli Creative Commons License 2002.10.03 0 0 79
Teljesen egyetértek azzal a kiegészítéssel, hogy a befizetett SZJA 5%-át visszakapják a települések állandó lakosságuk aránya szerint.

Viszont a Budapesten dolgozó aglomerációból jövők tetemesen hozzájárulnak a budapesti cégek jövedelemtermeléséhez, amely után (országos szinten) igen magasnak számító iparűzési adót kell befizetniük ezen budapesti telephelyű cégeknek a főváros kasszájába.

Az "útadó" tehát bőven meg van fizetve.

Előzmény: Törölt nick (76)
nemmindegy Creative Commons License 2002.10.03 0 0 78
Tudomásom szerint az SzJA-nak egy része a központi büdzsét gazdagítja, a másik pedig a lakóhelyet, nem pedig a munkahely szerinti "körzetet" :-)). Éppen ezen ment a harc négy évig, hogy a másodikat csökkentették az első rovására.
Amire Te gondolsz, az a vállalkozás (cég) által befizetett helyi iparűzési adó (esetleg a társasági adó egy része).
Előzmény: Törölt nick (76)
Törölt nick Creative Commons License 2002.10.03 0 0 77
Amivel viszont egetértek:

-Kivinni BP-ről az átmenőforgalmat (MO-és építése)

-Szigorított környezetvédelmi ellenörzés mindenhol, akinek többszöröse a méreganyag kibocsátása a kipufogóban, annak a rendszám leugrik !

-PR parkolók, (ld, London) tömegközlekedés racionális (!!!) fejlesztése, ami nem azt jelenti, hogy összerittyentünk 3 metrót és punktum,
hanem ésszel fejlesztünk, mondjuk 1-es villamos kivezetése Budaörsig, HÉV-ek meghosszabbítása, stb...

Előzmény: Törölt nick (76)
Törölt nick Creative Commons License 2002.10.03 0 0 76
Boldog ember :
"Jelenleg naponta több mint háromszázezer autós érkezi az aglomerációból aki a súlyadóját a személyi jövedelem adóját az aglomerációban fizeti miközben a budapesti útakat és levegőt teszik tönkre! Miközben a város lakoinak 2/3 küzd az allergiával!"

Ezek az emberek nyilván a BP-i munkahelyükre jönnek, vagyis a SZEMÉLYI JÖVEDELEMADÓJUKAT BUDAPESTEN, A MUNKÁLTATÓJUKNÉL FIZETIK.

Jó lenne, ha nem irnál hülyeségeket !

Előzmény: Boldog ember (-)
stika Creative Commons License 2002.10.03 0 0 75
Ha az Osztyapenkonál fizetökapu lenne, akkor minden reggel Érdig érne a kocsisor. Nézd csak meg az M3-ast, egy baromarcú anno berakta az egyetlen lámpás keresztezödést a Városliget és Gyöngyös közé. Reggel meg délután kilóméteres dugók vannak. Tudom, mert arra járok.
A két szerencsétlent egyébbként sajnálom. De egy baleset miatt (ami bárhol lehet) fizetökapukért kiáltani, vagy a szükségeségüket ezzel indokolni enyhén szólva szerény értelmi képességekre vall.
Előzmény: Boldog ember (72)
MORPHEUSZ Creative Commons License 2002.10.03 0 0 74
Szerintem tegyük vissza az Osztyapenkót, és akkor mindenki megáll megnézni, hogy JÉÉÉÉÉÉ VISSZAJÖTT???!!!!
És máris lehetne beszedni a pénzt....
Előzmény: Boldog ember (72)
Póli Creative Commons License 2002.10.03 0 0 73
Helyette SENKI se jut el a munkahelyére, mert a BKV összeomlik a TELJES kapacitásának kétszeresére-háromszorosára rúgó forgalmi igény miatt.
Előzmény: Boldog ember (72)
Boldog ember Creative Commons License 2002.10.03 0 0 72
Na ez a két szerencsétlen is megúszta volna ma reggel a Budaőrsi úton ha az Osztapenkonál megállítja egy fizető kapu.
És ráadásúl nem dugult volna be fél Buda ma reggel!
JajjdeJo Creative Commons License 2002.10.02 0 0 71
Szerintem olyan kapu kellene ami penz elleneben sem enged be. Akkor a penz is szaporodna es az autok sem arasztjak el a varost. 2 legyet utnenk 1 csapasra.
Előzmény: Boldog ember (-)
Boldog ember Creative Commons License 2002.10.02 0 0 70
Egy aprócska kivonat igaz norvégűl de a lényeg érthető szerintem.
Azaz lehet árút szállítani, de nem feltétlenül csúcsidőben!

NB! Alle takster er for liten bil(tillatt totalvekt t.o.m. 3500 kg).
Stor bil(f.o.m. 3501 kg) betaler dobbel pris.

Pĺ hverdager mellom kl. 1800-0600 og i helgene er passering gratis.
Innkreving foregĺr i
retning mot sentrum. Trafikanter med abonnement skal maksimalt
betale for én passering
pr. time og 75 passeringer pr. mĺned. Busser i konsesjonerte ruter,
motorsykler og mopeder
er fritatt for betaling.

