Aki a politikai nézeteit szeretné megosztani az a pol-topik Dunakeszi (is) politizál alatt tegye!!!
Itt: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9150277
Tegnap este a ház postaládáiba bedobták a Választási Iroda tájékoztatóját. ez idáig rendben is lenne. DE!
Úgy tűnik, még a látszatra sem ad az Önkormányzat, ugyanis nyíltan részt vesznek az alpolgármester kampányában.
Ugyanaz, aki az önkormányzat tájékozatóját hozta, elhelyezte a fideszes alpolgármester választási szórólapját és a Keszi Hírek című irományt is!
A Keszi hírek egyébként a helyi polgári kör lapja - név és elérhetőség nélkül, mindössze egy freemail-es mailcím. Ebben a számban aláíratlan irományok mocskolják Tóth Andrást és dicsőítik EZ-t. Ami jó Dunakeszin, az a Fidesz és EZ. dicsősége, ami rossz, az Tóth András "bűne".
Egyébként tudja valaki, lehet sajtóterméket nyilvántartásba vétel előtt terjeszteni? Ui. az impresszumban az áll: nyilvántartási szám: folyamatban...
Nem kell feljelentés, ilyen esetben a Rendőrség hivatalból meginditja az álamigazgatási eljárást. Ami a biztonságot illeti...ha Bocmannak lesz rá árkezése talán majd elmondja a véleményét,én nem szeretném, érintett vagyok bizonyos szempontból...
Kicsit túl sok amerikai filmet néztél, nem gondolod?
Annak mi értelme lett volna, azon kívül, hogy jól felidegesítesz mindenit, és esetleg kapsz valamelyik hajóstól egy - jól megérdemelt - taslit.
Az ötéves hülyegyerek módjára hisztizésnek nem igazán sok értelme van a Duna közepén, a jégtáblák között. Attól nem lesz igazad, hogy sikongatsz, csak jól lejáratod magad.
Értelmes ember munkanapon, délelőtt modja el összefogottan és szigorúan a tényekre támaszkodva az álláspontját a Dunakeszi Kapitányságon.
Aztán a hatóság majd kivizsgálja, hogy megvalósult-e a víziközlekedés veszélyeztetése tényállás.
(Csak zárójelben: természetesen a rendőrség hivatalból vizsgál. Meghallgatták, illetve meg fogják hallgatni az érintetteket, és eldöntik, hogy kell-e bármit is tenni.)
és itt akkor vissza is kanyarodhatnánk dunakeszi vizekre is (ha-ha). A péknétévé működésének sem a híradás a célja, hanem egy közpénzből finanszírozott fidesztévéként működik. A város lakosságának minden tagja 400 forintot (14 Mft/év)áldoz erre a "nemes célra" évente. Dunakeszin egyébként van piaci alapon működő kábeltévé, a politikai feladatokat félretéve nem tudom, miért kell egy ilyen helyi kampánymédia? A város egyébként évente kb 5Mft-ot költ közmunkára, miközben itt a fórumon megjelennek azok aképek, amik a szeméttengert mutatják, miért nem közterületfelügyelőket, vagy közmunkásokat alkalmaznak ebből a pénzből. Az is hozna valamit a fidesz politikai konyhájára, ha csökkenne a város szemétlerakó jellege. Igaz nem annyit, mint egy kampánytévé.
A szaksajtót többé kevésbé leszámítva nincs esély arra, hogy a tömegmédiában megjelenő hírek válogatási szempontja a hír értéke és valóságtartalma lenne. Egy dolog számít, egy-egy szaftos hírtől, vagy ezek folyamatától nő, vagy csökken au olvasotság, nézettség. Ezért fut a ló a blikk-el, meg a többi bulvár szeméttel és ezért van olyan hályogkovács műsor is, mint a tv ügyvédje, meg aktív, stb
A kérdés az, hogy tisztában voltak-e azzal, hogy mi vár rájuk, ha egy hídlábnak, vagy egy lekötött bárkának űtköznek???Mi nem világosítottuk fel őket. Amikor átjöttek a "SOPRON"-ra elfoglalták magukat azzal, hogy megnézték (megcsodálták???) a hajót.
