Hétvégén próbálkoztam alkotni valamit a pályával kapcsolatban. Sikerült találnom egy 150-es ívet, azt kicsit átrajzoltam és beépítettem, így már nem annyira szögletes a móka. Csak azt a koszos szürke színt kellene eltalálnom, hogy milyen a talapzat az alagútba. Ha egyszínű szürke, akkor nem élethű, ha meg kicsit összekoszolom, úgy nem szép. Ajajaj!
V63!
Figyu, azt meg tudnád csinálni, hogy a sebességet ne csak az órákon lehessen leolvasni, hanem jobboldalt a menetrend alatt?
Íme a file:
www.tar.hu/rollingpower63/EAS/bvetdg.zip
az mfav kocsiról még annyit hogy az ügyben írtam már Peter Schötznek,a gt6z készitőjének(ebből kerültek át a hangok az mfavba) hogy áldását adja e a hangokra,mindeddig nem válaszolt,de amint válaszol,akkor lesz végleges,ha mégsem engedi,akkor saját hangokat kell szerezni.
Az mfav amugy még megy? vagy muzeális ez is?
Gigantos,ha van V46 cabviewed,hangod,nyert ügyed van.belinkelek ide egy nagyszerű zip filet,melyben HTML formátumban kiváló meírás van a train.dat elemeiről.
Szóval röviden:
Interpretív módon kezeli a bve ezt a filét.
Ez annyit tesz,hogy vannak különböző node-ok,pl:
#ACCELERATION
#BRAKES
stb
ezek után paraméterezésük következik,melyről tökéletes ismeretetést nyujt ez a leírás.
Egy a gáz,ezek pedig a motorhangok.Nekem gyalázatosan szólnak,pedig rendesen megrajzoltam a train editorban a dinamikai görbét,és az eredmény mégis borzalmas.Hallhatjátok ezt a Nohab gépnél.
Mégvalami...és ezt elfelejtettem mondani
az MFAV gép csakis a pályához készült,szóval teljesen saját.A hangok 80%a adaptálva van egy német motorkocsiból.
a mozdony nem lassul le,tudom tartani a sebességet sok kocsival is,szóval mindennek az alapja a gyorsító erő,ezt is tudom kezelni.motorhangokkal totális brutál halál van,ha netezés közben BVE hangkezeléssel kapcs.bármit találtok,kérlek szóljatok ide,minden részlet fontos lehet.
M41 prototípus készül,most építem a train.dat-ot.Első futásai a napokban lesznek meg.A Nohabhoz hasonlóan Ő is átmeneti cabview el készült,ezúton is kérek mindnkiet,akinek van olyan fotója amely:
-A vezetőállást SZEMBŐL ábrázolja
-Kezelőelemek látszanak rajta
-megfelelő méretű,és minőségű
-nem fekete fehér
Ha van ilyen kép bármely gépecskéről,akkor meg tudom kezdeni az építését.Ha hanggal is rendelkeztek,még jobbcsak motorhang kell hozzá,és futás közbeni hang.
A többi az én dolgom:)
mégegyszer tudom ajánlani route ügyben a caldas-Gramas,illetve a Jacarei-Taubate brazil dízeles útvonalakat,mely a www.bve-train.de ről érhető el.
Kicsi méret,szép fotó texturhák,szóval érdemes letölteni.
Nekem az mfav pálya teljes halál volt:(( rámentem a giganttal,a mozdony elcsuszott,keresztbe állt a sinen,és ugy ment előre,és folyamatosan jönek invalid procedure meg mittomén mik.Aztán mfavval megprószáltam,hibaüzenetek itt is voltak,de jól ment a gép.ez elején vmi invalid subscriptionnal indit,de elnyomom megy.a pálya szögletes,de gondolom ez majd javul ahogyan egyre többet tudsz meg a route építésről.Első benyomásom:Jó!!
