Keresés

Részletes keresés

lalak Creative Commons License 2018.06.28 0 0 49937

Az újabb open bve-k felismerik a raildrivert. A beállítások fülön van a kalibráció (set calibration) a Launch-ra kell kattintani (ezt nem magyarosították, hiába magyar a program felülete) és ott végigvezet, nagyon egyszerű és működik. Aztán a kezelőszerveknél testreszabhatod. Ha van kérdésed írj!

Előzmény: kismanobkv90 (49935)
4014 Creative Commons License 2018.06.23 0 1 49936

Mostanában nem igazán adtam hírt magamról írásos formában, nem is igazán láttam értelmét, de azért van haladás igaz teljesen más formában mint az elmúlt években. Az utóbbi néhány hónapban neki álltam a pályáim visszafordításának. Az esetleges segédprogram vagy más lehetőségekbe fektetett idő helyett inkább saját kezembe vettem a dolgokat... 

kismanobkv90 Creative Commons License 2018.06.07 0 0 49935

Sziasztok!

 

Valaki otthon van Raildriver Cab Controller témában?

Hogy kalibrálhatnám openbve-re?

greczula Creative Commons License 2018.05.21 0 0 49934

szia,

 

a földalattit a BVE Metró oldalán keresd, a Vizipók és a Tátra letölthető a BVE Klubról (SD EJC menü). az új 3-as metrót Bzmot 332 oldaláról töltheted le. a többiben nem tudok segíteni.

Előzmény: TóthDuO (49933)
TóthDuO Creative Commons License 2018.05.20 0 0 49933

Valaki tudna nekem OPENBVE-hez a következőkhöz linket adni?:

Milleniúmi

Vízipók

Az új M3-as metró

Tatra(Bármelyik ami pestrn is van)

Combino

1 es villamoshoz

És ha van már akkor egy caf villamoshoz linket adni?

 

Lehet hogy valakinek 1 mp-be kerül megtalálni de én noob vagyok ehhez.

moren Creative Commons License 2018.05.04 0 1 49932

Köszönjük szépen a biztató szavakat, igyekszünk. Úgy gondoltam, hogy egy villamospályánál fontos a valós útburkolat használata a közelség miatt. Sajnos ennek is megvan a maga hátránya. Fájóan nagyok az eltérések a különböző rétegek találkozásánál, aminek javítására nem nagyon van energiánk időnk. Így is sok apró részletben elvesztünk már. 

 

Itt láthatóak ezek az illesztési hibák. Úgy gondolom, most jelenleg nem éri meg az időt ezeknek a kijavítása, fontosabb az épületek építése. 

Előzmény: Bzmot332 (49929)
greczula Creative Commons License 2018.04.22 0 0 49931

A foghíjak lassan el-, a nüanszok meg lassan feltűnnek:

 

Kajár utca - Pozsony utca sarok

 

Lettek ilyen új KRESZ-táblák is, amik a 12-es vonalára amúgy is jellemzők, majd azért előrébb lesznek költöztetve egy oszloppal

gcs7e7 Creative Commons License 2018.04.19 0 0 49930

Tádámm

Bzmot332 Creative Commons License 2018.04.15 0 2 49929

Sokat dobna az oszlopon szerintem, ha a kereszttartó (aka. fogalmam sincs hogy hívják) textúrázott lenne, vagy ha mást nem komorabb, sötétebb színű. De egyébként már sokkal hangulatosabb az oszlop, mint a sima egyen zöld paintes verziók. Az út is sokkal jobb, mint a sima egyen szürke. Jó látni, hogy valami valóságra kicsit is hajazó pálya kezd kialakulni :)

Előzmény: greczula (49926)
greczula Creative Commons License 2018.04.11 0 0 49928

Köszi a táblákat! Az oszlopon akkor igazítok majd.

Előzmény: gcs7e7 (49927)
gcs7e7 Creative Commons License 2018.04.11 0 1 49927

A teteje kicsit lehetne vastagabb, az alja meg keskenyebb.

 

Jaj, meg azokat a táblákat tessék ám lecserélni. :D


Előzmény: greczula (49926)
greczula Creative Commons License 2018.04.11 0 1 49926

moren az elmúlt néhány napbana Kajár utca környékén építkezett, én meg nem csináltam semmit az ilyen-olyan házsorok mellett megpróbáltam enyhíteni régi szívfájdalmamon, a szép felsővezetéktartó oszlopok hiányán. Így sikerült:

moren Creative Commons License 2018.04.09 0 0 49925

Rendben, köszönöm. Azóta Gábor mutatott a csoportban egy kidolgozottabb objektumot, lehet, hogy a végső verzióban azt fogjuk használni, de ez úgyis részletkérdés a pálya egészéhez mérve. Majd ha minden kész, akkor visszatérünk ide (és ez nem most lesz). Szintúgy a fedezőjelzőt is, nekem tökéletesen megfelel ebben az állapotában.

 

A nyári verziót én is figyelgettem, a növényzet és a bokrok cserélése nem lenne sok idő. Nagyobb feladat az, hogy a fehér havas mezőket kell kicserélni (amit én végül Railként adtam meg, mert a Groundot még mindig nem tudtam megoldani) illetve azon terepobjektumokat, amiket mi direkt fehérre festettünk már. Ez a képen is látszik, hogy bőven javításra szorulnak, de nem terveztünk nyári verziót, a 14-eshez akarunk igazodni mindenben. 

 

Amúgy a 14-est szeretnéd fejleszteni tovább? Csak a Structure-ban az indexszámok miatt kérdezem. Mi az 1000-es tartománytól folytattuk, Greczula meg a 10000-től. Pár railt is lefoglaltam már (56-69) de azokat hamar lehet változtatni. 

Előzmény: 4014 (49924)
4014 Creative Commons License 2018.04.06 0 2 49924

Nos a Tátra a régi alapjaiból készült, igaz mindent bele szellemben. Részemről nincs semmilyen ellenvetés, ez vonatkozik az egész projektre :) . Van fedezőjelzőnk természetesen,viszont az folyamatosan sárgán világít a tiltás előtt. Ha kell megcsinálhatom villogónak. 

 

 

Ha már unjátok a telet akkor van egy jó hírem. A nyári verzióhoz meg van minden, az összes növénynek van téli és nyári verziója, csak az elérési útban kell mappa nevet váltani. Eredetileg akartam külön nyári és  téli verziót, de mivel nem volt végleges nem akartam nagyon szét bontani a structure -t. 

Előzmény: moren (49922)
moren Creative Commons License 2018.04.05 0 1 49923

Persze a képeket lehagytam...

 

Előzmény: moren (49922)
moren Creative Commons License 2018.04.05 0 0 49922

Azóta én a kocsiszínt építgettem, persze nem könnyű úgy, hogy semmi textúrát nem lehet hozzá nyerni. A képeken annyira nem látszik majd, mert nem lehet ide normális méretben feltölteni, de csináltam aknákat is, illetve üres forgóvázak (vagyis sima kerekek) és egy muki színesíti a pályát erre. Viszont amiért konkrétan neked írok, az a villamos objektumok felhasználása. Nem tudom, hogy te készítetted-e a pályában lévő Tátra objektumokat, ha igen, akkor engedélyt szeretnék kérni, hogy használhassuk a kocsiszínnél egy minimálisan átszerkesztve őket. Ez az átszerkesztés csak annyi, hogy üres kijelzővel állnak bent. Egy külön txt-ben jelöltem a módosítást a mappában. Másik dolog, ami még a jövő zenéje lesz, hogy természetesen a 14-es pályára épül az egész, így ha elkészülünk, akkor te benne lennél-e, hogy a sima 14-es mellett kapjon helyet a mi 12-esünk?  Egyelőre 3 új csv lenne, 3120, 3124 és 3128, de erről holnap írok egy teljes bejegyzést a blogon, bár így is ki lehet következtetni, hogy mi mit fed. 

 

Más téma: van nektek véletlenül fedezőjelzőtök? Mivel nem foglalkoztam még az animálással, én nem tudnék csinálni, de valami hasonló módon meg lehetne írni, mint a vasúti átjárónál. Egy megadott távolságon tiltaná le a közúti forgalmat, addig sárgán villogna. Kossuth utcai indulás után pont jól mutatna, ahol a Fő utcát kell keresztezni, mert az még a vezetőfülkéből is látszik. 

Előzmény: 4014 (49920)
greczula Creative Commons License 2018.04.04 0 0 49921

köszi, az speciel moren reszortja, de a Pozsony utca kb így néz ki a valóságban is :D

Előzmény: 4014 (49920)
4014 Creative Commons License 2018.04.04 0 0 49920

Korrekt, remélem az úttest még nem a végleges verziót mutatja. :) 

Előzmény: greczula (49917)
greczula Creative Commons License 2018.03.27 0 0 49919

az egyetlen értelmes választás :D 

Előzmény: gcs7e7 (49918)
gcs7e7 Creative Commons License 2018.03.26 0 0 49918

Belteres Tátra! *-*

Előzmény: greczula (49917)
greczula Creative Commons License 2018.03.24 0 1 49917

Mivel ezt a fórumot úgyse olvassa senki, talán be lehet rakni egy ilyen képet, "n+1-edik közös projekt jeligére". 

4014 Creative Commons License 2018.03.21 0 0 49916

Egy grundot szerintem még zöldfülű koromban rakhattam bele. Az volt az első és az utolsó alkalom. :) 

Előzmény: morenn (49915)
morenn Creative Commons License 2018.03.21 -1 0 49915

Annyira nem fontos, Rail-el is lehet helyettesíteni, csak ívekben meg kell benderezni. (nekem is megvan a jelszavas füzet, de szerintem maradok az új felhasználónál)

Előzmény: 4014 (49913)
greczula Creative Commons License 2018.03.20 0 1 49914

Még szerencse, hogy meglett a jelszavas füzet.

 

Nem akarok már sokat ezzel foglalkozni, igazából vihar ez az egész a biliben, miután maximum húsz ember csinál még valamit ehhez a játékhoz itthon, meg még egyszer ennyi kibicel a pálya széléről. Jó, néhányan már akkor is ezt csinálták, amikor én még a csattogós lepkével játszottam.
Szerintem mindenkinek van végiggondolnivalója az ügyben, ha gondoljátok, üljünk le valamikor, aztán beszéljük meg. 

Előzmény: 4014 (49902)
4014 Creative Commons License 2018.03.20 0 0 49913

Így hirtelen passz . Este megnézem mi lehet a baja. 

Előzmény: moren (49912)
moren Creative Commons License 2018.03.20 0 0 49912

Köszi az ötletet, ezt nekünk is ki kell próbálni. Így lenne egy állandó biztonsági mentés, sajnos 1-2 havonta szoktam csak erre odafigyelni, nem lenne jó, ha elveszne az összes munkám, ha véletlenül elszállna a gépem. 

 

Más: a 14-es pályán te próbáltál groundot lehelyezni? Nekem valamiért -7 méter környékén teszi le, hiába próbálok módosítani a Height-on és úgy bármi máson. Van szerinted valami megoldás erre, hogy a szokásos helyén legyen a talaj?

