Feltúrtam az egész internetet, legalábbis a számomra elérhető részét, de nem találom, hogy hogyan lehet a felsővezetéket eltűntetni a pálya fölül.(diesel pálya).
Elkezdtem kísérletezgetni a pályaépítéssel, hátha összejön valami.
Részemről az idő hiánya, illetve az, hogy a való élet dolgai elsőbbséget élveznek. Én nyáron szoktam fejleszteni BVE-ben, de idén nyáron erre nem került sor.
Tényleg kezdünk felnőni?
Vagy csak az OMSI izgalmasabb?
Amúgy azért 2018-ban két színvonalas magyar pálya is megjelent (még ha egyik épülőfélben van is), annyira azért nem lehet panaszkodni, voltak ettől sokkal gyengébb évek is.
Már régebben is probléma volt, hogy nem éri meg utánajárni a dolgoknak, ha mások 5 perc alatt módosítanak ezt-azt és azt küldözgetik mondjuk zárt csoportokban. Azaz felesleges időtöltés lett abból, hogy az objektumokhoz (akár jármű vagy állomás) egyrészt utána kell járni, és textúrát is kellene csinálni. Textúra nélkül kiadva meg azért lenne szájhúzás.
Másrészt épp az is probléma, hogy a "metrós repertoár" megváltozott. Ez esetben már konkrétan probléma az újabb típusú metrók működésének utánajárni, illetve azt még meg is építeni. M2 estében a CBTC-t az Alstommal, vagy az M3 esetében az új 2K vonat működése egyszerűen nem kompatibilis a BVE-vel. (Amit láttam 2K-t, arról hadd ne írjak véleményt). Az M4 meg külön téma, az ottani állomásokkal (lásd első mondat). Mindehhez persze járművet is kellene építeni, és itt vissza is ugorhatunk az első problémára. Hadd ne töltsük azzal az időt hogy egy új vonatot körbefotózzuk, feldolgozzuk (ha egyáltalán lehet), aztán 5 perc alatt mindenki lecseréli a textúrákat (kb az objektum kell mindenkinek, mert textúrát a BVE közösség 99%-a tud csinálni).
Sziasztok! Lenne egy olyan kérdésem (főleg a "BVEMETRO Team"-hez szól, de a többi magyar fejlesztőtől is kérdezem), hogy miért álltatok le ennyire a fejlesztéssel és nem tölthető le már semmi új pálya/vonat/stb... évek óta? A bvemetro.hu 2015. január 4-én frissült utoljára, azóta SEMMI újat nem raktak fel, pedig a bp-i metrós repertoár azóta eléggé megváltozott (hogy finoman fogalmazzak)... A YouTube-on látok itt/ott új pályákat/vonatokat, de azok sem érhetőek el sehol... Miért van ez? :-S :-( Ha szabad érdeklődnöm... Ha már volt szó erről, akkor elnézést, de nincs kedvem/időm most több 1000 hsz-t átnézni...
néhány hónap szünet után megint történt előrelépés a 12-es vonalát illetően. Az önálló szakasz gyakorlatilag 90%-ban elkészült, most a különböző hézagokat igyekszünk bepótolni.
A Fő utca - Kajár utca sarkon eltűntek a fehér foltok, a kocsma elé került járda, a pálya másik oldalára pedig parkoló. A Fő utca a valóságban tovább folytatódik, de ezt értelmetlen lenne kiépíteni, szóval a képen látható kényszermegoldáshoz folyamodtam, szerintem azért vállalható.
A Pozsony utca és a Károlyi utca sarkát is gatyába ráztam egy kicsit, új járdák kerültek mindkét oldalra, meg lemodelleztem azt a két épületet a jobb oldalon.
A 12-14 elosztó előtti szakasz van a legkevésbé készen, moren a hétvégén rendbe szedte ezt a "domboldalt", és elkészült ez a támfal is. A növényzet még hiányzik.
Az újpesti szakaszba eredetileg nem akartunk belenyúlni, aztán végülis sikerült... Itt végül lecseréltük a Könyves Kálmán Gimnázium modelljét egy kicsit szebbre, és megpróbáltuk valósághűbbé tenni a lakótelepet (például a valódiakhoz hasonló panelekkel). Ez sincs még kész, persze lehet, hogy nem is kapunk rá engedélyt, szóval erre majd visszatérünk. Ami a képen nem látszik, hogy egy-két helyen elkezdtük benderes objektumokra cserélni a képen is látható széttöredezett járdákat. Ez egy rendkívül szórakoztató folyamat, csodálom, hogy más miért nem kezdett bele.
Ugye a facebookon azt hazudtuk ígértük, hogy idén kiadjuk a pályát. Ez minden valószínűség szerint így is lesz, egyelőre az tűnik biztosnak, hogy a Rákospalota, Kossuth utca - Angyalföld kocsiszín szakasz lesz benne a kiadott csomagban, vagy, ha jó kedvünkben vagyunk (szóval valami csoda folytán elkészül az a rész), akkor lesz hozzá egy kocsiszíni beállás is. Moren elkezdte megfordítani a pályát, de ez a projekt még nagyon kezdetleges fázisban van, úgyhogy mostanában nem publikáljuk majd.