I tillegg kommer et depositum pĺ 200kr for brikken.

Előzmény: joy (67)
blackhole Creative Commons License 2002.10.02 0 0 69
Igen, igen, mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa. Álmos voltam, tegnap frissen észre
is vettem(, de reméltem, te nem fogod ;))
Előzmény: stika (65)
hm238423 Creative Commons License 2002.10.01 0 0 68
:-DDDD
Előzmény: joy (67)
joy Creative Commons License 2002.10.01 0 0 67
Kihajtókra kell fizetőkapu, hogy megakadályozza az ilyen hülyeség országos elterjedését!!!
Előzmény: Boldog ember (-)
Póli Creative Commons License 2002.10.01 0 0 66
Pali úrnak szólni kéne, hogy 1849 óta hidat a Dunán az állam (tetemes) segítsége nélkül SOHA nem tudott építeni ez a város, és nem is fog tudni építeni soha !

(Egyébként Dercének van igaza: az északi M0-ás híd nélkül az Aquincumi híd belefullasztaná az autótengerbe Újpestet. Viszont MINDKÉT hídra égető szükség lenne...)

Előzmény: Boldog ember (62)
stika Creative Commons License 2002.10.01 0 0 65
Idézni csak pontosan, szépen, így nem fair. Ezt írtam:
"Nézz csak utánna, hogy az aszmát és az allergiát mi okozza. Semmivel sem gyakoribbak Pesten, mint vidéken."
Meg ezt:
"Légúti betegségek, bizonyos rákfajták már valószínübbek, de ezekre sincs egyértelmü bizonyíték."
Előzmény: blackhole (61)
Törölt nick Creative Commons License 2002.10.01 0 0 64
Palibá' !
Azoknak a teherautóknak is fizetni kell amik az élelmiszert hozzák ?
És amik az olajat ?
építöanyagot ?
WC papírt ?
üdítöket ?
ruhákat ?
blackhole Creative Commons License 2002.10.01 0 0 63
Marhajó, hogy Palika megigéri a régóta tervezett beruházásokat, mint saját ötleteit.
A költségvetést hozzá miből biztosítja? Magánvagyonából? Vagy rajzol húszezreseket
párszázmilliárd értékben?
Előzmény: Boldog ember (62)
Boldog ember Creative Commons License 2002.10.01 0 0 62
Ma reggel Schmitt Pali elegánsan igért egy Aquinkumi hidat

Szerintetek erre a hídra honnan jönnek az autók és hová mennek?
Nem egy északi M0-ás Híd kellene valahól Megyer és Dunakeszi között?

blackhole Creative Commons License 2002.09.27 0 0 61
>Semmivel sem gyakoribbak Pesten, mint vidéken. Légúti betegségek,

Ergo vidéken és Bp-n a levegőminőség azonos?

Előzmény: stika (56)
blackhole Creative Commons License 2002.09.27 0 0 60
Csak az első mondatot olvastad el?
Előzmény: Boldog ember (53)
dez1 Creative Commons License 2002.09.27 0 0 59
Két ok miatt lehetett ott: 1. mert valahová a belvárosba vitt valamit (építkezés) 2. Mert lusta a lágymányosi híd felé kerülni:(
lakos Creative Commons License 2002.09.27 0 0 58
Mi a francot keresett pl. tegnap du 6 kor, az Üllői út és Ferenc körút kereszteződésében, a Révész Eurotarns mittomén hány tonnás, nyergesvontatós, 30 méter hosszú kamionja, beragadva a dugóba, kanyarodásnál az összes irányt blokkova? Erre már most is érvényben van valami szabályozás nem?
dez1 Creative Commons License 2002.09.27 0 0 57
Az tuti, hogy a lebegő kutyaszar az mérgező.
Az asztma egy másik kérdés - vidéken is szar a levegő. Itten pesten inkább tüdőrák veszély a nagyobb.
Előzmény: stika (56)
stika Creative Commons License 2002.09.27 0 0 56
1. "ami müködik Európában az itt Magyarországon abovó marhaság" Ami müködik Európa sok ezer városa közül _kettöben_ .
2. Nézz csak utánna, hogy az aszmát és az allergiát mi okozza. Semmivel sem gyakoribbak Pesten, mint vidéken. Légúti betegségek, bizonyos rákfajták már valószín?bbek, de ezekre sincs egyértelmü bizonyíték.
Előzmény: Boldog ember (53)
dez1 Creative Commons License 2002.09.27 0 0 55
Ez érdekes módon most sem sokkal több.
Lássuk csak: a benzinfogyasztás cirka 1.35 milliárd liter - a jövedéki adó 103,5 Ft az benzinből 140 milliárd. A gázolaj az olyan kb. 1,15 milliárd liter , az adó 85, az anyni mint kb. 100 milliárd. Tehet a jövedéki adó ugye most is 250 milliárd, de jön még az ÁFA, ami kis kerekítéssel kb. még 100 milliárd. Szóval ez olyan 350 milliárd. Ebből már elég szép hosszú autópálya kijön évente, egyéb útról ne is beszéljünk.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!