Keresés

Részletes keresés

moren Creative Commons License 2018.05.04 0 1 49932

Köszönjük szépen a biztató szavakat, igyekszünk. Úgy gondoltam, hogy egy villamospályánál fontos a valós útburkolat használata a közelség miatt. Sajnos ennek is megvan a maga hátránya. Fájóan nagyok az eltérések a különböző rétegek találkozásánál, aminek javítására nem nagyon van energiánk időnk. Így is sok apró részletben elvesztünk már. 

 

Itt láthatóak ezek az illesztési hibák. Úgy gondolom, most jelenleg nem éri meg az időt ezeknek a kijavítása, fontosabb az épületek építése. 

Előzmény: Bzmot332 (49929)
greczula Creative Commons License 2018.04.22 0 0 49931

A foghíjak lassan el-, a nüanszok meg lassan feltűnnek:

 

Kajár utca - Pozsony utca sarok

 

Lettek ilyen új KRESZ-táblák is, amik a 12-es vonalára amúgy is jellemzők, majd azért előrébb lesznek költöztetve egy oszloppal

gcs7e7 Creative Commons License 2018.04.19 0 0 49930

Tádámm

Bzmot332 Creative Commons License 2018.04.15 0 2 49929

Sokat dobna az oszlopon szerintem, ha a kereszttartó (aka. fogalmam sincs hogy hívják) textúrázott lenne, vagy ha mást nem komorabb, sötétebb színű. De egyébként már sokkal hangulatosabb az oszlop, mint a sima egyen zöld paintes verziók. Az út is sokkal jobb, mint a sima egyen szürke. Jó látni, hogy valami valóságra kicsit is hajazó pálya kezd kialakulni :)

Előzmény: greczula (49926)
greczula Creative Commons License 2018.04.11 0 0 49928

Köszi a táblákat! Az oszlopon akkor igazítok majd.

Előzmény: gcs7e7 (49927)
gcs7e7 Creative Commons License 2018.04.11 0 1 49927

A teteje kicsit lehetne vastagabb, az alja meg keskenyebb.

 

Jaj, meg azokat a táblákat tessék ám lecserélni. :D


Előzmény: greczula (49926)
greczula Creative Commons License 2018.04.11 0 1 49926

moren az elmúlt néhány napbana Kajár utca környékén építkezett, én meg nem csináltam semmit az ilyen-olyan házsorok mellett megpróbáltam enyhíteni régi szívfájdalmamon, a szép felsővezetéktartó oszlopok hiányán. Így sikerült:

moren Creative Commons License 2018.04.09 0 0 49925

Rendben, köszönöm. Azóta Gábor mutatott a csoportban egy kidolgozottabb objektumot, lehet, hogy a végső verzióban azt fogjuk használni, de ez úgyis részletkérdés a pálya egészéhez mérve. Majd ha minden kész, akkor visszatérünk ide (és ez nem most lesz). Szintúgy a fedezőjelzőt is, nekem tökéletesen megfelel ebben az állapotában.

 

A nyári verziót én is figyelgettem, a növényzet és a bokrok cserélése nem lenne sok idő. Nagyobb feladat az, hogy a fehér havas mezőket kell kicserélni (amit én végül Railként adtam meg, mert a Groundot még mindig nem tudtam megoldani) illetve azon terepobjektumokat, amiket mi direkt fehérre festettünk már. Ez a képen is látszik, hogy bőven javításra szorulnak, de nem terveztünk nyári verziót, a 14-eshez akarunk igazodni mindenben. 

 

Amúgy a 14-est szeretnéd fejleszteni tovább? Csak a Structure-ban az indexszámok miatt kérdezem. Mi az 1000-es tartománytól folytattuk, Greczula meg a 10000-től. Pár railt is lefoglaltam már (56-69) de azokat hamar lehet változtatni. 

Előzmény: 4014 (49924)
4014 Creative Commons License 2018.04.06 0 2 49924

Nos a Tátra a régi alapjaiból készült, igaz mindent bele szellemben. Részemről nincs semmilyen ellenvetés, ez vonatkozik az egész projektre :) . Van fedezőjelzőnk természetesen,viszont az folyamatosan sárgán világít a tiltás előtt. Ha kell megcsinálhatom villogónak. 

 

 

Ha már unjátok a telet akkor van egy jó hírem. A nyári verzióhoz meg van minden, az összes növénynek van téli és nyári verziója, csak az elérési útban kell mappa nevet váltani. Eredetileg akartam külön nyári és  téli verziót, de mivel nem volt végleges nem akartam nagyon szét bontani a structure -t. 

Előzmény: moren (49922)
moren Creative Commons License 2018.04.05 0 1 49923

Persze a képeket lehagytam...

