Keresés

Részletes keresés

bigabatka Creative Commons License 2002.10.29 0 0 5
Sziasztok!

Amikor gyerek voltam az apám egy nagyon egyszerű, de igen hasznos és szórakoztató társasjátékkal lepet meg minket.

Gyakorlatilag nem kell hozá semmi, csak egy pörgetyű meg egy marék megszámolható tárgy pl. bab, cukorka, kavics, gyufaszál stb.

A pörgetyű egy kocka szerű tárgy amit át kell szúrni egy szöggel, hogy meg lehessen majd pörgetni. A kocka maradék négy oldalára négy betűt kell rajzolni: T, V, M, 0(Nulla) aminek a jelentése, tégy, végy mind, semmi.

Kiosztunk mindenkinek ugyan annyi darab tárgyat plusz a bank is. Mindenki pörget a kockán egyet és a szerint, hogy mi jön ki tesz a bankba egy tárgyat, vesz egyet a bankból, mid elveszi a bankból vagy nem is tesz, nem is vesz semmit.

A játék menete és ideje megállapodás kérdése. X kör után megszámoljuk kinek mennyi van, vagy addig játsszuk amíg valaki el nem nyeri az összeset.

bigacsiga Kata

Tasmandevil Creative Commons License 2002.09.16 0 0 4
Játék neve: Kupakolás
Kellékek: Egy dezodoros kupak és két csomag franciakártya
Létszám: 4-6 fő
Játékidő: változó

Letesszük a kupakot középre és körbeüljük, a szétosztott kártyákkal (mindenki egyforma darabszámot kap) letesszük magunk elé úgy hogy a részpakli háta legyen látható. és megindul a kör magunk elé teszünk egy lapot és árgus szemmel figyeljük, hogy ki milyem lapot tett le, ha a mi lapunkkal egyezőt látunk akkor felkapjuk a kupakot. Skivel egyező lapjaink voltak az felveszi az összes kártyát amit felütöttünk.
Az nyer aki a leghamarabb felfordítja az összes lapját és nem tud többet felfordítani.

Lehet, hogy egy kicsit off voltam, de ezt általában táborok esőnapján játszottuk.
Nagyon egyszerű, nincsennek bonyolúlt szabályok, növeli a koncentráló képességet és mindamellett még szórakoztató is. Ezért különböző korosztályok is játszhatják együtt.

Jó szórakozást :-))

zinger Creative Commons License 2002.09.13 0 0 3
Játék neve: Hova csap a villám?
Alternatív nevek: -
Játék típusa: utcajáték
Játékosok száma: minimum 3 fő
Korosztály: 5-10 év
Játékidő: 2 perc alatti

Kellékek: 1 db rövid bot (vagy egy "dobálható" tárgy, ami 1 kézzel megfogható)

Pálya leírása: 2 keréknyomos garázsbeálló, vagy vízelvezető árok, vagy két darab párhuzamos vonal ugrástávolságra elhelyezve, aminek a szélei a partot jelképezik, a vonalköz pedig a szakadékot.

Szerepkörök: Zeusz; aki "felelőtlenül" csapkod (szórja a villámjait) a partokra. Túlélők; akik megpróbálják elkerülni a villámcsapásokat.

Alaphelyzet: Az egyik parton Zeusz, a másikon a túlélők

Szabályok: Kiesik a játékból az, aki a szakadékba ugrik vagy az, akit megráz a villám. Játék közben Zeusz nem hajolhat meg, (nem ronthatja a túlélés esélyeit). Az ilyen villámütés hatástalan marad.

A játék menete: Zeusz a villámjával (botjával) belecsap (megüti, esetleg rádobja) valamelyik partba (partot, partra), e tevékenysége közben ugorhat is, hogy ezzel megtévessze a többieket. Aki a villámcsapás sújtotta parton tartózkodik az áramütést szenved és kiesik a játékból, a túlélők pedig szusszanhatnak egy pillanatot. Mert mindjárt jön a következő villámcsapás. A legutolsónak megmaradt játékos lesz az új Zeusz. Ha nincs utolsó túlélő, akkor marad a régi Zeusz.

Kiegészítés: Zeusz nem ugrálhat folyamatosan. Egy sasszemű bíróra is szükség lehet.

zinger Creative Commons License 2002.09.13 0 0 2
Játék neve: -
Alternatív nevek: Tortadobálós, Tűzoltás
Játék típusa: szabadtéri, utcajáték
Játékosok száma: minimum 3 fő
Korosztály: 3 évtől felfele
Játékidő: létszámtól függően 2-12 perc

Kellékek: minimum 3 darab labda

Pálya leírása: nincs pálya, a játékosoknak kört kell alkotniuk

Szerepkörök: mindenki árurakodó vagy "vödöradogató"

Célok: a torta (vödör) mielőbbi tovább "adása", és utolsónak bennmaradni.

