Lesz Székesfehérváron Csörgő nap, amikor is - remélhetőleg - szabadon lehet majd bóklászni. Ha gondolod, akkor csinálhatunk majd jópár fotót.
Egy rendes vasúti pálya tényleg kellene, de baromi nehéz megcsinálni. Vagyis inkább rengeteg idő. De azért jó volna, ha más is csinálgatna valamit. Minthogyha lett volna szó egy Sellye környéki pályáról...
Az oldalra nézésen kívül meg lehetne csinálni a manuális ajtóműködtetést,á la Mechanik, mert engem pl. rohadtul zavar, ha az miatt kések, mert az állomáson állok, és a gép kivárja a tartózkodási időt akkor is, ha én pont az indulási időre érek be.
én se nagyon jeleskedtem újabban,ez több oknak tudható be
a mozdonyok anyagra várnak,hogy végre lejuthassak UD-GF re fotózni vezetőállásokat,az összeset le kéne cserélni,ha animálni akarom a kebeket.
Aki esetleg tud fotózni,szivesen vennék némi segitséget ezügyben.GyöBa,köszönöm a véleményeket,általam is ismertek a felsorolt hibák,de mint azt leirtam,ezek még tesztmodellek.Idő kéne hogy rájöjjek a fékek használatára,azok implementálására,stb.Idő pedig nem nagyon van,pláne hogy mostanában 3dsmax is szinre lépett,az pedig elveszi jócskán az időmet:)
Hogy álltok a pályákkal? SZVSZ,érdemes lenne elkezdeni,lásd MSTS-hez már megszületett az első magyr pálya,a 70es vonal.Itt jut eszembe,a HFL csapatnak elég sok magyar vonatkozású pályaobjektuma van,letölthető.Szerintem ha levélben kéritek,megengedik a felhasználásukat.Apróságok,de élethűbbé teszik a pályát.
Aki esetleg tud vmit hogy az új BVE-nek van e valami ujdonsága,az szóljon,mert én nem sokmindent találtam:)SZVSZ,ez csupán egy ügyes húzás volt Mackoy mester részéről.Ő ugyanis a letöltések száma után nyereséges.betesz egy uj logot,kiadja mint uj verziót,és a bve fanok sáskaként lepik el a honlapját,hogy letöltsék a frissítést.Az mellékes,hogy nem sok mindent tartalmaz a régihez képest:)
Egyvalami lenne nagyon jó a gaméba,ez pedig az MSTS-hez hasonlóan az oldalra nézés lehetősége lenne.a külső nézet sztem annyira nem életbevágó,csak annyit érnénk el vele hogy 10xesére nőne a gáma mérete,és lassulna.Megaztán haegyszer szimulátor,akkor legyen az,és ne vmi arcade game.az igazi vezér se repül a vonata mellett,hogy gyönyörködjön benne:)
ezt fel kéne vetni Mackoynak,bár szerintem sz*rna rá nagy ívben ki mit akar:(
És mégvalami:Régebben szó volt egy bve domainról is,vagy saját honlapról,szerintem ez időszerű lenne,ha beindul a pályagyártás,és talán többen vállalkoznának arra,hogy szép magyar vasutunk bve-változatait készítsük.
És legvégül:Nemrég kaptam egy levelet,melyben az illető úr a hév szerelvényt szeretné hogy elkészítsem/elkészítsük.Sajnos hiába akartam válaszolni levelére,nem ment el a mail.Kérem hogy itt a topicon tárgyaljunk erről inkább.A dologban benne lennék,de mindennek az alapja a vezállásfotó,és némi hang,ami jellemző az adott járműre.Ezek birtokában már el lehet kezdeni a projektet.
Úgy érzem, megvan.
Kör keresztmetszetű alagút viselkedik csak így, ha ködöt alkotsz bele (.fog paramétert és a hozzátartozó adatokat ki kell törölni a csv-ből).
Egyes metrós pályáknál alkot egy olyat a progi, hogy sötétség után az egész alagút elkezd...pörögni, mindenféle szürkeség bezavar, ilyenek.