Előzmény: 4014 (49910)
gcs7e7 Creative Commons License 2018.03.20 0 0 49911

Na azé az ötletgazda kimaradt.:D

Előzmény: 4014 (49910)
4014 Creative Commons License 2018.03.19 0 1 49910

Létrehoztunk egy Onedrive fiókot, abba pakoltuk bele az összes pályát a megfelelő mappaszerkezettel. Tehát nem külön állóak ahogy eddig, hanem úgy vannak felosztva mint a régi hagyományos pályák. Az OpenBve így megtudja nyitni, tehát nem kell semmit se másolni. A felmásolás, meg a letöltés volt az elején időigényesebb, de azóta gyönyörűen működik. Ami fontos, hogy mindig legyen net, hogy feltudja másolni a módosításokat. Célszerű azért, hogy egyszerre ne akarjunk ugyanabban a fájlban dolgozni. Ami nagy előny, hogy minden biztonságban van és egyből mindkét gépen automatikusan működik. Eddig csak egyszer szállt el (azóta se jöttünk rá, hogy mitől...) de visszalehetett állítani, úgyhogy biztonságban van minden cucc. 

 

Amióta ezt a módszert alkalmazzuk sokkal hatékonyabbak vagyunk és mindkettőnk élete egyszerűbb lett. 

Előzmény: moren (49909)
moren Creative Commons License 2018.03.19 0 0 49909

Egyetértek, de szerintem a többieknek sem volt céljuk összeveszni veled, még ha kicsit egyhangú is lett így a végén. Mindegy, erről a témáról elég ennyi, majd az idő elsimítja az ellentéteket. Addig építgetünk mind a magunk szintjén, minden plusz munka jó, ami ad hozzá valamit ehhez a játékhoz. Köszönöm, amit írtál, nekem is csak ritkán van türelmem hozzá, ezért haladunk mindennel nagyon lassan. 

 

A módszeredet viszont nagyon várom, mert a másik Leventével jól jöhet nekünk is. Nálunk az elején volt egy kialakult standard, én objektumokat építettem ő meg a pályát, ez sajnos addig működött, amíg nem volt szükségem nekem is a csv-re a távolságok miatt. Utána ide-oda dobálgattuk az egészet. Aztán az include-os módszerrel kicsit több terünk lett. Azért is örültem a H5-nek, mert elleshettem egy-két ötletet onnan is, ott KopiTominak külön include-ja volt (jó magyarsággal) és gondolom a végén azt csak behivatkozták, szóval a pálya két különböző részén lehet így egyszerre dolgozni. Persze ahány építő, annyi módszer, most tényleg kíváncsivá tettél :)

Előzmény: 4014 (49908)
4014 Creative Commons License 2018.03.19 0 1 49908

Nagyon jó ilyet is olvasni. :) Tudod nekem az egész műbalhéval az volt a bajom, hogy sokan úgy titulálták mintha ez arról szólna, hogy ki a jobb. Jól esik, ha dicsérnek, de igazából nem igénylem. Ennek nem arról kell szólnia, hogy ki az ügyesebb vagy ki a rosszabb. Senki sem tökéletes még akkor sem, ha egy két ember próbálja így felfogni. A kritikákat pedig szívesen fogadom addig amíg az nem abból áll, hogy saját magát fényezze, vagy bűnbakot keressen. Nem tudom mire volt jó, velük pont nem akartam összeveszni. Kár. 

 

Na viszont megnéztem amiket küldtél. Irigy vagyok mert nekem nem nagyon van türelmem, ilyen részletesen modellezni. Egyetlen dolog miatt nem tettem még bele, az pedig az, hogy a 37-es a nem szeretem vonal. Szimplán nincs erőm azzal a vonallal foglalkozni, de ha lesz egy kis időm (meg életkedvem) majd feldobom a képeket, hogy lásd, hogy mutatnak a pályában. Egyébként tényleg emelem a nem létező kalapomat mert  jól néznek ki, nem lehet belekötni.

 

Ha érdekel tervezek egy újabb  írást amiben azt taglalom majd, hogy hogyan tud egyszerre több ember dolgozni egy pályán. Egy új módszerről van szó és az eddigi tapasztalataim pozitívak ezzel kapcsolatban. 

 

Folyt. köv. :) 

 

 

 

Előzmény: moren (49906)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!