Keresés

Részletes keresés

lala1961 Creative Commons License 2020.07.15 0 0 3448

Üdv ! Már úgy örültem a + nak ,erre meggondolta magát és "csak"lehúzta a + ot ,szerencsére - nélkül !:DDDD

Előzmény: lala1961 (3443)
_BP__ Creative Commons License 2020.07.15 0 0 3447

2.5x2.5 méteres előtető lenne. A hó és szel valóban ad még terhelést hozzá.

Előzmény: peterch (3446)
peterch Creative Commons License 2020.07.15 0 0 3446

Szia !

 

Egy dolog a tetö súlya , de hol van a szél és a hó terhelése ?  Azzal is számolj !

Előzmény: _BP__ (3445)
_BP__ Creative Commons License 2020.07.15 0 0 3445

Az lenne a cél,  hogy ne kelljen kivésni a szigetelést, de a gerenda felfeküdjön és ne roppantsa meg a szigetelés külső vakolatát. Ehhez szép hosszú és vastag szárak kellenek,  mert kb. 350 kg lesz a tető. A tető végét 2 oszlop fogja alátámasztani, így átvesz a terhelésből valamennyit.

 

 

 

Előzmény: sylvanus67 (3444)
sylvanus67 Creative Commons License 2020.07.15 0 0 3444

igen, létezik: menetes szár, ha jól értettem a kérdést

Előzmény: _BP__ (3442)
lala1961 Creative Commons License 2020.07.15 0 1 3443

Üdv ! Az a baj,hogy ezeknél a rendszerben árult anyagoknál pont a külső szín a leggyengébb láncszem(minőség) pedig egész életében később azt nézi a polgár ! Ha teheted akkor abból ne a legolcsóbbat vedd,mert hamar leeszi az UV ,sőt az algásodás miatt pár év alatt drasztikus színváltozások szoktak előfordulni ! 1x kell a Baumit vödrös anyagát megvenni (szilikát,szilikon,ne adj Isten ezt a nanos cucot )hozzá ,az egy darabig "örökös"a többihez képest !:-) Ezeknél azért az Ár reprezentálja a minőséget IS ! Jahh ,az alapozás színezés előtt nem hagyható el ,mert az szín eltéréseket IS okozhat (láttam már ilyen munkát)!:-)

Előzmény: szero78 (3441)
_BP__ Creative Commons License 2020.07.15 0 0 3442

Sziasztok, olyan dűbel létezik, ami elbír egy betoncserepes előtetőt? 10 cm homlokzati szigetelés van fent és nem szívesen vésném ki, ha erős dűbelekkel fel lehet rá fogatni a gerendát. Láttam Fischer dűbeleket, de azok kisebb terhek hordására alkalmasak. Köszi 

szero78 Creative Commons License 2020.07.13 0 0 3441

Sziasztok,

 

Ha választani kellene, akkor Isomaster vagy Graytherm, esetleg Hirsch hőszigetelő rendszert ajánlanátok? Esetleg egyiket sem, ha nem, akkor mi mást?

 

előre is kösz,

lala1961 Creative Commons License 2020.07.10 0 0 3440

Üdv ! Ha nem is nagy ,de van különbség az egyes márkák között , és az árak elég jól reprezentálják a minőséget ! :-) Szerintem. 

Előzmény: fedzsi1 (3438)
tothjozsi96 Creative Commons License 2020.07.10 0 0 3439

Minőségbeli különbség van.

 

Az Austrotherm-ről mindenki nagyon jókat mond!

Nekem a Polifarbe és a Caparol EPS tábláival volt már dolgom, azok is nagyon jók, bátran ajánlom.

Előzmény: fedzsi1 (3438)
fedzsi1 Creative Commons License 2020.07.06 0 0 3438

Üdv! Bolyongok a rengeteg polisztirol szigetelés márka között: Stavmat, graytherm, isoland, premio, nikecell, austrotherm stb. Szerintetek van jelentősége a márkanévnek? Vagy döntsek az ár alapján?