Ez mitől van? Tudtok ellene valamit?
Hát alakul a molekula. Én felteszem, csak ezzel van egy pici gond. Nem tudom hová feltenni. Nameg akkor össze kell szedni a file-okat amiket használok. De azt akkor megcsinálom. Lenne megint egy pici gondom. Az egyik pályán (az Ice-ban, nem tudom megvan-e Neked) találtam egy road railt, amivel egy sínpár úgy néz ki, mint egy autóut. Namost ezt a railt szeretném a fővonalra merőlegesen átfuttatni az indulóállomástól kb. 150 m-re. Én a következőképp próbáltam: 150, .rail 1; 2000; 0; 3,
Ez így jó lenne az egyik irányban, de valamiért nem vált át az útra, hanem az alap típusú sinpár marad. Ugyanakkor a második állomás előtt hasonló paranccsal, az út jött be. A 3-mas rail az út. Az igazság az, hogy Pécsre járok suliba (a Janusba, 8-os vagyok hatosztályos gimiben), ezért kollégista vagyok, csak hétvégén vagyok itthon és csak ilyenkor tudok dolgozni a pályán. Hétközben a fórumot tudom olvasni, írni is tudok, csak dolgozni nem :-(
A segítséget előre is köszönöm, ha ezt sikerül megcsinálni, akkor összeszedem a file-okat és szólok, aztán valahogy megoldjuk a fölpakolást. Ha más nincs, akkor elküldöm Neked emilben, és felrakod a Te oldaladra, ha ez így jó Neked.
Üdv!
M41 2301 váltótársa M41 2148. Szóval vagy az egyiket látod, vagy a másikat.
Gondoltam beírom, hátha segít elkapni valamelyik remot Csörgőt a hangok miatt. Ha mázlid van, még utazhatsz is velük...
Kipróbáltam én is az új verziőóját a BVE-nek, de nálam nagyon gáz. A terep színe mindenhol fehér, alig látni valamit. Maradok a hagyományosnál...
Nagyon jó, hogy végre lehet hallani magyar hangokat is a BVE vonatkozásában.
Kipróbáltam a V63_...által készített mozdonyokat, nagyon jók.
Bár vannak mindenféle észrevételek - magán e-mailben elküldöm.
annyia különbség hogy van egy uj logoja,a vészfékhez -- helyett EMG van irva,és mást nem vettem észre
jó lenne ha a mackoy végre irna bele néhány nyomorult sort angolul!Legalább annyit hogy,nézzétek pöcsök,ezt meg ezt változtattam rajta...kész.Kezdem unni hogy egy kib* doksi nélkül ad ki mindent
Ami fontos,folytatom tovább a gépeket,asszem amelyikeket feltöltöttem azon már mennek a digi sebmérők.
M41 2302(MTU remot) üzemel,hang híján parajosban áll,egyszerüen nem lelem sehol ezt az átkozottat,hogy felvehetném végre a hangját.
Amugy rájöttem hogy az M41 2119 hangját igencsak elbasztam.By kocsi kerékpattogását tettem a mozdonyhoz,ez most tünt fel csak,na sebaj,nemsoká jön az update.
Nagyon örülök hogy ujabb vállalkozó akadt a pályaszerkesztésre,remélem sok sikerrel jársz!
www.tar.hu/rollingpower63/bvetdg.zip
Ez a zip file tartalmazza a mozdony editáláshoz szükséget infókat
BVE új verzió!!! Megjelent a BVE 2.4.5-ös verziója, mely a japán honlapról letölthető. Katt ide! Állítólag jobb a grafikája, ilyesmi.
Le kell az oldalról tölteni hozzá az alap file-t, meg az english.exe-t.
Már leszedtem, ha minden jól megy, akkor este majd kipróbálom. Kíváncsi vagyok milyen lett.
Rájöttem a digitális óra működésére, vagy legalábbis az alapjaira.