 

Előzmény: moren (49922)
moren Creative Commons License 2018.04.05 0 0 49922

Azóta én a kocsiszínt építgettem, persze nem könnyű úgy, hogy semmi textúrát nem lehet hozzá nyerni. A képeken annyira nem látszik majd, mert nem lehet ide normális méretben feltölteni, de csináltam aknákat is, illetve üres forgóvázak (vagyis sima kerekek) és egy muki színesíti a pályát erre. Viszont amiért konkrétan neked írok, az a villamos objektumok felhasználása. Nem tudom, hogy te készítetted-e a pályában lévő Tátra objektumokat, ha igen, akkor engedélyt szeretnék kérni, hogy használhassuk a kocsiszínnél egy minimálisan átszerkesztve őket. Ez az átszerkesztés csak annyi, hogy üres kijelzővel állnak bent. Egy külön txt-ben jelöltem a módosítást a mappában. Másik dolog, ami még a jövő zenéje lesz, hogy természetesen a 14-es pályára épül az egész, így ha elkészülünk, akkor te benne lennél-e, hogy a sima 14-es mellett kapjon helyet a mi 12-esünk?  Egyelőre 3 új csv lenne, 3120, 3124 és 3128, de erről holnap írok egy teljes bejegyzést a blogon, bár így is ki lehet következtetni, hogy mi mit fed. 

 

Más téma: van nektek véletlenül fedezőjelzőtök? Mivel nem foglalkoztam még az animálással, én nem tudnék csinálni, de valami hasonló módon meg lehetne írni, mint a vasúti átjárónál. Egy megadott távolságon tiltaná le a közúti forgalmat, addig sárgán villogna. Kossuth utcai indulás után pont jól mutatna, ahol a Fő utcát kell keresztezni, mert az még a vezetőfülkéből is látszik. 

Előzmény: 4014 (49920)
greczula Creative Commons License 2018.04.04 0 0 49921

köszi, az speciel moren reszortja, de a Pozsony utca kb így néz ki a valóságban is :D

Előzmény: 4014 (49920)
4014 Creative Commons License 2018.04.04 0 0 49920

Korrekt, remélem az úttest még nem a végleges verziót mutatja. :) 

Előzmény: greczula (49917)
greczula Creative Commons License 2018.03.27 0 0 49919

az egyetlen értelmes választás :D 

Előzmény: gcs7e7 (49918)
gcs7e7 Creative Commons License 2018.03.26 0 0 49918

Belteres Tátra! *-*

Előzmény: greczula (49917)
greczula Creative Commons License 2018.03.24 0 1 49917

Mivel ezt a fórumot úgyse olvassa senki, talán be lehet rakni egy ilyen képet, "n+1-edik közös projekt jeligére". 

4014 Creative Commons License 2018.03.21 0 0 49916

Egy grundot szerintem még zöldfülű koromban rakhattam bele. Az volt az első és az utolsó alkalom. :) 

Előzmény: morenn (49915)
morenn Creative Commons License 2018.03.21 -1 0 49915

Annyira nem fontos, Rail-el is lehet helyettesíteni, csak ívekben meg kell benderezni. (nekem is megvan a jelszavas füzet, de szerintem maradok az új felhasználónál)

Előzmény: 4014 (49913)
greczula Creative Commons License 2018.03.20 0 1 49914

Még szerencse, hogy meglett a jelszavas füzet.

 

Nem akarok már sokat ezzel foglalkozni, igazából vihar ez az egész a biliben, miután maximum húsz ember csinál még valamit ehhez a játékhoz itthon, meg még egyszer ennyi kibicel a pálya széléről. Jó, néhányan már akkor is ezt csinálták, amikor én még a csattogós lepkével játszottam.
Szerintem mindenkinek van végiggondolnivalója az ügyben, ha gondoljátok, üljünk le valamikor, aztán beszéljük meg. 

Előzmény: 4014 (49902)
4014 Creative Commons License 2018.03.20 0 0 49913

Így hirtelen passz . Este megnézem mi lehet a baja. 

Előzmény: moren (49912)
moren Creative Commons License 2018.03.20 0 0 49912

Köszi az ötletet, ezt nekünk is ki kell próbálni. Így lenne egy állandó biztonsági mentés, sajnos 1-2 havonta szoktam csak erre odafigyelni, nem lenne jó, ha elveszne az összes munkám, ha véletlenül elszállna a gépem. 

 

Más: a 14-es pályán te próbáltál groundot lehelyezni? Nekem valamiért -7 méter környékén teszi le, hiába próbálok módosítani a Height-on és úgy bármi máson. Van szerinted valami megoldás erre, hogy a szokásos helyén legyen a talaj?