Jó lesz,és ahogy belejössz,egyre jobb lesz.Én ugyanigy vagyok a mozdonyokkal.gagyik még,mert sokmindent nem tudok,amit kéne:)) Szóval érdemes fejleszteni!!:)) Ha textúra kell,esetleg modifikáció,átfestés,esetleg kreálás,szólj,ahhoz az egyhez értegetek:))
Mozdony ügyben történtek lépések
Nagy fejezetet haladtam a dologgal!!!
féknyomások,késleltetések,rugózás,hozzájuk kapcsolódó beállításokkal 95%ig tisztában vagyok,szoval ezen is tulvagyunk.megtuningoltam a gigantot is most olyan mint egy vadállat gépmenetben gyorsul mint egy countach,ami normál esetben is igy van.ma éjjel tesztelgettem,amint ezeket a sorokat írom,küldöm tesztútra 5 Ap-vel:)
Nem tudtam válaszolni,mert nem tudtam a cimed,és levelet nem kaptam ,nem értem mi történt.
szóval:
szili1069@freemail.hu
A BVE mozdonykreálásról anyit hogy igen nehéz,rengeteg lehetőséggel rendelkezik a BVE engine,és sokkal jobb hangulatot tud vrázsolni mint a TS,sajnos a program ellenben nem tud kivülnézetet.tehát egy cabview szimulátorról beszélünk,viszont kategóriájában a legjobb.SZVSZ,a BVE és az MSTS a két legjobb szim,nálam békésen megférnek egymás mellett.
Töltsd le egyik gépemet,és nézz bele a könyvtárába.Nem bonyolult,mindössze pár bmp image,egy cfg,és egy,az MSTS ben ismert eng filehoz hasonló train.dat file.
Elsősorben ez tartalmazza magát a consistot is,melyet egyenlőre notepaddal kell késziteni,nem bonyi,csak pár szám:)) aztán a mozdony tulajdonságat hordozza ez a file.Futásdinamika,rugózás,kilengés,futóművek terhelés szintejei,motordinamika,stb,stb.
NEkem is sok sok sötét pont van,a legfőbb ok az hogy Mr.Mackoy a készitő SEMMIT sem dokumentál!!
Csak japánul,amit ugye defaultból nem értünk meg.
Szal ha érdekel a BVE mozdonykészítés,amit tudok,tapasztaltam,megosztom veled,és segítek benne.
Örülök hogy ismét egy vasúttal kapcsolatos Topic került elő. ÜdV!!!
Meg tudja valaki mondani pontosan milyen paraméterekkel bír a VBE train névre hallgató progi (már fejleszthetőség szempontjából)ugyanis a V46-022-t készítem MSTS-hez és ha lehet akkor ide is készítenék belőle egy verziót!! Érdekel nagyon!!! :-))))
V63_001!
Küldtem neked több emilt is a V63-001 címedre a Gigantokkal kapcsolatban, de nem válaszoltál. Megvannak a V63-007-ről és társairól a képek!Légyszives adj pontos emil címet hogy küldeni tudjam...
A már leírt 1 megás file probléma miatt nem elérhetőek sajnos. Majd asszem írok nekik egy levelet. :-(
Pedig elég sokat szenvedtem a videó összevágásával, hogy nagyjából összevágjon a zenével a képek váltakozása. Kívülállók szerint egész tűrhető lett.
Ha megnézte mégvalaki az mfav pályát miután felraktam rar-ban is, kérem mondjon valami véleményt! Köszönöm!
szal készen vannak a gépek,a következő hibákkal:
V43 1145
--------
-A cabview animáció hibás,1 pixel elcsúszás van.Mivel a V43 vezetőálláscserés lesz,nem látom értelmét a felujitásnak.
-Fékszelepek beállitva,nincs akkora hangja,s a fékezés kissé valósághűbb lett.
-Teljesen átdolgozott futásdinamika,nem ugrál ugy a gép.TC hang egyenlőre még nincs,ezt a következő V6-nál oldom meg.
-Kürthang módosítás.Ezentul a gépeimnél enter a hosszú,és SHIFT+enter a rövid kürtjelzés.