Megnéztem az mfav .cfg file-jában, hogy oda is be van építve az óra. Csakhogy:
Te a panel.bmp-t 480x440-ben építetted meg, ezért nem tudja kirajzolni. Ha megnöveljük a méretét 619x480-ra úgy, hogy marad a cabview eredeti méretében, plusz jobb oldalra a keletkező sáv teljes egészét átlátszóvá, vagy blue-box-szerűvé tesszük, máris mutat sebességet a kilométer-óra.
Tegnap egy nagyon-nagyon kezdetleges verziót csináltam így, csak nincs normális képalakító progim ahhoz, hogy átlátszóvá tegyem a jobb oldali sávot.
Esetleg még azt is meg lehet csinálni, hogy nem a jobbszélre telepítjük a kilométerórát, hanem mondjuk a képernyő bal felső sarkába. :-)
Remélem tudtam újat mutatni, és segít valamelyest neked a mozdonyépítésben.
Ahhoz, hogy az induló állomásnál is legyen peron két dolgot tudsz csinálni:
1. Csinálsz egy Rendező nevű állomást, innen indítod útnak a vonatot, és a 2. állomása lesz az általad kívánt 1. számú állomás.
2. Használod a .form parancsot az állomás után is még egyszer-kétszer. Mint láthatod, én a 25. és az 50. méterhez is tettem egy-egy .form parancsot, amely azt hozza, hogy indulás után is még egy darabig peron mellett megy a gép.
Elkanyarodó sín:
Mint láthatod, indítottam egy másik sínt a 0. méternél, 3 méterre jobbra a "fő" vágánytól a .RailStart 1; 3; 0; 0, parancs beírásával, ahol az első szám (1) a sín "nevét" jelenti, a második (3) a fő síntől lévő távolságot méterben, a harmadik (0) a két sín közötti magasságkülönbséget, a negyedik (0) a sínre alkalmazott síntípus számát.
Az 50. méternél szúrtam be a .Rail 1; 5; 0; 2,
parancsot, amivel már nem 3, hanem 5 méterre vittem el a jobb oldali sínt. (A végén azért van a 2-es szám, mert átváltottam egy ívekben jobban kinéző síntípusra.)
Ezután fokozatosan távolítottam el a két sínt egymástól az alábbi módon:
75, .Rail 1; 15; 0; 2,
100, .Rail 1; 30; 0; 2,
Majd miután ez majdnem eltűnik a látómezőben, főleg ha haladunk, egy egyszerű paranccsal lezárjuk a már nem kellő sínt:
Tegnap volt nálam egy digitális fényképezőgép, gondoltam fotózgatok a földalatti vonalán állomásokat, hogy normálisan meg tudjam csinálni.
Hát csak fotózgattam volna. Valamiért az a hülye gép nem volt rá hajlandó, bármilyen szépen kérleltem. A poén az, hogy miután hazamentünk, rögtön kipróbáltam, és ugyanazokkal a beállításokkal működött.
Mindenesetre azt megfigyeltem, hogy a Vörösmarty tértől majdnem a Deák térig a síneket elválasztó oszlopok zöld színűek. :-)
Talán holnap du. felugrok Pestre pár fotó erejéig...
Húha, ez így elsőre, jó sok, meg nincsenek itt a súgó papírjaim, de majd szép lassan... :-)
A 30 km nem semmi, elég nagy meló lesz. De amit tudok, segítek.
Állomásépületeknél szerintem az a legcélszerűbb, ha keresel valamelyik másik pályában egy hasonló kialakítású, méretű épületet, majd ráhúzod a saját textúrádat, esetleg picit alakítasz rajta.
A nagy hallal ne foglalkozz, nem zavar be igazán!
Holnap majd jól elhozom a papírjaimat, hátha abból többet tudunk meg!
Üdv mindenkinek!