Egyébként marhára távlati dolog, és inkább a múltban, mint a jövőben (ki tudja), de olyanokon is gondolkodtam régen, hogy a Kőbánya alsó vasútállomásnál a felüljáró alja alacsonyabban van, mint ahogy a felsővezeték húzódna tipikusan a sínkorona fölött 6 méterrel, így ott a villamos áramszedője mindig kicsit összébb csukódik áthaladáskor, majd visszaenged a magasba, de végig érinti a vezetéket. Szívem szerint én ezt is nagyon belemodellezném a játékba, amennyiben lehetséges. (Biztos megoldható, de még nem mélyültem el ebben eléggé, és az animálásban sem vagyok kulcsfigura, de ha belekezdek, igyekezni fogok jól dolgozni.) Nem fogom azért magasabban építeni a felüljárót, hogy a villamos látványban hiba nélkül átcsúszhasson alatta a játékban, ha egy mód van rá. Nem trükközős fiktív gombnyomásokkal, hanem automatikusan, azon a részen. Kivéve, ha én nem vagyok képben, és nem pont így és ez történik - hehehe.
Fényképeken látom, hogy ott 3.8m-es magasságkorlátozás van a gépjárműveknek. Egy kép 2014. március 14.-éről, ha igaz (közvetlenül ide nem sikerült feltölteni.. "hiba: HTTP" - ??).
Húha, 3-as villamos! :D Sziasztok, 4014 és gcs7e7!
Én 2009 környékén kezdtem neki a 3-as villamosvonalnak, és 2011 óta nem nagyon csináltam, ez idő alatt pedig rengeteget sem haladtam, viszont a Gubacsi úttól a Bosnyák térig kiépítettem a felújítás előtti vonalvezetést kizárólag ebben az irányban, a talaj emelkedésekkel és lejtőkkel egyetemben. Néhány gondosan épített, valósághű környezeti objektumom van azokból az időkből, így pl. a Közterületfenntartó Zrt.-nél néhány épület, az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar épületei félig, a Szent Kereszt templom (Ecseri út), az ottani 4-emeletesekből néhány, a Nagykőrösi úti felüljáró (Gyáli út egy szakasza).
Ezenkívül belefogtam a sárga banán TW6000-es építésébe is, ami szintén haladó állapotban van a "félkész befejezettség" ellenére.
Már akkoriban is voltak kisebb felújítások a valódi vonalon, illetve a környezetében változások (pl. a Mártírok újtánál az a várakozó-tömb, az említett felüljáró is másabb volt, vagy hogy egyáltalán a Köteles utcánál is megállt valamikor, stb.), és eredeti szándékom szerint abból az időből is két verziót adtam volna ki, de ebből ma már csak egyet tudnék biztosabban nyomon követni és kiadni a mai új mellé, ami szintén jó lenne.
Nem zártam le magamban ezt a projektet, de már több méteres jégpáncél alatt jegelődik, annyi biztos.
"Szárnymunkák" még, hogy a síneket teljesen 3D-sre kezdtem építeni, az összes megállótáblát is az eredeti mására megcsináltam, sablonosság nélkül, és a kábeltartó-oszlopokat/lámpákat is figyelemmel kísérni igyekeztem, ahogy szorosan tartom magam az elvhez, hogy a közeli dolgok lehetőleg részletgazdagok legyenek, a nevezetes épületek pedig elég valósághűek (bár nem átallnék ismétlődés nélkül az összes épületet lemodellezni a közvetlen környezeten belül). Már csak fel kéne törni azt a vastag jeget, és újraélni a világ nyújtotta BVE nyújtotta világot. :)
Az Extensions.cfg-ben levő kocsikat megduplázod, de ne felejtsd a kocsik számozását folytatni, például a [Car3] után [Car4] következzen és így tovább. Ezután a train.dat-ban is átírod a kocsik számát (külön kell a vontatásra képeseket és a "mellékkocsikat").
Az újabb open bve-k felismerik a raildrivert. A beállítások fülön van a kalibráció (set calibration) a Launch-ra kell kattintani (ezt nem magyarosították, hiába magyar a program felülete) és ott végigvezet, nagyon egyszerű és működik. Aztán a kezelőszerveknél testreszabhatod. Ha van kérdésed írj!
Mostanában nem igazán adtam hírt magamról írásos formában, nem is igazán láttam értelmét, de azért van haladás igaz teljesen más formában mint az elmúlt években. Az utóbbi néhány hónapban neki álltam a pályáim visszafordításának. Az esetleges segédprogram vagy más lehetőségekbe fektetett idő helyett inkább saját kezembe vettem a dolgokat...
a földalattit a BVE Metró oldalán keresd, a Vizipók és a Tátra letölthető a BVE Klubról (SD EJC menü). az új 3-as metrót Bzmot 332 oldaláról töltheted le. a többiben nem tudok segíteni.
Köszönjük szépen a biztató szavakat, igyekszünk. Úgy gondoltam, hogy egy villamospályánál fontos a valós útburkolat használata a közelség miatt. Sajnos ennek is megvan a maga hátránya. Fájóan nagyok az eltérések a különböző rétegek találkozásánál, aminek javítására nem nagyon van energiánk időnk. Így is sok apró részletben elvesztünk már.
Itt láthatóak ezek az illesztési hibák. Úgy gondolom, most jelenleg nem éri meg az időt ezeknek a kijavítása, fontosabb az épületek építése.
Sokat dobna az oszlopon szerintem, ha a kereszttartó (aka. fogalmam sincs hogy hívják) textúrázott lenne, vagy ha mást nem komorabb, sötétebb színű. De egyébként már sokkal hangulatosabb az oszlop, mint a sima egyen zöld paintes verziók. Az út is sokkal jobb, mint a sima egyen szürke. Jó látni, hogy valami valóságra kicsit is hajazó pálya kezd kialakulni :)
moren az elmúlt néhány napbana Kajár utca környékén építkezett, én meg nem csináltam semmit az ilyen-olyan házsorok mellett megpróbáltam enyhíteni régi szívfájdalmamon, a szép felsővezetéktartó oszlopok hiányán. Így sikerült: