Nyílászáró csere nélkül hőszigetelni? Nem sok értelme van.
Sőt inkább először nyílászáró csere - > de ekkor csökken a filtráció, növekszik a párazárás - > még több penész - > egészségtelen környezet - > muszáj hőszigetelni.
Ha csak hőszigeteltek - > ablakoknál marad a filtráció - > kevesebb megtakarítás - > mégis csak kell csere - > sérül a hőszigetelés és a vakolat bontás közben - > plusz helyreállítási költség.
Szerintem konzultálj(atok) energetikai tervezővel. A fő problémát a penész esetleges megjelenésében látom. Ha ez a gipszkarton fal belső felén jelentkezik, az komoly probléma. A páratartalommal együtt kell tervezni a hőlépcsőket. A pára a hidegebb felületen csapódik le, és ott megjelenhet a penész, hacsak nincs egyidejű szellőztetés betervezve, ami a lecsökkenti a relatív páratartalmat. A szellőzés viszont elviheti a hőt, szóval nem egyszerű, ezért kell szakember.
Hőszigeteléssel kapcsolatos segitségeteket szeretném kérni. Elnézést, hogy hosszú lesz: 4 emeletes, 16 lakásos házban lakom, 6 ilyen ház van a környéken, 80as években épültek, egyedi technológiával (sóderből kirostálták a finom szemcséket, a kavicsokat keverték a cementtel, zsaluzásos technikával, rajz itt).
A belső falnál csak egy lécezés van, majd gipszkarton lap, szigetelő anyag v vakolat nincs, a falazatban szabadon áramlik a levegő: télen a gipszkarton hőmérséklete 10c alatt van, parapettes fűtéssel brutális a gázszámla. A lakók most szavaztak meg külső boritást (EPS szigetelés), de persze a falazatba a külső levegő bejutását műszaki okokból nem lehet megakadályozni, csak maximum csökkenteni, mert: 1. a nyilászárók nem leszenek cserélve 2. a lakások között gipsztéglából épült fal van, közötte légréssel, ami a strang aknába csatlakozik (amin keresztül a hideg beáramlik a falazatba).
Kérdés: milyen műszaki megoldások lehetségesek még a külső boritás helyett?
Én csináltam, 3 rétegben raktam le 6+5+5 cm, mert az alsóban ment a villany (Symalennel) és a központi porszívó (50-es cső). A 3. réteg miatt többször rá kellett mennem az alsó 2 rétegre és több helyen "huppogós" lett, így nem mertem ráönteni a 7cm betont(padlófűtéssel), ezért vettem 8 cm-s XPS-t amiből 30*30cm-s és 25*30cm-s "kockákat" gyártottam és hálóban kicseréltem, vicces meló volt kivagdosni a 3 réteget és kipecázni + nem eltalálni a villanyvezetéket sem...
Legközelebb csak 2 rétegben raknám eltolva és azért csak 12-15 cm-t, mert nem meleg a padló :( ami a költségek oldalán szuper, de az asszonynak fázik a lába...
Az EPS150 U = 0,34 W/m2K a grafitos EPS100 U = 0,30 W/m2K a sima EPS 100 pedig U = 0,38 W/m2K tehát a 150-es pont a kettő között van tudásban, így a felárért némi energiát is visszakapsz.
Ha elfogadjuk a gyártók méréseit , akkor egy 200 napos szezon alatt 5°C-os kinti átlag hömérséklettel és 22°C-os belsö hömérséklettel számolva 1120kWh a különbség a grafitos javára .Csak a falakat számolva . Te dolgod , hogy most már hogyan döntesz !
Esetleg a kivitelezöd támassza alá számítással . Ott elötted számoljon ! Nem akarom lenézni egyiket sem , de nagyon ritka amelyik tudja is , hogy mekkora lesz a höigény . Természetesen minden szakmában vannak valóban hozzáértö szakik , elöttük le a kalappal !!
A 20 cm grafitos EPS 25 cm fehérnek felel meg. Egyszerű a kérdés: Menj el az energetikusodhoz aki számoljon neked egy éves fogyasztást mind a kettővel, mert ugye minden ház más és más. Így könnyebben el tudod dönteni megéri-e neked az a +150e
Nálunk is 20cm grafit reflex van a hagyományos vázkerámián (Uniform 19/24) így U = 0,133 W/m2K a hőátbocsájtás, fehérrel U = 0,165 W/m2K lett volna. Én nem számoltam mennyivel később térül meg, eleve grafitossal terveztem csak. Padlóba is grafitos EPS100 ment 16 cm, de már nem ilyet tennék, hanem sima 12-15 cm EPS150-et inkább.
MInd 2 ből a 20cm est raknánk, csak a grafitosnál ugye van pár 100 ft különbség, ami 270nm2 kb 150 ezer + t tenne ki.
A kivitelező is azt mondta annyival nem szigetel jobban ár / értékben a 20cm es grafitos mint a sima , de más vállalkozótól is hallottam aki egyben a barátom is, de konkrétan ők se végeztek semmilyen mérést:)
Ezért érdekelne alátámasztva nem csak bemondva hogy ár / értékben is ott van..
Pár emberrel beszéltél , az jó . De mi alapján mondják amit mondanak ? A gyártók szerintem csak úgy kamuból nem írnak 22,5%-al jobb értéket a grafitosra . Én például meghatároztam , hogy mekkora legyen a ház höigénye és abból számoltam ki a szigetelés vastagságait (fal 20cm , födém minimum 40cm ) . Tudom minden pénzbe kerül . Viszont ha most vékonyabb szigetelés mellett döntesz , akkor arra már esetleg utólag felragasztani pár centit nagyon drága játék .