Belefogtam egy route készítésébe. A vonal a Sellye-Szentlőrinc vonal, mivel én Sellyén lakom és ezen a vonalon hetente többször utazom. Sellye dél-Baranyában van, Pécstől DNY-ra 45-50 km. A vonal 30 km hosszú, és hat megállója van. Elméletileg Bűzmotok közlekednbek rajta, de mivel ilyenünk nincs sajnos, M41-et használok rajta. A Pálya még eléggé kísérleti stádiumú, még eléggé ki kell díszíteni. Ehhez kérnék kisebb segítségeket. Ha a .rail paranccsal létrehoztam egy sínpárt jobb oldalra, azt hogyan tudom szépen elkanyarítani jobbra? Hogyan tudnék az állomásokhoz saját rajzolásű állomásépületeket készíteni és berakni az egyes állomásokhoz? A sínpáron többször is aotóut megy át úgy, hogy a sínpár és az út kb. 45 fokos szget zárnak be. Ezt hogyan tudnám megcsinálni? Az indulóállomásra, Sellyére nem sikerült peront raknom. Ez miért van és hogyan tudnék mégis rakni. a .sig paranccsal lehet piros szignált csinálni? Azt hiszem egyelőre ennyi, ha még van valami, azt megírom. És még valami. Mi az hogy "nem tudok váltani HAL-ra"?? Mi ez, horgásztó? De ettől függetlenül a játék tök jól megy. A segítségeket előre is köszönöm szépen!
bubu
Nemsoká feltöltöm a weblapomra,és ott megtalálsz minden segitséget.Nem egy egyszerű dolog lesz,mert sok opcióra nincs magyarázat.Hála Mr.Mackoynak,aki cska japánul dokumentálta a programot;-)
Üdv mindenkinek!
Engem érdekelne az, hogy mi mit jelent a train.dat file-ban. Ha el tudnád küldeni a dokumentációt a rohadtjo@freemail.hu emil címre, azt nagyon megköszönném.
A segítséged előre is köszönöm!
bubu
Nos kérem...a gyorsulási értékek beállítása nem túl bonyolult,de el lehet baszni vele az egész mindenséget.Én a Csőrikénél 4(négy) hetet szarakodtam vele,míg megközelíti(csak megközelíti) a valóságot.Ha érdekel valakit a dolog,dobjon egy emilt,vagy irjon ide,nagyon szívesen segítek,és az eddig gyűjtött leírásokat is megosztom.
!!!!!!!!Egy valamit ne tegyetek SOHA!!!!!!!!
a train editorral SOHA NE MÓDOSITSATOK SEMMIT!!!!
A train editor ugyanis kapásból széjjelzúzz az egész train.dat filét,mindez a japánoknál használt más tizedesvessző miatt van.a forditásban elfelejtették azt,hogy errefelé tizedesPONTot használunk.Ezáltal az egész file értelmezhetetlenné válik,és hosszadalmas javitás után hozható helyre.Ez ugye plusz munka,és tudtommal egyik GF sem áll olyan fényesen hogy ezt megengedhetné magának:-)))))
viccet félretéve,a train editor nem jó,helyette van a notepad,ami tökéletesen megfelel ide.hogy a file-ban mi mit jelent,komplett leirásom van,akit érdekel kérem jelezze.Ha pedig közösen dolgoznánk egy-egy gépen,sokkal jobb hatásfokkal,és minőségben valósithatnánk meg elképzeléseinket.
Más:
az mfav eredeti zipje elveszett,sajnos legközelebb már csak a felujitott verzió lesz elérhető.Mostanában nem tudok a gépekkel sokat dolgozni,mert közeleg dec22-i ünnepség,szervezés,stb.nameg a karácsony...az időzítés meg pont jó,a V63-001 pont majdnem karácsonykor állt szolgálatba:-)
A mozdonykészítéshez spec. V63 kolléga ért, ebben ő az illetékes.
Én csak annyit tudok mondani, hogy van egy kis program, amivel a mozdonyok különböző értékein lehet fabrikálni, köztük van a gyorsulás is.
Ha pályát tudtok építeni, akkor az azt jelenti, hogy építetek is? :-)
IST!
Azt szeretném kérdezni, hogy bármely jármű gyorsulási képességeit hogyan lehet módosítani? Próbáltam, de nem jöttem rá, erre vonatkozó segédleted pedig még nincs, vagy csak én nem találtam... Pályát már tudunk építeni, gépet még nem...