Anddroid8205 Creative Commons License 2020.06.10 0 0 3436

Sziasztok, szeretném a tanácsaitokat/ötleteiteket kérni, hogyan oldjam meg a következő szigetelési problémát.

A házam és a szomszéd házának fala közös, az enyém 4 szintes, az övé 2 szintes. Most eladták a házat, és az új tulaj lebontja a tetőt és a földszinti födém fagerendáit is lecseréli újakra. Így most lenne alkalom az én magas házfalamat szigetelni (10 v 15 cm gyapot), lehetne állványozni a földről.
Viszont nem tudom hogyan kellene a szigetelést megoldani, ugyanis az ő padlástere pont a mi 1. emeletünknél van (hálószobánk és konyhánk fala). Leszigetelném az ő padlásrészét is, viszont ott a tűzfala (kicsit rozoga 10 cm-s téglából), ami akadályoz a normális szigetelésben. Hogy szokták megoldani az ilyen helyzetet? Én a következőkre gondoltam, de nem tudom melyik a jó megoldás:

1. A tűzfal felett szigetelek úgy, hogy próbálok teljesen a tűzfal tetejéhez illeszkedni, hogy ne legyen hőhíd, ami egyébként úgyis lesz, mert a kis tégla rosszabb hőszigetelő mint a gyapot.

2. A tűzfalat is beszigetelem 5 cm-rel (plusz a 10 cm kis tégla), az én falamat pedig 15 cm-rel, így egy síkba lehet hozni a kettőt. Bár nem tudom, hogy a tűzfal szigetelése szabályos-e, illetve a házának minimális mozgása miatt a szigetelés "szét fog szakadni". Ez utóbbi lehet hülyeség? :)

Csatolok a 2 házról egy képet. Szerintetek ilyenkor mit kellene csinálni? Van jó megoldás a szigetelésre?

Köszi  Andris

gr74 Creative Commons License 2020.06.02 0 0 3435

A két fal között mindenképpen lesz egy ugrás, amíg a vályogfalat nem szigeteled. Ezzel meg kell barátkozzál.

 

A szigetelés vastagságának kiválasztásánál viszont ne korlátozzon a gázcső. Meg kell kérdezni a szolgáltatót, hogy náluk mi a szabály, de általában megengedik azt, hogy alul-fölül kiszellőztetett módon "eldobozold" a csövet. Ha tehát 7cm helyett 15cm szigetelést raksz fel, kivéve a gázcsőnél lévő 10cm széles sávot, ahová tényleg csak 7 cm kerülne a cső mögé, akkor szépen síkban elvakolhatod az egész falat. A cső helyét meg csak a két szellőzőrács jelzi.

 

Ahogy két hozzászólással korábban írtam, a szigetelés projekt költségein belül nagyon kis részt képvisel az EPS anyagköltsége. Érdemes ezért vastagabbat rakni, mint utólag megbánni.

Előzmény: Da.ni. (3424)
gr74 Creative Commons License 2020.06.02 0 0 3434

A mérésednél nem csak a szigetelés szuperjó "keni el" a fal belső oldalán jelentkező hőmérséklet különbségeket, hanem maga a fal is, ami nagyon jó hővezető.

Ha extrém esetben egyetlen pontot melegítenél egy teljesen szigeteletlen fal belső oldalán (pl. gázlánggal, akár több száz fokra), akkor sem rajzolódna ki olyan egyértelműen ez a forró pont a fal külső oldalán. Azért, mert minden irányba kb. egyformán vezeti a hőt a fal. Jobbra, balra, fel és le éppen úgy, mint merőlegesen a külvilág irányába.

 

A hőáramlást a hőmérsékletkülönbség hajtja, a hőellenállás gátolja. Az áramköröknél használt Ohm törvényhez hasonlóan számolhatunk itt is a feszültség és áram értékekkel.

 

B30-as falból kb. 70cm felel meg az 5cm EPS hőellenállásának. 5cm EPS tehát 14-szer nagyobb ellenállást jelent, mint 5cm B30.
Ebben az ellenállás hálózatban sokkal inkább áramlik szét a hőenergia, mint ahogy átjut a hőszigetelésen a fal külső oldalára, ahol Te lemérheted.