Valami nagytudású azt nyilatkozta, hogy a komp radarját zavarja a magasfeszültség...azért nem megy. Ez egy vicc! Előbb-utóbb talán eljut a sajtó oda, hogy olyanoktól kérdez, akik értenek hozzá... Vagy ez utópia???
valóban, az önkormi nehéz helyzetben van, s mint a levelekből is kitűnik, erősebb érdekek dolgozhatnak a háttérben. Egyébként sokat nem tudok az ügyről, csak amit láttam a saját szememmel. halis lemy
A kompbalesettel kapcs. már a Dunakeszi Titanicot vizionáltam,és fellélegeztem,mikor írtátok,az utasok relatív milyen jól viselték az egészet.A tegnap reggel 10 órai MTI-hír ezt még nem írta,csak hogy személyi s anyagi sérülés nem történt. (Az MTI-t talán én riasztottam elsőnek még aznap éjjel 2-kor;Dobson Tibor,s a rendőrség is csak reggel.)
A MAI MAGYAR NEMZET KÉPES HÍRBEN SZÁMOL BE A DUNAKESZI KOMPBALESETRŐL !
Hát persze, hogy emléxem! Egy ilyen alkalommal megengedték nekünk gyerekeknek, hogy felmásszunk az egyik naszádra. Ez IS hozzájárult a vonzalmamhoz a hajók iránt-:) Persze én még Dékány könyveken meg Onedin családon nőttem fel, nem Nintendo-n, Pokemonon meg WallóWillákon..........meg más efféle médiaszeméten. Nem megerőszekolósdit, drogozósdit játszottunk, hanem hajósosat, bújócskázósat, otthon segítőset. A Ruszki táborba is jártunk gyermekként, nagyon izgalmas volt a sok katonai izé, meg a bújkálás, hogy a muszka őr ne vegyen észre.Persze nagyapám beoltott, tudtam, hogy az a MI ORSZÁGUNK, amit az idegen bolsevik csizma tapos. A franc sem értette, hogy mi az a bolsevik, de biztos nehéz lehetett a csizmája, mert a földutakat nagyon tönkretették. aztán fiatal felnőttként, mikor elmentek a Ruszkik és lemehettünk oda megdöbbentett, hogy milyen siralmas állapotot hagytak maguk után!rengeteg szögesdrót, gumiabroncs, gyakorló akna (nem robbanós fajta), lövészárkok , bunkerek rendszere.
A Horányi kompkikötő a Szentendrei-sziget és a Szűrkő sziget alsó spicce között található. A komp Dunakesziről indult. A részleteket megtalálod itt lejjebb, vagy a www.szentendrei-sziget.hu -n
A horgonyt a komp és a hajótest megtartására méretezték. 1000 négyzetméteres nagyságrendű, 10-20-30 centi vastagúra összetorlódott jégből álló jégtáblák megtartására nem.
Lehetséges következmények:
1.: A horgony leszakad. Ez a legkisebb gond. Ha megérkezik a segítség az első lekötött bárka, vagy az első hídláb előtt...
2.: A horgony tart, és torlódás keletkezik. Ennek következtében:
a: a jég legyűrheti a kishajót
b: a jég legyűrheti a komptestet
c: mind a kettő egyszerre
A jég vastagságát és a fedettséget, valamint az elvégzendő feladatot tekintve a mentésre a "Sopron" az elképzelhető legtökéletesebb hajó volt.
A jég vastagsága miatt megfelelő szerkezetű hajó kellett, amelyik képes a 8-10 centis jég törésére. A "Sopron" ilyen.
A nagy méretű, egybefüggő táblák miatt megfelelő géperőre és tömegre volt szükség. A "Sopron" az 1600 lóerejével király-kategória. Az 521 tonnás vízkiszorítását tekintve az egyik legnagyobb géphajó az egész Dunán. (A magyar hajók közül kizárólag az óbudai építésű 3 csavaros tolók nagyobbak...)
(Megjegyzem, még így is több alkalommal előfordult, hogy a jégtáblák "megvezették" a karavánt.)