Szabályok: - Add tovább vagy kiesel.
- kiesik az, akinél feltorlónak az áruk, vagy
- aki elejti a tortát (labdát) a megállapított mozgáskörzetén belül, vagy
- aki a másik fogadó körzetén kívülre dobja a tortát (labdát).
Fogadó körzet: Egy felrajzol terület. Vagy csak a talpnyomuk: az árurakodóknak nem szabad odébb állniuk. A labdát térden alul vagy a hátuk mögé valamint karnyújtástól messzebb nem kaphatják.
- A torták száma nem lehet több a rakodómunkások számától. Ügyes játékosok esetén ez módosítható +1-el +2-vel!
- Felállási sorrendet csak kellő számú ellentétes irányú játék után cserélhetünk.

Alaphelyzet: A kört alkotott árurakodók között egyenletesen elosztjuk a labdákat. Megállapodunk a továbbítási irányban. (egyszer jobbra, egyszer balra)

A játék menete: jelzésre a tortával rendelkező árutovábbítók tovább "adják" áruikat. Addig, amíg meg nem szakad a folyamat. Ekkor a hibázó árutovábbító kieseik. A felállás kiigazítása után tortaelosztás és újra elkezdhető a továbbítás.

Kiegészítés: Amikor a labdák száma egyezik a játékosok számával, akkor álljunk távolabb egymástól, ezzel növelve meg a repülési időket.
A nagyobb távolság esélyt ad az erős labdák elkapására is.
Ne csodálkozz azon, ha visszafelé történő adogatásnál erős vagy "szélre" helyezett labdákat kapsz.

zinger Creative Commons License 2002.09.13 0 0 1
Játék neve: - (sajnos nem tudtam megjegyezni, ha valaki ráismer kérem, hogy írja meg az eredeti verziót is)
Ez a játékot, egy rádió műsorban elhangzott ismertető alapján játszottuk. Mivel nehézségek adódtak vele, ezért az eszköz csökevényesedett változatát játsszuk.
Alternatív nevek: Tojás lopós, Bárány lopós (Ez nem az eredeti név, ezt a gyerekek adták neki.)
Játék típusa: utcajáték
Játékosok száma: minimum 3 fő
Korosztály: 3 évtől felfele
Játékidő: néhány perc

Kellékek: a játék verziójától függően
- Eredeti: lyukakkal rendelkező tárgyak (tojások), fakanál, és labda. A tojásokat csak a fakanállal lehet "megfogni" ill. felfűzni. Sajnos ezt a szabályt nem lehetett életben tartani, ezért alakult ki az eszköz csökevényesedett változat.
- Eszköz csökevényesedett: a tojás szerepét betöltő kő vagy műanyag "dobozka" (várépítő játék falaiból kialakított lyukas kocka) (lehetőleg nagy és könnyű tárgyakat keressünk. Azért, hogy egyszerre csak 1 db-ot tudjanak magukkalvinni.)
- Fegyveres: labda mint fegyver, és az eszköz csökevényesedett kellék

Pálya leírása: Startvonal, ami kereszt irányban helyezkedik el az utcában, és egy kanális fedélen is át húzódik.
Egy fészek (legelő), ahol a tojások (bárányok) sorakoznak! Mondjuk az út teljes szélességében. A startvonal és a fészek (legelő) távolsága - a játékosok fizikai teherbírásától függően -10-20 méter.
Ha fegyver is van, akkor egy lőszerraktár a fészektől (legelőtől) 4-6 lépésnyire az alapvonal irányába, ahonnan nem gurul el a labda (esetleg valami tartóba tároljuk).

Szerepkörök: Pásztor v. tyúkanyó vagy kakas aki védi a tojásokat, akarom mondani juhászkutya aki védi a bárányokat és megpróbálja egy "kupacban" tartani őket.
Menyétek illetve farkasok, akik megpróbálják megszerezni az élelmeiket. Egyszerre csak 1 élelmet, (elég nehéz lesz betartatni!) amiket úgy esznek meg, hogy az alapvonalra szállítják őket.

Célok: A pásztornak: megvédeni a tojásokat (bárányokat).
A menyéteknek, farkasoknak: a tojások illetve bárányok megszerzése

Szabályok: Kiesik a játékból az, akit eltalál a pásztor labdája. Az hozza vissza - és teszi a lőszerraktárba - az elgurult fegyvert, akit célba vett a pásztor. A lövés (dobás) közben jó szolgálatot tesz a célpont nevének hangos említése.
Büntető kört fut az, akit megérint a pásztor, megmart a kakas. Ez nem más mint, kanális kerülés: vissza az alapvonalra és újra lehet próbálkozni. Ennyi idő kell arra, hogy begyógyuljanak a sebek.
Az lesz a következő pásztor, akinek a neve az utolsó tojás belsejében olvasható.
Ha az elcsípett (megérintett) tolvajnak (menyétnek) a keze (lába) éppen foglalt volt, akkor KIESIK a kezéből az élelem és úgy teszi meg a büntető körét. A szabad prédát (élelmet) bárki felveheti és tovább "vonszolhatja". A pásztor a fészekbe, a menyétek (farkasok) az alap vonalra. A tojásokat, bárányokat rúgni nem szabad, mert eltörnek.

Megállapodás szerinti kiegészítő szabály:
A játékosok halkan mormolják a lerótt büntetőkörök számát.
Akinek 3 büntetőköre volt, az negyedikre kiáll a játékból.

A játék menete: Már látszik a szabályokból. A pásztor őrködik a fészek körül, a menyétek az alapvonalról közelednek. A megérintett menyétek futják a büntető köreiket, a szemfülesek, pedig hozzák az élelmeiket. Ez a tevékenységsor zajlik megállás nélkül, amíg az utolsó tojás is el nem fogy.

Kiegészítés: A büntető kör számolására alkalmazzunk teniszlabdákat, amit az alapvonalon kell magához vennie a tolvajnak, és azt a kiegészítő szabályt, hogy kiesik az, aki elhagy akár 1 teniszlabdát is.

zinger Creative Commons License 2002.09.13 0 0 0
Játék neve: Csügézés
Alternatív nevek: -
Játék típusa: utcajáték
Játékosok száma: minimum 3 fő
Korosztály: 6-12 év
Játékidő: néhány perc

Kellékek: 1 db csüge, valamint játékosonként egy-egy bot.
A csüge egy érdekes tárgy. Kinézete leginkább a három ágú csúzlira hasonlít, amit - a csúzlihoz képest- fejjel lefele állítva használunk A csúzli markolata lesz a csüge feje, a csúzli ágai - kettőről - pedig megszaporodva - háromra -, lábaként szolgálnak. Az ágasok, az az a lábak, - lehetőleg egyformán elosztva, 120 fokonként helyezkedjenek el, közelítőleg egyforma (kb. 16-20 cm) hosszúságúak legyenek, olyanok hogy stabil állást biztosítsanak. Régebben a fák és bokrok szolgáltak nyersanyagként, de manapság ezt merev drótból illik összehajtogatni. Ennek az, az előnye, hogy a terpeszt utólag korrigálni tudjuk (míg a faágnál ez nem volt lehetséges).
A bot minimum 60 cm hosszú és egyik pontján sem érheti el a 20 mm-t, továbbá nem lehet "kemény" fából sem. Célszerű színes csíkokkal díszíteni.

Pálya leírása: Az utcán keresztirányban kijelölünk egy alapvonalat. A csüge-házát, az alapvonaltól dobótávolságra kb.10-14 méterre, az utca közepére rajzolt körrel hozzuk létre. Ennek a körnek a mérete 1.5-2-szer nagyobb a csüge szétálló lábaitól. A pásztor őrhelyét az utca valamelyik oldalán, az alapvonaltól 3/4-ed (a csügétöl 1/4-ed) dobó távolságnyira jelöljük ki, szintén egy körrel (átmérője kb 60-100 cm, ahogy sikerül).

Szerepkörök és alaphelyzet: Egy pásztor, az őrhelyén és a csibészek az alapvonal előtt felsorakozva várják a startjelet.
Célok: A csibészek a botjaik eldobásával megpróbálják felborítani a csügét. A pásztor vigyáz a csüge álló állapotára és közben megpróbálja elkapni valamelyik csibészt. A csibész elfogása csak akkor érvényes, ha abban a pillanatban, amikor elkapták még állt a csüge.

A játék menete és a szabályok: A csibészek - a csügét célozva meg - botjaikat dobálják egymás után, azzal a szándékkal, hogy az eldűljön. (cél: a csüge dűtögetés) Ekkor a pásztornak - minél hamarabb - fel kell állítania azt a csüge-házban. Amíg ez megtörténik a csibészek elszaladhatnak a botjaikért és megpróbálnak visszatérni az alapvonalhoz. Közben a pásztor megpróbálja megfogni valamelyiküket, hogy szerepet cserélhessen vele. Kis létszámú csapatnál a visszafutás nem fog sikerülni, ezért a csibészek a saját botjuknak a fellelési helyén, ideiglenes "házat" építhetnek. Ehhez a saját botjukat függőleges helyzetbe kell állítani, és úgy tartani. A "ház" helyzetben a pásztor nem foghatja meg a csibészt. A házban álló csibész annyi könnyebbséget kap, hogy az alaplappal párhuzamosan vonalat húzva a botjával kioldalazhat az út szélére, s itt várja ki az alkalmas pillanatot a visszaszaladáshoz. Egy csibész 1 dobás után csak 1-szer alkalmazhatja a ház trükköt. Tehát ha felemelte a botját, akkor többet nem teheti le, szaladnia kell vissza az alapvonalhoz.

Kiegészítések: Ha a bot túl rövid, és vastag és nehéz, akkor nincs esélye a csügének, mindig elborul. Továbbá igen veszélyessé válik a játék! Túlzott (ön)védekező magatartásra kényszeríti a pásztort.

zinger Creative Commons License 2002.09.13 0 0 topiknyitó
Kedves olvasók!
Ezt a témakört azért hoztam létre, hogy kevésbé ismert játékok leírásait gyűjthessük össze.
Elsősorban szabadtéri és lehetőleg csoportosan játszható játékok érdekelnek, de természetesen másmilyenek is elhelyezhetőek itt.
Kérem, hogy a játékleírással kapcsolatos észrevételeiket a Játékok (nem elektromos) hozzászólások témára helyezzék el.
Köszönöm.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!