A grafitosból ha ugyan annyit ragasztasz mint sima EPS-böl , akkor azért valamivel több energiát spórol neked . Sok kicsi sokra megy . Az energia árak is változhatnak .
Érdeklődnék, hogy ebben tudna valaki gyakorlati példát mondani: fehér polisztirol vs grafit reflex mindkettőből a 20cm est nézem, árban ha jól látom 10% a különbség, gondolom a ragasztó és a dűbelnél nincs különbség, viszont a teszteknél kb 20-25% al jobban szigetelne a grafitos azonos cm ben. A fal b30 a ház most épül ablakok 3 rétegű fa anyagúak lesznek.
pár emberrel beszéltem, azt mondják nem hozza a grafitos ezt a + % os értéket. kicsit dilemába vagyok 270nm2 lenne szó. Árban nem nagy de tudnám máshova is rakni a pénzt.
Szellőzőt aki a fűtésemet csinálta (vegyes tüzelésű kazán csere, radiátor csere) ő javasolta, hogy ha szigetelem akkor rakjam bele, úgy nem kötnek bele a gázosok. Hogy ez igaz-e azt nem tudom, eddig nem szólt senki érte. :) Ezt a műanyag szellőzőt festékboltban vettem. 4db-os csomagolásban volt. Kb 5 centi átmérőjű, rácsos elölről, fehér színű. 2 centi "mély". Hálózás előtt kivágtam a helyét. Színezés után ragasztottam be sziloplaszttal. Így nem lett összekenve. Kb méterenként raktam egyet.
Szia! igen úgy jó a megoldás ,,csak itt nálunk éppen hogy a 10centis EPS befedi a gázcsövet,kb 1,5-2 cm -el van beljebb csak a cső, ezért úgy kifaragni a mélyedést....elég necces, a tartó bilincsnél meg még rosszabb a helyzet. Szellőzöt azt miért tettél,és milyen megoldással,sima lyukak?-köszi!
"1992-ben épült tégla társasházunkat kívülről hőszigeteltetni szeretnénk. Az ajánlott kivitelező 8cm-es hungarocellel készítette el a tervet. Elegendő lesz ez a vastagság?"
1986-ban épült házamban 6 cm volt. Akkor még trabantom volt. Most ez a 10 cm kb annak felel meg, hozzátéve, hogy egy kocsit eladsz ha nem tetszik, de a házból nem nagyon költözöl, és a következő 20-30 évben hozzányúlni, szigetelni sem akarod. Szerintem MINIMUM 15 cm grafitost tegyél, ha már hozzányúlsz.
Én is eltüntettem, raktam bele műanyag szellőzőket. Én a nikecell hátuljából vágtam ki a cső helyét, majd úgy tettem rá. Így biztos nem reped meg, mert a nikecell külső felülete egyben maradt.
Hozzánk ma délután jön ki a gáztervező, ha el nem felejtem, akkor majd megkérdem tőle, hogy engedélyezett-e ez a megoldás (mi a TIGÁZ szolgáltatási területén vagyunk).
Az jó,,mert akkor ez megint a "tipikus " M.ország lesz nálam,én kérdeztem egy gázszerelőt ,ő azt mondta h már engedélyezett ez a megoldás.--mindenki mást mond,tud......de mindegy,inkább a kivitelezése érdekelne engem h ez így működhet ahogy írtam??-üdv!
Érdeklődnék ,h régi jó csúnya 2 col gázcsövet a hungarocellbe beágyazva,eltüntetni jó dolog? beleférne a 10cm-be., nem fogja idővel megrepeszteni a ragasztós hálót?szorosan beillesztenénk a táblákat a csőig,,majd kifújnánk ragasztóhabbal ,egy szintbe a táblákkal,utána persze egybefüggő háló,ez így jó lehet?-vagy elég a cső körbefújása nélkül csak a hálóval áthidalni az 5 cm es kihagyott csővastagságot,és a cső körül maradjon levegő ? -köszi!
jó lesz az inkább 15cm-nek manapság (U=0.2-t célozzuk). 10cm-t a faterom rakott a düledező viskójára a balatonon.. :D 8cm-t meg a kőmíves ajánlgatott, hogy "nézze főnök, itt ülök ezen a 6cm-es lappal a s.ggem alatt tél idején és nem fázom, jó az!" :))
1992-ben épült tégla társasházunkat kívülről hőszigeteltetni szeretnénk. Az ajánlott kivitelező 8cm-es hungarocellel készítette el a tervet. Elegendő lesz ez a vastagság?
Sziasztok! Lábazat szigetelésével kapcsolatban szeretnék kérdezni. A ház a 70-es évek elején épült, a lábazatot terméskőnek mondták (nagyon kemény, kalapáccsal ütve is alig sérült), 1m magas, rajta a falak téglából vannak. A lábazatot 1 oldalon cementes vakolattal levakolták (látszik a képen), és a lábazat tetején sókiválás látható (egy kicsi a lábazat fölött is). Az a kérdésem, hogy ha ezt a lábazatot xps-sel (közvetlen a lábazatra ragasztva) szigeteljük, akkor a talajból felszívott víz el tud-e rendesen párologni? A kép szélén látszik egy lyuk, a vakolatot kibontva a cement és a terméskő között homok(szerű) anyag van, ami kézzel tapintva is érezhetően nedves volt kibontáskor. Ezek miatt attól tartok, ha xps lesz a falra ragasztva, akkor máshol is a lábazat tetejéig felszívódna a víz, és gyorsabban károsodna a lábazat tetején lévő kátrányos vízszigetelés. A talajvíz ősztől tavaszig elég magas, van, hogy 40cm-re van a felszíntől. Hogyan lenne érdemes ezt a lábazatot szigetelni? Köszönöm