 

Egy ilyen szerkezetben (ahol egy nagyon jó hővezető rétegen van egy hőszigetelő réteg), sokkal inkább kirajzolódnak a szigetelés hibái, a hőhidak, mint a belső oldali hőmérséklet különbségek.

 

És még egyszer. Ez nem azért van, mert nagyon jó a hőszigetelés, hanem azért, mert nagyon jó hővezető hozzá képest a fal :-)

Előzmény: AZAKI13 (3419)
gr74 Creative Commons License 2020.06.02 0 0 3433

Az EPS önmagában nem érzékeny a vízre. A szigetelt WC tartályokba általában sima EPS-t raknak, ami ott ázik a vízben egész nap, és nincs semmi baja évtizedek múlva sem.
Az EPS szigetelőképességét persze rontja a víz, így meg kell akadályozni a vizesedését. Bántani viszont nem bántja a víz az EPS-t (mint a fát, vagy a vályogot).

A rendszer egészét már rongálhatja (ragasztó/vakolat/...), de azt is inkább csak a megfagyó víz.

 

Azt, hogy le kell-e szedni a régi vékony EPS-t a további szigetelés előtt, az leginkább statikai kérdés. Ha jól tartja magát, és a vakolatra is jól rá lehet ragasztani a következő réteget, akkor felesleges leszedni (főleg, ha keresztül is dübelezik).

Hogy a hátoldala penészes, vagy az, hogy káros anyagok válnak ki belőle (a fal küldő oldalán, tehát nem a lakótérben), az nem igazán komoly indok. Ráadásul kőzetgyapotot összetartó műgyanta sem harmatcseppekből készül.

 

Az viszont egy teljesen jogos kérdésfelvetés, hogy anyagilag megéri-e rászigetelni egy elkészült hőszigetelésre.

Ha újonnan szigetelünk egy szigetelés nélküli falat, akkor is egyre csökken az újabb és újabb centiméterek nyeresége.

Ugyanakkor az összköltségekhez viszonyítva (ragasztás, dübelezés, vakolás, állványozás anyag és munkadíjai) annyira eltörpül a szigetelőanyag költsége, hogy mégsem érdemes azon spórolni. Ha 5cm helyett 15cm szigetelést raksz fel, az megháromszorozza a szigetelés mértékét, de az összköltséget csak úgy 10-20%-al növeli.

 

Ugyanez a matek egy elkészült szigetelés tovább szigetelése esetén egészen másként néz ki, hiszen ott minden járulékos költség újra felmerül. Újra fel kell állványozni a házat, a ragasztás, dübelezés és a vakolás költségei is újra felmerülnek (sőt, még növelhet rajtuk a felület előkészítés költsége is).
Itt az 5cm-ről 15cm-re növelés költsége jóval több, mint pusztán a 10cm szigetelés anyagköltsége, emiatt általában már nem éri meg.

 

Persze, ha amúgy is kellene javítani a vakolaton, vagy pl. válik le a régi szigetelés, amúgy is fel kell állványozni az épületet, meg kell erősíteni a dübelezést, újra kell vakolni, ... akkor már megint érdemes lehet a projekt költségeihez hozzárakni a szigetelőanyag árát.

 

Előzmény: Házas Ember (3418)
Khaosz5 Creative Commons License 2020.06.01 0 0 3432

Sziasztok,

 

segítséget szeretnék kérni. A házam festésekor az északi oldal elmaradt és most ősszel szeretném megcsináltatni. Az a kérdésem, hogy érdemes-e még hőszigetelő anyagot rakni rá?

 

Könnyűszerkezetes ház a fal rétege a következő rétegekből épül fel bentről kifelé.

 

-1,2cm gipszkarton

-párazáró fólia

-15 cm üveggyapot szigetelés (lambda értéket nem tudok. 2003-as építés)

-perforált hőtükör fólia

-2cm légrés a üveggyapot kiszellőztetésére

-1,2cm osb lap

2cm eps szigetelés gyakorlatilag a vakolat miatt.

