Aki a politikai nézeteit szeretné megosztani az a pol-topik Dunakeszi (is) politizál alatt tegye!!!
Itt: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9150277
Szerintem nem kezd elszemtelenedni, egyszerűen ezt a feladatott kapta. és fegyelmezetten végre is hajtotta, felolvasta a más által megírt szöveget. A fidesznél egyébként ez szokás, hogy különböző, nem túl lényeges kérdésekben kevésbé ismert figurákat futtatnak.
Csak nem gondolod, hoyg abban a pártban bármit is fölolvashat a parlamentben önállóan?
A lejjebb idézett oldalon az alábbi - dátum nélküli - cikket láttam. Nem tudtam rá közelebbi linket megadni, azért másoltam be az egészet. Ez ellentmondani látszik annak amiről Dunaimentők tud. Lehet, hogy ez az információ a szigetmonostoriaknak is új? (Nem volt kedvem regisztrálni a fórumokra, mert egyébként úgysem fogom látogatni, ha valóban új információ, akkor érdemes feltenni.)
Híd - Eldőlt, hol lesz a végleges lehajtója az új dunai átkelőnek
Három magyar és egy szlovák társaság tehet ajánlatot a budapesti M0-s körgyűrű 4 kilométeres, 2-szer 2 sávos autóúti szakasz kivitelezésére és az északi Duna-híd megépítésére. Jövőre elkészül a híd a szigetmonostori lehajtóig.
Nemzeti Autópálya (NA) Rt. szerint a közbeszerzési eljárás első szakasza lezárult. A bírálóbizottság a beruházás megvalósítására alkalmasnak ítélte a Hídépítő Rt.Strabag Rt. által alkotott M0-s Duna-híd Konzorciumot, a Betonút Rt.-t, a Vegyépszer Rt.-t, valamint a szlovák Doprastav, a.s.-t. Mihály Miklós, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Közúti Közlekedési Főosztályának munkatársa elmondta: az M0-s északi Duna-híd építése már az idén megkezdődhet, ha Szigetmonostor önkormányzata megadja hozzájárulását. A hidat a kormányhatározat szerinti 2006. december 31-ig adhatják át.
Egy 1840 méter hosszú, 2×2 sávos, plusz leállósávot, gyalogos- és kerékpárutat is magában foglaló, összesen 26,5 méter szélességű hídról van szó, amelyet teljes egészében 2007-ben adnak át. Szigetmonostor vezetői régóta azt szeretnék, hogy a Szentendrei-sziget déli részének legyen közúti kapcsolata. Azt is elfogadják, hogy az északi híd építésével egyidejűleg egy kis Duna-híd is épülne Szentendre és a sziget között a helyi közlekedés javítására. Ezt a törekvésüket a Fővárosi Vízművek Rt. ellenzi. A szolgáltatócég szakértői úgy vélekednek, hogy a munkálatok veszélyeztetnék a fővárost ellátó vízbázist, ezáltal Budapest biztonságos vízellátását. Dr. Fáy András, a Szentendrei-szigeten élők egyik civil érdek-képviseleti szervezetének az elnöke elmondta: nélkülözhetetlen számukra a hídsziget közúti kapcsolat. Úgy tűnik, hogy a vízművek véleménye ellenére a szigetmonostoriak elképzelése szerint valósul meg az építkezés, mert a környezetvédelmi főhatóság nem emelt kifogást a kis híd megépítése ellen. Így jövőre megindul a forgalom. A szakértők szerint a beruházás 40-50 milliárd forintba kerülhet.
Na ezek végre jó kérdések, amire lehet tisztességes választ adni!!! :-))))
1.:
Ami a mentést illeti, ennél flottabbul akkor mehetett volna, ha:
a.: véletlenül épp mozog a "Sopron", azaz rajta a személyzet,
b.: a fagy nem fogja le a kormányt.
2.:
Az Önkormányzat, de a komp vezetője, illetőleg a dunai hajóforgalmat felügyelő Navinfó mind ismeri a Rendőrség és a Tűzoltóság elérhetőségét.
Velük meg a Vízimentő Egyesülettel szerződésünk van.
