Még egy kérés:
Nem lehetne picit kisebbre méretezni az oldalon a képek nagyságát? Nem a méretével van gondom, hanem a nagyságukkal. Sokat kell görgetni az oldalt... :-)
Üdvözlünk a topicon Networx.Sajnos kapásból egy rossz hírrel szolgálhatok...a tar.hu nem elérhető külföldről.Jelenleg nem tudok róla hogy más is készítene magyar gépeket BVE-hez.Azonban van egy jó hírem.Ha minden igaz,egy kis idő után a www.bve-train.de lapra is felkerülnek a gépek.Még tárgyalok az emberkével,talán megegyezünk vele.Onnan le fogod tudni szedni.Az utóbbi pár napban elkezdtem tanulgatni a b3d formátumot,ami a pályán levő b3d 3ds objectek.Ez azért kell,mert a leendő magyar pályán nem ártana hazai gép:-) már vannak próbálkozások,egyenlőre full kudarc,csináltam egy Ap-t,aminek hátulja a sinig leér,de a teteje meg kib. bagas...de sebaj,kérem,lassan majd öszejön:-)
IST,dec22én délben kezdünk,11:45re jó lenne ha be tudnál érni.
Bizony létezünk, sőt még annó maczkó is indított egy topikot a BVE-nek az indexen, de aztán rájött, hogy van másik is. :-)
A tar.hu/rollingpower-t valószínűleg azért nem tudod elérni, mert külföldről (legalábbis nekünk az) netezel, és ha jól tudom, akkor a tar.hu-t onnan nem látni sajnos. :-(
Ha érdekel a budapesti mfav pályája, akkor kérlek látogass el a honlapomra: ist.uw.hu
Egyébként bármilyen segítséget szívesen veszünk, legyen szó pályaépítésről, mozdonykészítésről.
alig bírom elhinni, hogy magyar nyelvű BVE-fórum is létezik, de úgy tűnik, mégis:-)
Valaki mintha írta volna, hogy rátalált Vince Black cseh nyelvű oldalára, amennyiben nyelvi problémák akadnak, segíteni tudok. De az oldal angolul is olvasható, így tán nem lesz gond.
Meg tudja valaki mondani nekem, miért nem tudom elérni a www.tar.hu/rollingpower oldalt? 5 percig jön a nagy semmi, aztán meg csak panaszkodik a böngésző.. hol találok még letölthető magyar mozdonyokat?
Az oldal alap fázisban van,de a letöltéseket helyreállítottam már,a virtuális vasút menüpont alatt találjátok a gépeket.Kivéve az mfav,mert azon dolgozunk jelenleg.a BMW rövidítés egy fantom név,Bve MetalWorks,a mozdonygyárunk neve:))
kérésre felteszem az mfav gépet is,akinek szüksége lenne rá,kérem jelezze
Jelenleg átépítés alatt van,nemsokára próbafuttatást hajtok végre rajta.A mozdonykészités menüben még semmi sincs,ide fogom tenni a leirásokat,dokumentációkat,miegymást.A gépek dokumentációja is késik idő hiányában,de a hibákat kijavitottam benne.A sebességtúllépés pedig kikerülhetetlen,ahogy MSTS esetében is,itt is a terhelés alatti reális teljesitménygörbék miatt van.
véleményeket,további hibaészleléseket várok,ha találtok valamit.továbbá vezetőállásfotó is kerestetik.a Gigant Partyn dec22én megcsniálom az anyagot az M63hoz,valamint a V63 001hez is,illetve amelyik gépre felmehetünk,arról fotózok,és elkészitem bve-hez is.
Nekem 32 bites a színbeállításom, mégis kiírja a HAL-as hibaüzenetet, de igazándiból nem foglalkozom vele sokat, mert semmi gond nincs a programmal, fut így is, csak indításkor kell egy Enter-t nyomni.
Örömmel hallom,hogy akadnak érdeklődők a mozdonygyártásban.Nem is kérdés hogy érdekel a dolog,nagyon is! Mindössze alapanyagokra lenne szükség(vezetőállásfotó,és hangok).Ezek birtokában meg lehet inditani a projektet.Természetesen minden segítséget meg fogok adni,amit eddig tapasztaltam,elértem,no és persze az eddig összegyűjtött dokumentációkat is rendelkezésére bocsátom az érdeklődőnek.a hév szerelvényről még szükség lesz a fent emlitetteken kivül technikai adatokra is.
Láttam itt olyan dolgokat,hogy UNABLE TO CHANGE HAL,és társai...
UNABLE TO CHANGE HAL üzenet akkor jelenik meg ha nem 16 bites vagy 32 bites módban nyomulunk.a képfelbontásnak nincs köze ehhez,csak legyen 16nites módban a screen.
DIRECT3D????? üzenet akkor van,ha nem minimum 7.1es DirectX van telepitve a gépre.Megoldás:Frissiteni a DirectX-et.
SUBSCRIPT... üzenet pedig a pályánál adódott hiba esetén keletkezik,VAGY akkor ha irreálisan hosszú a szerelvény.
A "Subscript..." hibaüzenetet azért kapod, mert néhány felirat a pályán hosszabbra sikeredett a kelleténél. Gondolom a megállók nevei.
Kérdés: megváltoztassam-e a megállók neveit, hogy ne írja ki a hibaüzenetet, vagy inkább maradjon így, ahogy van?
Kaptam ma egy levelet, melyben érdeklődtek egy esetelges HÉV szerelvényről. V63, lehetne szó róla? Sőt, a fiatalember még segítene is a mozdonyépítésben megfelelő leírások esetén!
Az Unable to change HAL üzenetet nekem is előhozta anno. Asszem a videókártyával van baj, de igazából nagy problémát nekem sem okozott. Próbálkozz a következő két dologgal:
1. 16 bites színmélységben indítsd el a progit.
2. 640x480-ra állítod a monitor felbontását a progi indítása előtt.
Esetleg kombinálhatod a kettőt is. :-)
Másik metróvonal?
Gondoltam már rá. Maga a vonal elkészítése nem tart túl sokáig. Ami gond van vele, az a környezet elkészítése.
Terveim szerint inkább egy szabadtéri vonalat szeretnék megcsinálni, ahol mehetnek a V63 által megépített mozdonyok. Azért a földalatti vonalán vicces nagyon menni egy Szilivel, Nohabbal meg pláne! :-)
Soris,köszönöm az érdeklődést,de sajnos jelenleg nem tudom elérhetővé tenni,még az utolsó javitgatások folynak a gépeken.Amint ígértem,szombatra az eddig készült összes gép fent lesz,be is linkelem majd ide.Köztük lesz a vadonatúj M41 2119 is,valamint a megújult Szilike.
Nagyon király a progi, bár még inkább csak ismerkedek vele, de azért lenn pár kérdésem.
A program indításakor mindig kiír egy hibaüzenetet, hogy "Nem tudok váltani HAL-ra". Ez mit jelent? Ettől még mondjuk elindul a porgram.
A másik kérdésem, hogy a földalatti használatakor in kiír hibaüzeneteket, hogy "Subscript out of range". Itt is továbbmegy, ha párszor a Folytasd gombra kattintok, de nem tudom, mi lehet a gond. Ha valaki tud, válaszoljon.
Üdv mindenkinek!
Ui.: Nem tervezitek esetleg valamelyik metróvonal elkészítését is?
Este találkozom mozdonyvezető egyénekkel, ha minden igaz befigyel egy remot Szergej (M62 302) szabad menet. Majd csinálok egy rakat fotót a vezérállásról, próbálom majd őket szemből készíteni.
M61-hez annyit tennék hozzá, hogy a train.bmp-t cseréld ki, mert azon a 19-es Nohab van!
Csináltam egy bve oldalt a tar.hu-ra, állítólag már külföldről is megy. A tar-on meg 6 megás file-okat is lehet tárolni, szóval asszem azt az oldalt fogom fejleszteni a sajátom helyett, vagy a sajátomról rakosgatok oda képeket.
Arra is gondoltam, hogy esetleg "hivatalosan" is felvehetnénk a kapcsolatot a HFL team-mel, akik a Train Simulatorhoz csinálják a gépeket. Nekik biztosan vannak használható fotóik. Esetleg még tárhelyet is biztosíthatnának a szerverükön. Ki tudja?
A hangokkal majd próbálok valamit, lehet, hogy az én gépemnek rosszak a beállításai.
A file-okat kérlek legalább szerdáig hagyd majd fent, hogy le tudjam szedni őket. Köszönöm!
A hangokról annyit,hogy kérek mindenkit aki már letöltötte,tesztelje,és közölje tapasztalatait.
A gépeket jelenleg néhány napig levettem,web karbantartás miatt.Legkésőbb szombatig fent lesznek,minden ígért extrával,ujitással.az MFAv gépet ha kéritek beteszem a színbe,de azt a tegnapi nappal selejteztem.Fent lesz pár napig az is,hogy akinek kell,letölthesse,aztán végleg kisorozom a gépet.Helyette egy megújult MFAV lesz,vezetőállás,és hangok terén is.A változtatások a következőket jelentik a gépeken:
V43 1145
a vezetőállás animációt kiveszem,amennyiben a határidőre nem érkezik uj vezetőállás,a régit teszem vissza,de animálás nélkül.
V63 156
Animációja ennek sincs,bár félkészen áll,pár dolog hiánya miatt nem lesz egyenlőre animálva
M61 020
Szintén no anim,és hang felülvizsgálatot csinálok
M41 2119
Jelenleg a legfejlettebb gép,minden benne van kompresszorhangoktól elkezdve a fékkarok nyöszörgése,féklevegő sziszegésén át minden.
Globálisan,
Az animációk elkészítése lesz a következő feladatom,mivel ez igen nehéz,aprólékos pixelmunka,kérem türelmeteket,ez hetekbe telhet.
Digitális sebmérők már működnek,Szombatra így fogom a gépeket kiadni.
Teljes dokumentálás magyarul,és angolul,vmint több külföldi weblapra is feltennék majd,de azt akkor,ha animációja meglesz.
Szili vezetőállás nagyon kellene,olyasmi aspektusból fotózva,mint ami a jelenlegi 1145ösé.
Valamint keresek segítséget a mozdonygyárba.ELsősorban több mozdony egyidejű gyártásakor lenne jó ha többen lennénk,nem kéne egyesével főműhelyezni,elkésziteni a gépeket.Akit érdekel,jelezze,és közzéteszem a dokumentációt,valamint segítséget tudok adni a kezdésnél.
Mikor a gépeket csináltam,teszteltem,nálam jól szóltak,nem tudom mi lehet a baj.a Gigantnál normális,mert annál nincsen motorhang,ott a nagy sebeségnél hallható Tc hang dominál.namajd a Csőrikát kiteszem nemsokára,teszteld,és ha az se jó,akkor nálad lehet a baj,mert nálam faszán szól.De majd meglátjuk:))
Tegnap délután egy óra körül töltöttem le a Nohabot meg a Gigantot. Akkor már az újak voltak fent?
Csak azért kérdem, mert én sajnos a hangján nem hallok semmit. Mindkét mozdony alaphangja elnyomja az induláskor hozzájövő hangot. Ez csak nálam jelentkezik, vagy esetleg másnál is?
Ötletek?
M41 proto ma éjjel má futott,hihetetlen jó eredményekkel! a hangja a Nohabét is lekörözi,olyan jól sikerült.a teljesitménygörbék beállitása hátravan még,ezért még a gép kissé rendellenesen viselkedik.Napok kérdése és lehet állomásítani a gépet.M41 2119 psz.-al.
Az ABnymot után egy időre befejezem a mozdonygyártást,a meglévőket fogom tökéletesiteni.Ez alatt a következőket értem:
Full v6 főműhelyi javitás a villanygépeken:
-Még pontosabb dinamika
-Valósághűbb,az adott gépre illő rugózás,és futási tulajdonságok
-Vadonatuj vezetőállások
-Azonos gépcsaládon belül több gép elkészítése az egyes darabok saját személyes tulajdonságainak figyelembevételével.
-Standard lesz a digitális sebességmérő.
Dizelek esetében ugyanez,egyes modelleknél a motordinamika még pontosabb lemodellezése az élethűbb hangok érdekében.
Minden gépre vonatkozik,egy számomra eddig ismeretlen lehetősége a BVE-nek,a kompresszor beépítése.Eddig nem láthattuk csupán a levegős műszereken a légtartályban uralkodó nyomást.Mostantól még élethűbb módon,légsüritőhangokkal is felszerelem a gépeket,amint légnyomásveszteség lép fel(pl fékezés,emergency brake) azt a endszer kiegyenlíti,kompresszorhang,kiegyenlitőszelepek hangja is lesz.szuperjó ez a BVE,hiába:-)
Az M41 már ezzel fel lesz szerelve,Rá és az ABnymotra nem vonatkozik,ők nem kerülnek javitásra.
Itt emlitenék meg egy fontos dolgot!
A gépekben felhasznált anyagok jelentős részét a HFL mozdonygyár bocsátotta rendelkezésemre,mint ahogy az a gépek dokumentálásában le is irtam.
Mfav ügye egyenlőre bizonytalan,valószinúleg vezetőállásfotó hiánya miatt selejtezem a sorozatot,a meglévőek maradnak,azonban ezen minden kért javitást elvégzek.
Mégegyszer,bármit észleltek a gépekkel,tudassátok..Javitva lesz!
Szóval megint én vagyok a ludas:) az mfavot épp most küldöm a színbe.
Ez az mfav
www.tar.hu/rollingpower63/EAS/MFAV.ZIP
Ez a Szilike
www.tar.hu/rollingpower63/EAS/V43.ZIP
Ez a Gingó
www.tar.hu/rollingpower63/EAS/V63.ZIP
A Nohabka
www.tar.hu/rollingpower63/EAS/M61.ZIP
És ha fent lesz a Csőrike
www.tar.hu/rollingpower63/EAS/M41.ZIP
ha valami nem műxik,szoljatok,és utánanézek,de elvileg most OK minden
Digi sebmérőket még mindig próbálgatom,hamarosan meglesz!
Vezetőállás fotók továbbra is kerestetnek,elsősorban:
ABnymot
Szilike
ezenfelül bármi,ami van,és ami olyan abból szivesen csinálok gépet:)
Ja, a BVE levlistán épp most kérdezte meg egy emberke, hogy hogyan lehet maximalizálni a sebességét egy mozdonynak. Amint érkezik rá használható válasz, beírom ide a fordítását.