-Globális probléma,mely mind3 gépre vonatkozik:Túl magas a sebesség.Erre abszolút nem látok megoldást,akárhogy leveszem a sebességet,módosítom a görbét,mindig túllépi a határt.Mackoy meg elmehet a francba a hülye japán krixkraxaival,mert a mackoy oldalon minden le van irva,amit tudni szeretnék,de ugye én csak olvasni tudok nem ákombákomokat megfejteni:-)
V63 155
-------
-A gépet felszereltem sebességmérővel,hozzá a panellal.A levegős műszerek is működnek már.
-A cab képen található kisebb megjelenési hibákat egyenlőre nem javítom ki,mert valószínű hogy vezetőálláscserés lesz a V63 is.
-Cab animáció még nincs,így a trakciós körök feszültség/terhelés műszerei sem működnek.A kettő egymáshoz kapcsolódik.
-A fékszelepek itt is javítva lettek.
-A sebességhatár átlépése itt is fennáll.200nál lassul a gép...
M61 020
-------
Az ujonnan elkészült mozdony jelenleg béta fázisban van.Cabview kicsit problémás itt ott sérült,de amig nem tisztázódik a helyzet hogy vezálláscsere lesz vagy sem,addig igy hagyom.
-Működő sebességmérők,levegős műszerek.
-Van dinamikus dizelmotorhang.Egyenlőre olyan béna mint a halál,de majd idővel tiszta lesz,megoldom.
-Ebbe a gépbe már a javitott fékdianamikát raktam bele,műszerek működnek.
a gép 150 körül lassul,szintén a gyorsulási bug miatt.
A motorhangokról.
a M61ben működő motorhang(ok) konfigolása számomra misztikus módon történik.Van train editor,amivel megrajzolom a görbét.
A problémák itt kezdődnek:
két motorgörbe van...miért?
a teljes diagram egy fokozatra,vagy a teljes tartományra vonatkozik-e...
mik azok a brk soundok...
végül
Miért nincs dokumentálva ez a kotvány pici program?
Kezd nagyon idegesíteni az hogy semmit sem dokumentál Mackoy.belevágja az exét és kész hadd menjen...a hülye developerek meg totózzák ki hogy mi micsoda,mert japánul nem ért...
Naszóval igy állunk,a következő V6 nem tisztázott még,addigra szeretném a Nohabot,és annak esetleges sikerével együtt a motorhangokat magam mögött tudni.Ha sikerül,a dizelgyártás is megindul,M41 és ABmot alakjában egyenlőre:-)
Felraktam rar file-okban is.
Amúgy az arj is kicsomagolható ugyanúgy WinRAR-ral. Kijelölöd az arj file-okat, majd extract. Legalábbis nekem megcsinálja.
Mindegy, a rar fileok is megtalálhatók a honlapomon a BVE letöltés részében:
ist.uw.hu
Zippelni nem tudom, mivel az uw csak 1 megás file-ok kiszolgálását nyújtja most. De ha lesz egy kis időm, akkor felrakom winrar-ral is, ugyanígy darabolva. Úgy jó lesz?
OFF
maczko! Ezúton is köszönöm érdeklődésedet a tegnapi maratoni utunkról. Beszámoló a vasútmániás topikban
ON
sajnos semmi előrehaladás.a motorhangokkal megsüllyedtem.Mostanában semmi időm sem volt,holnap szünet,és mindegyik gép v6 feljavitását befejezem,nohabot ugy fogom kiadni,ahogy van,amint valami eredményt tok elérni a mocihangokkal,kijavitom.
Nem szándékos. Már megpróbáltam kijavítani a hibát, és egyszerűen nem értem miért van így. Ugyanaz van mindegyik állomásnál, szóval jelenleg nem értem, hogy miért nem lesz progin belül ugyanolyan. Majd még agyalok rajta.
Örülök, hogy tetszik a pálya. Szerintem sokat javult így, hogy van hangja. A legközelebbi remélhetőleg a fal lesz... :-)
Jelentem: Feltöltve! Letölthető az ist.uw.hu weblapomról, a BVE Letöltés részében.
