1, Valamikor nem is olyan régen a 41-es villamos végállomása Budaörsön volt és Budaörstől egésszen Albertfalváig zárt pályán halladt. (A hegyeshalmi vasut alattti átjárója még most is meg van!) Kiváló gyorsvillamost lehett volna csinálni belöle, e helyett megszüntették.
Az 1-es villamos nyomvonalát valamikor a 30-as (1930-as!!! években a leendő és azóta megvalósúlt Lágymányosi hídon keresztül Kelenföldig tervezték! A szükséges kisajátitások is megtörténtek a Hamzsabégi úton (Sétálj egyszer végig rajta a Fehérvári úttól a Bartók Béla útig!) sőtt a Lágymányosi híd építése idején még a villamos pályt is felújjították Villányi útig és a Lágymányosi hídon megcsinálták a villamos pályát! De Volt egy (most is vezető) vezető MDF-es politikus aki véletlenül pont a Hamzsabégi útnak ezen a "csendes" szakaszán lakik, és mivel akkor MDF-es kormány volt az Ő nyugalma sokkal többet nyomott a latba mint Budapest közlekedése!
Ezért nincs és valoszinüleg soha nem is lesz Budapesten európai jellegű közlekedés szervezés, mert mindig lesz egy prominens politikus aki miatt 2 millió budapesti le lesz......!
Az 1-es villamossal egy baj van. BAROMI LASSÚ! Rengeteg nagy, lámpás kereszteződésnél tötyörög. A teljes menetideje (végállomástól végállomásig) kb. 55-65 perc. EZ TRAGIKUS. Budapesttel az a baj, hogy minden EGY SZINTBEN van - azt a kevés metrot leszámítva -, ezért lépten-nyomon kereszteződéseknél ácsorog az ember.
Pl. a Váci út - Hungári krt kereszteződését már 15 évvel ezelőtt úgy kellett volna megépíteni, hogy legalább KÉT felüljáró legyen egymás felett. Azért, hogy a Váci út és a Hungária krt. EGYENES irányú forgalma akadálytalanul mehessen át a kereszteződésen.
Ha a Hungária krt. minden jelentősebb kereszteződése felül- vagy aluljárós lenne - Tököly út, Kerepesi út, Kőbányai út, Üllői út, Gubacsi út -, akkor valószínűleg feleannyi idő alatt el lehetne jutni Óbudáról Dél-Budára. (Kevesebb tötyörgés, rövidebb menetidő = kevesebb károsanyag kibocsájtás, kisebb baleseti kockázat...)
Teljesen egyetértek azzal a kiegészítéssel, hogy a befizetett SZJA 5%-át visszakapják a települések állandó lakosságuk aránya szerint.
Viszont a Budapesten dolgozó aglomerációból jövők tetemesen hozzájárulnak a budapesti cégek jövedelemtermeléséhez, amely után (országos szinten) igen magasnak számító iparűzési adót kell befizetniük ezen budapesti telephelyű cégeknek a főváros kasszájába.
Tudomásom szerint az SzJA-nak egy része a központi büdzsét gazdagítja, a másik pedig a lakóhelyet, nem pedig a munkahely szerinti "körzetet" :-)). Éppen ezen ment a harc négy évig, hogy a másodikat csökkentették az első rovására.
Amire Te gondolsz, az a vállalkozás (cég) által befizetett helyi iparűzési adó (esetleg a társasági adó egy része).
-Kivinni BP-ről az átmenőforgalmat (MO-és építése)
-Szigorított környezetvédelmi ellenörzés mindenhol, akinek többszöröse a méreganyag kibocsátása a kipufogóban, annak a rendszám leugrik !
-PR parkolók, (ld, London) tömegközlekedés racionális (!!!) fejlesztése, ami nem azt jelenti, hogy összerittyentünk 3 metrót és punktum,
hanem ésszel fejlesztünk, mondjuk 1-es villamos kivezetése Budaörsig, HÉV-ek meghosszabbítása, stb...
Boldog ember :
"Jelenleg naponta több mint háromszázezer autós érkezi az aglomerációból aki a súlyadóját a személyi jövedelem adóját az aglomerációban fizeti miközben a budapesti útakat és levegőt teszik tönkre! Miközben a város lakoinak 2/3 küzd az allergiával!"