Előzmény: 4014 (49910)
gcs7e7 Creative Commons License 2018.03.20 0 0 49911

Na azé az ötletgazda kimaradt.:D

Előzmény: 4014 (49910)
4014 Creative Commons License 2018.03.19 0 1 49910

Létrehoztunk egy Onedrive fiókot, abba pakoltuk bele az összes pályát a megfelelő mappaszerkezettel. Tehát nem külön állóak ahogy eddig, hanem úgy vannak felosztva mint a régi hagyományos pályák. Az OpenBve így megtudja nyitni, tehát nem kell semmit se másolni. A felmásolás, meg a letöltés volt az elején időigényesebb, de azóta gyönyörűen működik. Ami fontos, hogy mindig legyen net, hogy feltudja másolni a módosításokat. Célszerű azért, hogy egyszerre ne akarjunk ugyanabban a fájlban dolgozni. Ami nagy előny, hogy minden biztonságban van és egyből mindkét gépen automatikusan működik. Eddig csak egyszer szállt el (azóta se jöttünk rá, hogy mitől...) de visszalehetett állítani, úgyhogy biztonságban van minden cucc. 

 

Amióta ezt a módszert alkalmazzuk sokkal hatékonyabbak vagyunk és mindkettőnk élete egyszerűbb lett. 

Előzmény: moren (49909)
moren Creative Commons License 2018.03.19 0 0 49909

Egyetértek, de szerintem a többieknek sem volt céljuk összeveszni veled, még ha kicsit egyhangú is lett így a végén. Mindegy, erről a témáról elég ennyi, majd az idő elsimítja az ellentéteket. Addig építgetünk mind a magunk szintjén, minden plusz munka jó, ami ad hozzá valamit ehhez a játékhoz. Köszönöm, amit írtál, nekem is csak ritkán van türelmem hozzá, ezért haladunk mindennel nagyon lassan. 

 

A módszeredet viszont nagyon várom, mert a másik Leventével jól jöhet nekünk is. Nálunk az elején volt egy kialakult standard, én objektumokat építettem ő meg a pályát, ez sajnos addig működött, amíg nem volt szükségem nekem is a csv-re a távolságok miatt. Utána ide-oda dobálgattuk az egészet. Aztán az include-os módszerrel kicsit több terünk lett. Azért is örültem a H5-nek, mert elleshettem egy-két ötletet onnan is, ott KopiTominak külön include-ja volt (jó magyarsággal) és gondolom a végén azt csak behivatkozták, szóval a pálya két különböző részén lehet így egyszerre dolgozni. Persze ahány építő, annyi módszer, most tényleg kíváncsivá tettél :)

Előzmény: 4014 (49908)
4014 Creative Commons License 2018.03.19 0 1 49908

Nagyon jó ilyet is olvasni. :) Tudod nekem az egész műbalhéval az volt a bajom, hogy sokan úgy titulálták mintha ez arról szólna, hogy ki a jobb. Jól esik, ha dicsérnek, de igazából nem igénylem. Ennek nem arról kell szólnia, hogy ki az ügyesebb vagy ki a rosszabb. Senki sem tökéletes még akkor sem, ha egy két ember próbálja így felfogni. A kritikákat pedig szívesen fogadom addig amíg az nem abból áll, hogy saját magát fényezze, vagy bűnbakot keressen. Nem tudom mire volt jó, velük pont nem akartam összeveszni. Kár. 

 

Na viszont megnéztem amiket küldtél. Irigy vagyok mert nekem nem nagyon van türelmem, ilyen részletesen modellezni. Egyetlen dolog miatt nem tettem még bele, az pedig az, hogy a 37-es a nem szeretem vonal. Szimplán nincs erőm azzal a vonallal foglalkozni, de ha lesz egy kis időm (meg életkedvem) majd feldobom a képeket, hogy lásd, hogy mutatnak a pályában. Egyébként tényleg emelem a nem létező kalapomat mert  jól néznek ki, nem lehet belekötni.

 

Ha érdekel tervezek egy újabb  írást amiben azt taglalom majd, hogy hogyan tud egyszerre több ember dolgozni egy pályán. Egy új módszerről van szó és az eddigi tapasztalataim pozitívak ezzel kapcsolatban. 

 

Folyt. köv. :) 

 

 

 

Előzmény: moren (49906)
moren Creative Commons License 2018.03.19 0 1 49907

Hogy a pályára is reagáljak: ez egy önálló projekt lesz, vagy az eddigi hálózat részeként kerül beépítésre? Csak azért kérdezem, mert ezeket a vonalak én is tervezgettem és sufnituningoltam itthon csak sínnel és megállókkal (szóval full üresen, mert annyira azért nem foglalkoztam vele) nekem az ellenkező irányból vezethető a 69-es. Ha több irányból tervezitek egy önálló projekt részeként, akkor a 3-as villamos Gubacsi felől kellene mérni a távolságot (+1000 méter vagy bármennyi), mert abban az esetben beépíthető lenne a 62A és a 69-es is. Bár ha most a Mexikótól valami véletlenszerű magas számmal kezditek a távolságot, akkor is megépíthető a 62A-69 Erdőkerülő/Máv felől, más esetben csak külön távolságokkal és több munkával lehetne megoldani. 

Előzmény: 4014 (49903)
moren Creative Commons License 2018.03.19 0 1 49906

Sajnálom, hogy kiléptél. Régebben én is írtam egy-két ilyen véleményposztot megemlítve Titeket is. Én azóta próbálok valahol középen somfordálni, és abban az írásban is mind a 2 oldalt próbáltam megérteni. Nem egyszerű úgy írni, hogy ne menjen át fikázódásba, vagy ne legyen túlsúlyban a Ti csapatotok. Szerintem nem kell ezért haragudni a többiekre, mindannyian mások vagyunk, máshogy építünk, más időnk van erre. Nálam talán a csalódás volt az első nagyobb érzés, amikor a 14-esen vezettem. Csalódás annak fényében, mint amilyen pályák a videókon/képeken vannak. Aztán persze rájöttem, hogy ezt nem is lehetett volna megvalósítani máshogy. Leírtam a csoportban is, de azt már lehet, hogy nem olvastad, de a 14-est nem lehet csak simán feljavítani, mert annyira régi parancsokkal van tele és össze-vissza sorakoznak a Freeobj indexszámok, stb. Vagy egy gyors ráncfelvarrásra és kibővítésre marad idő, vagy 0-áról nekikezdeni, mint ahogy mi tettük a 120a-val. Sajnos bármelyik esetben lesznek "kritikusok", de ezt Te is leírtad. Mellette azért ott van a hálózatotok, ami már teljesen a ti munkátok része és nagyon ígéretesnek tűnik, de ha esetleg véletlen mégis kiadjátok, akkor is számítani kell a negatív hangokra. Sajnos olyan sosem lesz, hogy valami mindenkinek megfelel. Csinálni kell tovább a saját szórakozásotokra, még ha sok negatív hang is érkezik.

 

Én sokszor azért kritizáltam a transparent hiányokat a házak tetején vagy a széles útburkolati jeleket, mert másba nem tudtam belekötni. Rossz érzés volt, hogy soha nem lesz ennyi tudásom, mint Nektek és soha nem fogok tudni összehozni egy ekkora villamos (vagy bármilyen) hálózatot OpenBVE-ben, ezért amikor láttam ezt a 2 hibát, amit én ki tudnék javítani, felcsillant a szemem, hogy "hah, Ti sem vagytok tökéletesek". Teljesen értelmetlen dolgok voltak ezek és 0 méter kiadott pályával nem is szerettem volna kritikát fogalmazni, de sokszor könnyebb volt átesnem a ló túlsó oldalára. Csak azért, mert jók vagytok! Lehet, hogy ez másoknál is így működik és legbelül ők is érzik, hogy soha nem lesz ennyi idejük ennyi szép dolgot építeni, mint Nektek, ezért kritizálnak Titeket, nem tudom. Én próbálom belátni a hibáimat és pártatlanul segíteni bárkinek, ha éppen tudok. Ha kell, akkor Greczulának építek, de ha éppen olyan kedvem van, ami Nektek is jól jöhet, akkor a jövőben is el fogom küldeni, aztán nekem az se baj, ha első kattintással a lomtárba kerül. Lényeg, hogy építsünk mindannyian, mert ez tartja életben a magyar OpenBVE-s társadalmat.    

Előzmény: 4014 (49902)
gcs7e7 Creative Commons License 2018.03.16 0 0 49905

Egy márc. 15. és egy ČKD termék, amin nem elég, hogy jó minőségű textek vannak, de még beltere sincs:
https://youtu.be/hpzeQ0a5nsU

https://youtu.be/v_Tmb02vKAg

gcs7e7 Creative Commons License 2018.03.16 0 0 49904

Végre valaki helyesen kisbetűvel írja a nickem... <3

Előzmény: 4014 (49903)
4014 Creative Commons License 2018.03.16 0 2 49903

Még a hónap elején álltunk neki gcs7e7-tel a 3-as/69-esnek. Nagyon sokat még nem haladtunk, de vannak már látványos részek:

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!