néhány hónap szünet után megint történt előrelépés a 12-es vonalát illetően. Az önálló szakasz gyakorlatilag 90%-ban elkészült, most a különböző hézagokat igyekszünk bepótolni.
A Fő utca - Kajár utca sarkon eltűntek a fehér foltok, a kocsma elé került járda, a pálya másik oldalára pedig parkoló. A Fő utca a valóságban tovább folytatódik, de ezt értelmetlen lenne kiépíteni, szóval a képen látható kényszermegoldáshoz folyamodtam, szerintem azért vállalható.
A Pozsony utca és a Károlyi utca sarkát is gatyába ráztam egy kicsit, új járdák kerültek mindkét oldalra, meg lemodelleztem azt a két épületet a jobb oldalon.
A 12-14 elosztó előtti szakasz van a legkevésbé készen, moren a hétvégén rendbe szedte ezt a "domboldalt", és elkészült ez a támfal is. A növényzet még hiányzik.
Az újpesti szakaszba eredetileg nem akartunk belenyúlni, aztán végülis sikerült... Itt végül lecseréltük a Könyves Kálmán Gimnázium modelljét egy kicsit szebbre, és megpróbáltuk valósághűbbé tenni a lakótelepet (például a valódiakhoz hasonló panelekkel). Ez sincs még kész, persze lehet, hogy nem is kapunk rá engedélyt, szóval erre majd visszatérünk. Ami a képen nem látszik, hogy egy-két helyen elkezdtük benderes objektumokra cserélni a képen is látható széttöredezett járdákat. Ez egy rendkívül szórakoztató folyamat, csodálom, hogy más miért nem kezdett bele.
Ugye a facebookon azt hazudtuk ígértük, hogy idén kiadjuk a pályát. Ez minden valószínűség szerint így is lesz, egyelőre az tűnik biztosnak, hogy a Rákospalota, Kossuth utca - Angyalföld kocsiszín szakasz lesz benne a kiadott csomagban, vagy, ha jó kedvünkben vagyunk (szóval valami csoda folytán elkészül az a rész), akkor lesz hozzá egy kocsiszíni beállás is. Moren elkezdte megfordítani a pályát, de ez a projekt még nagyon kezdetleges fázisban van, úgyhogy mostanában nem publikáljuk majd.
Egyébként marhára távlati dolog, és inkább a múltban, mint a jövőben (ki tudja), de olyanokon is gondolkodtam régen, hogy a Kőbánya alsó vasútállomásnál a felüljáró alja alacsonyabban van, mint ahogy a felsővezeték húzódna tipikusan a sínkorona fölött 6 méterrel, így ott a villamos áramszedője mindig kicsit összébb csukódik áthaladáskor, majd visszaenged a magasba, de végig érinti a vezetéket. Szívem szerint én ezt is nagyon belemodellezném a játékba, amennyiben lehetséges. (Biztos megoldható, de még nem mélyültem el ebben eléggé, és az animálásban sem vagyok kulcsfigura, de ha belekezdek, igyekezni fogok jól dolgozni.) Nem fogom azért magasabban építeni a felüljárót, hogy a villamos látványban hiba nélkül átcsúszhasson alatta a játékban, ha egy mód van rá. Nem trükközős fiktív gombnyomásokkal, hanem automatikusan, azon a részen. Kivéve, ha én nem vagyok képben, és nem pont így és ez történik - hehehe.
Fényképeken látom, hogy ott 3.8m-es magasságkorlátozás van a gépjárműveknek. Egy kép 2014. március 14.-éről, ha igaz (közvetlenül ide nem sikerült feltölteni.. "hiba: HTTP" - ??).
Húha, 3-as villamos! :D Sziasztok, 4014 és gcs7e7!
Én 2009 környékén kezdtem neki a 3-as villamosvonalnak, és 2011 óta nem nagyon csináltam, ez idő alatt pedig rengeteget sem haladtam, viszont a Gubacsi úttól a Bosnyák térig kiépítettem a felújítás előtti vonalvezetést kizárólag ebben az irányban, a talaj emelkedésekkel és lejtőkkel egyetemben. Néhány gondosan épített, valósághű környezeti objektumom van azokból az időkből, így pl. a Közterületfenntartó Zrt.-nél néhány épület, az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar épületei félig, a Szent Kereszt templom (Ecseri út), az ottani 4-emeletesekből néhány, a Nagykőrösi úti felüljáró (Gyáli út egy szakasza).
Ezenkívül belefogtam a sárga banán TW6000-es építésébe is, ami szintén haladó állapotban van a "félkész befejezettség" ellenére.
Már akkoriban is voltak kisebb felújítások a valódi vonalon, illetve a környezetében változások (pl. a Mártírok újtánál az a várakozó-tömb, az említett felüljáró is másabb volt, vagy hogy egyáltalán a Köteles utcánál is megállt valamikor, stb.), és eredeti szándékom szerint abból az időből is két verziót adtam volna ki, de ebből ma már csak egyet tudnék biztosabban nyomon követni és kiadni a mai új mellé, ami szintén jó lenne.
Nem zártam le magamban ezt a projektet, de már több méteres jégpáncél alatt jegelődik, annyi biztos.
"Szárnymunkák" még, hogy a síneket teljesen 3D-sre kezdtem építeni, az összes megállótáblát is az eredeti mására megcsináltam, sablonosság nélkül, és a kábeltartó-oszlopokat/lámpákat is figyelemmel kísérni igyekeztem, ahogy szorosan tartom magam az elvhez, hogy a közeli dolgok lehetőleg részletgazdagok legyenek, a nevezetes épületek pedig elég valósághűek (bár nem átallnék ismétlődés nélkül az összes épületet lemodellezni a közvetlen környezeten belül). Már csak fel kéne törni azt a vastag jeget, és újraélni a világ nyújtotta BVE nyújtotta világot. :)
Az Extensions.cfg-ben levő kocsikat megduplázod, de ne felejtsd a kocsik számozását folytatni, például a [Car3] után [Car4] következzen és így tovább. Ezután a train.dat-ban is átírod a kocsik számát (külön kell a vontatásra képeseket és a "mellékkocsikat").
Az újabb open bve-k felismerik a raildrivert. A beállítások fülön van a kalibráció (set calibration) a Launch-ra kell kattintani (ezt nem magyarosították, hiába magyar a program felülete) és ott végigvezet, nagyon egyszerű és működik. Aztán a kezelőszerveknél testreszabhatod. Ha van kérdésed írj!
Mostanában nem igazán adtam hírt magamról írásos formában, nem is igazán láttam értelmét, de azért van haladás igaz teljesen más formában mint az elmúlt években. Az utóbbi néhány hónapban neki álltam a pályáim visszafordításának. Az esetleges segédprogram vagy más lehetőségekbe fektetett idő helyett inkább saját kezembe vettem a dolgokat...
a földalattit a BVE Metró oldalán keresd, a Vizipók és a Tátra letölthető a BVE Klubról (SD EJC menü). az új 3-as metrót Bzmot 332 oldaláról töltheted le. a többiben nem tudok segíteni.
Köszönjük szépen a biztató szavakat, igyekszünk. Úgy gondoltam, hogy egy villamospályánál fontos a valós útburkolat használata a közelség miatt. Sajnos ennek is megvan a maga hátránya. Fájóan nagyok az eltérések a különböző rétegek találkozásánál, aminek javítására nem nagyon van energiánk időnk. Így is sok apró részletben elvesztünk már.
Itt láthatóak ezek az illesztési hibák. Úgy gondolom, most jelenleg nem éri meg az időt ezeknek a kijavítása, fontosabb az épületek építése.