Arj file-okban van, mindegyik 720 kbyte.
Sok sikert a töltögetéshez, várom a véleményeket!
Újabb mérföldkövéhez érkezett a földalatti pályája:
Elkészült az utastájékoztató rendszer! Most már hallhatod is, hogy merre jársz.
Ha minden jól megy, akkor dél környékén kezdem meg a feltöltést. Betömörítettem arj-be a pályát hangokkal, képekkel, járművel, csak ki kell csomagolni a BVE könyvtárba. Minden bent van az arj file-ban, úgyhogy nem kell egyéb file-okat másolgatni össze-vissza.
Semmi gond, nekem is mindig van egy csomó minden a fejemben, hogy mit kellene megcsinálni, aztán sokszor nem jut rá időm.
Tegnap rögzítettem Bpesten diktafonnal a földalatti utastájékoztatóját. Ha minden jól megy, holnap felkerül egy javított verzió a pályáról, immáron a hangokkal. Ha nem megy jól, akkor nem. :-)
Hajaj..Gond gond hátán.a Szili configját elrontottam,ugy belekeveredtem mint macska a házicérnába.gépmeneten kivül nem tudok kocsikat hozzáadni.Na majd idővel minden tiszta lesz,végülis nem hajt a tatár.Ma este lesz időm(hála okt.23ának) és felülvizsgálom végre a gépeket.unom már hogy beirom ide hogy holnapra kész,aztán valami bebaszik,és nem tom feltenni.Szal ma V6ra küldöm a gépeket,és majd akkor irom ide hogy letölthető ha tényleg jó.:-)
Igen, a légszelepre gondoltam. Kösz, hogyha lejjebb szeded. Esetleg a Sziliét is felülvizsgálhatod.
A brazil utat még nem próbáltam. Kezdetben töltögettem le pár útvonalat, alig pár (20-30) megát. Aztán kicsomagolások után hipp-hopp 2-300 mega lett a BVE könyvtáram, úgyhogy leszoktam a pályatöltésről, bár érdemes lenne.
A pályával kapcsolatban: én az object-ekkel vagyok gondban, meg a falak megcsinálásával. Egyszerűen nem értem, hogy mit hova kell írni egy b3d file-ban. Ha van valakinek ötlete, az segítsen! Előre is köszönöm.
Ennek megfelelően megállt a földalatti építése. Bár ha minden jól megy, ma megyek Budapestre az utastájékoztató hangjait felvenni (diktafont már szereztem...). A minősége olyan lesz amilyen, de jobbat nem tudok. Gondolom senkinek sincs meg cd-n vagy mp3-ban...
A fékhangról...a légszelepekre gondolsz? igen,az uj Giganton már le van véve,a nohabon is.a Nohabbal továbbra is gondban vagyok,képtelen vagyok a motorhangokat megcsinálni.Kísérletezem egyenlőre,bár ugy tűnik lesz a dologból valami,ha erre rájövök KEGYETLEN jó hangja lesz a gépnek.olyan,amiről mstsben álmodni sem mernénk.Igen jó képességei vannak a BVEnek,messze felülmúl minden más trainsimet hang terén(is)..:-)
kipróbáltátok a Caldas-Gramas routét? egy brazil emberke csinálta,nagyon szép mediterrán hangulattal,és tényleg jól megcsinált route.Változatos,bár pár helyen felismerni a texturák ismétlődését.Ennek alapján azt mondhatom,hogy egy valós magyar vonalat sem lesz nagyon komplikált megoldani.Holnaptól a Gigant végleges,de még animáció mentes változata letölthető lesz.Amint feltettem,közlöm a linket.
Kipróbáltam. Tetszik.
1 megjegyzés, de ez az összes mozdonyra vonatkozik:
Nem lehetne a fék hangját halkabbra venni? Vagy csak nálam túl hangos a szerelvény alapzajához képes?