Itt pár perc előnyt jelentett, hogy a riasztás direkt jött.
Még javában hívogattam a személyzet tagjait, amikor befutott a közvetlen hívás a Vízirendészettől, és gyakorlatilag csak a "rend kedvéért" rögzítettük, hogy a mentés folyamtaban van, meg hogy a mentésre induló hajó érvényes üzemképességivel és megfelelő személyzettel rendelkezik, azaz nem szükséges a Vízirendészetnek engedélyeznie a mentésre az Üzemképességi engedély nélküli, vagy a csökkentett személyzettel történő hajómozgást.
Mert, hogy az egyébként rendkívül - és egyébként nagyon helyesen - szigorú hatóság ilyen esetben a személyzet belátására bízza, hogy a menésre alkalmas-e a hajó, és ha ők azt mondják, hogy igen, akkor engedélyezi a hajózást.
3:
Ilyen eset valóban ritkán, de nem egy és nem is két ember köszönheti az életét a horányi strand környékén járőröző, készenlétben álló mentőhajóknak. (Ezek mentésre kialakított motorcsónakok.)
4.:
A mentés ilyenkor egyértelmű: élet - vagyon - eszköz a sorrend.
Jelen esetben azzal, hogy a "Sopron" elindításának lehetősége a risztást követően 2 órán belül lehetséges volt, igazán közvetlen veszélyben nem forgott egyik sem.
Maga a mentés mind a hajónak, mind a személyzetnek általános iskola első osztály volt.
A telefon éjjel-nappal feltöltve, bekapcsolva - már hivatalból is, meg mentésileg is.
A legénység mindig ráér. :-))
Ami az ivást illeti: ide valahogy nem igazán kerülnek olyanok, akiknél esti sport a sör.
Nem akarok én ezzel senkit sem megbántani, sem lenézni, csak hát ez van.
(No nem arról van szó, hogy ez itt az irgalmasrendi nővérek absztinens imaklubja, megisszák itt kérem még az árvák könnyét is, évente többször is csapunk egy jó nagy bulit. Jóidőben, horgonyzás után, amikor a komp már aluszik.)
Ami a kocsit illeti, az egyesület 2 mentőautója közül az egyik már csak gurul...
Ja, a gépüzemvezető úr a születésnapi vacsora mellől állt fel, és a manőver végéig csak epekedve nézett a szalonban álldogáló hatputtonyosra...
5.:
A mentés mindaddig kötelesség, amig katasztrófa veszélye áll fenn, egy "lerobbant" hajó mentése éppen úgy "üzlet", mint ahogy mondjuk az autópályán a tűzoltók eloltják a kigyulladt kocsit, de a fuvart már a tulaj fizeti.
Természetesen egy ekkora hajónak a mozgása nem 2 forint. Természetesen a tulajdonosok egyeztettek.
A "Sopron" ráadásul nem is egy jólmenő cég egyik hajója, hanem egy hajózási múzeum része, maga is múzeumi darab. Az üzemképesség fenntartása több millió forintos éves kiadás.
(Habár szerencsére a múzeum mögött áll egy ilyen cégcsoport...)
A segítségnyújtásért fillérre pontosan ugyanazt az óradíjat kértük, mint amit a Múzeum látogatóinak számítunk fel, ha el karaják vinni a Tigrincset sétáltatni, vagy amit akkor kérünk, ha valaki valami ráérős munkával akarja megbízni a hajót.
A forró tea dobja magát, a hajót meg büszkén mutatjuk meg bárkinek. Ez a 46 éves matróna, akit pár éve még a kohóba akartak szalajtani, lám, még erre is képes.
Na egy kis "reklám":
A "Sopron" a Múzeumok Éjszakáján, azaz július közepén-végén, Budapesten egész éjjel várja majd a látogatókat, a "Kossuth" Múzeumhajó mellé kötve, a Lánchíd pesti hídfőjénél.
A Szigetről indultam, pontosan Horányból. Pont az ilyen esetekre van a kék lámpa a kocsin... A Tahi-híd ilyenkor a szigetiek egyetlen lehetősége, illetve a Váci komp, de az megfizethetetlen. A hídrol nem lesz lehajtó a jelenlegi állás szerint, de ez egy hosszú történet, részleteket, meg a kompos eset részleteit is megtalálod a www.szentendrei-sziget.hu -n. A fórumok között a szigetmonostori topicban sok szó esik a hídról.
Igen, hozzá is szólhatna! Mindazok,akiket kritizálunk,és mindazon jelenségek,melyek
városunkban bírálatot kiváltanak - miért nem próbálják megvédeni őket,magukat? Itt
úgyis csak becenéven szereplünk, nem lehet tudni - az egyedüli Asztalos Armandon kívül -,hogy ki kicsoda?Legalábbis,én nem tudom.Az meg csak jó,ha többen olvassák.
Az jutott eszembe, hogy ha az autósok közül valakinek cascoja volt, és ti bénáztok, akkor a biztosító most fizethetne. De nem bénáztatok, tehát akár támogathatna benneteket valamivel az a biztosító.
Kösz a választ. Nem tudtam, hogy a szigetmonostori önkormányzat intézkedett, azt hittem, a dunakeszi. Lám, mégis volt haszna annak a horányi bemutatónak a Tatabányával! Gondolom, a tűzoltóság riasztása azért jónéhány perc késést jelentett volna. Honnan indultál, Kesziről vagy a szigetről, a tahi hídon keresztül? Tudja valaki itt a fórumon, hogyha a végre tényleg megépül az északi híd, akkor lesz annak lejárata a szigetre? Egyáltalán, hol épül az a híd, és mikor?
Azzal kezdeném, hogy köszönöm az elismerő szavakat! Megpróbálom egyenként megválaszolni a kérdéseidet! 2005 nyarán volt egy rendezvény Horányban, amire felvittük a "TATABÁNYA" vontatót és meghívtuk (írásban-levélben) Szigetmonostor polgármesterét és képviselőit.A levélben leírtuk, hogy szeretnénk bemutatni egyesületünket, egyeztetni terveinket, elképzeléseinket. Én a hajó fedélzetén egyedül Nádas Zsolt képviselővel találkoztam, vele meg is beszéltünk mindent. Ez után ugye nem meglepő, ha pont Ő riasztott minket?! Hivatalos úton is eljutott volna hozzánk a dolog, hiszen érvényes együttműködési megállapodásunk van a Dunai Vízirendészeti Rendőrkapitánysággal, valamint az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóságon is ismernek minket.
A "SOPRON" m/s tulaja nem gondolkodott, azonnal odaadta a hajót. Ami azt illeti az életmentés minden hajós kötelessége, de a műszaki mentés már más tészta, az súlyos pénzbe kerül. Ezt majd a két tulaj rendezi egymással. A személyzet önkéntesekből állt, kivéve a Kapitány Urat. Szerencsére mindíg van pár ember akit lehet hívni.
Az egyesületünknek jelenleg nincs pénze arra, hogy állandó szolgálatot szervezzen. Ennek az az oka, hogy ma, Magyarországon nem lehet támogatókat szerezni olyan tevékenységre, amit nem mutogat a média naponta. Így a felszereléseket, a mentőhajókat, üzemanyagot saját pénzünkből finanszírozzuk. Én pl. eladtam az autómat és vettem egy Vivaro-t az egyesületnek, amivel tudjuk húzni a mentőhajót, szállítani az üzemanyagot, stb. Mivel mindenhova azzal járok nekem nincs lehetőségem borozgatni, hiszen bármikor csöröghet a telefon, hogy menni kell! Ez nekem nem nagy teher, egyébként sem nagyon iszom...
Két komoly hajó van, amikre iylen esetekben számítani lehet. Az egyik a "SOPRON" m/s, ami most segített, a másik a "TATABÁNYA" m/s. Ezek most a legnagyobb Magyar vontatók közé tartoznak, nincs olyan vontatási feladat, amit ne olsdanának meg.
A Tűzoltóság mentőhajója nem arra készült, hogy ilyen feladatokat ellásson. 70%-os jegesedésben kevés hajó alkalmas a hajózásra. Abban egészen biztos lehetsz, hogy a Tűzoltóságon és a Vízirendészeten szakemberek dolgoznak. Sajnos a technikai háttér már más kérdés, de jelen esetben az is rendelkezésre állt. Mi nagyon szeretnénk, ha a nap 24 órájában rendelkezésre állna egy hajó, személyzettel, de ez egyenlőre utópia. Talán pár év mulva, a Tűzoltósággal és a Vízirendészettel, meg talán az OKF-el közösen sikerül ezt elérni. Addig azonban a napi gondokkal kűzd az egyesület.... Mégegyszer köszi az elismerő szavakat, jól esik....
Laczkó Sándor elnök Dunai Vízimentő és Vízisport Egyesület
Kedves Folyami Medvék! mielőtt ezt a komp-históriát végképp elfelejtenénk, lenne nekem is néhány kérdésem. Elképzelem magam az elszabadult kompon: meg vagyok ijedve, és fázom. Nagyjából abban bízom, hogy előbb-utóbb kiszabadít minket valahogy a tűzoltóság, a kocsit meg majd visszakapom néhány nap múlva, iszappal telve. A kézitáskám az irataimmal mindenesetre magamhoz veszem, nehogy ronggyá ázzanak. Hogy kikötünk valaha, abban csak halványan reménykedem, hogy Dunakeszin, Horányban vagy Mohácson, az már tökmindegy. Szóval, véletlenen múlott csak, hogy nem ez történt, vagy ilyen olajozottan működik minden?
Az Önkormányzatnál tudja mindenki, hogy nektek kell szólni, vagy csak XY tudta? Ki az az XY, aki nem a sóhivatalba küldte a telefonálót, hanem intézkedett? Egyáltalán, mindenképp nálatok köt ki ez a probléma, vagy inkább a tűzoltóságnál, és milyen átfutási idővel? A nick-etek alapján ti vízimentéssel foglalkoztok, de gondolom, azért ilyen eset ritkán adódik. Tudtátok rutinszerűen, hogy mit kell csinálni (Sopron), hogy hírtelen kellett dönteni? És mindig készen álltok az ilyen telefonra, vagy szerencséje volt a telefonálónak? Hogy a kocsi nem volt szervízben, hogy nem egy borozgatás közben ért a hívás, ami után ugye kockázatos lenne kocsiba vágódni?
A Sopronnak feladata-e az ilyesmi, hogy a tulaj nem számolgatni kezdett, hogy mibe fog ez kerülni neki, meg miért pont a Sopron, miért nem a tűzoltóság? Vagy egyszerűen felfogta, hogy emberéletekről van szó, sietni kell. és a költségekkel majd ráér később törődni? Na és a legénység? Ők is mind ráértek? Semmi morgás, hogy a tévé, a barátnő, a gyerek... Hogy mindent szakszerűen csináltatok, azon nem csodálkozom - ez a dolgotok, értetek hozzá. (Bár szakszerűen csinálná mindenki a dolgát ebben az országban!) Azért a forró teáért, meg hogy megmutattátok a Sopront az utasoknak viszont minden elismerésem! Nem csak a megfázástól véditek őket, de a figyelmüket is igyekeztek elterelni a történtekről. És persze minden elismerésem az egész akcióért - ha a levelemből nem volt egyébkéntis világos.
Tegnap este a ház postaládáiba bedobták a Választási Iroda tájékoztatóját. ez idáig rendben is lenne. DE!
Úgy tűnik, még a látszatra sem ad az Önkormányzat, ugyanis nyíltan részt vesznek az alpolgármester kampányában.
Ugyanaz, aki az önkormányzat tájékozatóját hozta, elhelyezte a fideszes alpolgármester választási szórólapját és a Keszi Hírek című irományt is!
A Keszi hírek egyébként a helyi polgári kör lapja - név és elérhetőség nélkül, mindössze egy freemail-es mailcím. Ebben a számban aláíratlan irományok mocskolják Tóth Andrást és dicsőítik EZ-t. Ami jó Dunakeszin, az a Fidesz és EZ. dicsősége, ami rossz, az Tóth András "bűne".
Egyébként tudja valaki, lehet sajtóterméket nyilvántartásba vétel előtt terjeszteni? Ui. az impresszumban az áll: nyilvántartási szám: folyamatban...
Nem kell feljelentés, ilyen esetben a Rendőrség hivatalból meginditja az álamigazgatási eljárást. Ami a biztonságot illeti...ha Bocmannak lesz rá árkezése talán majd elmondja a véleményét,én nem szeretném, érintett vagyok bizonyos szempontból...
Kicsit túl sok amerikai filmet néztél, nem gondolod?
Annak mi értelme lett volna, azon kívül, hogy jól felidegesítesz mindenit, és esetleg kapsz valamelyik hajóstól egy - jól megérdemelt - taslit.
Az ötéves hülyegyerek módjára hisztizésnek nem igazán sok értelme van a Duna közepén, a jégtáblák között. Attól nem lesz igazad, hogy sikongatsz, csak jól lejáratod magad.
Értelmes ember munkanapon, délelőtt modja el összefogottan és szigorúan a tényekre támaszkodva az álláspontját a Dunakeszi Kapitányságon.
Aztán a hatóság majd kivizsgálja, hogy megvalósult-e a víziközlekedés veszélyeztetése tényállás.
(Csak zárójelben: természetesen a rendőrség hivatalból vizsgál. Meghallgatták, illetve meg fogják hallgatni az érintetteket, és eldöntik, hogy kell-e bármit is tenni.)
és itt akkor vissza is kanyarodhatnánk dunakeszi vizekre is (ha-ha). A péknétévé működésének sem a híradás a célja, hanem egy közpénzből finanszírozott fidesztévéként működik. A város lakosságának minden tagja 400 forintot (14 Mft/év)áldoz erre a "nemes célra" évente. Dunakeszin egyébként van piaci alapon működő kábeltévé, a politikai feladatokat félretéve nem tudom, miért kell egy ilyen helyi kampánymédia? A város egyébként évente kb 5Mft-ot költ közmunkára, miközben itt a fórumon megjelennek azok aképek, amik a szeméttengert mutatják, miért nem közterületfelügyelőket, vagy közmunkásokat alkalmaznak ebből a pénzből. Az is hozna valamit a fidesz politikai konyhájára, ha csökkenne a város szemétlerakó jellege. Igaz nem annyit, mint egy kampánytévé.
A szaksajtót többé kevésbé leszámítva nincs esély arra, hogy a tömegmédiában megjelenő hírek válogatási szempontja a hír értéke és valóságtartalma lenne. Egy dolog számít, egy-egy szaftos hírtől, vagy ezek folyamatától nő, vagy csökken au olvasotság, nézettség. Ezért fut a ló a blikk-el, meg a többi bulvár szeméttel és ezért van olyan hályogkovács műsor is, mint a tv ügyvédje, meg aktív, stb
A kérdés az, hogy tisztában voltak-e azzal, hogy mi vár rájuk, ha egy hídlábnak, vagy egy lekötött bárkának űtköznek???Mi nem világosítottuk fel őket. Amikor átjöttek a "SOPRON"-ra elfoglalták magukat azzal, hogy megnézték (megcsodálták???) a hajót.
Valami nagytudású azt nyilatkozta, hogy a komp radarját zavarja a magasfeszültség...azért nem megy. Ez egy vicc! Előbb-utóbb talán eljut a sajtó oda, hogy olyanoktól kérdez, akik értenek hozzá... Vagy ez utópia???
valóban, az önkormi nehéz helyzetben van, s mint a levelekből is kitűnik, erősebb érdekek dolgozhatnak a háttérben. Egyébként sokat nem tudok az ügyről, csak amit láttam a saját szememmel. halis lemy
A kompbalesettel kapcs. már a Dunakeszi Titanicot vizionáltam,és fellélegeztem,mikor írtátok,az utasok relatív milyen jól viselték az egészet.A tegnap reggel 10 órai MTI-hír ezt még nem írta,csak hogy személyi s anyagi sérülés nem történt. (Az MTI-t talán én riasztottam elsőnek még aznap éjjel 2-kor;Dobson Tibor,s a rendőrség is csak reggel.)
A MAI MAGYAR NEMZET KÉPES HÍRBEN SZÁMOL BE A DUNAKESZI KOMPBALESETRŐL !