Sokat dobna az oszlopon szerintem, ha a kereszttartó (aka. fogalmam sincs hogy hívják) textúrázott lenne, vagy ha mást nem komorabb, sötétebb színű. De egyébként már sokkal hangulatosabb az oszlop, mint a sima egyen zöld paintes verziók. Az út is sokkal jobb, mint a sima egyen szürke. Jó látni, hogy valami valóságra kicsit is hajazó pálya kezd kialakulni :)
moren az elmúlt néhány napbana Kajár utca környékén építkezett, én meg nem csináltam semmit az ilyen-olyan házsorok mellett megpróbáltam enyhíteni régi szívfájdalmamon, a szép felsővezetéktartó oszlopok hiányán. Így sikerült:
Rendben, köszönöm. Azóta Gábor mutatott a csoportban egy kidolgozottabb objektumot, lehet, hogy a végső verzióban azt fogjuk használni, de ez úgyis részletkérdés a pálya egészéhez mérve. Majd ha minden kész, akkor visszatérünk ide (és ez nem most lesz). Szintúgy a fedezőjelzőt is, nekem tökéletesen megfelel ebben az állapotában.
A nyári verziót én is figyelgettem, a növényzet és a bokrok cserélése nem lenne sok idő. Nagyobb feladat az, hogy a fehér havas mezőket kell kicserélni (amit én végül Railként adtam meg, mert a Groundot még mindig nem tudtam megoldani) illetve azon terepobjektumokat, amiket mi direkt fehérre festettünk már. Ez a képen is látszik, hogy bőven javításra szorulnak, de nem terveztünk nyári verziót, a 14-eshez akarunk igazodni mindenben.
Amúgy a 14-est szeretnéd fejleszteni tovább? Csak a Structure-ban az indexszámok miatt kérdezem. Mi az 1000-es tartománytól folytattuk, Greczula meg a 10000-től. Pár railt is lefoglaltam már (56-69) de azokat hamar lehet változtatni.
Nos a Tátra a régi alapjaiból készült, igaz mindent bele szellemben. Részemről nincs semmilyen ellenvetés, ez vonatkozik az egész projektre :) . Van fedezőjelzőnk természetesen,viszont az folyamatosan sárgán világít a tiltás előtt. Ha kell megcsinálhatom villogónak.
Ha már unjátok a telet akkor van egy jó hírem. A nyári verzióhoz meg van minden, az összes növénynek van téli és nyári verziója, csak az elérési útban kell mappa nevet váltani. Eredetileg akartam külön nyári és téli verziót, de mivel nem volt végleges nem akartam nagyon szét bontani a structure -t.
Azóta én a kocsiszínt építgettem, persze nem könnyű úgy, hogy semmi textúrát nem lehet hozzá nyerni. A képeken annyira nem látszik majd, mert nem lehet ide normális méretben feltölteni, de csináltam aknákat is, illetve üres forgóvázak (vagyis sima kerekek) és egy muki színesíti a pályát erre. Viszont amiért konkrétan neked írok, az a villamos objektumok felhasználása. Nem tudom, hogy te készítetted-e a pályában lévő Tátra objektumokat, ha igen, akkor engedélyt szeretnék kérni, hogy használhassuk a kocsiszínnél egy minimálisan átszerkesztve őket. Ez az átszerkesztés csak annyi, hogy üres kijelzővel állnak bent. Egy külön txt-ben jelöltem a módosítást a mappában. Másik dolog, ami még a jövő zenéje lesz, hogy természetesen a 14-es pályára épül az egész, így ha elkészülünk, akkor te benne lennél-e, hogy a sima 14-es mellett kapjon helyet a mi 12-esünk? Egyelőre 3 új csv lenne, 3120, 3124 és 3128, de erről holnap írok egy teljes bejegyzést a blogon, bár így is ki lehet következtetni, hogy mi mit fed.
Más téma: van nektek véletlenül fedezőjelzőtök? Mivel nem foglalkoztam még az animálással, én nem tudnék csinálni, de valami hasonló módon meg lehetne írni, mint a vasúti átjárónál. Egy megadott távolságon tiltaná le a közúti forgalmat, addig sárgán villogna. Kossuth utcai indulás után pont jól mutatna, ahol a Fő utcát kell keresztezni, mert az még a vezetőfülkéből is látszik.