 

Az északi oldal mérete 21X2,7 méter.

 

100mˇ2-re a fűtésköltségem 910m^3 gáz ebben benne van főzés és a meleg víz. Szóval nem vészes.

 

A neten található programokkal 0,3W/m2K hőszigetelést számítottam.

A másik, hogy a falazatban van 2 cm rés amivel a 15cm üveggyapot van kiszellőztetve a padlás felé. Tehát ebben a légrésben jár a hideg levegő.  Az elméletem szerint rakhatok én akármennyi szigetelést a külső falra ha van 2 cm légrésem és ott jár a levegő. Gyakorlatilag a 15cm üveggyapot fog csak szigetelni. 

 

Tudna valami hozzáértő segíteni, hogy érdemes-e festésen kívül még a falra rakni hőszigetelést is?

Psy85 Creative Commons License 2020.05.30 0 0 3431

Szia, veletlenul nem a MAV telepen van a lakas? 

Előzmény: diósmetélt (3262)
Zöldár Creative Commons License 2020.05.13 0 0 3428

 Kitartóan kell keresni !

Előzmény: Da.ni. (3427)
Da.ni. Creative Commons License 2020.05.12 0 0 3427

A másik dolog, amit kérdezni akartam.

A lábazati szigetelést 50-60cm-re lerakom a belső padló sík alá:

-de fölé mennyire kell engedni?

-A lábazatit is indító profillal kell kezdeni?

-A homlokzatit rakhatom a lábazatira vagy kell közé indító profil?

Ezekről konkrét leírást, videót még nem találtam.

Da.ni. Creative Commons License 2020.05.12 0 0 3426

Köszönöm!

Az is egy megoldás, lehet így is lesz, csak majd az én szememnek nem fog tetszeni.

 

 

Előzmény: lala1961 (3425)
lala1961 Creative Commons License 2020.05.07 0 0 3425

Üdv ! Túl szép megoldások nincsenek ,egy hálós élvédővel kaphatsz egy stabil éles felületet !:-)

Előzmény: Da.ni. (3424)
Da.ni. Creative Commons License 2020.05.06 0 0 3424

Üdv Mindenkinek!

A vályogházhoz lett egy kis toldás konyha nagyobbítás végett, ami B30 téglából készült.

Csak a téglafalat le szeretném szigetelni.

7 cm-es szigetelés fér csak el a gázcső miatt.

A ház oldalánál a régi és az új fal egy síkban van, viszont ahogy már említettem, csak a tégla falat szigetelném.

Ahhoz hogy ne nézzen ki hülyén, hogy lehetne megoldani azt a 7-8 centi eltérést?

Tudom a legegyszerűbb, ha a vályogfalat is szigetelném.

 

 

egészségesen Creative Commons License 2020.05.06 0 0 3423

Kedves Fórumtársak!

 

A segítségeteket szeretném kérni, természetesen hőszigetelés tárgyában. 

Azért gondoltam rátok, mert ti már dolgoztatok is szigetelő anyaggal, nem úgy mint a kereskedők, akik csak eladnak. Nekik persze minden eladó. 

Adott egy fedett terasz, ami 10x10-es gerendákon áll, amit osb-vel burkoltam le kívűlről. Most kezdődik az érdekesebb rész. Milyen szigetelőanyaggal javasoljátok a 10cm-es hézag kitőltését? Nagy előnye lenne, ha nem szúrna! Nem nagy mennyiségről van szó: falazat 25m2, födém 18m2.

 

Gondoltam egyet, de ne nevessetek ki! Kifúlynám púrhabbal a hézagokat, mert az töltene ki minden részt tökéletesen és a szigetelési mutatója is megfelelő lenne. Igen ám, de a megszilárdult púrhabot, nem tudom mivel a gerendák síkján levágni, mert utána még fel kellene raknom a párazáró fóliát és a belsó olsdali osb lapot is. Van valakinek err ötlete, vagy hagyjam meg illúziónak és csináljam hagyományos szálas anyaggal?

Előre is köszönöm a válaszokat!

lala1961 Creative Commons License 2020.02.14 0 0 3422

Üdv ! A legolcsóbbat vedd ,mert mérhetetlen a különbség van a hőszigetelő képességben !:-) Minél vastagabbat tegyél ,mert szerintem a leggyorsabban megtérülő beruházás a födémszigetelés(kis pénz - nagy foci) !:DDD

Előzmény: Kormanyka (3420)
Téli nap Creative Commons License 2020.02.13 0 0 3421

Jó  40 éve amikor kezdték a külső hőszigeteléseket az osztrákok megesküdtek arra, hogy az 5 cm hőszigetelés elég. Aztán telt az idő,    jelenleg a 15 cm-t tarják és tartjuk elegendőnek !

   én úgy 25 éve kezdtem. sk.  akkor én is 5cm -t tettem, majd egy vállalkozó gyütt, hogy az ő mérnöke kiszámolja mennyi kell.   Ok.  mondtam nincs mit számolni.

 Ennyire gondoltam,  ennyi lesz.

 

 De ha már tényleg ott van az az 5cm szigetelés,   szépen felület kezelve tényleg értelmetlen tovább szigetelni.

 Viszont újonnan a  minél vastagabb a jobb.

Előzmény: AZAKI13 (3419)
Kormanyka Creative Commons License 2020.02.04 0 0 3420

Sziasztok!

A közeljövőben a padlásfödém szigetelését tervezem. Szerintetek melyik lenne a jobb választás, az ursa df 39 vagy knauf mpn plus 037?

AZAKI13 Creative Commons License 2020.01.15 0 0 3419

Kíváncsiságból rámértem lehet, hogy nem sok ertlemé vagy jelentőség van a külső falra több ponton infrával. Arra voltam kíváncsi, hogy ahol bent radiátor van ott mennyivel melegebb esetleg a külső fal felülete

 Szinte 0 a különbség. 30 as fal 5cm nikecell. Ebből arra következtetek, lehet rosszul, hogy nem sok érteleme lenne tovább szigetelni a házat.

Előzmény: Házas Ember (3418)
Házas Ember Creative Commons License 2020.01.15 0 0 3418

Azt is, mert ma is előfordul, hogy a 20 éve felrakott 5 cm vastag szigetelést leszednek és 15 cm-est raknak fel helyette.

 

Meg azt is, hogy bár az EPS és a kőzetgyapot élettartama 40-60 év, de ha vizet kap, akkor drasztikusan csökken az élettartam (nedvességet pedig sok formában kaphat), meg azt is, hogy ilyen időtávban már várható az épületek tulajdonos és/vagy funkcióváltása, ami átépítéssel jár ahol részben vagy egészben le kell cserélni a hőszigetelést.

 

Mellettünk pár házzal egy jó éve eladtak egy házat, az új tulaj leszedette az EPS szigetelést (mondván, hogy káros anyagok válnak ki belőle) és vakolható kőzetgyapottal szigeteltette a házat. Hát bizony, a leszedett EPS itt-ott eléggé penészes, gombás volt :-(

Előzmény: AZAKI13 (3417)
AZAKI13 Creative Commons License 2020.01.15 0 0 3417

Műszaki élettartam alatt azt érted, hogy ez idő alatt lesz már újabb, modernebb technológia? 

Előzmény: Házas Ember (3416)
Házas Ember Creative Commons License 2020.01.15 0 0 3416

Ha a megtérülést szigorúan gazdasági értelemben nézzük, akkor biztosan van olyan falszigetelés, ami nem térül meg a szigetelés műszaki élettartama (15-20 év) alatt.

 

Ha viszont a megtérülésbe beleértjük azt, hogy sokkal komfortosabb hőérzetű lesz a lakás, akkor sokak már a hőszigetelés felrakása utáni első évben azt mondják, hogy nekik megtérült a szigetelés felrakása.

Előzmény: AZAKI13 (3415)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!