A kompot két sziget között, egy alig 80-100 méter széles mellékágban, 70 fokos szögben megdöntve kellett a part mellé tenni. Ehhez megfelelő géperő, kormányképesség és szerkezeti felépítés szükséges. A "Sopron" mindeme kritériumoknak bőséges tartalékkal megfelel.
Ezen felül pedig nem ártot a gyorsaság sem. A havária helyszínéhez fizikailag legközelebb tartózkodó üzemképes hajó a "Sopron" volt.
A fenti kritériumok alapján kézenfekvő, hogy vonalhajózásra épített vontatóhajóra volt szükség.
Közel s távol egyetlen más olyan hajó sem tartózkodott, amely alkalmas lett volna a feladat megoldására.
(Talán nem tudsz róla, a jegesek már egy hete elmentek készültségi szolgálatba, a "Tatabánya" ms. Aldunára ment, a "Szombathely" pedig gyárban áll, és a tolóbakjai miatt meglehetősen rosszul viseli a jeget.)
Jól értem a válaszokból, hogy az illegális szemétlerakással szemben a város vezetése tehetetlen? Jobban átgondolva inkább úgy tűnik, hogy nem is nagyon foglalkozik vele, legfeljebb egy-egy képviselő próbál utánajárni a dolgoknak, és panaszkodik, hogy a lerakók sem kort, sem rangot nem tisztelnek. Vajon tényleg nem lenne az Önkormányzatnak semmi eszköze a helyzet megváltoztatására? Jól emlékszem, hogy egy-két éve önkormányzati képviselő is gyanuba keveredett a szemétlerakással kapcsolatban?
Én is ritkábban mint szeretnék! A "SOPRON" m/s -en és a "TATABÁNYA" m/s-en szoktam gépészkedni, egyébként Dunakeszi-Horány magasságában a mentőhajóval lődörgök. Utoljára jan. 1-18 ig hajóztam constanta-Gradisce között. na de ez a topic nem erről szól, gyere át a hajósba, ! Bocs mindenkitől az OFért
Nem tudom, lehet, hogy volt, bár én napok óta nem találkozom hajóval. nekünk szóltak, mi meg a "SOPRON"-t, vagy a "TATABÁNYA"-t tudjuk mozdítani, ha kell. a "Bányász" úton van Constanta felé... Ráadásul itt az idő jelentős tényező volt, előbb kellett odaérni, min ahogy a komp leér a hidakig. Szerintem...
Szerintem megfoghatta volna a hajót a horgonnyal, nem ezerrel sodródott,a vontatmány pedig rendben rá van kötve a motorosra száz az egyhez hogy nem szakad le.Max az történik, hogy ránt egy erősebbet a kompon!Egyébként a Sopronnál nem volt kisebb slepper a kikötőben?Még szerencse hogy a Mozart nem volt nálunk.....
Ezen én is gondolkodtam! Aztán eszembe, (?)hogy - HA működik a horgony és ledobják nem szakad-e le a komp a hajóról? -ha ledobhák, egy nagy jégtábla meg elkezdi fordítani a kompot nem borulnak-e fel? Ha én vagyok ott csak legvégső esetben dobtam volna horgonyt. azt sem tudom biztosan, hogy le tudják-e dobni...
Néztem a tudósításokat, egy szó sem esett arról, hogy kik voltak a mentők...
Hozzá kell tennem, hogy a "lassan" leginkább azért volt, mert a komp alacsony teste felett nagy sebességnél átcsaphatott volna a hullám. Nem nagyon hiszem, hogy az utasok ürültek volna egy alvázmosásnak - még ha kvázi ingyen is kapták volna.
A "hosszú" meg nem is annyira a sekélység miatt volt, hanem azért, mert azzal a falatnyi ridiküllel az oldalán a Naccságosasszony éppen hogy csak befért a két sziget közé.
Ez nagyon szép! Mindenki nyilatkozik, de azokat, akik a mentést ténylegesen végezték meg sem említik! Én ezt így láttam: 18,30 körül hívott az egyik önkorm. képviselő, hogy sodródik a komp, segítsünk.Rövid telefonos egyeztetés a komp tulajával,kocsiba be, kéklámpa-sziréna, irány Pest, zuhogó hóesésben, jeges úton.Közben telefon a "SOPRON" tulajainak, személyzet riasztása, másik autónk szintén fénnyel-hanggal indult összeszedni a hajó személyzetét.A "SOPRON" is jégben állt, idő kellett, mig kiszabadult.közben a komp sodródott lefelé, ahol ugye ott a Megyeri lekötő, ha jól emléxem 2 bárka vesztegelt, na meg a hidak, amikkel ha találkozik a sodródó komp....lett volna tragédia. Szóval odaálltunk a komp mellé, rákötöttünk és szép lassan felvontattuk a helyére. Azért lassan, mert nem akartuk, hogy szétszakítsuk a köteleit, vagy további károk keletkezzenek. A kikötő elég sekély, ezért hosszú manőverrel tudtuk csak a partra tenni a kompot. Közben az utasok átjöhettek melegedni, WC-re, volt meleg tea meg étel is.Végül visszamentünk az Árpád-hídhoz. Én hazafelé még vetettem egy pillantást a kompra Horányban, a kikötőjétől 1300 m-re lakom. Hajnal4-re ágyba is kerültem. A mentésben részt vettek: Európa Rendezvényiroda Kft. Zoltán Alapítvány Magyar Hajózásért Egyesület Dunai Vízimentő és Vízisport Egyesület Én mindenkinek gratulálok és egyben köszönöm, hogy ott volt! Laczkó Sándor elnök Dunai Vízimentő és Vízisport Egyesület
Elszabadult egy komp kedden este a Dunán, a járművet, fedélzetén 21 utassal, több órás sodródás után egy motoros hajó vontatta be a dunakeszi kikötőbe; személyi sérülés nem történt - közölte az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság szóvivője és a rendőrség az MTI-vel. A komp kedden este hat óra körül szabadult el a Pest megyei Horánynál, majd a jeges Dunán sodródni kezdett - mondta Dobson Tibor szerdán reggel. A jármű alá Dunakeszi és Horány között, a hajóút közepén, egy nagy méretű jégtábla került, s megrongálta a komp kormányát, motorját és a hajtóművét - számolt be a részletekről a Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK) sajtóügyeletese az MTI-nek. Kormos Endre alezredes tájékoztatása szerint a kompon 12 személygépkocsi és 21 utas tartózkodott. A járművet a kapitány két folyamkilométerrel lejjebb tudta a partnak kormányozni. Az elszabadult kompot éjfél körül, a katasztrófavédelem korábbi közlésével ellentétben, nem egy jégtörő, hanem egy motoros hajó vontatta vissza a horányi révbe. Személyi sérülés nem történt, az ügyet a Budapesti Rendőr-főkapitányság Dunai Vízirendészeti Rendőrkapitánysága szakértők bevonásával vizsgálja. Rudas Ferenc, a komp tulajdonosa az MTI-nek elmondta: a sötétben órákon át úszott a hajó alig kormányozható állapotban lefelé a folyón. Mintegy 3 kilométert tett meg ily módon. Az utasok nem rémültek meg, ki-ki beült a kocsijába, hogy védekezzen a hideg ellen. Telefonon értesítették a kollégákat és a Sopron nevű hajó sietett a bajbajutottak segítségére. A komp mellé navigált és motorja erejét kihasználva éjfél előtt a horányi kikötőbe kormányozta a járművet, így mindenki sértetlenül a partra juthatott. A komp 10 éve teljesít szolgálatot a sziget és a part között, eddig sohasem volt baleset - állítja a 19 autót befogadó hajó tulajdonosa. Fontos feladatot lát el, hiszen a szigeten lakók komp nélkül 60-80 kilométeres kerülővel a budai oldalon a tahi hídon át tudnának csak célhoz érni. Amennyiben a letört csavar-levelet sikerül pótolni, úgy a jégzajlás ellenére csütörtökön ismét megindulhat a kompközlekedés Dunakeszi és Horány között.