Ezek az emberek nyilván a BP-i munkahelyükre jönnek, vagyis a SZEMÉLYI JÖVEDELEMADÓJUKAT BUDAPESTEN, A MUNKÁLTATÓJUKNÉL FIZETIK.
Ha az Osztyapenkonál fizetökapu lenne, akkor minden reggel Érdig érne a kocsisor. Nézd csak meg az M3-ast, egy baromarcú anno berakta az egyetlen lámpás keresztezödést a Városliget és Gyöngyös közé. Reggel meg délután kilóméteres dugók vannak. Tudom, mert arra járok.
A két szerencsétlent egyébbként sajnálom. De egy baleset miatt (ami bárhol lehet) fizetökapukért kiáltani, vagy a szükségeségüket ezzel indokolni enyhén szólva szerény értelmi képességekre vall.
Na ez a két szerencsétlen is megúszta volna ma reggel a Budaőrsi úton ha az Osztapenkonál megállítja egy fizető kapu.
És ráadásúl nem dugult volna be fél Buda ma reggel!
Szerintem olyan kapu kellene ami penz elleneben sem enged be. Akkor a penz is szaporodna es az autok sem arasztjak el a varost. 2 legyet utnenk 1 csapasra.
Egy aprócska kivonat igaz norvégűl de a lényeg érthető szerintem.
Azaz lehet árút szállítani, de nem feltétlenül csúcsidőben!
NB! Alle takster er for liten bil(tillatt totalvekt t.o.m. 3500 kg).
Stor bil(f.o.m. 3501 kg) betaler dobbel pris.
Pĺ hverdager mellom kl. 1800-0600 og i helgene er passering gratis. Innkreving foregĺr i
retning mot sentrum. Trafikanter med abonnement skal maksimalt
betale for én passering
pr. time og 75 passeringer pr. mĺned. Busser i konsesjonerte ruter,
motorsykler og mopeder
er fritatt for betaling.
I tillegg kommer et depositum pĺ 200kr for brikken.
Pali úrnak szólni kéne, hogy 1849 óta hidat a Dunán az állam (tetemes) segítsége nélkül SOHA nem tudott építeni ez a város, és nem is fog tudni építeni soha !
(Egyébként Dercének van igaza: az északi M0-ás híd nélkül az Aquincumi híd belefullasztaná az autótengerbe Újpestet. Viszont MINDKÉT hídra égető szükség lenne...)
Idézni csak pontosan, szépen, így nem fair. Ezt írtam:
"Nézz csak utánna, hogy az aszmát és az allergiát mi okozza. Semmivel sem gyakoribbak Pesten, mint vidéken."
Meg ezt:
"Légúti betegségek, bizonyos rákfajták már valószínübbek, de ezekre sincs egyértelmü bizonyíték."
Marhajó, hogy Palika megigéri a régóta tervezett beruházásokat, mint saját ötleteit.
A költségvetést hozzá miből biztosítja? Magánvagyonából? Vagy rajzol húszezreseket
párszázmilliárd értékben?
Mi a francot keresett pl. tegnap du 6 kor, az Üllői út és Ferenc körút kereszteződésében, a Révész Eurotarns mittomén hány tonnás, nyergesvontatós, 30 méter hosszú kamionja, beragadva a dugóba, kanyarodásnál az összes irányt blokkova? Erre már most is érvényben van valami szabályozás nem?
1. "ami müködik Európában az itt Magyarországon abovó marhaság" Ami müködik Európa sok ezer városa közül _kettöben_ .
2. Nézz csak utánna, hogy az aszmát és az allergiát mi okozza. Semmivel sem gyakoribbak Pesten, mint vidéken. Légúti betegségek, bizonyos rákfajták már valószín?bbek, de ezekre sincs egyértelmü bizonyíték.
Ez érdekes módon most sem sokkal több.
Lássuk csak: a benzinfogyasztás cirka 1.35 milliárd liter - a jövedéki adó 103,5 Ft az benzinből 140 milliárd. A gázolaj az olyan kb. 1,15 milliárd liter , az adó 85, az anyni mint kb. 100 milliárd. Tehet a jövedéki adó ugye most is 250 milliárd, de jön még az ÁFA, ami kis kerekítéssel kb. még 100 milliárd. Szóval ez olyan 350 milliárd. Ebből már elég szép hosszú autópálya kijön évente, egyéb útról ne is beszéljünk.